Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 20:40 |
Silnik nie wkręca się na wysokie obroty |
Autor |
Wiadomość |
Titanos
Crazy Taxi Driver
Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 14 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 16 Sierpień 2009, 19:00 Silnik nie wkręca się na wysokie obroty
|
|
|
Witam:)
Posiadam C180 z kwietnia 95 roku w automacie i z LPG sekwencyjnym ESGI. Mam go prawie rok i jezdze nim na taxie:) od czasu do czasu sledze forum ale nigdy jeszcze nie mialem z nim problemow mimo ze ma juz ponad 300tys (a swoja droga jakie przebiegi moga robic benzyniaki? o dieslach sie slyszy ciagle).
Wracajac do sedna, sprawa wyglada tak, ze od pewnego czasu autko przestalo przyspieszac powyzej okolo 4 tys obrotow. Czuc jak moc nagle spada, a nawet jak trzymam gaz w podlodze , auto kreci sie maksymalnie do jakichs 5 tysiecy i koniec automat zmienia bieg, albo jesli ustawie manualnie np 2 lub 3 po prostu obroty sie zatrzymuja i auto jedzie jak na tempomacie;) a gdzie dalsze ponad tysiac obrotow?
Nie wiem kiedy dokladnie zaczelo mi sie to dziac, ale jest tak samo i na beni i na lpg. swiece filtry itp zmieniane na czas i nie ma roznicy. Z pol roku temu mialem diagnostyke komputerowa i jedynie pompka ABSu miala blad (raz dziala mi abs a raz nie) a poza tym wszystko bylo ok.
Co byscie polecili sprawdzic i zrobic z tym problemem? bo nei ukrywam wyprzedzanie to horror bo i tak autko jest slabe a przy tym odcieciu gornych obrotow to juz totalna porazka.
Pozdrawiam i prosze nie krzyczec, nie bic i nie pisac ze bylo (probowalem szukac ale na forum ciezko cos znalezc a ja czasu mam malo, jak wiekszosc z nas). |
Ostatnio zmieniony przez G. 17 Sierpień 2009, 08:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
gucionexia
Turbo V6 :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 780 Skąd: się biorą dzieci?
|
Wysłany: 16 Sierpień 2009, 21:02
|
|
|
ja tak miałem kiedys w poprzednim autku jak mi aparat zapłonowy padał ale była to nexia a w mercu nie wiem ale moze to to |
_________________ w202 1.8 95r ELEGANCE
WDB2020181F307308(był)
Nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
|
|
|
|
|
Titanos
Crazy Taxi Driver
Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 14 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 17 Sierpień 2009, 11:54
|
|
|
czyzby nikt nie mial zadnych sugestii?
Panowie podpowiedzcie cos jeszcze ;> |
_________________ Celinka 180 + kaprysny LPG
Automat w Elegancie
kwiecien 95r |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 17 Sierpień 2009, 13:30
|
|
|
Titanos, masz ESP czy ASR? Zwróć uwagę na rozmiar kół i opon, może masz różne średnice, wtedy może dochodzić do zakłóceń w pracy któregokolwiek układu i moc może być ograniczana. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Titanos
Crazy Taxi Driver
Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 14 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 17 Sierpień 2009, 20:22
|
|
|
nie mam ani ESP ani ASR. Rozmiar opon i felg jest jak najbardziej jednakowa i poprawna.
Standardowe 195/65/15
problem dalej nierozwiazany... |
_________________ Celinka 180 + kaprysny LPG
Automat w Elegancie
kwiecien 95r |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 17 Sierpień 2009, 21:46
|
|
|
Na grupie samochodowej podobny problem miało pewne punto. Winnym okazał się rozrząd. |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 17 Sierpień 2009, 22:19
|
|
|
Titanos - przyczyn może być wiele, choć pewnie w Twoim przypadku problem leży w instalacji LPG - jak zwykle zresztą... Od dokładnej diagnostyki tego elementu trzeba by zacząć - ale od tego jest specjalny dział na Forum - tam "gaziarze" wypowiedzą się i poopowiadaja o swoich bojach z ElPiDżi
Tak przy okazji - jesteś na Forum od 9 m-cy i tylko 4 posty.... Oj nieładnie tak żerować |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Sierpień 2009, 22:21
|
|
|
Titanos, a wiesz może bardziej konkretnie co to był za błąd ABS?
Z szybkościomierzem nie masz problemów, cały czas właściwie pokazuje prędkość? |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
marco_tm
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 50 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17 Sierpień 2009, 22:30 Re: Silnik nie wkręca się na wysokie obroty
|
|
|
Kolego "Daniel" dlaczego od razu piszesz ze to wina LPG skoro kolega Titanos wyraznie napisal:
Titanos napisał/a: |
Nie wiem kiedy dokladnie zaczelo mi sie to dziac, ale jest tak samo i na beni i na lpg. |
|
_________________ c180 '96 - było
? - jest |
|
|
|
|
bubu_piotr
TAXI DRIVER
Pomógł: 153 razy Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 1174 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 18 Sierpień 2009, 04:10
|
|
|
Ja bym sprawdził przepływomierz, ale głowy nie daje. |
_________________ C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 18 Sierpień 2009, 09:10
|
|
|
marco_tm napisał/a: | Kolego "Daniel" dlaczego od razu piszesz ze to wina LPG skoro kolega Titanos wyraznie napisal: |
Dlatego, że wcześniej samochód miął przeprowadzana diagnostykę - awaria przepływomierza powinna wtedy się ujawnić.
Gomezio napisał/a: | Na grupie samochodowej podobny problem miało pewne punto. Winnym okazał się rozrząd. |
W MB łańcuszek nie przeskoczy... A gdyby wytarły się krzywki na wałku rozrządu, to by kulał w całym zakresie obrotów. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Sierpień 2009, 09:48
|
|
|
bubu_piotr napisał/a: | Ja bym sprawdził przepływomierz, ale głowy nie daje. |
95 r. może byc jeszcze na PMS'ie |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 18 Sierpień 2009, 21:02
|
|
|
Javoreczek napisał/a: | 95 r. może byc jeszcze na PMS'ie |
i jest
Titanos napisał/a: | Posiadam C180 z kwietnia 95 roku w automacie i z LPG sekwencyjnym ESGI. Mam go prawie rok i jezdze nim na taxie:) od czasu do czasu sledze forum ale nigdy jeszcze nie mialem z nim problemow mimo ze ma juz ponad 300tys (a swoja droga jakie przebiegi moga robic benzyniaki? o dieslach sie slyszy ciagle).
Wracajac do sedna, sprawa wyglada tak, ze od pewnego czasu autko przestalo przyspieszac powyzej okolo 4 tys obrotow. Czuc jak moc nagle spada, a nawet jak trzymam gaz w podlodze , auto kreci sie maksymalnie do jakichs 5 tysiecy i koniec automat zmienia bieg, albo jesli ustawie manualnie np 2 lub 3 po prostu obroty sie zatrzymuja i auto jedzie jak na tempomacie;) a gdzie dalsze ponad tysiac obrotow? |
- przepustnica - czystość (podciśnienia ok?)
- czujnik ciśnienia zasysanego jest ok? kable nie są pourywane, sam czujnik ok?
- nic nie pisałeś o kablach WN - może dają jakieś przebicie? (sprawdzałeś w nocy rozpylając nad nimi mgiełkę atomizerem z wodą - nie ma przebicia/iskry na masę?
- jakie masz ciśnienie na tłokach - czy jest jednakowe?, może gubi kompresję (uszczelka pod głowicą)
- |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Stacho81
230 K Sport :D
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 53 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 18 Sierpień 2009, 21:26
|
|
|
Kolego, melon.p również w C180 (z tym, że bez LPG) miał podobny problem, jego Celina nie wkręcała się na wysokie obroty i była, na "górze" słabsza, przyczyną okazał się zapchany katalizator, kolega miał ok 180 kkm, po wymianie na tłumik przelotowy ("strumienicę") problem zniknął.
Proponuję sprawdzić jak wygląda kat lub go zastąpić tłumikiem przelotowym bądź nowym kat.
Pozdrawiam
P.S. daj znać jak poszło |
_________________ Gdyby przedni napęd był lepszy ludzie chodzili by na rękach ;P |
|
|
|
|
Titanos
Crazy Taxi Driver
Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 14 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 19 Sierpień 2009, 16:16
|
|
|
Nie bylo mnie przez 2 dni ale dziekuje wszystkim za zainteresowanie.
Kolego Stacho katalizator wycialem pol roku temu z racji ze sie posypal i pierdzial;-)
Javoreczek, o bledzie ABS powiedzieli mi ze pompa ABSu ma jakis blad i w praktyce objawia sie to tym ze co ktores odpalenie auta ABS sie swieci ( nie dziala) a po kolejnym odpaleniu juz dziala i gasnie kontrolka. Co do predkosciomierza pokazuje ok (sprawdzane z nawigacja) jedynie czasem jak ruszam to sie przycina i z opoznieniem wskakuje na dana predkosc np 40km/h.
Marcinie przepustnice czyscilem z kolega mechanikiem jakis miesiac temu. Kable byly tez sprawdzane (nie osobiscie takze glowy nie dam, bo wiadomo jak jest ze specami). Reszty Twoich zalecen nie sprawdzalem wiec postaram sie w najblizszym czasie jak tylko znajde wolna chwile. Nie wykluczam tez, ze podjade jeszcze raz na diagnostyke komputerowa, bo tamta robilem jakos na przelomie roku, a nie pamietam dokladnie kiedy zaczal mi sie problem z gornymi obrotami, wiec istnieje mozliwosc ze cos sie posypalo juz po diagnostyce. |
_________________ Celinka 180 + kaprysny LPG
Automat w Elegancie
kwiecien 95r |
|
|
|
|
|