Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 20:40
Silnik nie wkręca się na wysokie obroty
Autor Wiadomość
Titanos 
Crazy Taxi Driver

Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 14
Skąd: Świdnica
Wysłany: 16 Sierpień 2009, 19:00   Silnik nie wkręca się na wysokie obroty

Witam:)
Posiadam C180 z kwietnia 95 roku w automacie i z LPG sekwencyjnym ESGI. Mam go prawie rok i jezdze nim na taxie:) od czasu do czasu sledze forum ale nigdy jeszcze nie mialem z nim problemow mimo ze ma juz ponad 300tys (a swoja droga jakie przebiegi moga robic benzyniaki? o dieslach sie slyszy ciagle).
Wracajac do sedna, sprawa wyglada tak, ze od pewnego czasu autko przestalo przyspieszac powyzej okolo 4 tys obrotow. Czuc jak moc nagle spada, a nawet jak trzymam gaz w podlodze , auto kreci sie maksymalnie do jakichs 5 tysiecy i koniec automat zmienia bieg, albo jesli ustawie manualnie np 2 lub 3 po prostu obroty sie zatrzymuja i auto jedzie jak na tempomacie;) a gdzie dalsze ponad tysiac obrotow?
Nie wiem kiedy dokladnie zaczelo mi sie to dziac, ale jest tak samo i na beni i na lpg. swiece filtry itp zmieniane na czas i nie ma roznicy. Z pol roku temu mialem diagnostyke komputerowa i jedynie pompka ABSu miala blad (raz dziala mi abs a raz nie) a poza tym wszystko bylo ok.
Co byscie polecili sprawdzic i zrobic z tym problemem? bo nei ukrywam wyprzedzanie to horror bo i tak autko jest slabe a przy tym odcieciu gornych obrotow to juz totalna porazka.
Pozdrawiam i prosze nie krzyczec, nie bic i nie pisac ze bylo (probowalem szukac ale na forum ciezko cos znalezc a ja czasu mam malo, jak wiekszosc z nas).
Ostatnio zmieniony przez G. 17 Sierpień 2009, 08:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
gucionexia 
Turbo V6 :)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 780
Skąd: się biorą dzieci?
Wysłany: 16 Sierpień 2009, 21:02   

ja tak miałem kiedys w poprzednim autku jak mi aparat zapłonowy padał ale była to nexia a w mercu nie wiem ale moze to to
_________________
w202 1.8 95r ELEGANCE
WDB2020181F307308(był)
Nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
 
 
Titanos 
Crazy Taxi Driver

Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 14
Skąd: Świdnica
Wysłany: 17 Sierpień 2009, 11:54   

czyzby nikt nie mial zadnych sugestii?
Panowie podpowiedzcie cos jeszcze ;>
_________________
Celinka 180 + kaprysny LPG
Automat w Elegancie
kwiecien 95r :)
 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 17 Sierpień 2009, 13:30   

Titanos, masz ESP czy ASR? Zwróć uwagę na rozmiar kół i opon, może masz różne średnice, wtedy może dochodzić do zakłóceń w pracy któregokolwiek układu i moc może być ograniczana.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Titanos 
Crazy Taxi Driver

Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 14
Skąd: Świdnica
Wysłany: 17 Sierpień 2009, 20:22   

nie mam ani ESP ani ASR. Rozmiar opon i felg jest jak najbardziej jednakowa i poprawna.
Standardowe 195/65/15
problem dalej nierozwiazany...
_________________
Celinka 180 + kaprysny LPG
Automat w Elegancie
kwiecien 95r :)
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 17 Sierpień 2009, 21:46   

Na grupie samochodowej podobny problem miało pewne punto. Winnym okazał się rozrząd.
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 17 Sierpień 2009, 22:19   

Titanos - przyczyn może być wiele, choć pewnie w Twoim przypadku problem leży w instalacji LPG - jak zwykle zresztą... Od dokładnej diagnostyki tego elementu trzeba by zacząć - ale od tego jest specjalny dział na Forum - tam "gaziarze" wypowiedzą się i poopowiadaja o swoich bojach z ElPiDżi

Tak przy okazji - jesteś na Forum od 9 m-cy i tylko 4 posty.... Oj nieładnie tak żerować :wink:
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Sierpień 2009, 22:21   

Titanos, a wiesz może bardziej konkretnie co to był za błąd ABS?
Z szybkościomierzem nie masz problemów, cały czas właściwie pokazuje prędkość?
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
marco_tm

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 50
Skąd: Kraków
Wysłany: 17 Sierpień 2009, 22:30   Re: Silnik nie wkręca się na wysokie obroty

Kolego "Daniel" dlaczego od razu piszesz ze to wina LPG skoro kolega Titanos wyraznie napisal:

Titanos napisał/a:

Nie wiem kiedy dokladnie zaczelo mi sie to dziac, ale jest tak samo i na beni i na lpg.
_________________
c180 '96 - było
? - jest
 
 
bubu_piotr 
TAXI DRIVER


Pomógł: 153 razy
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 1174
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 18 Sierpień 2009, 04:10   

Ja bym sprawdził przepływomierz, ale głowy nie daje.
_________________
C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554

 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 18 Sierpień 2009, 09:10   

marco_tm napisał/a:
Kolego "Daniel" dlaczego od razu piszesz ze to wina LPG skoro kolega Titanos wyraznie napisal:


Dlatego, że wcześniej samochód miął przeprowadzana diagnostykę - awaria przepływomierza powinna wtedy się ujawnić.

Gomezio napisał/a:
Na grupie samochodowej podobny problem miało pewne punto. Winnym okazał się rozrząd.


W MB łańcuszek nie przeskoczy... A gdyby wytarły się krzywki na wałku rozrządu, to by kulał w całym zakresie obrotów.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Sierpień 2009, 09:48   

bubu_piotr napisał/a:
Ja bym sprawdził przepływomierz, ale głowy nie daje.


95 r. może byc jeszcze na PMS'ie
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 18 Sierpień 2009, 21:02   

Javoreczek napisał/a:
95 r. może byc jeszcze na PMS'ie


i jest

Titanos napisał/a:
Posiadam C180 z kwietnia 95 roku w automacie i z LPG sekwencyjnym ESGI. Mam go prawie rok i jezdze nim na taxie:) od czasu do czasu sledze forum ale nigdy jeszcze nie mialem z nim problemow mimo ze ma juz ponad 300tys (a swoja droga jakie przebiegi moga robic benzyniaki? o dieslach sie slyszy ciagle).
Wracajac do sedna, sprawa wyglada tak, ze od pewnego czasu autko przestalo przyspieszac powyzej okolo 4 tys obrotow. Czuc jak moc nagle spada, a nawet jak trzymam gaz w podlodze , auto kreci sie maksymalnie do jakichs 5 tysiecy i koniec automat zmienia bieg, albo jesli ustawie manualnie np 2 lub 3 po prostu obroty sie zatrzymuja i auto jedzie jak na tempomacie;) a gdzie dalsze ponad tysiac obrotow?


- przepustnica - czystość (podciśnienia ok?)
- czujnik ciśnienia zasysanego jest ok? kable nie są pourywane, sam czujnik ok?
- nic nie pisałeś o kablach WN - może dają jakieś przebicie? (sprawdzałeś w nocy rozpylając nad nimi mgiełkę atomizerem z wodą - nie ma przebicia/iskry na masę?
- jakie masz ciśnienie na tłokach - czy jest jednakowe?, może gubi kompresję (uszczelka pod głowicą)
-
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Stacho81 
230 K Sport :D

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 53
Skąd: Toruń
Wysłany: 18 Sierpień 2009, 21:26   

Kolego, melon.p również w C180 (z tym, że bez LPG) miał podobny problem, jego Celina nie wkręcała się na wysokie obroty i była, na "górze" słabsza, przyczyną okazał się zapchany katalizator, kolega miał ok 180 kkm, po wymianie na tłumik przelotowy ("strumienicę") problem zniknął.
Proponuję sprawdzić jak wygląda kat lub go zastąpić tłumikiem przelotowym bądź nowym kat.
Pozdrawiam
P.S. daj znać jak poszło :wink:
_________________
Gdyby przedni napęd był lepszy ludzie chodzili by na rękach ;P
 
 
 
Titanos 
Crazy Taxi Driver

Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 14
Skąd: Świdnica
Wysłany: 19 Sierpień 2009, 16:16   

Nie bylo mnie przez 2 dni ale dziekuje wszystkim za zainteresowanie.
Kolego Stacho katalizator wycialem pol roku temu z racji ze sie posypal i pierdzial;-)
Javoreczek, o bledzie ABS powiedzieli mi ze pompa ABSu ma jakis blad i w praktyce objawia sie to tym ze co ktores odpalenie auta ABS sie swieci ( nie dziala) a po kolejnym odpaleniu juz dziala i gasnie kontrolka. Co do predkosciomierza pokazuje ok (sprawdzane z nawigacja) jedynie czasem jak ruszam to sie przycina i z opoznieniem wskakuje na dana predkosc np 40km/h.
Marcinie przepustnice czyscilem z kolega mechanikiem jakis miesiac temu. Kable byly tez sprawdzane (nie osobiscie takze glowy nie dam, bo wiadomo jak jest ze specami). Reszty Twoich zalecen nie sprawdzalem wiec postaram sie w najblizszym czasie jak tylko znajde wolna chwile. Nie wykluczam tez, ze podjade jeszcze raz na diagnostyke komputerowa, bo tamta robilem jakos na przelomie roku, a nie pamietam dokladnie kiedy zaczal mi sie problem z gornymi obrotami, wiec istnieje mozliwosc ze cos sie posypalo juz po diagnostyce.
_________________
Celinka 180 + kaprysny LPG
Automat w Elegancie
kwiecien 95r :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,113 sekundy. Zapytań do SQL: 12