Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 01:06
Polecane tarcze i klocki hamulcowe
Autor Wiadomość
comza 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 605
Skąd: Batumi
Wysłany: 20 Marzec 2009, 07:33   

Za komplet ATE na 4 koła, w tym przód na tarczy Powerdisc zapłaciłem 805 pln/brutto.

W tej chwili są już ułozone i po lekkich testach hamowania mogę śmialo polecić.
Róznica pomiędzy zwykła ATE, a nacinanym Powerdiscem jest zauważalna.
Auto hamuje znacznie lepiej. Ciekawe tylko jak szybko skończą się klocki, w nacinanej tarczy dostają sporo mocniej po "dupie" :mrgreen:
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 25 Marzec 2009, 15:18   

W C180 zakładałem klocki (na przód) Lucasa z ASO Łęczyca - tarcze mam jeszcze od nowości (250kkm). Tarcze oczywiście przed założeniem klocków były zabielane.
Według książki serwisowej auta i jego historii w ASO na starych klockach było zrobione 110kkm (poprzednie klacki też oryginał z ASO - LUCAS) (czyli książka się potwierdza)
Na nowych klockach przejechałem już ok 40kkm - zużycie klocków minimalne. Nie piszczą, nie pylą.

Stwierdzam, że 100kkm na oryginalnych klockach to jest "normalny przebieg"
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Marzec 2009, 02:17   

Marcin Pop. napisał/a:
Tarcze oczywiście przed założeniem klocków były zabielane.


A o co chodzi, że się tak zapytam...?
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
wojtas_p 
NYC TAXI 4.6 V8


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 353
Skąd: PL
Wysłany: 26 Marzec 2009, 05:10   

btx napisał/a:
a C180T jak ma tarcze wentylowane to sa od C200 ? i zaciski tez ?

zmienialem u siebie tarcze z 3mies temu. Jakbym wiedzial zalozylbym wentylowane, ale chyba zaciski jednak sa inne .


Tak, zaciski są inne oraz podłączenie czujnika zużycia klocków. Wiem, bo zmieniałem przednie hamulce ze zwykłych na wentylowane :) Hamowanie oczywiście lepsze, ale bez rewelacji.
_________________
https://nyc-taxi-wroclaw.pl/
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 26 Marzec 2009, 10:50   

Nex@pl napisał/a:
Marcin Pop. napisał/a:
Tarcze oczywiście przed założeniem klocków były zabielane.


A o co chodzi, że się tak zapytam...?


Po przejechaniu tylu kilometrów były rowy na tarczy - musiałem je lekko przetoczyć na tokarce :idea:
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
zmichal 
Moderator


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 736
Skąd: lubelskie
Wysłany: 30 Kwiecień 2009, 10:46   

Ja zastanawiam się dlaczego u mnie podczas hamowania pedał jest taki trochę sprężysty i dość głęboko wpada? Płyn ostatnio wymieniałem, tarcze i klocki ma jeszcze znośne, z tym, tylne tarcze mają już małe "schodki".
Czy uważacie, że wymiana tarcz i klocków na polecane wyżej np. Lucas'a - dadzą mi efekt "twardego" pedału i lepszą skuteczność hamowania?
_________________
E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 30 Kwiecień 2009, 10:52   

zmichal napisał/a:
Czy uważacie, że wymiana tarcz i klocków na polecane wyżej np. Lucas'a - dadzą mi efekt "twardego" pedału i lepszą skuteczność hamowania?


Pewnie, że tak. Nowe tarcze, nowe klocki + prawidłowo odpowietrzony układ. Nie ma innej możliwości. Musi być dobrze.

P.S. Bardzo często zaniedbywaną sprawą przy wymianie klocków/tarcz jest brak "rozruszania" tłoczka hamulcowego. Niewiele osób o tym wie i niewiele to robi. Po takim zabiegu (+nowe tarcze + klocki + płyn) auto hamuje jakby miało BAS.
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
Ostatnio zmieniony przez Marcin Pop. 30 Kwiecień 2009, 10:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zmichal 
Moderator


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 736
Skąd: lubelskie
Wysłany: 30 Kwiecień 2009, 10:54   

No bo z kolei co innego? - serwa się czepiać??
_________________
E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 30 Kwiecień 2009, 11:00   

zmichal napisał/a:
No bo z kolei co innego? - serwa się czepiać??

Nie serwa, tylko pompy. IMHO sądząc z objawów to ona pada.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 30 Kwiecień 2009, 11:00   

zmichal napisał/a:
No bo z kolei co innego? - serwa się czepiać??

jeżeli czujesz pod nogą, że serwo "wciąga" pedał - to jest OK.
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
zmichal 
Moderator


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 736
Skąd: lubelskie
Wysłany: 30 Kwiecień 2009, 11:04   

Marcin Pop. napisał/a:
zmichal napisał/a:
No bo z kolei co innego? - serwa się czepiać??

jeżeli czujesz pod nogą, że serwo "wciąga" pedał - to jest OK.


Na włączonym silniku, jak nacisnę pedał, to czuję, że powolutku się obniża.
Czy o tym mówisz?

[ Dodano: 30 Kwiecień 2009, 11:05 ]
sewan, a jak dokładnie sprawdzić, że to pompa? I czym kierować się przy zakupie (używki oczywiście)?
_________________
E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 30 Kwiecień 2009, 11:06   

zmichal napisał/a:
Na włączonym silniku, jak nacisnę pedał, to czuję, że powolutku się obniża.
Czy o tym mówisz?


Tak. Ponieważ działa na podciśnienie z układu dolotowego :idea:
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30 Kwiecień 2009, 15:45   

Dodatkowo warto skontrolować prowadnice zacisku, w których najczęściej smaru już nie ma.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 30 Kwiecień 2009, 18:49   

Marcin Pop. napisał/a:
......prawidłowo odpowietrzony układ.


O to właśnie chodzi :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 13 Wrzesień 2009, 20:28   

Nie pamiętam czy było na forum wspominane coś o tej marce, ale może ma ktoś doświadczenia z klockami VALEO :?: :!: Chętnie poczytam opinie.
Zauważyłem, że Auto-Merc z gdyni oferuje na Allegro takie w niezłej cenie... i sie zastanawiam czy warto takie brać..
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,382 sekundy. Zapytań do SQL: 10