Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 01:06 |
Polecane tarcze i klocki hamulcowe |
Autor |
Wiadomość |
comza
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 605 Skąd: Batumi
|
Wysłany: 20 Marzec 2009, 07:33
|
|
|
Za komplet ATE na 4 koła, w tym przód na tarczy Powerdisc zapłaciłem 805 pln/brutto.
W tej chwili są już ułozone i po lekkich testach hamowania mogę śmialo polecić.
Róznica pomiędzy zwykła ATE, a nacinanym Powerdiscem jest zauważalna.
Auto hamuje znacznie lepiej. Ciekawe tylko jak szybko skończą się klocki, w nacinanej tarczy dostają sporo mocniej po "dupie" |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 25 Marzec 2009, 15:18
|
|
|
W C180 zakładałem klocki (na przód) Lucasa z ASO Łęczyca - tarcze mam jeszcze od nowości (250kkm). Tarcze oczywiście przed założeniem klocków były zabielane.
Według książki serwisowej auta i jego historii w ASO na starych klockach było zrobione 110kkm (poprzednie klacki też oryginał z ASO - LUCAS) (czyli książka się potwierdza)
Na nowych klockach przejechałem już ok 40kkm - zużycie klocków minimalne. Nie piszczą, nie pylą.
Stwierdzam, że 100kkm na oryginalnych klockach to jest "normalny przebieg" |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26 Marzec 2009, 02:17
|
|
|
Marcin Pop. napisał/a: | Tarcze oczywiście przed założeniem klocków były zabielane. |
A o co chodzi, że się tak zapytam...? |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
wojtas_p
NYC TAXI 4.6 V8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 353 Skąd: PL
|
Wysłany: 26 Marzec 2009, 05:10
|
|
|
btx napisał/a: | a C180T jak ma tarcze wentylowane to sa od C200 ? i zaciski tez ?
zmienialem u siebie tarcze z 3mies temu. Jakbym wiedzial zalozylbym wentylowane, ale chyba zaciski jednak sa inne . |
Tak, zaciski są inne oraz podłączenie czujnika zużycia klocków. Wiem, bo zmieniałem przednie hamulce ze zwykłych na wentylowane Hamowanie oczywiście lepsze, ale bez rewelacji. |
_________________ https://nyc-taxi-wroclaw.pl/ |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 26 Marzec 2009, 10:50
|
|
|
Nex@pl napisał/a: | Marcin Pop. napisał/a:
Tarcze oczywiście przed założeniem klocków były zabielane.
A o co chodzi, że się tak zapytam...? |
Po przejechaniu tylu kilometrów były rowy na tarczy - musiałem je lekko przetoczyć na tokarce |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
zmichal
Moderator
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 736 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 30 Kwiecień 2009, 10:46
|
|
|
Ja zastanawiam się dlaczego u mnie podczas hamowania pedał jest taki trochę sprężysty i dość głęboko wpada? Płyn ostatnio wymieniałem, tarcze i klocki ma jeszcze znośne, z tym, tylne tarcze mają już małe "schodki".
Czy uważacie, że wymiana tarcz i klocków na polecane wyżej np. Lucas'a - dadzą mi efekt "twardego" pedału i lepszą skuteczność hamowania? |
_________________ E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
|
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 30 Kwiecień 2009, 10:52
|
|
|
zmichal napisał/a: | Czy uważacie, że wymiana tarcz i klocków na polecane wyżej np. Lucas'a - dadzą mi efekt "twardego" pedału i lepszą skuteczność hamowania? |
Pewnie, że tak. Nowe tarcze, nowe klocki + prawidłowo odpowietrzony układ. Nie ma innej możliwości. Musi być dobrze.
P.S. Bardzo często zaniedbywaną sprawą przy wymianie klocków/tarcz jest brak "rozruszania" tłoczka hamulcowego. Niewiele osób o tym wie i niewiele to robi. Po takim zabiegu (+nowe tarcze + klocki + płyn) auto hamuje jakby miało BAS. |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
Ostatnio zmieniony przez Marcin Pop. 30 Kwiecień 2009, 10:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zmichal
Moderator
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 736 Skąd: lubelskie
|
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 30 Kwiecień 2009, 11:00
|
|
|
zmichal napisał/a: | No bo z kolei co innego? - serwa się czepiać?? |
Nie serwa, tylko pompy. IMHO sądząc z objawów to ona pada. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 30 Kwiecień 2009, 11:00
|
|
|
zmichal napisał/a: | No bo z kolei co innego? - serwa się czepiać?? |
jeżeli czujesz pod nogą, że serwo "wciąga" pedał - to jest OK. |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
zmichal
Moderator
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 736 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 30 Kwiecień 2009, 11:04
|
|
|
Marcin Pop. napisał/a: | zmichal napisał/a: | No bo z kolei co innego? - serwa się czepiać?? |
jeżeli czujesz pod nogą, że serwo "wciąga" pedał - to jest OK. |
Na włączonym silniku, jak nacisnę pedał, to czuję, że powolutku się obniża.
Czy o tym mówisz?
[ Dodano: 30 Kwiecień 2009, 11:05 ]
sewan, a jak dokładnie sprawdzić, że to pompa? I czym kierować się przy zakupie (używki oczywiście)? |
_________________ E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
|
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 30 Kwiecień 2009, 11:06
|
|
|
zmichal napisał/a: | Na włączonym silniku, jak nacisnę pedał, to czuję, że powolutku się obniża.
Czy o tym mówisz? |
Tak. Ponieważ działa na podciśnienie z układu dolotowego |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 30 Kwiecień 2009, 15:45
|
|
|
Dodatkowo warto skontrolować prowadnice zacisku, w których najczęściej smaru już nie ma. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 30 Kwiecień 2009, 18:49
|
|
|
Marcin Pop. napisał/a: | ......prawidłowo odpowietrzony układ. |
O to właśnie chodzi |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 13 Wrzesień 2009, 20:28
|
|
|
Nie pamiętam czy było na forum wspominane coś o tej marce, ale może ma ktoś doświadczenia z klockami VALEO Chętnie poczytam opinie.
Zauważyłem, że Auto-Merc z gdyni oferuje na Allegro takie w niezłej cenie... i sie zastanawiam czy warto takie brać.. |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
|