Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Nierówna praca po uruchomieniu
Autor Wiadomość
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Grudzień 2012, 21:29   

Dzięki jjankiello
Pompa szczelna, ale poci mi się to:
https://picasaweb.google.com/104022892511333446006/3Listopada201202#5824125003551460338
Co to jest i do czego służy...?
Natomiast na pewno miałem zużyte rolkę i napinacz paska klinowego. Nie wiem czy to mogło mieć wpływ, ale i tak były do wymiany, więc wymieniłem na nowe.
Wymieniłem też wszystkie oringi na przewodach paliwowych, bo miałem tam jakąś rzeźbę, w 3 miejscach. Dla pewności wymieniłem wszystkie.
Na razie nie miałem okazji się przekonać czy to pomogło. Zobaczę jutro rano...
Jednak tak czy owak muszę znaleźć w Łodzi jakiegoś dobrego "magika" od SD, który pochyli się nad moją :mb: . Mój mechanik dobry, ale starej daty...

[ Dodano: 3 Styczeń 2013, 21:36 ]
Dla potomnych.
To o co pytałem na zdjęciu to zawór zwrotny (odcinający) paliwa. Ale on był szczelny.
To mokre to szło spod pompy vacum (podciśnienia). Wymieniłem oringi i zobaczymy.
Natomiast sedno, czyli nierówna praca najpewniej jest wynikiem nieszczelności na 3 wtrysku.
Dziwne, że dopiero teraz zauważyłem, że jest tam mokro. Wcześniej patrzyłem, mechanik patrzył i nic nie wypatrzyliśmy.
W poniedziałek jadę na uszczelnienie. Dopiszę co i jak.

[ Dodano: 10 Styczeń 2013, 13:34 ]
No to wszystko jasne. Chodziło oczywiście o nieszczelność tego wtrysku.
Niestety czasami to ciężko wyłapać, bo nieszczelność słychać czasem tylko chwilę na zimnym silniku. Jak się auto rozgrzeje, to się wtrysk uszczelnia i mechanik nic nie słyszy. W moim przypadku mokro przy wtrysku zrobiło się po 2 tygodniach jazdy z tą nieszczelnością, więc zobaczyć też wcześniej nic nie można było.
To podobno uroda CDI, że te wtryski się często rozszczelniają.
Na szczęście koszt profesjonalnego uszczelnienia to 50zł. Wyjęcie, czyszczenie i frezowanie otworu, nowe (uszczelka i śruba), montaż.
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
r0rk 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 282
Skąd: Siedlce
Wysłany: 14 Grudzień 2014, 12:29   Falowanie obrotów na zimnym silniku CDI

Witam, mam problem z falowaniem obrotów i lekkim rzucaniem silnika po nocy. Objawy występują tylko zimnym silniku i dopóki auto nie złapie jakiejkolwiek temperatury, potem chodzi jak zegarek. Wg postów, które udało mi się znaleźć to jest Zawór ciśnienia CR na listwie wtryskowej (foto poniżej). Udałem się więc do ASO i kupiłem zestaw naprawczy, czyli komplet uszczelek. Mechanik po wyjęciu stwierdził, że oryginalne uszczelki wyglądają świetnie więc nie dokońca może to być tego przyczyna. Niestety tego się obawiałem, po wymianie nadal jest to samo. Aczkolwiek problem się nasila jak temp na zewnątrz spada na - . Pozostaje wymiana zawóru czy może zacząć od wymiany uszczelek przewódów paliwowych??



PS: Z zestawu naprawczego pozostała jeszcze jedna (jakby tekturowa) uszczelka, której nie ma w zaworze. Domyśliłem się, że pewnie znajduje się w czujniku ciśnienia, który znajduje się na przodzie listwy wtryskowej, dlatego też go nie wymienialiśmy.
Na kompie brak błędów czujnika.



Pozdrawiam
r0rk
 
 
wojtekjasiek 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 573
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 14 Grudzień 2014, 17:42   

a może to tylko świece?
_________________
Mercedes W 210 3,2 CDI WDB2100261A978155
MERCEDES W 202, C 250TD WDB2021881F414194
 
 
r0rk 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 282
Skąd: Siedlce
Wysłany: 14 Grudzień 2014, 17:45   

wojtekjasiek napisał/a:
a może to tylko świece?


Też się nad tym zastanawiałem, ale ponoć jak świeca pada to kontrolka się zapala.
 
 
wojtekjasiek 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 573
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 14 Grudzień 2014, 17:49   

u mnie sie nie zapaliło nic a też telepało po odpalniu, warto sprawdzią, na forum znajdziesz opis jak się to robi, ostatio widziałem tlko nie pamiętam gdzie
_________________
Mercedes W 210 3,2 CDI WDB2100261A978155
MERCEDES W 202, C 250TD WDB2021881F414194
 
 
r0rk 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 282
Skąd: Siedlce
Wysłany: 14 Grudzień 2014, 18:39   

wojtekjasiek napisał/a:
u mnie sie nie zapaliło nic a też telepało po odpalniu, warto sprawdzią, na forum znajdziesz opis jak się to robi, ostatio widziałem tlko nie pamiętam gdzie


Ale obroty też falowały? Wymiana świec pomogła?
 
 
wojtekjasiek 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 573
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 14 Grudzień 2014, 18:56   

można nazwać to falowaniem, no nierówno pracuje, silnik mam w dobrej kondycji więc kilka sekund wystarczyło żeby zakoczył, wymieniłem świece i problem ustąpił w 100 %
_________________
Mercedes W 210 3,2 CDI WDB2100261A978155
MERCEDES W 202, C 250TD WDB2021881F414194
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 14 Grudzień 2014, 19:52   

CDI z dobrą kompresją zaskakuje bez świec w mrozy bez dłuższego kręcenia. W common railach świeca pełni role wspomagacza przy odpalaniu a nie niezbędnika. A wtryski sprawdzałeś?

[ Dodano: 14 Grudzień 2014, 19:55 ]
Z tego co mi wiadomo to za falowanie obrotów odpowiada czujnik ciśnienia na listwie a nie zawór. To co masz w reku to zawór to chyba zawór. Czujnik znajduje sie w przodu silnika, zawór z tyłu
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
r0rk 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 282
Skąd: Siedlce
Wysłany: 14 Grudzień 2014, 21:26   

perzu126 napisał/a:
CDI z dobrą kompresją zaskakuje bez świec w mrozy bez dłuższego kręcenia. W common railach świeca pełni role wspomagacza przy odpalaniu a nie niezbędnika. A wtryski sprawdzałeś?

[ Dodano: 14 Grudzień 2014, 19:55 ]
Z tego co mi wiadomo to za falowanie obrotów odpowiada czujnik ciśnienia na listwie a nie zawór. To co masz w reku to zawór to chyba zawór. Czujnik znajduje sie w przodu silnika, zawór z tyłu


Nie no świece w dieslu muszą być sprawne:) u mnie w pracy 3.0 V-ka w Sprinterzee miała spore problemy z odpalenirm przy niesprawnych świecach. Napewno chodzi o zawór, po to też jest zestaw naprawczy do zaworu CR , warto prześledzić forum w210 tam też ten temat był opisywany, nawet wyrzucali schemat, często czujnik mylony jest z zaworem lub nazywany jest poprostu tak samo. U mnie czujnik był sprawdzany przez kompa - zero błędów. Wtryski dają efekt rzucania i falowania na zimnym jak i na ciepłym silniku. Tutaj wygląda jakby łapał powietrze przez noc, sam zresztą nie wiem....
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 14 Grudzień 2014, 21:40   

Na w210 kolega NOC pisal i nawet pokazal na zdjęciu, że chodzi o czujnik. Przy niesprawnym zaworze, nie odpalisz w ogóle silnika. Co do świec to w Sprinterze tescia w 2,7 Cdi od kilku lat jest odłączony modul grzania i auto pali bez problemów. Przebieg 340tys km
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
wojtekjasiek 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 573
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 14 Grudzień 2014, 21:46   

jeśli nie wymieniałeś świec w ostatnim czasie to myśle, że warto w pierwszej kolejności sie tym zająć, może nawet nie wszystkie tylko spradzić je najpierw i ewent. wymienić sztuke,
perzu126 napisał/a:
CDI z dobrą kompresją zaskakuje bez świec w mrozy bez dłuższego kręcenia

a ten przypadek to jest ciekawy, mam w pracy wózek widłowy still z silnikiem 2,2 mercedesa, po kupnie zamiast świec miał wkręcone śróby :D , palił na dotyk, jak?
_________________
Mercedes W 210 3,2 CDI WDB2100261A978155
MERCEDES W 202, C 250TD WDB2021881F414194
 
 
barto125 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 397
Skąd: Żnin
Wysłany: 14 Grudzień 2014, 22:27   

wojtekjasiek napisał/a:
palił na dotyk, jak?
Dobra kompresja
_________________
Był - W202 C280 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=21600
Jest - Saab 9-3 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=25868
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 14 Grudzień 2014, 23:37   

Ale zwykly diesel siedzi w tym widlaku czy CDI?

[ Dodano: 14 Grudzień 2014, 23:55 ]
My tu gadu gadu a tematy podobne sa. Ile razy o to samo można pytać?
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
r0rk 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 282
Skąd: Siedlce
Wysłany: 15 Grudzień 2014, 00:42   

perzu126 napisał/a:
Ale zwykly diesel siedzi w tym widlaku czy CDI?

[ Dodano: 14 Grudzień 2014, 23:55 ]
My tu gadu gadu a tematy podobne sa. Ile razy o to samo można pytać?


Tematy podobne, ale pomieszane benz/diesel. Jest jedna odpowiedź sprzed 2 lat, może i trafna. Wtryski może rzeczywiście należy sprawdzić, ale u mnie przedmuchu nie ma, pocić też się żaden nie poci.
 
 
wojtekjasiek 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 573
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 15 Grudzień 2014, 06:37   

perzu126 napisał/a:
Ale zwykly diesel siedzi w tym widlaku czy CDI?

zwykły bez turbiny
_________________
Mercedes W 210 3,2 CDI WDB2100261A978155
MERCEDES W 202, C 250TD WDB2021881F414194
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,133 sekundy. Zapytań do SQL: 9