|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 01:06 |
Ustawienie zbieżności |
Autor |
Wiadomość |
ASPEN
ASPEN
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 60 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 3 Styczeń 2008, 18:25
|
|
|
Miałem podobny problem. Spec na diagnostyce podniósł autko . Poszarpał z kolega. Stwierdzili ,że luzów brak . Ustawili zbiezność no i KUPA. Pojechałem do starych mercedesiarzy. Powiedzieli, że w Mesiu tak sie luzów nie wyczuje. Owszem podniesli autko , PODPARLI na wahaczu metalowym dragiem , lekko opuścili i tak podparty dopiero "poszarpali ". Wyszły luzy na drazku kierowniczym. Żmienili na nowy ORYGINAŁ / 620 zł z fakturą /. Ustawili zbieżność /70 zł /. Kierownica na wprost - jazda na wprost. Zadnego ściągania - mozna nie trzymać kierownicy. Od poprzednich " fachowców " STANOWCZO zarzadałem zwrotu kasy za "ustawienie " zbieżności / 110 zł/. Pokazałem wymieniony element . Oddali. |
_________________ W202 C220D , Renault Clio |
|
|
|
|
lojek
mesio
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 607 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 3 Styczeń 2008, 19:57
|
|
|
Ja tylko dodam iz w Mercedesie ustawiana jest także zbieżność kół tylnych i prawidłowe ustawienie zbieżności powinno się zaczynać od tylnych kół oczywiście najpierw konty pochylenia koła i wyprzedzenia sworzni a zwrotnicy. Jak w zakładzie zaczynają od zbieżności kół przednich to podziękuj takim fachowcom. |
_________________ W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 4 Styczeń 2008, 12:24
|
|
|
volcanoadam napisał/a: | Czy wiecie o jaka listwe chodzilo? |
Słyszałem, że w chcąc sprawdzić zbieżność, wstawia się z przodu między koła listwę rozporową z jakąś siłą, tak jakbyś chciał koła z przodu rozchylić i wtedy sprawdza się zbieżność. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
volcanoadam
Zdobywca!
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 185 Skąd: Birmingham UK
|
Wysłany: 4 Styczeń 2008, 13:57
|
|
|
Wiec jezeli ktos tego nie uzywa moge mniemac, ze sie na nie zna.
No wlasnie! U Uve na zdjeciach nie widac zeby mial cos zakladane. |
_________________ VA
Obecnie:
W124 E 300 TD, auto, '99
WDB1241902F252289
Rozbity, sprzedany:
W202 C 220 CDi kombi, manual, '99 |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 4 Styczeń 2008, 15:09
|
|
|
W książce 'sam naprawiam" ściągniętej z naszego forum jest opisane i pokazane jak ustawić zbieżność i tam jest zdjęcie z tą belką,.
[ Dodano: 4 Styczeń 2008, 15:32 ]
Znowu coś z serwerem nie tak i nie mogę dołączyć obrazka. Jak tylko będę mógł to wkleje.
[ Dodano: 4 Styczeń 2008, 16:09 ]
Nie mogę dołączyć strony, ale przepiszę:
cyt. z książki MERCEDES SAM NAPRAWIAM H.R.Etzold "Rozeprzeć koła drążkiem wciśniętym między wewnętrzne powierzchnie opon (z przodu) siłą ok 100N (co odpowiada masie 10kg). Użyć do tego celu drążka znajdującego się w wyposażeniu dodatkowym lub innej odpowiedniej poprzeczki. Takie rozparcie kół jest konieczne ponieważ koła również podczas jazdy mają tendencję do odchylania się na zewnątrz.
Zmierzyć zbieżność. Zbieżność całkowita powinna wynosić 0 stopni 25 minut +/- 10 minut (w zawieszeniu sportowym 0 stopni 10 minut +/- 10 minut). Oznacza to że odległość między rantami obręczy z przodu kół powinna być o ok 2 mm mniejsza od odległości z tyłu" koniec cytatu.
Patrząc na to, jak dysponuje się jakimś sprzętem i warunki ma w postaci garażu samemu można zmierzyć, a niektórym warsztatom nie chce się myśleć, albo nie mają pojęcia. Z drugiej strony jak nie mają pojęcia to dobrze że nie biorą się, tylko po co oferują takie usługi |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
ondreyos
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Gru 2007 Posty: 165 Skąd: poznan
|
Wysłany: 5 Styczeń 2008, 01:40
|
|
|
Cytat: | I jaki jest koszt regeneracji tej maglownicy w przybliżeniu |
ok. 2 miesiace temu pojawila sie koniecznosc wymiany przekladni w samochodzie rodzicow (jesli ma to znaczenie - nie mercedes). oczywiscie cale ''przyjemnosci'' z tym zwiazane zostaly na mnie zepchniete
rozmowy z kilkoma mechanikami mozna tak podsuwowac : nie ma sensu tego regenerowac, bo tanio zrobione szybko sie rozleci (glownie chodzilo o szczelnosc - plyn od wspomy jest pod dosyc wysokim cisnieniem), porzadna regeneracja kosztuje duzo za duzo, o nowej maglownicy nie ma co pisac. najsensowniejszym i najczesciej sugerowanym rozwiazaniem jest znalezienie na szrocie jakiejs ladnej, suchej itp czesci i montaz uzywanej.
koszt ''nowej'' do forda mondeo mk1 - 250 zl (kupione pod poznaniem)
pozdr. |
_________________ W210 Avantgarde E200 kombi '98, 170000 km (so far ) |
|
|
|
|
fiatt
C220D
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 37 Skąd: TRÓJMIASTO
|
Wysłany: 5 Styczeń 2008, 03:25
|
|
|
No to pewnie do MB trzeba cenę średnio pomnożyć razy 3, czyli niby w granicach rozsądku jeszcze, ale nic mnie tak nie satysfakcjonuje jak świadomość jazdy w pełni sprawnym wozem. To cena tzw. komfortu psychicznego.
pozdr. |
_________________ EX- C220D `95 manual
EX C220D '96 manual
od 09.2015 zabawka do zrobienia: C200 '94 automat po przejściach. |
Ostatnio zmieniony przez fiatt 5 Styczeń 2008, 13:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ondreyos
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Gru 2007 Posty: 165 Skąd: poznan
|
Wysłany: 5 Styczeń 2008, 04:12
|
|
|
masz racje. pomijajac koszt czesci, wielu mechanikow widzac gwiazdke od razu sie cieszy - przyjechal klient, ktorego mozna extra skasowac :/
w ogole odbior tej marki (co raczej zbyt odkrywcze nie jest) wsrod ludzi jest bardzo specyficzny. stosunkowo niedlugo przed moim kupnem mercedesa, kuzyn kupil vectre B kombi. zaplacil za nia prawie tyle samo, co ja za okularka (oba auta powyzej 20kpln). jego autko przeszlo bez echa (podobnie, jak moje poprzednie - mondeo kombi), za to mercedes wzbudzila ostre zainteresowanie. mimo, ze starsza od vectry...
dobra, spadam, bo sie robi offtopic |
_________________ W210 Avantgarde E200 kombi '98, 170000 km (so far ) |
|
|
|
|
volcanoadam
Zdobywca!
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 185 Skąd: Birmingham UK
|
Wysłany: 5 Styczeń 2008, 18:47
|
|
|
W UK odbieraja podobnie. Gdy pierwszy raz zajechalem moja do pracy, to wszyscy pogwizdywali z zachwytem, pomimo iz nie nalezala do najdrozszych furek na parkingu. No, ale poza mna jezdzi tylko nasz dyrektor. |
_________________ VA
Obecnie:
W124 E 300 TD, auto, '99
WDB1241902F252289
Rozbity, sprzedany:
W202 C 220 CDi kombi, manual, '99 |
|
|
|
|
mchali
W202 2.5td 95'
Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 125 Skąd: MC-P
|
Wysłany: 30 Październik 2011, 13:45
|
|
|
Mam małe pytanie, czy ktoś wie coś na temat ustawienia zbieżności z tyłu metodą domową, tak jak da się to zrobić z przodem ? |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31 Październik 2011, 16:38
|
|
|
Chyba będzie ciężko bo z tyłu ustawia się zbieżnośc na fasolce i nie jest to zbyt precyzyjne.
Można by to zrobić mając ustawioną zbieżnośc z przodu i ustawiać tył z kanału za pomoca "kija" tzn porównywac przód koła do tyłu. Dochodzi do tego jest równoległośc do osi samochodu, więc zabawy jest co niemiara |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 31 Październik 2011, 23:03
|
|
|
Camel- napisał/a: | porównywac przód koła do tyłu. Dochodzi do tego jest równoległośc do osi samochodu, więc zabawy jest co niemiara |
Sory Kolego, ale to tak jakby porównywać śledzia do dorsza |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Listopad 2011, 01:23
|
|
|
Nie zrozummy się źle. Mówię o porównywaniu przedniej części koła TYLNEGO z tylną częscią koła TYLNEGO, tak jak się robi pomiar metodą "na kijek/sznurek". |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
kmtaxi
Krzysztof
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 167 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Listopad 2011, 11:06
|
|
|
Chyba nie
Jeśli zmierzymy długośc między kołami tylnymi z przedniej części i tylnej - np. na rancie felgi, to różnica podzielona przez dwa poda nam zbieżnośc w mm |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,191 sekundy. Zapytań do SQL: 11
| |
|