Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
12 Styczeń 2012, 09:05
TUNING W202
Autor Wiadomość
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 24 Marzec 2011, 08:27   

Dla C180 każdy "numer" więcej to duże i coraz większe wyzwanie....
Ślimak Ślimakiem będzie, ale nie musi być ślimakiem z SM... :P
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Marzec 2011, 09:37   

Michał moim zdaniem powinene rozejrzeć się za czymś innym. O smuklejszym designie. Ostro cięte felgi postarzeją auto. Poza tym nie lubię nie oryginalnych felg. I ten szpetny rozmiar na ramieniu...
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
eldorado 
LPG BLOS


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 912
Skąd: Lubartów
Wysłany: 24 Marzec 2011, 21:57   

Nie wiem czy było (może było 8) )
Czym się różni kolektor ssący i przepustnica między 2.0/2.2 a 1.8
- 1.8
http://allegro.pl/kolekto...1524837933.html
- 2.0/2.2
http://allegro.pl/kolekto...1520816078.html
http://allegro.pl/mercede...1482163294.html
_________________
http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332
 
 
MICHAL200 
Michal200


Pomógł: 187 razy
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 7365
Skąd: _____
Wysłany: 24 Marzec 2011, 23:06   

Camel-, tez tak mysle, rozgladam sie dalej. fakt nie mieli gdzie tego rozmiaru umiescic :?
_________________
Zapraszam
https://www.facebook.com/...96971867316029/

W211 E240 Elegance USA
WDB2110611A465003

EX: W202 C 180 1999r. Classic Selection -> Sport DTM USA
WDB2020181A823149
http://www.w202.pl/viewto...t=19013&start=0
EX: W202 C180 1997r.
 
 
 
gucionexia 
Turbo V6 :)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 780
Skąd: się biorą dzieci?
Wysłany: 24 Marzec 2011, 23:17   

eldorado, na tym forum http://www.c-klasse-forum.de/wbb3/ Wyczytałem ze ten od 2.0 jest troszke lepszy a ten od 2.2 nie bedzie pasował .A co do przepustnicy to warto z nią pokombinować bo to sporo daje :D
_________________
w202 1.8 95r ELEGANCE
WDB2020181F307308(był)
Nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
 
 
MICHAL200 
Michal200


Pomógł: 187 razy
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 7365
Skąd: _____
Wysłany: 24 Marzec 2011, 23:21   

gucionexia napisał/a:
.A co do przepustnicy to warto z nią pokombinować
a co takiego? :wink:
_________________
Zapraszam
https://www.facebook.com/...96971867316029/

W211 E240 Elegance USA
WDB2110611A465003

EX: W202 C 180 1999r. Classic Selection -> Sport DTM USA
WDB2020181A823149
http://www.w202.pl/viewto...t=19013&start=0
EX: W202 C180 1997r.
 
 
 
eldorado 
LPG BLOS


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 912
Skąd: Lubartów
Wysłany: 24 Marzec 2011, 23:39   

gucionexia można jaśniej ? :P Koszt nie duży, ale jaki efekt? Czy jest sens? Nie licze na +50kucy, ale jakaś "skromną" wyczuwalną elastyczność. Co do przepustnicy to jakbym jeździł tylko na PB to może nie było by sensu kombinować (bo i tak wtryskiwacze, pompa paliwa poda tyle paliwa ile trzeba), ale jeżdżę na gazie (Blos) gdzie dawkę gazu sam sobie reguluję + do tego wydajny parownik Lovato Super. Ciekawe co dokładnie z przepustnicą można zrobić.
Już nie raz szukałem jakiegokolwiek info na temat 1.8 na tym forum, ale jakoś nie mogę.
_________________
http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332
 
 
gucionexia 
Turbo V6 :)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 780
Skąd: się biorą dzieci?
Wysłany: 25 Marzec 2011, 00:43   

Kolektor rzekomo poprawia elastycznośc przy niskich obrotach.PW :wink:
_________________
w202 1.8 95r ELEGANCE
WDB2020181F307308(był)
Nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
 
 
eldorado 
LPG BLOS


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 912
Skąd: Lubartów
Wysłany: 25 Marzec 2011, 11:05   

czyli kolektor od 2.0 + mody przepustnicy

- http://www.scirocco.pl/sc...zepustnicy.html
- http://www.20v-sauger-tuning.de/

- "Poniżej wyniki z hamowni Vtech'u po przeróbce tylko przepustnicy w ST220.
Program był nieruszany. "

"Autko z 2003 roku, przebieg w momencie wykonania modyfikacji 102 tys km.
Z wyczuwalnych zmian - silnik po modyfikacji ma mniejszą ochotę gasnąć przy ruszaniu z niskich obrotów. "

http://img209.imageshack.us/f/st220.jpg/
_________________
http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 25 Marzec 2011, 12:50   

eldorado, przyrost 3-4 procent i to w całym zakresie obrotów. Ciekawe :) Ciekawostką też jest, że w silnikach M104 przepustnica przy pedal w podłodze nie otwiera się na maks. Już ktoś to kiedyś na zagranicznym forum poruszył. Podejrzewam, że większanie kątu odchylenia klapy do 90° (co w teorii powinno poprawić a nawet zwiększyć przepływ powietrza) nie wiele daje. Zapoznam się co piszą na scirocco.pl. Należy pamiętać, że jest nie wiele tak dopracowanych samochodów jak Mercedes.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
eldorado 
LPG BLOS


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 912
Skąd: Lubartów
Wysłany: 25 Marzec 2011, 14:15   

Camel- to że przepustnica nie otwiera się na maxa przy maksymalnym "bucie" to się nie dziwie :wink: . W końcu :mb: zrobił silnik 1.8 na dwóch wałkach i chciał żeby ten motor miał te ok 122km i nie więcej, a poza tym po co "robić" przepustnicę która odchyli się na 100% jak i tak pompa/wtryskiwacze podadzą tyle paliwa ile sobie konstruktorzy z :mb: zamarzyli. Wiec zaprojektowali taki a nie inny kolektor wydechowy i ssący i taką a nie inną przepustnicę. Wsadzili takie a nie inne wtryskiwacze i "ustawili" odpowiednią dawkę paliwa ma pompie. W końcu po co "robić" silnik 1.8 16V z którego można uzyskać 150kucy jak te 150 kucy można mniejszym nakładem wyciągnąć z 2.2 .
Przypomina mi się jak vw golf (wiem znowu) :mrgreen: ale:
- w golfie 2 był silnik 1.6TD (mechaniczna pompa i turbina) bez kompa i auto miało w wersji SB lub JR 80kucy
- potem wprowadzili pod koniec 91r lub 92r golfa 3 z takim samym silnikiem ale ze zwiększoną pojemnością do 1.9TD - więc dlaczego było tylko 75kucy??? Przecież mogli z niego zrobić 85-90koną jednostkę bez większych nakładów finansowych (wsadzając pompę od JR lub SB z golfa 2). Ale woleli zdławić ten silnik po to aby wprowadzić zaraz 1.9TDI 90kucy - silnik nowszy, rozwojowy itd. W tej chwili za 1.9TD za 50zł można zrobić 90konną jednostkę.

Każdy produkt (w tym wypadku auto) musi być atrakcyjny dla każdego. Im więcej jednostek napędowych o różnych mocach tym więcej potencjalnych zainteresowanych ludzi.

Camel- napisał/a:
Należy pamiętać, że jest nie wiele tak dopracowanych samochodów jak Mercedes.

Ja sądze że jest po prostu dobrze zrobiony i tyle, a czy dopracowany?? Moim zdaniem dopracowane są auta "z pod rąk" znanych tunerów - AMG, Brabus. Tam potrafią poprawić fabrykę nie tylko stylistycznie ale również kondycyjne
_________________
http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 25 Marzec 2011, 16:35   

eldorado napisał/a:
Camel- to że przepustnica nie otwiera się na maxa przy maksymalnym "bucie" to się nie dziwie

Może chodzić o lepsze zawirowanie powietrza w kolektorze, co może oznaczać lepsze mieszanie mieszanki, a zatem lepszy (łagodniejszy) przebieg spalania - lepsza kultura pracy, gładszy przebieg momentu. Może tak jest, nie musi. Nie wiem tak naprawdę jaki wpływ ma kąt klapy na rzeczywisty przepływ powietrza. Nie otwiera się na maks i tyle. Bo nawet jeśli przepływomierz by odczytał większy przepływ powietrza, a komputer (a nie jakaś pompa ;) ) dodałby paliwa do utrzymania stechiometrii mieszanki to może się okazać, że w tych warunkach i tak dodana benzyna nie przyniosła by np wzrostu mocy (ze względu na spalanie niezupełne) a zużycie paliwa by się zwiększyło. :)

eldorado napisał/a:
a poza tym po co "robić" przepustnicę która odchyli się na 100% jak i tak pompa/wtryskiwacze podadzą tyle paliwa ile sobie konstruktorzy z zamarzyli.

Przypomnę jeszcze raz: wszystko w granicach autoadaptacji. Jeśli tak by było - to po co robić jakieś modyfikacje z obecnymi silnikami? Chodzi przecież o to, żeby dostarczyć do silnika więcej powietrza (tlenu), a sterownik sam by zwiększył dawkę paliwa żeby zachować lambdę w okolicach jedynki. Więcej paliwa = więcej mocy. Nie zawsze (patrz wyżej). Po to też się robi doładowania silników. Polega to mniej więcej na wykorzystaniu podobnej sytuacji, ale bardziej kontrolowanej.

eldorado napisał/a:
W końcu po co "robić" silnik 1.8 16V z którego można uzyskać 150kucy jak te 150 kucy można mniejszym nakładem wyciągnąć z 2.2 .

Nie chodzi tylko o głupie uzyskanie mocy tylko o zachowanie przy tym odpowiednich norm spalin i długotrwałości silnika.

eldorado napisał/a:
Moim zdaniem dopracowane są auta "z pod rąk" znanych tunerów - AMG, Brabus

Jesteś pewien? Zobacz na C43. To silnik M113 z np. E430. I co, jest on taki super dopracowany przez AMG? Zrobili normalne modyfikacje czyli może troche luźniejszy wydech, lepszy dolot, ale główną modyfikacją jest wałek i program - co przy takiej mocy procentowy wzrost jest niewielki. Z drugiej strony, wałki wcale nie poprawiają sprawności tylko przesuwają ją w inny zakres obrotów. :)

Nie ma co tu porównywać turbodiesli do wolnossących benzyn :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
eldorado 
LPG BLOS


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 912
Skąd: Lubartów
Wysłany: 25 Marzec 2011, 17:41   

Camel- mi nie chodziło o porównanie diesla do benzyny tylko, pokazanie jak dane koncerny "kreują" sprzedaż.
W tamtych czasach normy spalin i "długowieczność silnika" była bez wielkiego wysiłku do przeskoczenia. To nie polonez w którym po 100tys. km "klękał" silnik :wink:

Wracając do sedna sprawy - czyli kolektor ssący i przepustnica
_________________
http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 25 Marzec 2011, 20:30   

eldorado, były jakie były. Widac po modyfikacjach silnika M111, że jednak przy pozostawieniu pojemności i podniesieniu mocy mieliby lekki problem z ilością CO2 czy NOx. Jeszcze nie tak dawno nawet sobie sprawy niezdawałem ile musieli zrobić z 220 do 230 aby utrzymac moc a żeby spaliny były lepsze :)

Taki cytat gdy pisałem na Wikipedie W210
Zmian doczekały się także silniki benzynowe. Na uwagę zasługuje przede wszystkim „nowy” silnik o pojemności 2,3-litra M111.970. „Nowy”, ponieważ opierał się na bazie silnika z modelu E 220 generacji W124: M111.960. Jednakże z powodów restrykcyjnych norm spalin, zmieniono mu wał korbowy, zwiększając pojemność, co z kolei zwiększyło sprężanie do 10,4:1, poprawiono komorę spalania i poprawiono sterowanie. Efektem był wyższy moment obrotowy, mniejsze zapotrzebowanie na paliwo, dokładniejsze spalanie kosztem identycznej mocy.
Podstawowy silnik 2-litrowy również przeszedł modyfikację: poprawiono kształt komory spalania oraz zmienono sterowanie na HFM bazującym na przepływomierzu znane z E230.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
eldorado 
LPG BLOS


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 912
Skąd: Lubartów
Wysłany: 25 Marzec 2011, 21:20   

Camel- spaliny spalinami, ale może przejdźmy do sedna wątku :wink: . Masz jakies info odnośnie przepustnicy? Bo teraz to już wiem że kolektor ssący od 2.0 podejdzie do 1.8 :) .
gucionexia zapodaj linka z tym kolektorem ssącym 8)
_________________
http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,114 sekundy. Zapytań do SQL: 6