Wał napędowy - czy wyważać |
Autor |
Wiadomość |
Komandor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2005 Posty: 39 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26 Marzec 2007, 21:50 Wał napędowy - czy wyważać
|
|
|
Witam,
Wróce do tematu wału napędowego.
Miałem z nim problem - luz na wielofrezie. Akurat u nie był zamontowany taki bez regulacji tegoż luzu. Udało mi się kupić u cinkciarzy tylko połówkę wału (już z regulacją luzu) pasującego do mojego c180sport. Było to dośc trudne bo wszystkie wały do modelu 1.8 miały mniejszy rozstaw śrub i mniejszą gumę przy skrzyni. Ta pasująca połówka była od modeelu 2.2 benzna - widocznie w wersji sport były wzmocnione wały i może skrzynie, ale nie wiem.
Mam 2 pytania:
1. W związku z tym że wymieniłem połówkę wału czy muszę go wyważyć? czy może połówki sa wyważane oddzielnie?
2. Jeśli powinienem wyważyc proszę o pomoc gdzie to można zrobić na Dolnym Śląsku lub w tej części kraju.
Z góry dzieki za odpowiedzi
Pozdr |
_________________ w202 '95sport |
|
|
|
|
uve
Pomógł: 15 razy Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 900 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 26 Marzec 2007, 23:32
|
|
|
A czy ten luz powoduje jakies problemy, halas itp?
Moglbys mi powiedziec gdzie szukac tego luzy na wielofrezie tnz w ktorym miejscu wału, z tyłu, z przodu na srodku? I gdzie jest ta sruba do regulacji?
Chcialbym to sprawdzic u siebie bo cos halasuje. |
_________________ C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349 |
|
|
|
|
Komandor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2005 Posty: 39 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27 Marzec 2007, 17:28
|
|
|
Luz powoduje lekkie pukanie przy wchodzeniu i schodzeniu z obrotów oraz wcześniejsze zużycie mostu i skrzyni. Można go sporawdzić na kanale/podnośniku. Wał składa się z 2 części i wielofrez jest na środku. Łapiesz przednią część i tylną i starasz się pokręcić przeciwnie - wtedy można wyczuć luz (jak jest). W jednej części jest śruba do regulacji luzu (nie wszystkie modele ją miały) - łatwo ja zauważyć taka duża nakrętka umieszczona centralnie wzdłuż osi wału na końcu tam gdzie się łączą dwa jego elementy. |
_________________ w202 '95sport |
|
|
|
|
uve
Pomógł: 15 razy Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 900 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 27 Marzec 2007, 17:46
|
|
|
Hmm mnie mechanik poinformowal ze na srodku przy laczeniu jest podpora wału, ja mam tam luz przy ruszaniu walem gora doł, a obrotowy z tego co mi mowili powinien byc. Teraz to juz sam nie wiem :/ |
_________________ C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349 |
|
|
|
|
zmichal
Moderator
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 736 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 15 Maj 2007, 15:38
|
|
|
Ja z kolei mam luz na tylnym moście i chyba na skrzyni biegów. A raczej luzu na podporze wału nie zauważyłem.
Denerwuje mnie to, bo kiedy mam jeszcze zimny silnik i przełączam auto na gaz to słychać metaliczne stuki przy zmianie biegów (dokładniej - przy załączaniu i odłączaniu napędu). |
_________________ E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
|
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 18 Maj 2007, 11:46
|
|
|
zmichal napisał/a: | Ja z kolei mam luz na tylnym moście i chyba na skrzyni biegów. A raczej luzu na podporze wału nie zauważyłem.
Denerwuje mnie to, bo kiedy mam jeszcze zimny silnik i przełączam auto na gaz to słychać metaliczne stuki przy zmianie biegów (dokładniej - przy załączaniu i odłączaniu napędu). |
Sprawdź stan łączników elestycznych wału, przy moście i skrzyni |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
zmichal
Moderator
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 736 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 25 Maj 2007, 11:57
|
|
|
Sprawdzałem. Bo też myślałem, że to te łączniki.
Jednak luz jest wyraźnie na weściu wału do skrzyni biegów i na wejściu do tylnego mostu, natomiast na łącznikach elastycznych luzu nie czuć
Zresztą przymierzem się powoli do naprawy skrzyni biegów (uszkodzony synchronizatot II biegu) i wtedy wyjmując skrzynię wyjmę również wał i zobaczę co można z nim zrobić. |
_________________ E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
|
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 25 Maj 2007, 12:44
|
|
|
Jeżeli wał był składany z dwóch różnych nalezy go bezwzględnie wyważyć |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
zmichal
Moderator
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 736 Skąd: lubelskie
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 25 Maj 2007, 15:48 To samo !!!
|
|
|
Takze mam jakies luzy slyszalne przy zmianie biegów.
Wprzyszłym tygodniu jestem ustawiony ze znajomym mechanikiem.
Jak bede wiedzial co jest todam znac.
[ Dodano: 2 Czerwiec 2007, 10:32 ]
Luz na wale skasowany, 4 poduchy na tylnym wózku wymienione i prawie cisza przy zmianie biegów. Wszystko razem z robocizna 500 PLN nie najgorzej.
Denerwuje mie jeszcze luz na drążku zmiany biegów ale coś poradzimy. |
|
|
|
|
tomasz
Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2 Skąd: Puławy (Niwa)
|
Wysłany: 11 Luty 2009, 00:57
|
|
|
Witam mam podobny problem. U mnie jest luz na wielofrezie między skrzynią a wałem - tak stwierdza mechanik. Powoduje to bicia przy przyspieszaniu na każdym biegu. Proszę o pomoc.
Z góry serdeczne dzięki. |
|
|
|
|
johnnybravo20
Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 39 Skąd: Międzyrzecz
|
Wysłany: 12 Październik 2009, 10:09
|
|
|
Witam
Jadąc wczoraj około 90 km na godzinecos zaczelo stukac, zatrzymałem sie, ruszyłem i juz nie stukało. Póxniej tylko przy małej prędkości.
Dzis podjechalem do diagnosty. Obejzał i stwierdziła ze rozsypało sie łożysko przy podporze wału.
Ile mniej wiecej moze kosztowac naprawa elementu? |
_________________ MB 202 2,2D Granatowy elegance
VIN: WDB 2021211A381285
|
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 12 Październik 2009, 10:17
|
|
|
Wejdź na stronę FEBI. johnnybravo20 napisał/a: | Ile mniej wiecej moze kosztowac naprawa elementu? | -potrzebne nowe.Ok .100zł.Lub np.sprawna orginalna używka 75zł.
[ Dodano: 12 Październik 2009, 10:29 ]
http://moto.gratka.pl/tre...k-10034764.html |
|
|
|
|
|