Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 20:54 |
Dziwna sprawa 200 Diesel |
Autor |
Wiadomość |
hazard
Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 14 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 30 Wrzesień 2009, 18:31 Dziwna sprawa 200 Diesel
|
|
|
Witam.Problem polega na tym że, rano podczas odpalania przez przypadek nie poczekałem do końca aż się zagrzeją świece i dałem na zapłon.Ku mojemu zdziwieniu auto przestało zupełnie odpalać.Odapaliło po 30 minutach ledwo ledwo z gazem w podłodze.Jak poczekam na podgrzanie pali od kopa, ale muszę zapalać zaraz po nagrzaniu.Niewiem czy to wina świec?Dodam jeszcze że na zimnym silniku klepią zawory.Pozdrawiam |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 1 Październik 2009, 09:06
|
|
|
hazard napisał/a: | Jak poczekam na podgrzanie pali od kopa, ale muszę zapalać zaraz po nagrzaniu | tak się zapala diesla hazard napisał/a: | Dodam jeszcze że na zimnym silniku klepią zawory | Jak długo |
|
|
|
|
hazard
Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 14 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 1 Październik 2009, 14:08
|
|
|
Wiem że tak sie odpala.Tylko nawet jak paliłem go na niepodgrzanych to za drigm czy trzecim razem po podgrzaniu powinien załapać a on się zaciął totalnie.A zawory klepią około 25 minut |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 1 Październik 2009, 14:31
|
|
|
hazard - w czym masz problem - skoro silnik startuje po podgrzaniu świec, to chyba jest dobrze?
Świece żarowe zawsze możesz sprawdzić - będzie potrzebna żarówka 12V lub miernik.
Co do stukania - może stukają Ci wtryskiwacze? Jesteś pewny, że to zawory? |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
Ostatnio zmieniony przez Daniel 1 Październik 2009, 15:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
hazard
Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 14 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 1 Październik 2009, 15:19
|
|
|
No fakt, narazie problemu niema ale nie wiem co będzie w zimie.Co do zaworów to jestem pewny na 90% bo identycznie mi stukały w audi
A tak z innej beczki, jest problem przy wymianie świec?Wymieniałem kiedyś w escorcie i nie była to duża filozofia.To mój pierwszy merc więc pytam zapobiegawczo
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 1 Październik 2009, 15:25
|
|
|
hazard napisał/a: | A tak z innej beczki, jest problem przy wymianie świec? |
Wszystko masz opisane w "Sam Naprawiam" str. 85
hazard napisał/a: | No fakt, narazie problemu niema ale nie wiem co będzie w zimie. |
Te silniki zapalają. Tak przy okazji - na jakim oleju jeździsz? |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
hazard
Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 14 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 1 Październik 2009, 15:41
|
|
|
zalałem minerala.I chyba faktycznie odkąd wymianiłem olej to zaczyły klepać zawory |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 1 Październik 2009, 15:43
|
|
|
A co było wcześniej |
|
|
|
|
hazard
Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 14 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 1 Październik 2009, 20:01
|
|
|
Tego niewiedzą nawet najstarsi górale |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
|
|
|
|
wadamw
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lut 2009 Posty: 131 Skąd: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 1 Październik 2009, 20:36
|
|
|
Niech Kolega Superol wleje |
_________________ MB C180 '93 Esprit Manual + LPG
WDB2020181A054056 |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 1 Październik 2009, 20:39
|
|
|
Superol ma max. w40 |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 1 Październik 2009, 21:17 Re: Dziwna sprawa 200 Diesel
|
|
|
hazard napisał/a: | Jak poczekam na podgrzanie pali od kopa |
Troszkę Kolego błądzisz...
Zgaśnięcie kontrolki jedynie informuje, że świece osiągnęły temperaturę odpowiednią do rozruchu. I ten sygnał nie idzie na żadne sterowniki (żeby mógł spowodować zablokowanie czegokolwiek) Tak więc nie ma dla silnika znaczenia, czy odpalasz po zgaśnięciu kontrolki - czy bezpośrednio po wsadzeniu i przekręceniu kluczyka.
Poza tym nie ma najmniejszego sensu, żeby po zgaśnięciu kontrolki wyłączać zapłon i podgrzewać jeszcze raz i jeszcze raz - ponieważ świece po zgaśnięciu kontrolki i tak grzeją jeszcze przez kilkanaście sekund. Wystarczy załączyć zapłon - kontrolka zgaśnie - poczekać jeszcze chwilę i odpalić. Przy starszych przekaźnikach czas od załączeniu zapłonu do momentu wyłączenia świec to było ok. 40 sekund |
|
|
|
|
hazard
Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 14 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2 Październik 2009, 08:24
|
|
|
Ja to wszystko rozumiem Chciałem się tylko dowiedzieć czemu przestał odpalać jak właśnie nie poczekałem na podgrzanie świec.Wiem że teoretycznie niema to znaczenia ale z jakiegoś powodu jednak nie zapalił |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 2 Październik 2009, 08:38
|
|
|
Tak sobie tylko gdybam, ale..
.. może to wina akumulatora? Podczas podgrzewania świec aku jest mocno obciążany, a Ty mu dodatkowo jeszcze kazałeś zakręcić rozrusznikiem. Doszedł do tego minerał w silniku (a zimno mamy w nocy i pewnie lekko zgęstniał), więc trzeba było pokonać większe opory niż zazwyczaj i.. nie zapalił. Potem aku odzyskał trochę formy i jakoś udało się ruszyć. Może więc warto sprawdzić stan akumulatora, klem i połączeń?
Ale to tylko takie moje gdybanie |
|
|
|
|
|