Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z LPG
Autor Wiadomość
Titanos 
Crazy Taxi Driver

Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 14
Skąd: Świdnica
Wysłany: 3 Październik 2009, 16:53   Problem z LPG

Witam koledzy w temacie rzeka jakim jest LPG :)
mianowicie w mojej C180 automat 95' z sekwencyjnym gazem EESGI wystepuje problem z przyszarpywaniem podczas postoju na swiatlach itp przy zapietym oczywiscie "D". Co jakis czas spadna obroty i podskocza spowrotem w ulamku sekundy co jest rowne z nieprzyjemnym rzucaniem calej budy. Ale to mniejszy problem, ten wiekszy polega na tym, ze po przekroczeniu okolo 4 tys obrotow auto lapie mega mula i ledwo dociaga do 5k i na tym sie konczy. Moge trzymac gaz w podlodze auto zachowuje sie jak na tempomacie :) biegu kolejnego rowniez nie wrzuci poki nie odpuszcze pedalu gazu.
Wczoraj dopiero chyba 3ci gazownik powiedzial bez wahania ze to listwa wtryskiwaczy jest zla do tego auta, podobno jest za wolna i nie nadaza dlatego auto nie chce jechac i czasem przyszarpuje na wolnyh obrotach. Twierdzi ze trzeba zalozyc listwe matrixa i jest to koszt minimum 500 zl.
Tutaj pytanie i prosba do Was, czy nie jest to naciagacz, czy da sie to zrobic taniej i najwazniejsze, czy w ogole poprawnie to zdiagnozowal? bledow zadnych nie mam , sprawdzali wszyscy kompem i niby ok. Na beni oczywiscie jak ta lala smiga :)
prosze o wsparcie duchowe :)
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Październik 2009, 19:57   

Cińki gazownik, choć z wolnymi obrotami może mieć racje :) Matrix to nie jest droga listwa wtryskowa. Budżetowy cztero-punktowy Matrix (sam na takim jeżdze) kosztuje 370zł
http://allegro.pl/item759...acze_dysze.html

ale dobrze mocowo dobrane Valteki również dają sobie rade
http://allegro.pl/item748...wona_3_omy.html

Z innych wtryskiwaczy w podobnej cenie to Magic Jety
http://allegro.pl/item759...4_cylindry.html
(Rzucałem przykładowymi aukcjami).

Powiedz mi jaki masz zamontowany reduktor, jakie jest cisnienie gazu na wolnych obrotach i podczas obciążenia?
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Titanos 
Crazy Taxi Driver

Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 14
Skąd: Świdnica
Wysłany: 3 Październik 2009, 20:14   

co do cisnienia nie wiem, pojade do tego gazownika niech mi da wydruk to napisze.
Co do reduktora wg papierow mam Tomasetto AT09
Co do listwy wtryskowej valteka to nie wiem jakiej mam mocy, musze tez sprawdzic;/
ogolnie w tym temacie slabo sie orientuje , a gazu ja nie zakladalem tylko juz z takim kupilem.
_________________
Celinka 180 + kaprysny LPG
Automat w Elegancie
kwiecien 95r :)
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Październik 2009, 21:08   

OK, spoko, pownien być ok - wg producenta do 150KM. A jaki kolor Valteków? :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
13696 
Mateusz

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 664
Skąd: lubelskie
Wysłany: 4 Październik 2009, 11:31   

co do wachania obrotow na jalowym to ma racje wtryski zapewne za wolne ale nie musza byc matrixy, magic jety spokojnie wystarcza a co do mula na wysokich obrotach to juz raczej kwestia regulacji, filtry wymieniane?? byc moze wtryski sa calkowicie otwarte przy mocniejszym depnieciu i nie wycisnie z nich wiecej, co wazne to jakie masz cisnienie na reduktorze?? jesli masz samych takich gazownikow w okolicy to radze zainwestowac w kabelek i sam sobie lepiej ustawisz po dluzszej lekturze forum o lpg instrukcji itd to wszystko nie takie straszne :wink:
_________________
c200 kompressor (lpg stag-4)
 
 
 
Titanos 
Crazy Taxi Driver

Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 14
Skąd: Świdnica
Wysłany: 4 Październik 2009, 13:40   

Camel czerwony jesli mysle o tym co powinienem myslec ze Ty myslisz :P
w poniedzialek wezme ten wydruk jak to wyglada to napisze, zanim sie wbije w koszty zwiazane z wymiana polowy instalki :)
_________________
Celinka 180 + kaprysny LPG
Automat w Elegancie
kwiecien 95r :)
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Październik 2009, 17:22   

Titanos, weź wydruk :) możecie również sprawdzić go pod obciążeniem, np przyśpieszając (stała pozycja pedału gazu np od 2-3 tys RPM).

Czerwony Valtek to ok. 30KM/zaworek. Co daje nam 120KM na komplecie :!: To będzie Twój problem jeśli chodzi o obroty. Listwa się najzwyczajniej w świecie nie wyrabia. Poza tym, mam słabe doświadczenie z nimi, dlatego poczytałem w necie i Valteki do najszybszych nie należą. Czas wtrysku benzyny na wolnych obrotach to ok. 2,3ms i 2,6ms na obciązeniu (R/D). W moim wypadku, czas wtrysku LPG jest odpowiednio ok. 1ms dłuższy. Niby Valteków nie dają sobie rady poniżej 3ms, więc teoretycznie powinny dać radę, aczkolwiek jeśli to ich wina, wymiana na Magic Jety powinna pomóc :) Bo i tak Cię czeka zmiana listwy i tak :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
13696 
Mateusz

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 664
Skąd: lubelskie
Wysłany: 5 Październik 2009, 12:07   

Camel- napisał/a:
Valtek to ok. 30KM/zaworek

chyba cylinder :wink:
_________________
c200 kompressor (lpg stag-4)
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Październik 2009, 18:48   

13696, no przecież nie podłączasz dwóch zaworków na cylinder i odwrotnie :P
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
13696 
Mateusz

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 664
Skąd: lubelskie
Wysłany: 6 Październik 2009, 10:25   

nie bardzo wiem o co Ci chodzi Camel-, moc jak mozna wycisnac z wtrysku podaje sie w KM/ na cylinder a nie nazawory bo jesli mam 16 zaworów to w wyniku rozumowania Twojego posta 480KM z czerwonych valtekow to nieco zawyżone, jesli chodzi Ci o wtrysk to pisz wprost ze o niego chodzi. widzialem juz na forum AC jak podobna sprawa ciagnela sie kolo 2 tygodni bo specjalista w jednym poscie napisal zamiast cylinder to zawór a drugi przeliczyl srednice dysz nie dzielac przez 4 tylko 16 i zawsze mu za male te dysze sie wydawaly hahaha

co do wyrabiania sie listwy to wtryski po pewnym czasie sie zuzywaja i wtedy zaczynasie wlasnie falowanie obrotow itp. wlasnie moje planijety koncza swoj zywot po 15kkm zapewne jeszcze w tym miesiacu bede montowal magic jety
_________________
c200 kompressor (lpg stag-4)
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Październik 2009, 14:01   

13696, wtryskiwacz to zaworek elektromagnetyczny, więc w czym problem? ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Titanos 
Crazy Taxi Driver

Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 14
Skąd: Świdnica
Wysłany: 24 Październik 2009, 16:41   

Temat odswieze bo juz jestem po wymianie listwy na Matrixa:) wreszcie auto zaczelo plynniej chodzic i krecic sie wysoko. Jednak spalanie klaruje sie w zasadzie tak samo z tego co sprawdzilem, ale moze to dlatego ze auto krecilem sporo razy wysoko zeby sie nacieszyc taka zapomniana juz mozliwoscia;)
Martwi mnie tylko jeden maly problem, ktory pozostal a mianowicie od czasu do czasu nadal mi szarpnie autem na hamulcu z zapietym "D" na skrzyni podczas postoju. fakt ze sa to mniej brutalne wahniecia niz przed wymiana listwy ale jednak pozostaly. Gaziarz jeszcze napomnial mi ze zauwazyl "cykanie" pod maska i twierdzi ze kable WN maja juz przebicie.
tak wiec myslicie ze te wahniecia obrotow moga byc przyczyna kabli? bo gazownik sie wydaje naprawde kumaty i zasiegnalem opinii o nim, bardzo pozytywne.
_________________
Celinka 180 + kaprysny LPG
Automat w Elegancie
kwiecien 95r :)
 
 
 
13696 
Mateusz

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 664
Skąd: lubelskie
Wysłany: 25 Październik 2009, 19:08   

oczywiscie ze moze byc to spowodowane przez przbicie na kablach sprawdz to lekko zraszajac w nocy kable woda moze byc tez wina swiec, a czy na benzynie sa te same objawy??
_________________
c200 kompressor (lpg stag-4)
 
 
 
Titanos 
Crazy Taxi Driver

Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 14
Skąd: Świdnica
Wysłany: 26 Październik 2009, 01:27   

swieczki wymieniane 2 moze 3 tysiace temu na NGK. na benzynie wlasnie nie zauwazam takiego problemu dlatego mnie zastanawia ten problem, bo na lpg auto zaczelo przyspieszac zwawo i plynnie do konca. Kable WN mam oryginalne, przypuszczam od nowosci, a autko ma na liczniku prawie 305k km i smiga az milo poza tym irytujacym drobiazgiem.
wiec czy mozliwe jest ze lpg jest wrazliwsze na stan kabli niz pb ? czy o co w tej zagadce moze chodzic?
_________________
Celinka 180 + kaprysny LPG
Automat w Elegancie
kwiecien 95r :)
 
 
 
eldorado 
LPG BLOS


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 912
Skąd: Lubartów
Wysłany: 26 Październik 2009, 09:12   

mi gaziarz powiedział jedno: jak auto szarpie, falują obroty itp. - to to nie jest wina jak to prawie każdy mówi "filterka" tylko właśnie układu zapłonowego - świece, kable. Stwierdził to po takich zdarzeniach: że klient przyjeżdża zostawia auto i sądzi że to wina filterka i regulacji i myśli że zapłaci 40zł, a tu lipa; wyciągane były świeczki które mały po 15tys. (firmy nie podał). Z przewodami to już inna sprawa.
http://209.85.129.132/sea...l&ct=clnk&gl=pl
_________________
http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,172 sekundy. Zapytań do SQL: 9