Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
1 Grudzień 2012, 23:05
Czy da radę wyłączyć EGR w silniku 2.2 CDI 99'???
Autor Wiadomość
pool82 
Chudini

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 49
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Październik 2008, 10:41   Czy da radę wyłączyć EGR w silniku 2.2 CDI 99'???

pytanie jwt, dowiadywałem sie że w tych silnikach jest problem z odłączeniem, bo silnik przechodzi od razu w tryb awaryjny - czy to prawda? Jeszcze osobiście nie próbowałem, a na pewno chciałbym trochę więcej sie o tym dowiedzieć zanim sam zacznę cokolwiek majstrować.
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 22 Październik 2008, 10:44   

To ja zapytam przewrotnie: w jakim celu chcesz go odłączyć?

Na naszym forum była swego czasu dyskusja o zaślepianiu EGR w celu "poprawy osiągów". Co z tego wynikło możesz przeczytać sam:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6746
 
 
pool82 
Chudini

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 49
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Październik 2008, 10:55   

Czytałem ten temat tylko sie nie doczytałem co z tymi silnikami 2.2 CDI, ponoć coś ma z tym wspólnego przepływka która wyłapuje kiedy sie otwiera zawór EGR.
A po co chę odłączyć? Po zdjęciu EGR nieco się przeraziłem, zawalony cały EGR sadzą pozostawiony jedynie około 15 mm otworek na przepływ świeżego powietrza. Nie chce mi się myślec co jest w kolektorze. A po drugie nieco mi dymi jak przycisnę gazu na wyższych obrotach. Generalnie zaczął mi dymic po tym jak wymieniłem przepływkę bo stara mi nieco szwankowała na niskich obrotach i silnik nie miał siły np podczas ruszania. Zakupiłem ten sam model Bosch'a o tych samych nr ale teraz nieco bardziej mi dymi na wyższych obrotach.
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 22 Październik 2008, 11:07   

pool82 napisał/a:
Czytałem ten temat tylko sie nie doczytałem co z tymi silnikami 2.2 CDI, ponoć coś ma z tym wspólnego przepływka która wyłapuje kiedy sie otwiera zawór EGR.
A po co chę odłączyć? Po zdjęciu EGR nieco się przeraziłem, zawalony cały EGR sadzą pozostawiony jedynie około 15 mm otworek na przepływ świeżego powietrza. Nie chce mi się myślec co jest w kolektorze. A po drugie nieco mi dymi jak przycisnę gazu na wyższych obrotach. Generalnie zaczął mi dymic po tym jak wymieniłem przepływkę bo stara mi nieco szwankowała na niskich obrotach i silnik nie miał siły np podczas ruszania. Zakupiłem ten sam model Bosch'a o tych samych nr ale teraz nieco bardziej mi dymi na wyższych obrotach.


Na pewno dymienie przy wysokich obrotach nie ma nic wspólnego z EGR.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
pool82 
Chudini

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 49
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Październik 2008, 11:15   

Daniel napisał/a:

Na pewno dymienie przy wysokich obrotach nie ma nic wspólnego z EGR.


A więc co ma wspólnego skoro twierdzisz ze EGR nie ma z tym nic wspólnego?
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 22 Październik 2008, 11:28   

pool82 napisał/a:
Daniel napisał/a:

Na pewno dymienie przy wysokich obrotach nie ma nic wspólnego z EGR.


A więc co ma wspólnego skoro twierdzisz ze EGR nie ma z tym nic wspólnego?


Kolega Gomezio zadał sobie trud i podał ci linka z wątkiem, który dotyczy zaworu EGR. Więc teraz ty daj coś z siebie i przeczytaj go dokładnie, tam znajdziesz wiele odpowiedzi do czego służy zawór EGR.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 22 Październik 2008, 11:40   

pool82 napisał/a:
A więc co ma wspólnego skoro twierdzisz ze EGR nie ma z tym nic wspólnego?


Np. brudny filtr powietrza :idea:

pool82 napisał/a:
Po zdjęciu EGR nieco się przeraziłem, zawalony cały EGR sadzą pozostawiony jedynie około 15 mm otworek


To pozostaje wyczyścić :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
pool82 
Chudini

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 49
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Październik 2008, 11:54   

Filtr powietrza nowy, EGR wyczyszczony. Wiem jak działa i kiedy się załącza EGR. Ale nie takie jest moje pytanie. Ktoś jest w stanie udzielić mi konkretnej odpowiedzi?
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 22 Październik 2008, 17:27   

pool82 napisał/a:
Filtr powietrza nowy, EGR wyczyszczony. Wiem jak działa i kiedy się załącza EGR. Ale nie takie jest moje pytanie. Ktoś jest w stanie udzielić mi konkretnej odpowiedzi?


Z jakiego powodu chcesz odłączyć zawór EGR?
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
carlos 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 1055
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 23 Październik 2008, 13:25   

pool82, jeśli tylko trochę dymi po przyciśnięciu gazu na wyższych obrotach(np jakich?) to jest to normalne, sadza musie gdzieś wylecieć
_________________
ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14
 
 
Maly V8 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 223
Skąd: Siedlce
Wysłany: 25 Październik 2008, 18:56   

Puste gadanie , odkręc dwie śrubki od EGR , wsuń monete między EGR a kolektor, i dokręc zpowrotem ,sam zobaczysz czy coś dało czy nie....ja Ci powiem, nic się nie dzieje, auto pracuje jakby bardziej miękko, żadnych błędów komp nie łapie nie ma różnicy w osiągach, a w kolektorze napewno będzie czysto. Jedynie z zielonymi będziesz na bakier :lol:
 
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Październik 2012, 21:46   

Gdzie się zaślepia EGR w 2.2CDI? Gdzie wkłada się tę monetę...? Czt tu gdzie zaznaczyłem na czerwono?
https://picasaweb.google.com/104022892511333446006/17Pazdziernika2012#5800366603955738002

Skoro to nie jest groźne i łatwe do wykonania warto spróbować.
Dla "zielonych" - ja dbam o środowisko jeżdżąc rowerem jeśli nie muszę autem.

Ps. Nie można wypiąć tych wężyków na stałe, bo auto wchodzi w tryb awaryjny max 3000rpm i 130km/h
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
frutii1992 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 424
Skąd: Białystok
Wysłany: 13 Grudzień 2012, 20:48   

Podepnę się pod temat,
w moim 2.2cdi mimo, że egr działa co jakiś czas komputer wywala błąd zaworu egr. zawór jest dokładnie wymyty, elektrozawory sprawne, podejrzewam jeszcze klapy w kolektorze, że są zasyfione bo jak nimi ruszam to czuć, że są trochę przyklejone, ale boję się ruszać szynę wtryskową aby wyjąć kolektor. w mojej okolicy jest firma, która oferuje takie usługi:

*programowe wyłączenie zaworu EGR/AGR - dedykowane dla klientów chcących rozwiązać problem zacinającego bądź zabrudzonego zaworu EGR raz na zawsze,

*programowe wyłączenie błędów DTC w sterowniku silnika - jeżeli w Twoim samochodzie wszystko jest technicznie sprawne ,ale urządzenie diagnostyczne wykrywa błąd, którego nikt nie jest w stanie usunąć i Twój samochodu jeździ w trybie awaryjnym to jesteśmy w stanie usunąć ten błąd z tablicy błędów i przywrócić Twojemu samochodowi dawną moc.


Mógłby się ktoś wypowiedzieć co o tym sądzi?
_________________
om611 + gt22v
 
 
gibaj 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 268
Skąd: LBL
Wysłany: 13 Grudzień 2012, 21:05   

ja u siebie zaślepiłem go od strony kolektora wydechowego
wyciąłem kawałek blachy
2 otwory i gotowe :wink:
nic się nie dzieje i nie mam żadnych błędów
tyle że mój to zwykły TD :P
a u ciebie to nie wiem :roll:
aha jak odpiąłem wtyczkę od zaworu sterującego EGR-em i jazda próbna to jakoś (albo mi się zdawało) słabiej szedł :roll:
wpiąłem zpowrotem i tak jeżdżę
troszkę dłużej łapie 80st. a tak po za tym ciszej silnik pracuje :wink:
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 13 Grudzień 2012, 21:09   

gibaj napisał/a:
a u ciebie to nie wiem :roll:

Efekt będzie taki sam i metoda zaślepienia OK :idea:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 7