Przesunięty przez: Pioterek 1 Grudzień 2012, 23:05 |
Czy da radę wyłączyć EGR w silniku 2.2 CDI 99'??? |
Autor |
Wiadomość |
pool82
Chudini
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lis 2007 Posty: 49 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22 Październik 2008, 10:41 Czy da radę wyłączyć EGR w silniku 2.2 CDI 99'???
|
|
|
pytanie jwt, dowiadywałem sie że w tych silnikach jest problem z odłączeniem, bo silnik przechodzi od razu w tryb awaryjny - czy to prawda? Jeszcze osobiście nie próbowałem, a na pewno chciałbym trochę więcej sie o tym dowiedzieć zanim sam zacznę cokolwiek majstrować. |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 22 Październik 2008, 10:44
|
|
|
To ja zapytam przewrotnie: w jakim celu chcesz go odłączyć?
Na naszym forum była swego czasu dyskusja o zaślepianiu EGR w celu "poprawy osiągów". Co z tego wynikło możesz przeczytać sam:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6746 |
|
|
|
|
pool82
Chudini
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lis 2007 Posty: 49 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22 Październik 2008, 10:55
|
|
|
Czytałem ten temat tylko sie nie doczytałem co z tymi silnikami 2.2 CDI, ponoć coś ma z tym wspólnego przepływka która wyłapuje kiedy sie otwiera zawór EGR.
A po co chę odłączyć? Po zdjęciu EGR nieco się przeraziłem, zawalony cały EGR sadzą pozostawiony jedynie około 15 mm otworek na przepływ świeżego powietrza. Nie chce mi się myślec co jest w kolektorze. A po drugie nieco mi dymi jak przycisnę gazu na wyższych obrotach. Generalnie zaczął mi dymic po tym jak wymieniłem przepływkę bo stara mi nieco szwankowała na niskich obrotach i silnik nie miał siły np podczas ruszania. Zakupiłem ten sam model Bosch'a o tych samych nr ale teraz nieco bardziej mi dymi na wyższych obrotach. |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 22 Październik 2008, 11:07
|
|
|
pool82 napisał/a: | Czytałem ten temat tylko sie nie doczytałem co z tymi silnikami 2.2 CDI, ponoć coś ma z tym wspólnego przepływka która wyłapuje kiedy sie otwiera zawór EGR.
A po co chę odłączyć? Po zdjęciu EGR nieco się przeraziłem, zawalony cały EGR sadzą pozostawiony jedynie około 15 mm otworek na przepływ świeżego powietrza. Nie chce mi się myślec co jest w kolektorze. A po drugie nieco mi dymi jak przycisnę gazu na wyższych obrotach. Generalnie zaczął mi dymic po tym jak wymieniłem przepływkę bo stara mi nieco szwankowała na niskich obrotach i silnik nie miał siły np podczas ruszania. Zakupiłem ten sam model Bosch'a o tych samych nr ale teraz nieco bardziej mi dymi na wyższych obrotach. |
Na pewno dymienie przy wysokich obrotach nie ma nic wspólnego z EGR. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
pool82
Chudini
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lis 2007 Posty: 49 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22 Październik 2008, 11:15
|
|
|
Daniel napisał/a: |
Na pewno dymienie przy wysokich obrotach nie ma nic wspólnego z EGR. |
A więc co ma wspólnego skoro twierdzisz ze EGR nie ma z tym nic wspólnego? |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 22 Październik 2008, 11:28
|
|
|
pool82 napisał/a: | Daniel napisał/a: |
Na pewno dymienie przy wysokich obrotach nie ma nic wspólnego z EGR. |
A więc co ma wspólnego skoro twierdzisz ze EGR nie ma z tym nic wspólnego? |
Kolega Gomezio zadał sobie trud i podał ci linka z wątkiem, który dotyczy zaworu EGR. Więc teraz ty daj coś z siebie i przeczytaj go dokładnie, tam znajdziesz wiele odpowiedzi do czego służy zawór EGR. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 22 Październik 2008, 11:40
|
|
|
pool82 napisał/a: | A więc co ma wspólnego skoro twierdzisz ze EGR nie ma z tym nic wspólnego? |
Np. brudny filtr powietrza
pool82 napisał/a: | Po zdjęciu EGR nieco się przeraziłem, zawalony cały EGR sadzą pozostawiony jedynie około 15 mm otworek |
To pozostaje wyczyścić |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
pool82
Chudini
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lis 2007 Posty: 49 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22 Październik 2008, 11:54
|
|
|
Filtr powietrza nowy, EGR wyczyszczony. Wiem jak działa i kiedy się załącza EGR. Ale nie takie jest moje pytanie. Ktoś jest w stanie udzielić mi konkretnej odpowiedzi? |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 22 Październik 2008, 17:27
|
|
|
pool82 napisał/a: | Filtr powietrza nowy, EGR wyczyszczony. Wiem jak działa i kiedy się załącza EGR. Ale nie takie jest moje pytanie. Ktoś jest w stanie udzielić mi konkretnej odpowiedzi? |
Z jakiego powodu chcesz odłączyć zawór EGR? |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
carlos
Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 23 Październik 2008, 13:25
|
|
|
pool82, jeśli tylko trochę dymi po przyciśnięciu gazu na wyższych obrotach(np jakich?) to jest to normalne, sadza musie gdzieś wylecieć |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
|
Maly V8
Pomógł: 7 razy Dołączył: 08 Sty 2008 Posty: 223 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 25 Październik 2008, 18:56
|
|
|
Puste gadanie , odkręc dwie śrubki od EGR , wsuń monete między EGR a kolektor, i dokręc zpowrotem ,sam zobaczysz czy coś dało czy nie....ja Ci powiem, nic się nie dzieje, auto pracuje jakby bardziej miękko, żadnych błędów komp nie łapie nie ma różnicy w osiągach, a w kolektorze napewno będzie czysto. Jedynie z zielonymi będziesz na bakier |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Październik 2012, 21:46
|
|
|
Gdzie się zaślepia EGR w 2.2CDI? Gdzie wkłada się tę monetę...? Czt tu gdzie zaznaczyłem na czerwono?
https://picasaweb.google.com/104022892511333446006/17Pazdziernika2012#5800366603955738002
Skoro to nie jest groźne i łatwe do wykonania warto spróbować.
Dla "zielonych" - ja dbam o środowisko jeżdżąc rowerem jeśli nie muszę autem.
Ps. Nie można wypiąć tych wężyków na stałe, bo auto wchodzi w tryb awaryjny max 3000rpm i 130km/h |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
frutii1992
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 424 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 13 Grudzień 2012, 20:48
|
|
|
Podepnę się pod temat,
w moim 2.2cdi mimo, że egr działa co jakiś czas komputer wywala błąd zaworu egr. zawór jest dokładnie wymyty, elektrozawory sprawne, podejrzewam jeszcze klapy w kolektorze, że są zasyfione bo jak nimi ruszam to czuć, że są trochę przyklejone, ale boję się ruszać szynę wtryskową aby wyjąć kolektor. w mojej okolicy jest firma, która oferuje takie usługi:
*programowe wyłączenie zaworu EGR/AGR - dedykowane dla klientów chcących rozwiązać problem zacinającego bądź zabrudzonego zaworu EGR raz na zawsze,
*programowe wyłączenie błędów DTC w sterowniku silnika - jeżeli w Twoim samochodzie wszystko jest technicznie sprawne ,ale urządzenie diagnostyczne wykrywa błąd, którego nikt nie jest w stanie usunąć i Twój samochodu jeździ w trybie awaryjnym to jesteśmy w stanie usunąć ten błąd z tablicy błędów i przywrócić Twojemu samochodowi dawną moc.
Mógłby się ktoś wypowiedzieć co o tym sądzi? |
_________________ om611 + gt22v
|
|
|
|
|
gibaj
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 268 Skąd: LBL
|
Wysłany: 13 Grudzień 2012, 21:05
|
|
|
ja u siebie zaślepiłem go od strony kolektora wydechowego
wyciąłem kawałek blachy
2 otwory i gotowe
nic się nie dzieje i nie mam żadnych błędów
tyle że mój to zwykły TD
a u ciebie to nie wiem
aha jak odpiąłem wtyczkę od zaworu sterującego EGR-em i jazda próbna to jakoś (albo mi się zdawało) słabiej szedł
wpiąłem zpowrotem i tak jeżdżę
troszkę dłużej łapie 80st. a tak po za tym ciszej silnik pracuje |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 13 Grudzień 2012, 21:09
|
|
|
gibaj napisał/a: | a u ciebie to nie wiem |
Efekt będzie taki sam i metoda zaślepienia OK |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
|