Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 15:16 |
Klapka obiegu wenetrznego |
Autor |
Wiadomość |
koper666
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 683 Skąd: MIELEC
|
Wysłany: 2 Listopad 2009, 11:30 Klapka obiegu wenetrznego
|
|
|
Witajcie mam mały problemik dotyczący klapki obiegu wewnętrznego otóż ciągle miałem zaparowane szyby poczytałem na forum i sie dowiedziałem ze bardzo często klapki sa zamknięte i tak było u mnie ! Klapkę otworzyłem ręcznie ponieważ przycisk nie otwiera ani nie zamyka . Koledzy jak mogę to naprawić? |
_________________ Było : Ford MONDEO 2.5 V6 GHIA Brakuje mi brzmienia V6 170KM
BYŁO: Mercedes-Benz C250 Turbo Diesel 98 ELEGANCE 150KM KLIK !!
WDB2021281A618651 |
|
|
|
|
silverhammer12
Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 289 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 3 Listopad 2009, 04:47 Re: Klapka obiegu wenetrznego
|
|
|
koper666 napisał/a: | Witajcie mam mały problemik dotyczący klapki obiegu wewnętrznego otóż ciągle miałem zaparowane szyby poczytałem na forum i sie dowiedziałem ze bardzo często klapki sa zamknięte i tak było u mnie ! Klapkę otworzyłem ręcznie ponieważ przycisk nie otwiera ani nie zamyka . Koledzy jak mogę to naprawić? |
Rozumiem ze do klapki dostałeś sie od podszybia z zewnątrz? Duzo miales z tym roboty?
Co do działania to trzeba by zdemonotwać schowek pasazera i sprawdzic jak sie zachowuje silowniczek na podcisnienie czy slychac ze cos w nim pstryka czy nie bardzo po wcisnieciu przycisku, jak dziala to dalej juz tylko sam mechanizm klapki
pzdr |
_________________ WDB2021941F924405 |
|
|
|
|
smolikpl
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 3 Listopad 2009, 07:35
|
|
|
Mówisz o tym przycisku, który jest pod przyciskiem ogrzewania szyby tylnej? Mi zaparowują szyby boczne tylne, jak mam tam pasażerów. Czy myślisz, że jak włączę ten guzik to coś się zmieni?
Pozdr. |
_________________ smol |
|
|
|
|
bart1527
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 451 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 3 Listopad 2009, 07:55
|
|
|
Podłączę się pod temat. Gdzie ta klapka od obiegu wewnętrznego się znajduje i jak się do niej dostać? Od zewnątrz, czy od środka? Mi wprawdzie szyby nie parują, ale nie słychać żeby coś się działo po wciśnięciu przycisku obiegu wewnętrznego. Ciekaw jestem czy działa...
pzdr. |
_________________ W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 3 Listopad 2009, 09:20
|
|
|
smolikpl napisał/a: | Mi zaparowują szyby boczne tylne, jak mam tam pasażerów. |
To jest dość częsta sytuacja której powodem mogą być:
- nadmierna wilgoć w samochodzie (dziury w podłodze, przepuszczające uszczelki, zapchane odpływu wody z podszybia)
- zapchany filtr kabinowy, który obniża wydajność wentylacji wnetrza
Możliwe sposoby usunięcia problemu:
- sprawdzić wnętrze samochodu na okoliczność gromadzenia się wilgoci
- sprawdzić (wymienić gdy potrzeba) filtr kabinowy
- zastosować płyn antyroszeniowy (do nabycia na stacjach paliw)
- dobrze "wietrzyć" kabinę samochodu - wentylator co najmniej na "3"
Najprostszym sposobem na pozbycie się wilgoci z samochodu (co może prowadzić do parowania szyb) jest kupno samochodu z klimatyzacją
[ Dodano: 3 Listopad 2009, 09:27 ]
bart1527 napisał/a: | Gdzie ta klapka od obiegu wewnętrznego się znajduje i jak się do niej dostać? |
W zespole klimatyzacji samochodu, widać od strony wentylatora.
bart1527 napisał/a: | Od zewnątrz, |
Po zdjęciu osłon czerpni (podszybie po stronie pasażera) widać klapę obiegu wewnętrznego powietrza - tak najprościej sprawdzić jej działanie.
bart1527 napisał/a: | Mi wprawdzie szyby nie parują, |
To już jest połowa sukcesu - znaczy, że samochód nie jest amfibią
bart1527 napisał/a: | ale nie słychać żeby coś się działo po wciśnięciu przycisku obiegu wewnętrznego. |
Jak stojąc na wolnych obrotach włączysz obieg wewnętrzny, to na pewno usłyszysz szum w okolicach osłony deski po stronie pasażera - jeżeli tak nie jest, to wyżej pisałem jak sprawdzić czy klapa rusza się. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
koper666
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 683 Skąd: MIELEC
|
Wysłany: 3 Listopad 2009, 09:28
|
|
|
silverhammer12 napisał/a: | Rozumiem ze do klapki dostałeś sie od podszybia z zewnątrz? Duzo miales z tym roboty? |
tak nie ma problemu z dostępem ale tez łatwo dostać sie od strony schowka
[ Dodano: 8 Czerwiec 2010, 12:54 ]
koledzy jak wcisnę przycisk REST to klapka zostaje zamknięta ale juz nie da sie jej otworzyc... musza ja otwierać recznie .Co tam mogła sie popsuć i jak to naprawić ?? |
_________________ Było : Ford MONDEO 2.5 V6 GHIA Brakuje mi brzmienia V6 170KM
BYŁO: Mercedes-Benz C250 Turbo Diesel 98 ELEGANCE 150KM KLIK !!
WDB2021281A618651 |
|
|
|
|
robb_01
Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 2 Skąd: wwa
|
Wysłany: 5 Lipiec 2010, 09:24
|
|
|
witam,
tez trenuje z klapka, u mnie wyglada to nastepujaco:
Zawor po schowkiem "pstryka" po przelaczeniu przelacznika, silownik dziala.
Efekt jest taki ze klapa sie zamyka, niewazne czy pstryczek wcisniety czy nie klapa zamyka.
Odlaczenie wtyczki od zaworu umozliwia mi "reczne" otwarcie klapy. Podlaczenie wtyczki ZAWSZE powoduje zamkniecie klapy.
Niestety nie mam teraz jak sprawdzic zaworu, rozumiem ze zawor otwiera/zamyka podawanie cisnienia na silownik? Po objawach wnioskuje ze zawor jest otwarty i dlatego zamyka mi klape |
|
|
|
|
koper666
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 683 Skąd: MIELEC
|
Wysłany: 5 Lipiec 2010, 09:40
|
|
|
kolego ja z ta klapka juz dlugo walcze i nadal nie wiem co i jak a widze tez ze na forum koledzy nie wiedza jak ona działa....
[ Dodano: 5 Lipiec 2010, 09:40 ]
a mi przycisk ja zamyka ale juz nie otwiera ... |
_________________ Było : Ford MONDEO 2.5 V6 GHIA Brakuje mi brzmienia V6 170KM
BYŁO: Mercedes-Benz C250 Turbo Diesel 98 ELEGANCE 150KM KLIK !!
WDB2021281A618651 |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 5 Lipiec 2010, 20:50
|
|
|
koper666 napisał/a: | a mi przycisk ja zamyka ale juz nie otwiera ... | Ci co handlują częściami nazywają ten element cyt. "gówno utopione w plastiku"
W zeszłym tygodniu z facetami gadałem o tym elemencie Ktoś kombinował z naprawą - ostatecznie pozostaje Podobno wymiana na sprawny. |
|
|
|
|
koper666
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 683 Skąd: MIELEC
|
Wysłany: 6 Lipiec 2010, 22:41
|
|
|
madzara31 napisał/a: | koper666 napisał/a: | a mi przycisk ja zamyka ale juz nie otwiera ... | Ci co handlują częściami nazywają ten element cyt. "gówno utopione w plastiku"
W zeszłym tygodniu z facetami gadałem o tym elemencie Ktoś kombinował z naprawą - ostatecznie pozostaje Podobno wymiana na sprawny. |
ale co to jest i gdzie sie to znajduje ... |
_________________ Było : Ford MONDEO 2.5 V6 GHIA Brakuje mi brzmienia V6 170KM
BYŁO: Mercedes-Benz C250 Turbo Diesel 98 ELEGANCE 150KM KLIK !!
WDB2021281A618651 |
|
|
|
|
robb_01
Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 2 Skąd: wwa
|
Wysłany: 7 Lipiec 2010, 08:14
|
|
|
[quote="koper666"][quote="madzara31"] koper666 napisał/a: |
ale co to jest i gdzie sie to znajduje ... |
Mowa jest o klapce ktora reguluje naplyw powietrza z zewnatrz i wewnatrz powietrza
Ja narazie nie mam czasu sie tym zajac, jak podlubie i rozgryze zasade dzialania to napisze na forum |
|
|
|
|
Satrapa
Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 22 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 10 Lipiec 2010, 17:52
|
|
|
Czy ta klapka podczas włączonej klimy ( manualna ) jest zamknieta. Bo gdy mam klimę wyłączoną to można załączyć i wyłączyć obieg zamkniety. Gdy klima jest włączona to obieg się zamyka automatycznie. Czy tak powinno być? |
_________________ C220D 1995
WDB2021211F296652 |
|
|
|
|
Axwell
C 220 od Brabusa
Pomógł: 78 razy Dołączył: 07 Sie 2007 Posty: 3494 Skąd: 42-200
|
Wysłany: 10 Lipiec 2010, 18:15
|
|
|
Satrapa napisał/a: | Gdy klima jest włączona to obieg się zamyka automatycznie. Czy tak powinno być? | mam 94' i podczas działania klimy obieg jest otwarty ale można go zamknać tyle ze na pewien czas, gdyż po jakimś czasie sam się wyłacza. |
_________________
|
|
|
|
|
Satrapa
Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 22 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 10 Lipiec 2010, 19:55
|
|
|
Dwa tygodnie temu zmieniałem chłodnicę klimy i po nabiciu raz chłodzi mocno, a za chwilę leci letnie powietrze. Postanowiłem rozebrać wlot i stwierdziłem, że klapka jest zamknięta podczas włączonej klimy. Też wydawało mi się, że przed zmianą chłodnicy obieg był otwarty, a zamknąć go można było na kilka minut. Po jakimś czasie chyba sam się wyłączał. Co może być przyczyną i czy ma to wpływ na wydajność klimatyzacji. |
_________________ C220D 1995
WDB2021211F296652 |
|
|
|
|
koper666
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 683 Skąd: MIELEC
|
Wysłany: 11 Lipiec 2010, 09:13
|
|
|
napewno przy obiegu zamkniętym klima duzo lepiej chłodzi !!! ale przy nawet lekko wilgotnym powietrzu gdy obieg sie zamknie i wyląnczy klime strasznie parują szyby tak jak u mnie bo jak zamkne klapke to za pomaca przycisku juz sie nie otworzy .... |
_________________ Było : Ford MONDEO 2.5 V6 GHIA Brakuje mi brzmienia V6 170KM
BYŁO: Mercedes-Benz C250 Turbo Diesel 98 ELEGANCE 150KM KLIK !!
WDB2021281A618651 |
|
|
|
|
|