Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 15:16
Klapka obiegu wenetrznego
Autor Wiadomość
koper666 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 683
Skąd: MIELEC
Wysłany: 2 Listopad 2009, 11:30   Klapka obiegu wenetrznego

Witajcie mam mały problemik dotyczący klapki obiegu wewnętrznego otóż ciągle miałem zaparowane szyby poczytałem na forum i sie dowiedziałem ze bardzo często klapki sa zamknięte i tak było u mnie ! Klapkę otworzyłem ręcznie ponieważ przycisk nie otwiera ani nie zamyka . Koledzy jak mogę to naprawić?
_________________
Było : Ford MONDEO 2.5 V6 GHIA Brakuje mi brzmienia V6 170KM
BYŁO: Mercedes-Benz C250 Turbo Diesel 98 ELEGANCE 150KM KLIK !!
WDB2021281A618651
 
 
 
silverhammer12 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 289
Skąd: Śląsk
Wysłany: 3 Listopad 2009, 04:47   Re: Klapka obiegu wenetrznego

koper666 napisał/a:
Witajcie mam mały problemik dotyczący klapki obiegu wewnętrznego otóż ciągle miałem zaparowane szyby poczytałem na forum i sie dowiedziałem ze bardzo często klapki sa zamknięte i tak było u mnie ! Klapkę otworzyłem ręcznie ponieważ przycisk nie otwiera ani nie zamyka . Koledzy jak mogę to naprawić?



Rozumiem ze do klapki dostałeś sie od podszybia z zewnątrz? Duzo miales z tym roboty?

Co do działania to trzeba by zdemonotwać schowek pasazera i sprawdzic jak sie zachowuje silowniczek na podcisnienie czy slychac ze cos w nim pstryka czy nie bardzo po wcisnieciu przycisku, jak dziala to dalej juz tylko sam mechanizm klapki

pzdr
_________________
WDB2021941F924405
 
 
smolikpl 

Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: lubelskie
Wysłany: 3 Listopad 2009, 07:35   

Mówisz o tym przycisku, który jest pod przyciskiem ogrzewania szyby tylnej? Mi zaparowują szyby boczne tylne, jak mam tam pasażerów. Czy myślisz, że jak włączę ten guzik to coś się zmieni?
Pozdr.
_________________
smol
 
 
bart1527 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 451
Skąd: warszawa
Wysłany: 3 Listopad 2009, 07:55   

Podłączę się pod temat. Gdzie ta klapka od obiegu wewnętrznego się znajduje i jak się do niej dostać? Od zewnątrz, czy od środka? Mi wprawdzie szyby nie parują, ale nie słychać żeby coś się działo po wciśnięciu przycisku obiegu wewnętrznego. Ciekaw jestem czy działa...
pzdr.
_________________
W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 3 Listopad 2009, 09:20   

smolikpl napisał/a:
Mi zaparowują szyby boczne tylne, jak mam tam pasażerów.


To jest dość częsta sytuacja której powodem mogą być:

- nadmierna wilgoć w samochodzie (dziury w podłodze, przepuszczające uszczelki, zapchane odpływu wody z podszybia)
- zapchany filtr kabinowy, który obniża wydajność wentylacji wnetrza

Możliwe sposoby usunięcia problemu:

- sprawdzić wnętrze samochodu na okoliczność gromadzenia się wilgoci
- sprawdzić (wymienić gdy potrzeba) filtr kabinowy
- zastosować płyn antyroszeniowy (do nabycia na stacjach paliw)
- dobrze "wietrzyć" kabinę samochodu - wentylator co najmniej na "3"

Najprostszym sposobem na pozbycie się wilgoci z samochodu (co może prowadzić do parowania szyb) jest kupno samochodu z klimatyzacją :mrgreen:

[ Dodano: 3 Listopad 2009, 09:27 ]
bart1527 napisał/a:
Gdzie ta klapka od obiegu wewnętrznego się znajduje i jak się do niej dostać?


W zespole klimatyzacji samochodu, widać od strony wentylatora.

bart1527 napisał/a:
Od zewnątrz,


Po zdjęciu osłon czerpni (podszybie po stronie pasażera) widać klapę obiegu wewnętrznego powietrza - tak najprościej sprawdzić jej działanie.

bart1527 napisał/a:
Mi wprawdzie szyby nie parują,


To już jest połowa sukcesu - znaczy, że samochód nie jest amfibią :)

bart1527 napisał/a:
ale nie słychać żeby coś się działo po wciśnięciu przycisku obiegu wewnętrznego.


Jak stojąc na wolnych obrotach włączysz obieg wewnętrzny, to na pewno usłyszysz szum w okolicach osłony deski po stronie pasażera - jeżeli tak nie jest, to wyżej pisałem jak sprawdzić czy klapa rusza się.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
koper666 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 683
Skąd: MIELEC
Wysłany: 3 Listopad 2009, 09:28   

silverhammer12 napisał/a:
Rozumiem ze do klapki dostałeś sie od podszybia z zewnątrz? Duzo miales z tym roboty?

tak nie ma problemu z dostępem ale tez łatwo dostać sie od strony schowka

[ Dodano: 8 Czerwiec 2010, 12:54 ]
koledzy jak wcisnę przycisk REST to klapka zostaje zamknięta ale juz nie da sie jej otworzyc... musza ja otwierać recznie .Co tam mogła sie popsuć i jak to naprawić ??
_________________
Było : Ford MONDEO 2.5 V6 GHIA Brakuje mi brzmienia V6 170KM
BYŁO: Mercedes-Benz C250 Turbo Diesel 98 ELEGANCE 150KM KLIK !!
WDB2021281A618651
 
 
 
robb_01

Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 2
Skąd: wwa
Wysłany: 5 Lipiec 2010, 09:24   

witam,
tez trenuje z klapka, u mnie wyglada to nastepujaco:
Zawor po schowkiem "pstryka" po przelaczeniu przelacznika, silownik dziala.
Efekt jest taki ze klapa sie zamyka, niewazne czy pstryczek wcisniety czy nie klapa zamyka.
Odlaczenie wtyczki od zaworu umozliwia mi "reczne" otwarcie klapy. Podlaczenie wtyczki ZAWSZE powoduje zamkniecie klapy.
Niestety nie mam teraz jak sprawdzic zaworu, rozumiem ze zawor otwiera/zamyka podawanie cisnienia na silownik? Po objawach wnioskuje ze zawor jest otwarty i dlatego zamyka mi klape :roll:
 
 
koper666 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 683
Skąd: MIELEC
Wysłany: 5 Lipiec 2010, 09:40   

kolego ja z ta klapka juz dlugo walcze i nadal nie wiem co i jak a widze tez ze na forum koledzy nie wiedza jak ona działa....

[ Dodano: 5 Lipiec 2010, 09:40 ]
a mi przycisk ja zamyka ale juz nie otwiera ...
_________________
Było : Ford MONDEO 2.5 V6 GHIA Brakuje mi brzmienia V6 170KM
BYŁO: Mercedes-Benz C250 Turbo Diesel 98 ELEGANCE 150KM KLIK !!
WDB2021281A618651
 
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3313
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 5 Lipiec 2010, 20:50   

koper666 napisał/a:
a mi przycisk ja zamyka ale juz nie otwiera ...
Ci co handlują częściami nazywają ten element cyt. "gówno utopione w plastiku"
W zeszłym tygodniu z facetami gadałem o tym elemencie :? Ktoś kombinował z naprawą - ostatecznie pozostaje Podobno :!: wymiana na sprawny.
 
 
koper666 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 683
Skąd: MIELEC
Wysłany: 6 Lipiec 2010, 22:41   

madzara31 napisał/a:
koper666 napisał/a:
a mi przycisk ja zamyka ale juz nie otwiera ...
Ci co handlują częściami nazywają ten element cyt. "gówno utopione w plastiku"
W zeszłym tygodniu z facetami gadałem o tym elemencie :? Ktoś kombinował z naprawą - ostatecznie pozostaje Podobno :!: wymiana na sprawny.

ale co to jest i gdzie sie to znajduje ...
_________________
Było : Ford MONDEO 2.5 V6 GHIA Brakuje mi brzmienia V6 170KM
BYŁO: Mercedes-Benz C250 Turbo Diesel 98 ELEGANCE 150KM KLIK !!
WDB2021281A618651
 
 
 
robb_01

Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 2
Skąd: wwa
Wysłany: 7 Lipiec 2010, 08:14   

[quote="koper666"][quote="madzara31"]
koper666 napisał/a:

ale co to jest i gdzie sie to znajduje ...

Mowa jest o klapce ktora reguluje naplyw powietrza z zewnatrz i wewnatrz powietrza
Ja narazie nie mam czasu sie tym zajac, jak podlubie i rozgryze zasade dzialania to napisze na forum
 
 
Satrapa 

Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 22
Skąd: Tczew
Wysłany: 10 Lipiec 2010, 17:52   

Czy ta klapka podczas włączonej klimy ( manualna ) jest zamknieta. Bo gdy mam klimę wyłączoną to można załączyć i wyłączyć obieg zamkniety. Gdy klima jest włączona to obieg się zamyka automatycznie. Czy tak powinno być?
_________________
C220D 1995
WDB2021211F296652
 
 
Axwell 
C 220 od Brabusa


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 3494
Skąd: 42-200
Wysłany: 10 Lipiec 2010, 18:15   

Satrapa napisał/a:
Gdy klima jest włączona to obieg się zamyka automatycznie. Czy tak powinno być?
mam 94' i podczas działania klimy obieg jest otwarty ale można go zamknać tyle ze na pewien czas, gdyż po jakimś czasie sam się wyłacza.
_________________


 
 
Satrapa 

Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 22
Skąd: Tczew
Wysłany: 10 Lipiec 2010, 19:55   

Dwa tygodnie temu zmieniałem chłodnicę klimy i po nabiciu raz chłodzi mocno, a za chwilę leci letnie powietrze. Postanowiłem rozebrać wlot i stwierdziłem, że klapka jest zamknięta podczas włączonej klimy. Też wydawało mi się, że przed zmianą chłodnicy obieg był otwarty, a zamknąć go można było na kilka minut. Po jakimś czasie chyba sam się wyłączał. Co może być przyczyną i czy ma to wpływ na wydajność klimatyzacji.
_________________
C220D 1995
WDB2021211F296652
 
 
koper666 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 683
Skąd: MIELEC
Wysłany: 11 Lipiec 2010, 09:13   

napewno przy obiegu zamkniętym klima duzo lepiej chłodzi !!! ale przy nawet lekko wilgotnym powietrzu gdy obieg sie zamknie i wyląnczy klime strasznie parują szyby tak jak u mnie bo jak zamkne klapke to za pomaca przycisku juz sie nie otworzy ....
_________________
Było : Ford MONDEO 2.5 V6 GHIA Brakuje mi brzmienia V6 170KM
BYŁO: Mercedes-Benz C250 Turbo Diesel 98 ELEGANCE 150KM KLIK !!
WDB2021281A618651
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,135 sekundy. Zapytań do SQL: 10