Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 01:03 |
Poblem z nawiewem - dmuchawą |
Autor |
Wiadomość |
AS PIK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 136 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 7 Kwiecień 2015, 20:56
|
|
|
Panowie taka prosta czynność... jak dostać się do wentylatora. Co rozmontować ? Nie chcę połowy dechy wymontować. Pozdro! |
_________________ Sport&Skóra C200
C200 Sport&Skóra
WDB2020201F108022 |
|
|
|
|
oliva
Pomógł: 122 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 1074 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 7 Kwiecień 2015, 21:03
|
|
|
Ściągamy "niebo" nad nogami pasażera. Zobaczymy taki prawie okrągły dekiel,
przesuwamy takie zasuwki po bokach w bok i pod nim jest wentylator. Przykręcany jest 3 albo 4 śrubkami /nie pamiętam/. Resztę zobaczysz sam |
_________________ Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT |
|
|
|
|
AS PIK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 136 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 9 Kwiecień 2015, 16:30
|
|
|
Ok, wentylator wydostałem, lekka terapia wstrząsowa i oczyszczenie z syfu pomogło, ruszył ale...
Na wentylacji czyli 1 biegu nie chodzi, na 2,3,4 chodzi ale tak samo, jakby na 4 cały czas. Dając na wietrzenie szyb idzie jeszcze szybciej - to działa chyba dobrze.
Kolejne zapytanie.... nie leci mi powietrze przez kratki.. albo leci delikatnie. :O ?! Wina czego ?
z GÓRY DZIĘKI!!! |
_________________ Sport&Skóra C200
C200 Sport&Skóra
WDB2020201F108022 |
|
|
|
|
oliva
Pomógł: 122 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 1074 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 9 Kwiecień 2015, 16:50
|
|
|
AS PIK,obok wentylatora jest filtr kabinowy /przeciwpyłkowy/, dwie duże zasuwki na bok i ukaże się Twoim oczom. Jak stary , zapchany to właśnie takie objawy. |
_________________ Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT |
|
|
|
|
AS PIK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 136 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 9 Kwiecień 2015, 18:33
|
|
|
oliva, Ok filtr jutro zakupie, i dalej będę dłubał
Pytanie: Czy wentylatory były w Celinach takie same? Różniły się w zależności od rodzaju klimy czy wersji przed i po lifcie? |
_________________ Sport&Skóra C200
C200 Sport&Skóra
WDB2020201F108022 |
|
|
|
|
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 9 Kwiecień 2015, 22:00
|
|
|
Trochę uproszczę ale ogólnie są 2 typy wentylatorów- dla wersji bez klimy oraz z klimą.
W zależności od tego czy klima automatyczna czy ręczna do wentylatora podłączony jest odpowiedni typ jeża (różna ilość przewodów itp)
Oczyść popodszybie, sprawdź czy klapa obiegu wewnętrznego działa prawidłowo. Uszkodzony jeż też może powodować problemy ze sterowaniem pracy wentylatora. |
_________________
|
|
|
|
|
AS PIK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 136 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 10 Kwiecień 2015, 16:47
|
|
|
ralf, Tak filtr wymieniony, ale nadal to samo, wprawdzie leci lepsze powietrze ale nadal dmucha na na 2,3,4 na wentylacji nie obraca się wcale.
Jak czyścić podszybie?
Zastanawiam się czy po prostu nowego jeża nie wsadzić... ? |
_________________ Sport&Skóra C200
C200 Sport&Skóra
WDB2020201F108022 |
|
|
|
|
oliva
Pomógł: 122 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 1074 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 10 Kwiecień 2015, 20:19
|
|
|
AS PIK napisał/a: | Zastanawiam się czy po prostu nowego jeża nie wsadzić... ? |
może być wina jeża ale może też panelu sterowania |
_________________ Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 10 Kwiecień 2015, 20:52
|
|
|
AS PIK, Jak pokopiesz w moim temacie to zobaczysz jakie miałem zawalone podszybie |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
milosz_sc
milosz_sc
Dołączył: 03 Lut 2013 Posty: 5 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 6 Maj 2015, 00:29 problem z nawiewem
|
|
|
witam,
mb w202 c200 1994, klima manualna
czytając wszystkie wcześniejsze posty jak również podobne tematy nie znalazłem rozwiązania. Otóż moja przygoda z niedziałającym nawiewem zaczęła o najlepszej porze czyli w grudniu przy -20 stopniach. Nawiew przestał działać od tak. Wcześniej jedynym jego dziwnym zachowaniem było to iż odpalał po kilku sekundach od włączenia ale dało się z tym żyć. Tak więc nie mając wyjścia do samochód mieć musiałem gotowy do jazdy zacząłem szukać rozwiązania jakby tu go wskrzesić. Podejrzenia od razu padły na rezystor, gdyż po podłączeniu na krótko dmuchawa działała. Zastanawiałem się jak tu naprawić rezystor o 23 godzinie i wpadałem na pomysł że go zmostkuję i tak też uczyniłem. Najpierw zmostkowałem niebieski z brązowym i dmuchawa działała na full. Doszedłem do wniosku, że lepszy rydz niż nic ale sprawdziłem jeszcze po przekątnej niebieski z czerwonym i ku mojemu zaskoczeniu dmuchawa działała z płynną regulacją obrotów ale z brakiem reakcji na naciśnięcie rest. Ucieszyłem się mocno tym faktem jak się później okazało za wcześnie. Była zima więc wszystko działało, ciepło dmuchało, klimy nie włączałem aż tu nagle przyszła wiosna. Zamówiłem więc nowy rezystor (tańszy zamiennik z polcaru, ale zamówiłem dwa "w razie czego") i podłączyłem w miejsce starego zmostkowanego. I okazało się, że nie działa. Pomyślałem yhym, koledzy z Chin się nie postarali, więc zamontowałem drugi i co... to samo, czyli nic. Zmuszony byłem zamontować ten stary zmostkowany. Do tego doszło w tym samym czasie samoczynne załączanie się wentylatorów od klimy po przekręceniu na zapłon i potem na zapalonym, tak już sobie chodzą i chłodzą cały czas nie wiadomo po co. W końcu musiałem bezpiecznik od tych wentylatorów wyciągnąć żeby dały sobie spokój. Suma sumarum zostałem z: nieprawidłowo działającym nawiewem (działa ale nie powinien),
stale włączonym wentylatorami od klimy, często tylko gorącym powietrzem z nawiewów (ale to prawdopodobnie tylko zawory ale przy takim nagromadzeniu się błędów sam nie wiem) i niedziałającej klimatyzacji (po wyłączeniu eco kompresor się nie załącza po mimo nabitej klimatyzacji). Poddałem się. Szukam solucji od kogoś kto miał podobne objawu lub namiaru z dobrego mechanika z okolic śląska bądź jury. Dodam, że kupiłem sobie sterownik wentylatorów (w celu podmiany) który miał być rzekomo nadkolu lub podłużnicy ale go tam nie ma ani nic podobnego, i stąd jeszcze jedno pytanie czy przedliftowe modele też miały sterownik czy coś innego odpowiada za sterownie nawiewami?
Pozdrawiam mercmaniaków !
Tylko gwiazda i jazda ! |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 6 Maj 2015, 12:52 Re: problem z nawiewem
|
|
|
Ja bym podmienił panel sterowania. Czyli ten co są pokrętła. Tylko ważne żeby taki sam kupić. Może to mieć też związek z załączaniem się klimy |
|
|
|
|
milosz_sc
milosz_sc
Dołączył: 03 Lut 2013 Posty: 5 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 15 Maj 2015, 22:10
|
|
|
problem w tym iż mam nietypowy panel z 4 przyciskami (resta, klima, ogrzewanie szyby, zamknięty obieg) z 1994 roku przedlilftowy. Czy ktoś próbował zamienić panele z innej wersji ? |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18 Maj 2015, 10:38
|
|
|
milosz_sc, Jeśli masz benzynę to sterownik od klimy masz w puszce bezpieczników tam głębiej musisz odkręcić te 6 śrubek podnieść i od strony szyby ujrzysz przekaźniki jedne są z bezpiecznikiem jedne bez są też takie ze są dwa przekaźniki odpowiedzialne za jeden i drugi wentylator |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Maj 2015, 11:11 Re: problem z nawiewem
|
|
|
milosz_sc napisał/a: | Do tego doszło w tym samym czasie samoczynne załączanie się wentylatorów od klimy po przekręceniu na zapłon i potem na zapalonym, tak już sobie chodzą i chłodzą cały czas nie wiadomo po co. W końcu musiałem bezpiecznik od tych wentylatorów wyciągnąć żeby dały sobie spokój. Suma sumarum zostałem z: nieprawidłowo działającym nawiewem (działa ale nie powinien),
stale włączonym wentylatorami od klimy, często tylko gorącym powietrzem z nawiewów (ale to prawdopodobnie tylko zawory ale przy takim nagromadzeniu się błędów sam nie wiem) i niedziałającej klimatyzacji (po wyłączeniu eco kompresor się nie załącza po mimo nabitej klimatyzacji). |
A jak tam wiązka silnika u Ciebie? Czasem robi się zwarcie na przewodach czujnika temperatury silnika (tego od klimy) i całość przechodzi w tryb awaryjny jak przy przegrzaniu silnika - wentylatory chłodnicy na max już po przekręceniu kluczyka i zablokowana możliwość uruchomienia kompresora. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
milosz_sc
milosz_sc
Dołączył: 03 Lut 2013 Posty: 5 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 28 Maj 2015, 17:14
|
|
|
Tak mam C200 w benzynie. Przekaźniki są dobre, problem z tymi wentylatorami od klimy jest w zasadzie tylko gdy wpinam czujnik ciśnienia klimatyzacji. Po wypięciu czujnika zawsze pracują po przekręceniu stacyjki ale po około 30 sekundach się wyłączają, natomiast z wpiętym czujnikiem ciśnienia od klimatyzacji pracują cały czas od zapłonu. Wiązki od czujników sprawdziłem i są okej, elektrozawory działają. Na rezystorze zmostkowałem niebieski z czerwonym i dmuchawa działa lecz nie działa rest. Na nowym rezystorze i bez mostkowania nia działa. Powoli wykluczam problem rezystora, stary był dobry na to wychodzi a dalej nie wiem co jest przyczyną nie działającej dmuchamy i włączonych wentyli od klimy. Podmieniłbym panel sterowania ale nie mam dostępu do takiego, znalazłem tylko na ebayu bo na szrocie nie mam szczęścia żeby dostać taki jak poniżej
[ Dodano: 9 Czerwiec 2015, 22:42 ]
Dostałem taki panel, podmieniłem i... nic się nie stało. Tzn. objawy takie same. Dmuchawa chodzi w płynnym zakresie obrotów tylko na zmostkowanym rezystorze. Normalnie się nie uruchamia. A wentylatory od klimy pracują non stop od zapłonu, chyba że wyciągnę wtyczkę od czujnika ciśnieniowego klimatyzacji to wtedy pracują klika minut od zapłonu i się wyłączają. Brak pomysłów. Czy zna ktoś dobrego mechanika z rejonu śląska ?
[ Dodano: 12 Czerwiec 2015, 08:57 ]
Auto sprawdzone w hhtwin. Wyszedł błąd czujnika temp tego dwupinowego niebieskiego, czujnik zamieniony ale bez efektu. Wczoraj sprawdzałem wszystko jeszcze raz i zaczęło wszystko działać oprócz klimatyzacji, ale działało tylko od zapłonu zgaszenia auta. Po ponownym zapłonie znów ruszyły wentylatory od klimy. W momencie jak zaczęło wszystko działać sprawdziłem co mogłem. Dmuchawa działała płynnej z regulacją obrotów, temperatury regulowały się płynnie na lewą i prawą stronę. W hhtwin wychodzi błąd pompy recyrkulacji m13d tej elektrycznej. Czy to może być powodem błędów tych błędów tzn. nie działającej dmuchawy i włączonych wentylatorów od klimy ? Co ciekawe, zaobserwowałem, że podczas zapłonu dmuchawa rusza na 1 sekundę i staje. Potem słuchać cyknięcie przekaźnika wentylatorów elektrycznych i załączają się owe wentylatory. Myślę, że rozwiązanie problemu jest blisko. Dziękuję za wszelkie sugestie.
Uporałem się z problemem załączonych wentylatorów, winny był czujnik temperatury ten po lewej stronie oraz czujnik ciśnienia klimatyzacji. Został tylko problem nie działającej dmuchawy. Mam w202 c200 1994 klima manualna. Po przekręceniu stacyjki dmuchawa tak jakby chciała ruszyć ale nie rusza i słychać cyknięcie w panelu sterownia. Natomiast po włączeniu rest działa normalnie. Gdy zmostkuję ją na krótko działa normalnie. Podmieniałem rezystor bez rezultatu, podmieniłem także panel sterujący i dalej nic. Objawy takie same. Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam |
|
|
|
|
|