Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 01:03
Poblem z nawiewem - dmuchawą
Autor Wiadomość
BIZONIK5 

Pomógł: 39 razy
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 1496
Skąd: GD-Osowa
Wysłany: 3 Styczeń 2018, 12:42   

asziatko, no właśnie mi zaczeła głośniej chodzić (świszczyć) wiesz co by trzeba zrobić aby sie uspokoiła?
_________________
Mercedes w210 Elegance 2.0E
Mercedes w202 Classic -> Sport, Esprit 2.4E
Mercedes w203 Classic 2.7CDi EX
Mercedes w210 Classic 2.0E EX
Mercedes w202 Elegance 2.2DEX
Mercedes w124 2.5DEX
 
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 3 Styczeń 2018, 14:15   

BIZONIK5, zaczynało się też tak u mnie. Na samym początku wyjmowałem dmuchawę spod deski rozdzielczej z prawej strony, odłączałem, w trzpień i łożysko pryskałem płynnego smaru i na chwilkę był spokój (najpierw od 2 - 3 tygodni później do tygodnia).

Z czasem trzeba było to robić już częściej i częściej (a takie wyjmowanie też nie było mi po drodze zdejmowanie i odkręcanie wszystkiego).

Z tego co mam zapisane dokładnie 5 razy smarowałem, wyjmowałem swoją dmuchawę nim poszła do regeneracji.

Dowiedziałem się że jest gość w Tarnowie co zajmuje się regeneracją takich dmuchaw (i nie tylko). Zawiozłem, zobaczył co jak, wycenił i zrobił.

I powiem Ci że jestem zadowolony, nadal jest oryginalna dmuchawa nie zamiennik, a regeneracja z robocizną i częściami kosztowała mnie mniej jak kupno zamiennika, owszem musiałem odczekać bodajże 10 dni zanim to zrobił, ale warto było.

BIZONIK5 napisał/a:
wiesz co by trzeba zrobić aby się uspokoiła
z tego co mi mówił to zostało wymienione łożysko, szczotki i coś jeszcze. Została wyczyszczona, przesmarowana.

Także że obawiam się że masz dwa wyjścia, albo zakup zamiennika, albo kupno używki (co też nie wiadomo na co trafisz). Albo oddanie do regeneracji w przystępnej cenie.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
Montifer 

Dołączył: 26 Lis 2017
Posty: 11
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Styczeń 2018, 22:24   

Witam. Pierwszy post na forum. :wink:

Przejrzałem sobie wątki na forum jak i innych źródłach. Jednakże zamiast odpowiedzi pojawiło się więcej pytań. Otóż od początku. Mam MB w202 250D z 93 roku - pierwszy rok produkcji 7300 egzemplarz (według stron naszych wschodnich sąsiadów) Samochód mam od paru miesięcy.

Problemem jest dmuchawa. Od paru dni od tak przestała działać. (po zgaszeni samochodu i pójściu na zakupy po ponownym odpaleniu zero reakcji)

Podpoiłem wentylator na krótko i działa. Pomyślałem o rezystorze przy dmuchawie i tu pojawił się pierwszy problem - taki rezystor powinien być przy dmuchawie a u mnie go nie ma.

Szukałem napięcia. Brak zasilania na przewodach do panelu sterowania. tzn coś tam się tli na poziomie 0,20 - 0,10. Bezpieczniki sprawdzone wszystkie sprawne. Tu pojawił się kolejny problem ponieważ listwa z bezpiecznikami różni się od schematów do których dotarłem (przed i po liftowych).



Kolejną sprawą jest to, że z awarią dmuchawy przestała działać klimatyzacja (jednakże kiedy rozgrzebałem konsole środkową klimatyzacja wygląda na dokładaną :shock: ale to, że nie działa to zapewne brak zasilania na dmuchawie).

Jakie mogą być źródła braku zasilania na wtyczce do panelu sterowania? Po drodze jest jeszcze jakiś moduł sterowania, bezpiecznik? Gdzie tego ewentualnie szukać? Niestety z tego co widać na pierwszy rzut oka do kabli ktoś już wcześniej się dopierał. :(

Pozdrawiam serdecznie :)
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 23 Styczeń 2018, 22:30   

Montifer, czy jesteś w stanie wrzucić zdjęcie dmuchawy?.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
Montifer 

Dołączył: 26 Lis 2017
Posty: 11
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Styczeń 2018, 22:46   

Jutro zrobię zdjęcie i wrzucę. Czy dmuchawa ma jakieś znaczenie tutaj? Tak jak mówiłem podpoiłem ją bezpośrednio do aku i działa aż miło.
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 23 Styczeń 2018, 22:52   

Wspomniałeś o tym że

Montifer napisał/a:
taki rezystor powinien być przy dmuchawie a u mnie go nie ma


. Zdjęcie by nie co ułatwiło.

Wcześniej dmuchawa działała bez problemu czy odkąd masz MB jest problem z dmuchawą?.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
Montifer 

Dołączył: 26 Lis 2017
Posty: 11
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Styczeń 2018, 23:08   

Działała bez problemu.

Chyba, że ten rezystor jest gdzieś głębiej.

Nie widzę czegoś takiego u siebie przy dmuchawie.



Choć muszę przyznać, że tego dnia "bawiłem" się dmuchawą i klimatyzacją. :roll:
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 23 Styczeń 2018, 23:15   

Tak powinien wyglądać u Ciebie rezystor


Zdjęcie Znalezione w Sieci

. Zazwyczaj rezystor jest przy dmuchawie zaraz. Np. jak ja miałem problem w swoim MB C180 W202 z dmuchawą to rezystor był zaraz przy dmuchawie.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
Montifer 

Dołączył: 26 Lis 2017
Posty: 11
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Styczeń 2018, 23:36   

Jutro jeszcze bardziej się temu przyjrzę. Jednakże czy jest możliwe, że winowajcą jest ten rezystor skoro nie ma zasilania już na wtyczce panela sterującego?

[ Dodano: 24 Styczeń 2018, 11:56 ]
Wybaczcie za podwójny post.

Otóż nie znalazłem przy wentylatorze nic prócz takiego małego pudełeczka. Co to jest?



Zdjęcie wyjętej dmuchawy. Muszę przyznać, że ze wszystkich samochodów jakie miałem/mam to ergonomia i sposoby mocowania są wzorcowe. :)



Gdzieś tam w odmętach forum znalazłem informację, że taki rezystor jest gdzieś w komorze silnika przy serwie? Jak to w ogóle wygląda?

Pozdrawiam. :wink:

[ Dodano: 24 Styczeń 2018, 21:48 ]
Odświeżam.

Pogrzebałem trochę i znałem coś takiego na jednej z aukcji. Podpisane jako opornica/rezystor dmuchawy.



Czy w wersji gdzie rezystor nie występuje bezpośrednio przy dmuchawie tak wygląda?

Pozdrawiam :)
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 29 Styczeń 2018, 07:52   

Montifer, Kontunujemy tutaj.
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
Montifer 

Dołączył: 26 Lis 2017
Posty: 11
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29 Styczeń 2018, 22:11   

Rezystor znaleziony jednak "niestety" jest sprawny. (dla potomnych znajduję się pod kierownicą po prawej stronie za konsolą środkową w tunelu nawiewu)

Napięcie na odpalonym silniku na kablu + wchodzącym do wtyczki regulującej biegi dmuchawy mam na poziomie od 0,2 do 1 votla.

Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły co może być przyczyną tego? Jakiś ukryty bezpiecznik, przekaźnik moduł?
 
 
ralf 


Pomógł: 88 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 2532
Skąd: Toruń
Wysłany: 29 Styczeń 2018, 23:24   

Montifer, po kolei.

Rezystor powinien być przykręcony do wentylatora.

Wersje bez klimatyzacji (w przedlifcie na 100%) nie miały rezystora przy wentylatorze
Ani w żadnym innym miejscu.


Wspomniałeś, że klima wygląda na dokładaną.
Rezystor który znalazłeś nie jest oryginalną częścią.

Wszystko wskazuje na to, że nie masz typowych fabrycznych rozwiązań. Było by prościej gdybyś podał chociaż vin auta, nie wspominając już o fotkach części o których piszesz.
_________________
»składak
Ostatnio zmieniony przez ralf 29 Styczeń 2018, 23:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Montifer 

Dołączył: 26 Lis 2017
Posty: 11
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29 Styczeń 2018, 23:52   

Nie jest przykręcony do dmuchawy. Nie ma tam go. Zdjęcie dmuchawy wrzuciłem wcześniej. Była bezpośrednio podłączona do tego czarnego pudełeczka zdjęcie w tym samym poście.

Proszę zdjęcia mojego znaleziska. Przewody idą do tego. Znalazłem takie same rezystory na aledrogo.



Mam egzemplarz wyprodukowany w 1993 roku. Z tego co pamiętam we wrześniu 1993 roku. VIN WDB2021251F007342

Co do klimatyzacji to mam inną teorię, że panel sterowania został wymieniony na taki bez klimatyzacji. To by tłumaczyło parę rzeczy jakie widziałem w konsoli środkowej.

Nie mam zasilania przed przełącznikiem, rezystorem, dmuchawą. Więc rezystor raczej nie ma tu nic do rzeczy. Interesuje mnie co jest między "akumulatorem" a przełącznikiem co częściowo przepuszcza napięcie wahające się od 0,2 do 1 volta. I gdzie tego szukać. I czy ewentualnie nic tam nie ma i to kwestia zagiętego kabla. :?:
 
 
ralf 


Pomógł: 88 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 2532
Skąd: Toruń
Wysłany: 30 Styczeń 2018, 00:10   

Nie ma przy dmuchawie bo jak już wspomniałem wersje bez klimatyzacji go nie posiadały.

I wszystko się zgadza, według Vin fabrycznie nie było klimatyzacji w Twoim aucie.
_________________
»składak
 
 
Montifer 

Dołączył: 26 Lis 2017
Posty: 11
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30 Styczeń 2018, 00:16   

A co kryję się pod kodem wyposażenia "Pakiet wyposażenia na rynek Szwedzki"? Był tam gdzieś takie określenie które u mnie występowało.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,35 sekundy. Zapytań do SQL: 11