Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
C250 td 98' - podejrzana pompa wtryskowa boscha
Autor Wiadomość
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 21 Listopad 2009, 19:59   

Myślę, że pan Perz trochę przesadził z ceną i pozwolił sobie nie do końca uczciwie zarobić.
Myślę, że skoro nic nie było odkręcane (choć pewności nie masz), to odpowiednio użył jakiegoś środka do czyszczenia układów wtryskowych (np. bardzo dobry Diesel Spullung z Liqui Moly), który naprawdę pomaga...
Ale niech tam... za wiedzę trzeba czasem dużo płacić :?

No, chyba, że wymienił Ci końcówki wtryskiwaczy na nowe, oryginalne...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
krzysiekbus 

Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 22
Skąd: Knurów
Wysłany: 21 Listopad 2009, 23:55   

Jest 24 właśnie wróciłem z warsztatu. Sprawy sobie niezdajecie jaki miałem kąt wyprzedzenia wtrysku po wrzuceniu nowego łanucha rozrządu. Płetwa w pompie wtryskowej ustawiona i zablokowana jak należy. A na kole zamachowym brak skali wyszło gdzieś koło 34 st. - masakra. Ustawiłem wszystko jak należy czyli na 14, 15 st. Musiałem przestawić zębatkę z pompy wtryskowej względem łańucha rozrządu o 2 zęby i uzyskałem kąt 18 st. resztę wyregulowałem na pompie.
Łańuch wymieniony, napinacz wymieniony, wszystko poskładane - odpalam. Chwilę musiałem go pomęczyć aby się poodpowietrzał. Silnik ruszył. Pracował pięknie przez 3 minuty potem znowu zaczął klekotać. MASAKRA.

Postanowiłem raz jeszcze popuśić koncówki przewodów wyskowiego ciśnienia przy wtryskiwaczach. Odkręcam pierwszy i klekot ustaje. Na reszcie bez zmian tzn. klekocze ciągle.
Idę za ciosem i podczas klekotania podłączam napiecie na świece żarową przy pierwszym cylindrze. Chwilka na rozgrzanie świecy i klekot ustaje na wolnych obrotach. Co to może znaczyć?
Zepsuty wtryskiwacz - ponoć na 100% sprawny - jak twierdzili fachowcy,
Uszkodzona for komora, a może zbyt duża dawka paliwa na 1 sekcji.

Jutro jadę na giełdę i kupię klucz do odkręcania wtryskiwaczy. Odkręce i zamienie pierwszy podejrzany z drugim. Jeżeli dalej na 1 cylindrze będzie słyszalne stukanie tzn. pompa lub for komora. Jeżeli stuku nie będzie na 1 a pojawi się na drugim to wnioski oczywiste.

Macie może jeszcze jakieś pomysly?
_________________
WDB2021281F727728
C 250 TD 98' Elegance
 
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 22 Listopad 2009, 01:11   

krzysiekbus napisał/a:
Odkręce i zamienie pierwszy podejrzany z drugim


postaraj się złapać skrajne żeby odsunąć "klekot"
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 22 Listopad 2009, 11:56   

krzysiekbus napisał/a:
Idę za ciosem i podczas klekotania podłączam napiecie na świece żarową przy pierwszym cylindrze. Chwilka na rozgrzanie świecy i klekot ustaje na wolnych obrotach. Co to może znaczyć?


Uszkodzony sterownik świec żarowych :idea:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 22 Listopad 2009, 12:44   

krzysiekbus napisał/a:
epsuty wtryskiwacz - ponoć na 100% sprawny - jak twierdzili fachowcy,
Uszkodzona for komora, a może zbyt duża dawka paliwa na 1 sekcji.

W pierwszej kolejności sprawdź czy na wyjściu z pompy masz sucho... są tam gumowe oringi, które parcieją i przepuszczają paliwo, co obniża ciśnienie w przewodzie... wówczas wtryskiwacz ma prawo sobie stukać...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
krzysiekbus 

Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 22
Skąd: Knurów
Wysłany: 22 Listopad 2009, 18:40   

Jary napisał/a:
krzysiekbus napisał/a:
Idę za ciosem i podczas klekotania podłączam napiecie na świece żarową przy pierwszym cylindrze. Chwilka na rozgrzanie świecy i klekot ustaje na wolnych obrotach. Co to może znaczyć?


Uszkodzony sterownik świec żarowych :idea:


Sterownik działa bez zarzutów.

[ Dodano: 22 Listopad 2009, 18:41 ]
jjankiello napisał/a:
krzysiekbus napisał/a:
epsuty wtryskiwacz - ponoć na 100% sprawny - jak twierdzili fachowcy,
Uszkodzona for komora, a może zbyt duża dawka paliwa na 1 sekcji.

W pierwszej kolejności sprawdź czy na wyjściu z pompy masz sucho... są tam gumowe oringi, które parcieją i przepuszczają paliwo, co obniża ciśnienie w przewodzie... wówczas wtryskiwacz ma prawo sobie stukać...


Sprawdziłem i jest suchutko.


Po zamianie wtryskiwacza 1 (podejrzanego) z 5 jest słyszlana poprawa pracy silnika na wolnych obrotach. Klekotanie zmniejszyło się o jakieś 80%. Jutro rano zobaczę jak zapali na zimnym silniku potem wymontuję wtryskiwacze raz jeszcze i osobiscie pojadę je sprawdzić. Coś podejrzewam że gość który jes sprawdzał nawet ich nie wyciągnoł - szkoda gadać. Jutro zobaczymy co pokaże podejrzany wtryskiwacz na maszynie.
_________________
WDB2021281F727728
C 250 TD 98' Elegance
 
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 22 Listopad 2009, 21:19   

krzysiekbus napisał/a:

Sterownik działa bez zarzutów.


To co miało znaczyć to zdanie:
Cytat:
podłączam napiecie na świece żarową przy pierwszym cylindrze. Chwilka na rozgrzanie świecy i klekot ustaje


:wink: :?:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 22 Listopad 2009, 23:29   

Jary napisał/a:
To co miało znaczyć to zdanie:
Cytat:
podłączam napiecie na świece żarową przy pierwszym cylindrze. Chwilka na rozgrzanie świecy i klekot ustaje


:wink: :?:

Wg mnie - polepszenie spalania w danym cylindrze, dzięki wyższej temperaturze w komorze wstępnej...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 23 Listopad 2009, 06:54   

jjankiello napisał/a:
Wg mnie.......


A wg mnie jest coś nie tak z układem podgrzewania :P
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 23 Listopad 2009, 17:11   

OK, ale jeśli zaraz po odpaleniu silnik chodzi ok i zaczyna klekotać po czasie zbliżonym do czasu grzania świec po odpaleniu, to raczej wtryski, a nie świece... :twisted:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
krzysiekbus 

Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 22
Skąd: Knurów
Wysłany: 23 Listopad 2009, 22:57   

Kod:
podłączam napiecie na świece żarową przy pierwszym cylindrze. Chwilka na rozgrzanie świecy i klekot ustaje


Chodziło mi o indywidualne podłączenie świecy na cylindrze do którego dawkuje ropkę podejrzany wtryskiwacz. Chciałem podnieść dodatwko temeraturę spalania żeby upewnić się czy wtryskiwacz zmieni charakter pracy.

Dziś wyciągnołem pompę wtryskową i wszystkie wtryskiwacze. Pojechałem do Kobiuru do Bosch Servis. Okazało się że podejrzewany przeze mnie wtryskiwacz rzeczywiście nadaje się do wymiany, ale co ciekawsze jeszcze gorszy od niego był wtryskiwacz z 3 cylindra. Zamówiłem nowe końcówki po 95 zł za sztukę ponoć oryginal bosch. Jutro do odbioru. Pompę też na jutro sprawdzi. Wszystko się okaże jak to poskładam jutro. Masakra i jak tu wierzyć w to co mówią na warsztatach - Panie wszystkie wtryskiwacze igiełka. Ehh

Jutro dam znać co i jak po tej wymianie. Pozdrawiam
_________________
WDB2021281F727728
C 250 TD 98' Elegance
 
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 24 Listopad 2009, 00:59   

krzysiekbus napisał/a:
po 95 zł za sztukę ponoć oryginal bosch.

W tej cenie nie powinno być podróby...
Ciekawe czy od razu po wyglądzie stwierdzili, że końcówki to padaki czy próbowali podregulować ciśnienie wtrysku... bo to ma znaczenie przy stukaniu... Stawiam, że i tak by im się nie chciało...
Na wszelki wypadek STARE KOŃCÓWKI ZABIERZ Z SOBĄ!!

krzysiekbus napisał/a:
Masakra i jak tu wierzyć w to co mówią na warsztatach - Panie wszystkie wtryskiwacze igiełka.

Wierzyć można, pod warunkiem, że mają wiedzę większa od Ciebie w tym temacie... a tamci najwyraźniej nie mieli...

Zadaj im kiedyś podstawowe pytanie kontrolne, jak ustawia się ciśnienie wtrysku na wtryskiwaczach... :wink:
Odp.: zmienia się podkładkę wewnątrz wtrysku i np. skok grubości o 0.05mm powoduje odpowiedni wzrost/spadek ciśnienia wtrysku (rozpylania) na wtryskiwaczu.
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 24 Listopad 2009, 07:37   

jjankiello napisał/a:
Zadaj im kiedyś podstawowe pytanie kontrolne, jak ustawia się ciśnienie wtrysku na wtryskiwaczach... :wink:

"- Panie, jak to jak. Normalnie. Pan tego nie ogarniesz, bo i tak się pan nie znasz, to co będę mówił.. A w ogóle idź pan stąd, po warsztacie nie można się plątać, jak będzie gotowe to zawołam!" ;-)
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 24 Listopad 2009, 10:03   

Takie warsztaty omija się z daleka... :twisted: albo się odpowiada - "Zawołać to se Pan możesz żonę, żeby klucz przytrzymała" :mrgreen:

Trzeba zawsze pamiętać, że to klient decyduje o swoim aucie i pieniądzach, więc jak się "fachman tak zapędza, to należy go zgasić... :twisted:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
krzysiekbus 

Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 22
Skąd: Knurów
Wysłany: 26 Listopad 2009, 19:02   

No i poskładaliśmy autko. Trzykrotnie trzeba było zmieniać ustawienia kąta wyprzedzania zapłou, ale w końcu zostało na 14,5 st. za OT. Przy ustawianiu popmy wtryskowej zaczęła cieknąć ropka przy uszczelnieniu końcówek sekcji. Na szczeście miałem oringi i udało się to pouszczelniać. Powiedzmy że na zimnym silniku klekotanie wystepuję dalej, ale jak tylko złapie temperaturę chodzi że aż miło słuchać.

Ale pojawił się dziś nowy problem a mianowicie nie otwiera mi się EGR. Zawór sterujący musi dostać ok. 12V aby otworzył podciśnienie na EGR. Niestety przychodzi na niego jak mierzyłem na wtyczce 6V, po zmierzeniu kabli do masy wyszło mi że kablem czerwono czarnym przychodzi ok. 14V, ale za to nie mam pełnej masy. Więc zacząłem szukać masy i doszedłem do sterownika DFI (EVE), no i niestety sterownik nie wypuszcza pełnej masy na zawór sterujący egr-em. Problem polega na tym że zawór który dławi wylot spalin za turbiną działa bez zarzutów. W tym układzie dławione spaliny nie zostają zassane do ponownego spalenia bo nie owiera się EGR. Czy jest może jeszcze jakiś czujnik który daje sygnał do komputera żeby zwiększył napięcie przychodzące na zaworów sterowania EGR-em??
_________________
WDB2021281F727728
C 250 TD 98' Elegance
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,078 sekundy. Zapytań do SQL: 5