Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
26 Styczeń 2012, 18:27
Schemat wiązki silnika C36 AMG
Autor Wiadomość
Matyjas

Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21 Listopad 2009, 13:39   Schemat wiązki silnika C36 AMG

Przede mną swap 3,6 do W201. Próba odpalenia tego na ori ECU będzie podjęta, ale chyba tylko dla świętego spokoju, bo wszystko wskazuje na to, że będzie ciężko i z pomocą przyjdzie Megasquirt. To też nie jest pewne czy się uda, bo ma wyjścia tylko na 4 cewki, ale zobaczymy, w ostateczności poczekam na VEMS'a i po bólu.

Pytanie do Was - ma ktoś może pod ręką schemat wiązki silnika C36 i pinów w ECU? Szukam, googluję i słabo mi to idzie :(

Dzięki!!!
 
 
wawairliner 
MZA- R4 Stalowa


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 239
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Listopad 2009, 15:06   

jak było u mnie mogę podesłać, pasuje?
_________________
WDB2020281A107602
 
 
Matyjas

Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21 Listopad 2009, 15:27   

wawairliner napisał/a:
jak było u mnie mogę podesłać, pasuje?

No jak coś przydatnego, to pewnie!!!
Jak to w końcu było, 3.6 jest technicznie podobne do 2.8 czy 3.2? Bo różnie piszą w sieci... :(
 
 
wawairliner 
MZA- R4 Stalowa


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 239
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Listopad 2009, 15:35   

nie wiem nic na ten temat, poza tym że udało mi się zrobić wiązkę razem z gumą, spróbuję podesłać do 22-giej rozrysowany wtyk do komputra bo to u to chodzi jeśli nie to... :oops:
_________________
WDB2020281A107602
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3313
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 21 Listopad 2009, 15:37   

Matyjas napisał/a:
jest technicznie podobne do 2.8 czy 3.2?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Zagadka z serii pokaz 5 elementów różniących te dwa obrazki :wink:

[ Dodano: 21 Listopad 2009, 15:38 ]
Matyjas napisał/a:
Przede mną swap 3,6 do W201
Trzymam kciuki za znikający punkt.
 
 
Jordi 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 927
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21 Listopad 2009, 15:51   

Pewien pan który musiał naprawić swój silnik w E36 dowiadywał się o części itp. I okazało się ze E36 (taki sam silnik jak C36) uszczelkę pod głowica ma taka sama jak 2.8.

Osobiście mi się wydaje że 3.6 to rozwiercony silnik 2.8
_________________
Szczęśliwi Spalania Nie Liczą :)
 
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3313
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 21 Listopad 2009, 16:00   

Jordi napisał/a:
Osobiście mi się wydaje że 3.6 to rozwiercony silnik 2.8
Dobrze Ci się wydaje...Najpierw był 2800 z niego zrobili 3200,a następnie chcąc mieć największego 6- cylindrowca w historii firmy rozwiercili go na 3400 (EC 34 AMG) i 3600.
 
 
Jordi 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 927
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21 Listopad 2009, 16:14   

Źle myślisz...

E34 to rozwiercony 3.0-24

A E36 to albo 2.8 tak mi się wydaje a jak się mylę to 3.2
_________________
Szczęśliwi Spalania Nie Liczą :)
 
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3313
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 21 Listopad 2009, 16:28   

Przecież 3400to M 104
Jordi napisał/a:
3.0-24
to M 103.
 
 
carlos 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 1055
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 21 Listopad 2009, 16:30   

Jordi napisał/a:

E34 to rozwiercony 3.0-24

Dokładnie tak, czyli silnik 24V ale jeszcze na wtrysku Ke-jetronic, krótki okres produkcji 3.0 -24V przekłada się na mała ilość E34
Cytat:
A E36 to albo 2.8 tak mi się wydaje a jak się mylę to 3.2

Dokładnie, jest to 3.2 rozwiercony do 3.6 na elektronicznym wtrysku
Odrobinę chęci i można znaleźć coś takiego
Cytat:
In September 1993 the C_36_AMG, the most powerful variant of the C-class, was presented on the IAA in Frankfurt.. the top model of the construction series is driven by 206_kW (280_hp) -strong 3.6-litre six-cylinder aggregate with four-valve technology that was developed at AMG from the time-tested 3.2-litre-engine.

np TUTAJ KLIK
_________________
ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14
 
 
Matyjas

Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21 Listopad 2009, 16:58   

madzara31 napisał/a:

Matyjas napisał/a:
Przede mną swap 3,6 do W201
Trzymam kciuki za znikający punkt.

W zasadzie to ma być dymiący punkt ;)

OK, zatem mogę podpierać się (a w zasadzie elektryk) na schematach od C280 albo E320 z tego co rozumiem?

Megasquirt nawet najnowszy obsługuje 1 cewkę z rozdzielaczem, albo 4 osobne. W M104 jest 6 cewek, zgadza się? Czy mogą być sterowane parami, żeby wykorzystać MS bez potrzeby zakupu droższego SA? Ma ktoś jakiś przykład w sieci?
 
 
Jordi 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 927
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21 Listopad 2009, 16:59   

madzara31 napisał/a:
Przecież 3400to M 104
Jordi napisał/a:
3.0-24
to M 103.


Mylisz się. 3.0-24v to m104

m103 to 2.6 i 3.0 dwunastki


Jeśli E36 pochodzi z 3.2 to dlaczego uszczelka pod głowica pasuje z 2.8???
_________________
Szczęśliwi Spalania Nie Liczą :)
 
 
 
carlos 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 1055
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 21 Listopad 2009, 17:29   

Jordi napisał/a:
Jeśli E36 pochodzi z 3.2 to dlaczego uszczelka pod głowica pasuje z 2.8???

Bo pasuje również od 3.2?
Zapomniałem, nie wszystkie katalogi zamienników mają wogóle taki silnik w 124 :lol:
Wyjaśnienie prozaiczne wystarczy zaglądnąć w EPC w klasyfikację modeli:
124.031 300 E-24, AMG 300 E 3.4
124.051 300 CE-24,AMG 300 CE 3.4
124.052 320 CE / E 320 / E36 AMG
124.066 E 320 / E36 AMG
Skoro numery nadwozi zaczynają się tak samo to chyba nie montowano innych silników?
3.0 - 24 v to 104 980
3.2 - 104 992
3.6 - 104 9936
Wszystko jest w internecie, wystarczy poszukać :mrgreen:
_________________
ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14
 
 
Jordi 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 927
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21 Listopad 2009, 17:50   

carlos napisał/a:
Jordi napisał/a:
Jeśli E36 pochodzi z 3.2 to dlaczego uszczelka pod głowica pasuje z 2.8???

Bo pasuje również od 3.2?...


No chyba że tak :P .


Hmm panowie nawet jak wpiszecie VIN swojego 300-24v to pokaże wam się cos takiego jak 300 CE-24,AMG 300 CE 3.4.

Nie twierdze że jestem dobry w danych 124. Ale bardzo się nimi interesowałem :) Chciałem jako pierwsze auto mieć 124 :) I jeszcze kiedyś sobie kupie!

Może skończymy tego OT?
_________________
Szczęśliwi Spalania Nie Liczą :)
 
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Listopad 2009, 18:42   

Matyjas napisał/a:
W M104 jest 6 cewek, zgadza się?


cewki są trzy
tu masz schematy do 3.2
http://www.autolib.diakom...AGRAMS/5418.pdf
http://www.autolib.diakom...AGRAMS/5419.pdf
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,141 sekundy. Zapytań do SQL: 11