Zimny mecenas nie chce jeżdzić |
Autor |
Wiadomość |
frytol29
frytol
Dołączył: 28 Sie 2008 Posty: 23 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27 Czerwiec 2009, 09:28 Zimny mecenas nie chce jeżdzić
|
|
|
Po odpaleniu samochodu musze odczekać jakieś 10 minut aż temperatura silnika wzrosnie do koło 40-50 stopni i dopiero wtedy mogę jechać. Jak jest ciutke zimniejszy po naciśnięciu pedału gazu silnik sie dławi i potrafi nawet prychnąć. Nie mam problemów z odpalaniem,chodzi pieknie równiutko,automatyczne ssanie działa super,jedyny problem to że nie chce jechać:):) i chyba najwazniejszy. mercedes 1,8 benzyna z gazem sekwencyjnym |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 27 Czerwiec 2009, 09:46
|
|
|
Brat miał podobny objaw, powodem był zjechany wałek rozrządu na jednym zaworze. Też chodził równo, jednak dodając gazu dławił się. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
frytol29
frytol
Dołączył: 28 Sie 2008 Posty: 23 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27 Czerwiec 2009, 09:48
|
|
|
A dławił sie cały czas czy tylko na zimnym silniku? |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 27 Czerwiec 2009, 10:01
|
|
|
frytol29 napisał/a: | Po odpaleniu samochodu musze odczekać jakieś 10 minut aż temperatura silnika wzrosnie do koło 40-50 stopni i dopiero wtedy mogę jechać. Jak jest ciutke zimniejszy po naciśnięciu pedału gazu silnik sie dławi i potrafi nawet prychnąć. Nie mam problemów z odpalaniem,chodzi pieknie równiutko,automatyczne ssanie działa super,jedyny problem to że nie chce jechać:):) i chyba najwazniejszy. mercedes 1,8 benzyna z gazem sekwencyjnym |
1. umyj przepustnice,
2. zmień świece (ewentualnie wyczyść i skoryguj szczeline),
3. kable WN - sprawdź je dokładnie - najlepiej nocą
4. Podczas tych zabiegów odłącz klemę "-" reset kompa.
[ Dodano: 27 Czerwiec 2009, 10:03 ]
Adaśko napisał/a: | Brat miał podobny objaw, powodem był zjechany wałek rozrządu na jednym zaworze. Też chodził równo, jednak dodając gazu dławił się. |
Nie twierdze, że nie - radziecka nauka zna różne przypadki - chociaż to mało prawdopodobne, aczkolwiek możliwe |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
frytol29
frytol
Dołączył: 28 Sie 2008 Posty: 23 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27 Czerwiec 2009, 10:16
|
|
|
Dzieki,dzisiaj posprawdzam wszystko |
|
|
|
|
Krzychs2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 1554 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 28 Czerwiec 2009, 21:42
|
|
|
Marcin Pop. napisał/a: | 1. umyj przepustnice,
2. zmień świece (ewentualnie wyczyść i skoryguj szczeline),
3. kable WN - sprawdź je dokładnie - najlepiej nocą
4. Podczas tych zabiegów odłącz klemę "-" reset kompa. |
Ja do tego mogę dodać jeszcze (z własnego doświadczenia):
5. umyj przepływomierz (jeśli autko po lifcie bo nie napisałeś) albo go zmień, a najlepiej podłącz pod kompa i zbadaj co jest nie teges |
_________________ W202 C180 '99 Esprit +LPG
WDB2020181A746664
Ford Mondeo '97 2.0B +LPG
|
|
|
|
|
manieklegnica
Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 47 Skąd: legnica
|
Wysłany: 21 Listopad 2009, 16:38
|
|
|
Witam wszystkich. Moim zdaniem mietki nabywają takich schorzeń w kontakcie z instalacją gazową.(bynajmniej wynika to z tego co znalazłem na forum) w moim c 230 z sekwencją jest dokładnie tak samo. Wałek rozrządu chyba nie wchodzi w grę gdyż przedwczoraj wymieniałem wałki i szklanki( klekotało jak we fieście ) i faktem jest że silniczek zaczął pięknie cichutko pracować, ale objawy dławienia przy zimnym silniku pozostały takie same. Przekopałem forum w szeż i wzdłuż i ja osobiście skłaniałbym się ku sprawdzeniu zaworków podciśnieniowych od paliwa. O ile się nie mylę to tylko to pomagało pozbyć się tego problemu. Musisz pokopać na forum, gdzieś o tym jest. Pozdrawiam. |
_________________ s202 c 230 brc...gasss
|
|
|
|
|
puras
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 159 Skąd: Z-DOLNY ŚLĄSK
|
Wysłany: 22 Listopad 2009, 10:19
|
|
|
Miałem identyczny problem i ten temat był już poruszany na forum wystarczy poszukać. U mnie powodem był przepływomierz , udało się go umyć i chodzi normalnie ale nie zawsze to działa czasem trzeba wymienić. |
_________________ był w202 jest e39... |
|
|
|
|
Kristof
Kristof
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2008 Posty: 15 Skąd: Tułowice
|
Wysłany: 22 Listopad 2009, 13:19
|
|
|
Witam. W mojej 230 też miałem takie objawy. Po odpaleniu zimnego silnika nierówno pracował i po naciśnięciu pedału gazu potrafił się zadławić i zgasnąć a czasem nawet strzelić w kolektor. Wymieniłem przepływomierz powietrza bo mycie nie pomogło i działa bez zarzutu. Jednak przestrzegam przed najtańszymi zamiennikami. Pozdro. |
_________________ MB C230 Esprit ATP Tour
WDB2020231F474499 |
|
|
|
|
manieklegnica
Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 47 Skąd: legnica
|
Wysłany: 22 Listopad 2009, 16:25
|
|
|
Swoją drogą to jest swego rodzaju ciekawostka. Bo generalnie rzecz biorąc nasze problemy mają miejsce tylko i wyłącznie przy zimnym silniku (załóżmy od odpalenia do upływu 10 minut tj do około 40 stopni temperatury silnika. Chociaż u mnie jest to do momentu przełączenia się na gaz a to niejednokrotnie następuje wcześniej). I tu pytanie do fachowców: czy przepływomierz ma tylko i wyłącznie wpływ na pracę silnika w momencie kiedy nie osiągnie on ''właściwej'' temperatury? W chwili kiedy silnik jet ciepły, ewentualnie kiedy nastąpi przełączenie na gaz silnik pracuje bez zarzutu. Chociaż....faktycznie u mnie jest tak że załóżmy jadąc sobie powiedzmy na 3, 4 lub piątym biegu stałym tempem w momencie kiedy wciskam delikatnie pedał gazu przyspieszenie nie jest płynne tylko czuć delikatne szarpnięcia. Jeżeli wciskam pedał zdecydowanie nie ma tego odczucia. Może to jest właśnie efekt uboczny nieprawidłowej pracy przepływomierza. |
_________________ s202 c 230 brc...gasss
|
|
|
|
|
puras
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 159 Skąd: Z-DOLNY ŚLĄSK
|
Wysłany: 22 Listopad 2009, 17:39
|
|
|
U mnie było szarpanie jak wcisnąłem pedał w podłogę , jak powoli to nie- tak było na ciepłym silniku, na zimnym szarpało cały czas. Podmień od kogoś przepływkę na próbę i będziesz wiedział gdzie ewentualnie dalej szukać. |
_________________ był w202 jest e39... |
|
|
|
|
|