Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 19:19
Mój temat naprawczy - uszczelka pod głowicą M111 C 200
Autor Wiadomość
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Styczeń 2010, 21:32   

No widzisz m00n... u mnie niestety to jest tak, że nie ma nikogo kto by się rzeczywiście znał na Mercedesach... :( Ale Daniel mi już napisał - co się nauczyłem i dowiedziałem przy tej robocie, to moje :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
artek88 


Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 259
Skąd: Jarosław
Wysłany: 9 Kwiecień 2010, 00:16   

Witam
Moja uszczelka pod głowicą powoli umiera (wyciek płynu pod kolektorem) mam zamiar ja wymienic sam, i bardzo pomocny bylby dokladny opis jak tego dokonac krok po kroku.

- demontaż glowicy i jej ponowne zamontowanie
- ustawienie rozrzadu
- łańcuch rozrzadu (ma on spinke czy zakuty)
- na co uważać
- itd itd...

Chciałbym to zrobic sobie pierwsza klasa a nie oddac auto jakim partaczom :x
_________________
Mercedes C180 , 96r WDB2020181A459269, BRC SEQUENT 24
 
 
pawelwy 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 257
Skąd: Białystok
Wysłany: 30 Kwiecień 2010, 12:26   

trochę odświeżę temat.
zauważyłem ostatnio lekki oleju spod alternatora. nie jestem pewny, ale cieknie chyba z uszczelki pod głowicą, znad napinacza (nie da się tam zajrzeć i tylko tyle co jakieś zdjęcia zrobiłem telefonem, to nad napinaczem jest mokro). wyczytałem na forum, że w W202 luzują się śruby głowicy przy łańcuchu rozrządu. nie rozbierałem tego, bo nie wiem ile czasu mi zajmie naprawa (na rozkręcenie i skręcenie mam tylko jeden dzień w tygodniu i to nie zawsze, a samochód jest mi potrzebny). w związku z tym mam pytanie: czy da się dokręcić śruby głowicy po zdjęciu tylko pokrywy zaworów? widziałem zdjęcie w temacie i nie potrafię zlokalizować czterech przednich śrub (tych co się dokręca 25Nm). czy one są jakoś na wierzchu czy muszę zdejmować wałki?
 
 
 
Wojtass 

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 290
Skąd: Radzionków
Wysłany: 30 Kwiecień 2010, 18:03   

ja tez miałem poluzowane sruby glowicy z przodu ... myslalem, ze to padnieta uszczelka i leje, a jednak sruby, po odkreceniu glowicy okazalo sie ze jest peknieta przez to.
_________________
ex: special series W202 2.2 Sport "DTM-edition" '95 r.
WDB2020221F234835

W211 E280 avantgarde
WDB2110541A861157
 
 
pawelwy 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 257
Skąd: Białystok
Wysłany: 30 Kwiecień 2010, 23:06   

sprawa wygląda tak, że nie wiem czy są poluzowane, tylko tak wyczytałem, że mogą być. nie chcę tego rozgrzebywać jeżeli miało by się to wiązać z większą naprawą niż dociągnięcie śrub. nie mam na to czasu. poza tym jeżeli jest nawet pęknięta to niegroźnie, bo nie mam ubytków płynu, a oleju nie dolewam bo kapie tylko w czasie jazdy i do znikome ilości. chciałbym tylko wiedzieć gdzie są te śruby (byłbym wdzięczny za zaznaczenie na zdjęciu albo coś) i czy da się do nich dostać tylko po zdjęciu pokrywy zaworów.
 
 
 
Lonek 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 307
Skąd: P-sl
Wysłany: 3 Maj 2010, 11:17   

pawelwy napisał/a:
sprawa wygląda tak, że nie wiem czy są poluzowane, tylko tak wyczytałem, że mogą być. nie chcę tego rozgrzebywać jeżeli miało by się to wiązać z większą naprawą niż dociągnięcie śrub. nie mam na to czasu. poza tym jeżeli jest nawet pęknięta to niegroźnie, bo nie mam ubytków płynu, a oleju nie dolewam bo kapie tylko w czasie jazdy i do znikome ilości. chciałbym tylko wiedzieć gdzie są te śruby (byłbym wdzięczny za zaznaczenie na zdjęciu albo coś) i czy da się do nich dostać tylko po zdjęciu pokrywy zaworów.


Kolego zdjęcie pokrywy zaworów i ewentualne dokrecenie zrobi Ci niemal każdy mechanik za 20-30 zł i to kluczem dynamometrycznym .
Śruby sa widoczne bez rozkręcania czegokolwiek więc robota prosta ale mimo to radzę iść do mechanika
_________________
------------
 
 
pawelwy 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 257
Skąd: Białystok
Wysłany: 3 Maj 2010, 19:03   

dzięki piękne, za odpowiedź na moje pytanie. co do kluczy to mam swoje dynamometryczne, a momenty podane są w temacie, więc sobie poradzę.
 
 
 
buszido-2008 
C 202 180 2.3 K

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 129
Skąd: Wrocław
Wysłany: 3 Maj 2010, 21:00   

Witam śruby te są widoczne po odkręceniu pokrywy zaworów w przedniej części głowicy.W starszych były to śruby na imbuca 6mm a później (gdzieś po 97)często spotyka się śruby na klucz typu torx . Odkręca się zazwyczaj jedna z nich ta nad napinaczem łańcucha i wcale nie jest do niej taki dobry dostęp bo przeszkadza szyna ślizgowa . U siebie miałem luźną tą śrubę i dokręciłem za pomocą klucza długiego imbusa 6 zakończonego taką kulką /przegubem , można nim kręcić pod kątem. Nie było to mocne dokręcenie ale pomogło.
_________________
MERCEDES C 180 2.3 KOMPRESOR
 
 
pawelwy 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 257
Skąd: Białystok
Wysłany: 4 Maj 2010, 00:46   

no z tego co tu na forum było napisane to dokręca się te śruby momentem 25Nm, więc faktycznie niewielkim. ja mam rocznik '94 więc pewnie mam imbusowe śruby, jak kolega napisał. ale takiego imbusa nie mam, więc dzięki podwójne, że nie będę musiał po rozgrzebaniu autobusem po klucz jechać :wink:
też mam nadzieję, że pomoże, bo do wymiany uszczelki nie jestem gotów psychicznie. za dużo usterek się pojawiło w za krótkim czasie po kupnie :?
 
 
 
manieklegnica 


Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 47
Skąd: legnica
Wysłany: 20 Czerwiec 2010, 00:13   

Mhh, bez rozbierania czegokolwiek oprócz pokrywy klawiatury dokręcić przednie śruby głowicy??? a, to interesujące...Wydawało mi się że jak wymieniałem głowicę(postanowiłem zrobić to sam ,nikomu już nie wierzę) to aby odkręcić (analogicznie jest z dokręcaniem)przednią prawą śrubę(imbusowa) trzeba było odkręcić od głowicy kolektor wodny aby zyskać dostęp do sworznia na którym zamocowany jest ,,stały,, prawy ślizg łańcucha rozrządu(sworzeń jest tylko wprasowany więc najlepszą metodą wyciągnięcia jest zrobienie prostego ściągacza w postaci śruby szóstki dobrej twardości, takiej samej nakrętki ,i podkładki o wewnętrznym fi większym niż średnica sworznia i zewnętrznym na tyle dużym aby bez szkody dla płaszczyzn głowicy zaprzeć się o nią przy dokręcaniu podkładki) pod którym to sworzniem znajduje się prawa przednia śruba od głowicy...

[ Dodano: 20 Czerwiec 2010, 00:23 ]
Acha, wszystkie przednie śruby są świetnie widoczne po odkręceniu pokrywy do której jest przykręcony kolektor wodny. To zaledwie 5 czy sześc śrub 6 i dwie 8 , jeden wąż , 2 czujniki, a naprawdę wszystko bardzo uwidacznia.
_________________
s202 c 230 brc...gasss
 
 
bongorno 
Only MB

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 142
Skąd: Redditch UK
Wysłany: 11 Sierpień 2010, 15:09   

Podepnę się tutaj kolegę spotkało to samo co Camela , zakupiliśmy już wałek i chcemy to poskładać , mam pytanie dotyczące łańcucha, czy są jakieś punkty odniesienia jak on ma być założony , czy jest to bez znaczenia chodzi mi o to czy gdzieś na kołach pasowych są znaki które muszą się pokrywać i wtedy powinno się zakładać łancuch.
_________________
Dylemat Faceta. Skrytykować jej jazdę i uratować kilka istnień czy mieć szanse na wieczorny seks?
Poszukujący.......
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 11 Sierpień 2010, 20:19   

bongorno, oczywiście, że są. Nie wrzucałem na forum? To wrzucę jeszcze raz ;)





Ja nie miałem blokad do wałków to blokowałem to... imbusami. Chyba walczyliśmy z tym z pare ładnych godzin, ale ostatecznie się udało :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
bongorno 
Only MB

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 142
Skąd: Redditch UK
Wysłany: 12 Sierpień 2010, 01:49   

Wielkie dzięki Camel na kogo jak na kogo ale na ciebie zawsze można liczyć.
_________________
Dylemat Faceta. Skrytykować jej jazdę i uratować kilka istnień czy mieć szanse na wieczorny seks?
Poszukujący.......
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 12 Sierpień 2010, 15:28   

bongorno, hehe, miło mi ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Janao 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 218
Skąd: Bytom
Wysłany: 17 Wrzesień 2010, 14:09   Uszczelka pod głowica do wymiany

Witam, znajomy mechanik sprawdzil co dolega mojemu c180 esprit z 94 r. i twierdzi ze uszczelka pod głowicą jest do wymiany; po nagrzaniu silnika do ok 90 stopni wypycha płyn, ktory ucieka przez tą dziorke zaraz pod korkiem.
jako ze naprawa uszczelki troche kosztuje mam pytanie;

jest jakis srodek, ktory jakos to uszczelni i gdzie takie cos mozna dostac ?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,179 sekundy. Zapytań do SQL: 11