Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana termostatu, C220 Diesel
Autor Wiadomość
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 431 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11833
Skąd: Perzów
Wysłany: 28 Listopad 2009, 10:48   Wymiana termostatu, C220 Diesel

Wymiana termostatu jest banalna, i można to zrobić dosłownie pod blokiem nie posiadając kanału ani wyspecjalizowanych narzędzi. Ja swój wymieniałem wieczorem, stąd brak fotek z przebiegu pracy- zdjęcia zrobiłem już po. Mam nadzieję, że opis będzie wystarczająco wyczerpujący.
Wszelkie informacje o termostatach znajdziecie tu

Co jest potrzebne?
Dwa pojemniki- jeden o pojemności około 8litrów a drugi mniejszy i niższy, tak żeby zmieścił się pod przednim zderzakiem.
Klucz plaski 10, oraz nasadowy z przedłużka- tak jak pokazałem na rysunku 1
Kombinerki
Jeśli nie wymienialiśmy jeszcze płynu chłodniczego, to warto się również w niego zaopatrzyć, ponieważ trzeba będzie spuścić płyn chłodniczy
Worek foliowy


Przebieg prac:
Pamiętajmy, żeby prace przeprowadzić przy zimnym silniku!!
Zaczynamy od ściągnięcia dolnej osłony silnika. Wystarczy, że odkręcimy tylko dwie przednie śruby, tuz za przednim zderzakiem. Przygotowujemy pojemniki na płyn chłodniczy.
Odkręcamy korek spustowy, znajdujący sie w dolnej części chłodnicy- taki czerwony, odrazu widać (rysunek 2). NIE TRZEBA ODKRĘCAĆ KORKA W BLOKU SILNIKA, BO I TAK CAŁA CIECZ WYPŁYNIE PRZEZ CHŁODNICE. Należy odkręcić korek w zbiorniczku wyrównawczym. Jeśli decydujemy się na wymianę cieczy chłodzącej, to należy włączyć zapłon, a pokrętła od ogrzewania ustawić na maksymalne ogrzewanie (aż poczujemy takie "pstryknięcie"). Pozwoli to na wypuszczenie płynu również z nagrzewnicy.
To mniejsze wiaderko podkładamy pod chłodnice i spuszczamy ciecz.
W miedzy czasie należy wyciągnąć filtr powietrza z obudową, ponieważ wtedy jest łatwiejszy dostęp do termostatu. Do korpusu jest również zamocowana jakaś pompka- ja również odkręcamy. Demontujemy wkład filtra, a obudowę wyciągamy. Jest przymocowana do podłożnicy w trzech punktach- trzeba mocno ciągnąc, żeby wyszła. Rysunek 3, 4,5
Teraz mamy już swobodny dostęp do termostatu. Jest on umieszczony, między alternatorem i kolektorem wydechowym. Rysunek 6. Przykręcony jest dwiema śrubami 10. Jedna jest na górze- łatwo dostępna, druga pod spodem- z ta jest trochę więcej zabawy… Rysunek 7.
Zanim odkręcimy obudowę termostatu, należy zakryć workiem foliowym alternator, żeby go nie zalać. Jak już zleci ciecz chłodząca, to możemy odkręcić obudowę termostatu. Ta górna jest łatwo dostępna. Tą dolna można odkręcić w zasadzie tylko przy pomocy klucza nasadowe z przedłożka. Jak się uporamy ze śrubami to odsuwamy odbudowe termostatu i wymieniamy termostat. Ja podczas przykręcania obudowy, nie używałem żadnych uszczelek. Jak na razie nic nie cieknie. I to jest w zasadzie koniec wymiany. Teraz zakręcamy korek spustowy przy chłodnicy, zalewamy układ płynem, zakładamy z powrotem filtr powietrza. Odpalamy silnik i obserwujemy stan cieczy chłodzącej. Ubytek oczywiście uzupełniamy.

Rysunek 7.JPG
Rysunek 7
Plik ściągnięto 1032 raz(y) 75,17 KB

Rysunek 6.JPG
Rysunek 6
Plik ściągnięto 797 raz(y) 57,98 KB

Rysunek 5.jpg
Rysunek 5
Plik ściągnięto 671 raz(y) 84,91 KB

Rysunek 4.JPG
Rysunek 4
Plik ściągnięto 918 raz(y) 66,65 KB

Rysunek 3.JPG
Rysunek 3
Plik ściągnięto 1169 raz(y) 379,74 KB

Rysunek 2.JPG
Rysunek 2
Plik ściągnięto 1080 raz(y) 57,15 KB

Rysunek 1.JPG
Rysunek 1.
Plik ściągnięto 631 raz(y) 78,7 KB

_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Grudzień 2009, 10:01   Re: Wymiana termostatu, C220 Diesel

perzu126 napisał/a:
Jeśli decydujemy się na wymianę cieczy chłodzącej, to należy włączyć zapłon, a pokrętła od ogrzewania ustawić na maksymalne ogrzewanie (aż poczujemy takie "pstryknięcie"). Pozwoli to na wypuszczenie płynu również z nagrzewnicy.


Nawet niekoniecznie. Po wyłączeniu zapłonu (czyli przy braku zasilania zaworów) ustawiaja sie one w pozycji otwartej.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 431 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11833
Skąd: Perzów
Wysłany: 2 Grudzień 2009, 11:49   

Aha, być może- dzięki za informacje :wink:
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Gość

Wysłany: 30 Styczeń 2010, 15:57   

Bardzo ważne w CDI termostat znajduje się w innym miejscu i nie trzeba wykręcać obudowy filtra powietrza.
 
 
misiu129 
C 220 CDI 99r

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 254
Skąd: Krosno Odrzańskie
Wysłany: 30 Styczeń 2010, 19:03   

Dawid78 napisał/a:
Bardzo ważne w CDI termostat znajduje się w innym miejscu i nie trzeba wykręcać obudowy filtra powietrza.
no własnie jestem przed tą wymianą i przyglądałem się gdzie go szukać i najbardziej podobne do obudowy termostatu wydawało mi się wysoko po prawej stronie silnika [stojąc przed autem]. czyli trzeba tylko plastikową pokrywe silnika zdjąć? i skoro jest wyżej to nie trzeba całej cieczy spuszczac?
_________________
W202 C220 CDI ELEGANCE 1999r ASB

W203 C200 KOMPRESSOR AVANGARD

new W203 C320 AVANGARD
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 30 Styczeń 2010, 21:37   

misiu129 napisał/a:
czyli trzeba tylko plastikową pokrywe silnika zdjąć?


Nie, trzeba jeszcze poluzować zasobnik ciśnienia CR.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
mlody192 
C200 EspritSelection

Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 124
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 31 Styczeń 2010, 19:10   

W CDI nie bylo trzeba nic luzowac-mi sie udalo wyciagnac termostat po odkreceniu aby srub trzymajacych go i zdjeciu wezy. No i przelozeniu czujnika temperatury. Nawet sie udalo wszystko odkrecic kluczem oczkowym 8 lub 10 - nie pamietam dokladnie.
 
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 431 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11833
Skąd: Perzów
Wysłany: 1 Luty 2010, 07:42   

Relacja dotyczy wymiany termostatu w C220 DIESEL a nie C220 CDI :wink: Proponuje założyć nowa fotorelacje z wymiana termostatu w CDI-ku i będzie wszystko jasne
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 1 Luty 2010, 08:17   

mlody192 napisał/a:
mi sie udalo wyciagnac termostat po odkreceniu aby srub trzymajacych go


Też tak można - jednak spokojniej i bezpieczniej jest poluzować szynę CR. Choć niektórym udaje się właśnie bez tego ;)

perzu126 napisał/a:
Proponuje założyć nowa fotorelacje z wymiana termostatu w CDI-ku i będzie wszystko jasne


Wszystko już zostało powiedziane :) Więcej niespodzianek nie ma.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
kondi 
gwiezdny władca

Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 71
Skąd: Warszawa-Ursus
Wysłany: 6 Luty 2010, 12:17   

no ktoś odważny mógłby się wziąść za zrobienie termostatu w CDI. Ja mam termostat do wymiany i mogę służyć autem jako pokazowe :D
tylko brak mi odwagi by samemu coś takiego robić. Choć zaczynam samodzielnie coraz więcej rzeczy sam robić i sprawia mi to cholerną frajdę!!!!
_________________
WDB2021941F861991 C200CDI KOMBI `99
 
 
AG80 
Adam


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1210
Skąd: Tychy
Wysłany: 4 Styczeń 2011, 19:43   

Hej,
Niedawno wymieniałem termostat w CDI. Kolega perzu126 ładnie to napisał z tym, że w CDI termostat jest w innym miejscu i filtra powietrza nie trzeba ruszać...
Trudno dostępne są śruby, ale ja też poradziłem sobie kluczem (taki z przedłużką jak do wymiany świec - wymagany torx) nasadkowym - trudno, ale da się. Szyny CR nie ruszałem.

Sama wymiana termostatu po skończeniu okazuje się śmiesznie łatwa, zachęcam każdego do samodzielnej wymiany, na pewno nie będzie żałował, a i kaska zostanie w kieszeni.
Jak ktoś jest z okolicy Tych mogę pomóc w wymianie.
Pozdrawiam :D
 
 
krysiu1991 
krystian

Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 4
Skąd: Tapin
Wysłany: 5 Luty 2012, 18:57   

witam.. w202 jest w tym samym miejscu termostat?
_________________
KRYSTIAN
 
 
 
Pyra 
Latarkoholik


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 1099
Skąd: Gądki/Poznań
Wysłany: 5 Luty 2012, 19:28   

Witam
kondi napisał/a:
no ktoś odważny mógłby się wziąść za zrobienie termostatu w CDI.


Tu masz kilka fotek z małym objaśnieniem, klucz to torx E10 najlepiej na kwadrat 1/4 cala, choć i 3/8 weszło na styk.
krysiu1991 napisał/a:
witam.. w202 jest w tym samym miejscu termostat?

Ale my tu piszemy o W202, tyle że z silnikiem CDI. :wink:

Pozdrawiam
_________________
W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
 
 
krysiu1991 
krystian

Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 4
Skąd: Tapin
Wysłany: 6 Luty 2012, 08:49   

przepraszam zeczywiscie w202 c220.. ja mam c180, to termostatn jest w tym samym miejscu? jeszcze raz sory za pomyłke,
_________________
KRYSTIAN
 
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1591
Skąd: lubelskie
Wysłany: 3 Luty 2019, 12:36   

Perzu, skoro już tak odkopujesz tematy, to może powiedz jaki termostat kupiłeś do tego klekota?
Chce wymienić w 2.5 TD, i podobno można kupić sam lub z tą obudową która idzie na rurę, nie wiem który koniecznie trzeba.
https://www.iparts.pl/cze...080d-34384.html
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,038 sekundy. Zapytań do SQL: 11