Przesunięty przez: Łukasz 13 Luty 2012, 11:58 |
Prędkość obrotowa przy jakiej automat dokonuje zmiany biegów |
Autor |
Wiadomość |
para12
Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 15 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 29 Listopad 2009, 20:43
|
|
|
Na rozgrzanym silniku, delikatna jazda i przełącza. Spalanie nie przekroczyło 5.8l przy mojej jeździe. |
_________________ Mercedes W202 Esprit Selection
2000r 2.2 CDI Automat + Tiptronic |
|
|
|
|
Mila odpowiedz
to ja, Jareklbn
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 223 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 29 Listopad 2009, 20:49
|
|
|
para12 napisał/a: | Ale ja przełączam poniżej 2 tyś obr na tiptronic. |
napisałeś ze ręcznie przełączasz biegi poniżej 2 tys. obr
a teraz piszesz
para12 napisał/a: | Na rozgrzanym silniku, delikatna jazda i przełącza. |
para12 napisał/a: | Spalanie nie przekroczyło 5.8l przy mojej jeździe. |
to wynik z trasy
bo mi 8 po mieście pali
aby 15 nie przekraczał to będzie git |
|
|
|
|
piotr1
Pomógł: 53 razy Dołączył: 03 Paź 2007 Posty: 481 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 29 Listopad 2009, 20:53
|
|
|
Przy "delikatnej", cokolwiek to znaczy, jeździe nie przełączysz ręcznie biegów w górę.
Mnie po mieście też pali koło 8. |
_________________ C 220CDI 2000
WDB2021931F973818 sprzedana.
B 200CDI 2009
WDD2452081J499170 |
|
|
|
|
Mila odpowiedz
to ja, Jareklbn
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 223 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 29 Listopad 2009, 21:01
|
|
|
piotr1 chyba nie w tym miejscu masz przecinek
to wszystko w normie
a pyzatym cdi jak jest ciepły to nawet jak go palujesz to wiele więcej nie spali
ostatni mój wyczyn 140km trasa przy bardzo dobrym palowaniu spalił 6.5l tak na oko |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 30 Listopad 2009, 10:30
|
|
|
Trochę bez sensu ta dyskusja. Automat zmienia biegi przy takich obrotach, przy jakich moment napędowy osiąga najwyższą wartość w funkcji obciążenia silnika. Więc w zależności od obciążenia może zmieniać przy 1200 obrotów, a może też przy 6000....
para12 napisał/a: | z 1 na 2 zmienia przy 1800
z 2 na 3 ciągnie 2,500-2800
z 3 na 4 jakieś 2200
z 4 na 5 1700
najbardziej chodzi mi z 2 na 3.
Więc czy jest taka możliwość?
2.2 CDI 2000r |
Jeśli te wartości podane są dla normalnej jazdy, to obroty 2/3 i 3/4 są dużo za duże (w CDI). Powinno być w okolicach 2000, i to raczej poniżej.
Warto by sprawdzić, czy w skrzyni nie ma błędów, i ewentualnie wykonać adaptację.
Mila odpowiedz napisał/a: |
Gomezio tipronikiem można tylko redukować a gore nie zmusisz do zmiany |
Bzdura. Jeśli tylko zgodnie z powyższym założeniem obroty pozwalają na jazdę na wyższym biegu, to jak najbardziej. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
para12
Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 15 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 30 Listopad 2009, 14:40
|
|
|
Dzisiaj rano na S zmieniał biegi przy 1700 tylko z 2 na 3 ciągnie 2500
A żeby sprawdzić błędy w skrzyni można wykorzystać KTSa? |
_________________ Mercedes W202 Esprit Selection
2000r 2.2 CDI Automat + Tiptronic |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 30 Listopad 2009, 14:45
|
|
|
para12, a możesz zdradzić co planujesz? Eco-Driving? |
|
|
|
|
para12
Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 15 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 30 Listopad 2009, 14:59
|
|
|
Tak z ciekawości, zawsze stosuję eco driving od X lat
Citroen AX 1.5 diesel spalił mi nawet 3.1 na 100 w trasie ;P
A co do tego przełączania na S jest lepiej niż na W. |
_________________ Mercedes W202 Esprit Selection
2000r 2.2 CDI Automat + Tiptronic |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 30 Listopad 2009, 15:19
|
|
|
para12 napisał/a: | Tak z ciekawości, zawsze stosuję eco driving od X lat |
Czyli jazda na minimalnych obrotach jest eco? A co powiesz na wciskanie gazu prawie do oporu tak, aby jak najszybciej osiągnąć prędkość docelową? Stosowałeś tą metodę? |
|
|
|
|
Mila odpowiedz
to ja, Jareklbn
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 223 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 30 Listopad 2009, 15:40
|
|
|
sewan jeździłeś w202 w tiptronicu
na lewarku masz D i przesuniesz lewarek w lewo to ci się wyświetli 4 a i tak auto ruszy z 1 i będzie przekładać tylko do 4. tak samo dla reszty 3,2,1.
jadąc i cały czas równo dodając gazu weźmiesz lewarek w prawo nic to nie zmieni. |
|
|
|
|
para12
Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 15 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 30 Listopad 2009, 15:49
|
|
|
Cytat: | Czyli jazda na minimalnych obrotach jest eco? A co powiesz na wciskanie gazu prawie do oporu tak, aby jak najszybciej osiągnąć prędkość docelową? Stosowałeś tą metodę? |
Nie, nie próbowałem. Staram się nie przekraczać 2 tyś obr, jadąc w trasie mam 1600 przy 70km/h |
_________________ Mercedes W202 Esprit Selection
2000r 2.2 CDI Automat + Tiptronic |
|
|
|
|
Mila odpowiedz
to ja, Jareklbn
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 223 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 30 Listopad 2009, 15:50
|
|
|
para12 napisał/a: | Nie, nie próbowałem. Staram się nie przekraczać 2 tyś obr, jadąc w trasie mam 1600 przy 70km/h |
żartujesz??
ja przy 1100 mam 60
przy takich obrotach powinieneś mieć co najmniej 80 |
|
|
|
|
para12
Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 15 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 30 Listopad 2009, 16:03
|
|
|
Zobaczę dokładniej ale wydaje mi się, że 1500-1600. A Może mieć znaczenie wersja? Esprit a classic itd? |
_________________ Mercedes W202 Esprit Selection
2000r 2.2 CDI Automat + Tiptronic |
|
|
|
|
Mila odpowiedz
to ja, Jareklbn
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 223 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 30 Listopad 2009, 16:10
|
|
|
para12 napisał/a: | Zobaczę dokładniej ale wydaje mi się, że 1500-1600. A Może mieć znaczenie wersja? Esprit a classic itd? |
nie |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 30 Listopad 2009, 16:43
|
|
|
Dyskusja o niczym.
Poczytajcie w jaki sposób sterowniki w Waszych skrzyniach dokonują zmiany przełożeń - w zależności od jakich parametrów.
Co z tego, że jednym razem skrzynia zmieni bieg na wyższy przy danych obrotach, jak w żadnym momencie nie ma pewności co do identyczności wciśnięcia pedału przyspieszenia (a to jeden z parametrów dla sterownika).
Dalej - bierzecie pod uwagę aktualne (podczas zmiany biegu) nachylenie drogi, załadowanie pojazdu etc., które wpływa na obciążenie silnika (a to jeden z parametrów dla sterownika).
A co z temperaturą oleju w skrzyni w kolejnych próbach (a to jeden z parametrów dla sterownika).
Wreszcie - wartości adaptacyjne w sterowniku i zapamiętany styl jazdy kierowcy (a to jeden z parametrów dla sterownika). Każda skrzynia będzie miała inną zawartość tej pamięci...
Na tej zasadzie równie dobrze moglibyście porównywać swoje babki, jakie są w łóżku |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
|