Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
13 Luty 2012, 11:58
Prędkość obrotowa przy jakiej automat dokonuje zmiany biegów
Autor Wiadomość
para12 

Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 15
Skąd: Łuków
Wysłany: 29 Listopad 2009, 20:43   

Na rozgrzanym silniku, delikatna jazda i przełącza. Spalanie nie przekroczyło 5.8l przy mojej jeździe.
_________________
Mercedes W202 Esprit Selection
2000r 2.2 CDI Automat + Tiptronic
 
 
Mila odpowiedz 
to ja, Jareklbn

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 223
Skąd: Lublin
Wysłany: 29 Listopad 2009, 20:49   

para12 napisał/a:
Ale ja przełączam poniżej 2 tyś obr na tiptronic.

napisałeś ze ręcznie przełączasz biegi poniżej 2 tys. obr
a teraz piszesz
para12 napisał/a:
Na rozgrzanym silniku, delikatna jazda i przełącza.

para12 napisał/a:
Spalanie nie przekroczyło 5.8l przy mojej jeździe.

to wynik z trasy :?:
bo mi 8 po mieście pali 8)
aby 15 nie przekraczał to będzie git :lol:
 
 
 
piotr1 

Pomógł: 53 razy
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 481
Skąd: Katowice
Wysłany: 29 Listopad 2009, 20:53   

Przy "delikatnej", cokolwiek to znaczy, jeździe nie przełączysz ręcznie biegów w górę.
Mnie po mieście też pali koło 8.
_________________
C 220CDI 2000
WDB2021931F973818 sprzedana.
B 200CDI 2009
WDD2452081J499170
 
 
Mila odpowiedz 
to ja, Jareklbn

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 223
Skąd: Lublin
Wysłany: 29 Listopad 2009, 21:01   

piotr1 chyba nie w tym miejscu masz przecinek 8)
to wszystko w normie
a pyzatym cdi jak jest ciepły to nawet jak go palujesz to wiele więcej nie spali
ostatni mój wyczyn 140km trasa przy bardzo dobrym palowaniu spalił 6.5l tak na oko :twisted:
 
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 30 Listopad 2009, 10:30   

Trochę bez sensu ta dyskusja. Automat zmienia biegi przy takich obrotach, przy jakich moment napędowy osiąga najwyższą wartość w funkcji obciążenia silnika. Więc w zależności od obciążenia może zmieniać przy 1200 obrotów, a może też przy 6000....

para12 napisał/a:
z 1 na 2 zmienia przy 1800
z 2 na 3 ciągnie 2,500-2800
z 3 na 4 jakieś 2200
z 4 na 5 1700

najbardziej chodzi mi z 2 na 3.
Więc czy jest taka możliwość?
2.2 CDI 2000r


Jeśli te wartości podane są dla normalnej jazdy, to obroty 2/3 i 3/4 są dużo za duże (w CDI). Powinno być w okolicach 2000, i to raczej poniżej.
Warto by sprawdzić, czy w skrzyni nie ma błędów, i ewentualnie wykonać adaptację.

Mila odpowiedz napisał/a:

Gomezio tipronikiem można tylko redukować a gore nie zmusisz do zmiany

Bzdura. Jeśli tylko zgodnie z powyższym założeniem obroty pozwalają na jazdę na wyższym biegu, to jak najbardziej.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
para12 

Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 15
Skąd: Łuków
Wysłany: 30 Listopad 2009, 14:40   

Dzisiaj rano na S zmieniał biegi przy 1700 ;) tylko z 2 na 3 ciągnie 2500
A żeby sprawdzić błędy w skrzyni można wykorzystać KTSa?
_________________
Mercedes W202 Esprit Selection
2000r 2.2 CDI Automat + Tiptronic
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 30 Listopad 2009, 14:45   

para12, a możesz zdradzić co planujesz? Eco-Driving? ;-)
 
 
para12 

Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 15
Skąd: Łuków
Wysłany: 30 Listopad 2009, 14:59   

Tak z ciekawości, zawsze stosuję eco driving od X lat ;)
Citroen AX 1.5 diesel spalił mi nawet 3.1 na 100 w trasie ;P
A co do tego przełączania na S jest lepiej niż na W.
_________________
Mercedes W202 Esprit Selection
2000r 2.2 CDI Automat + Tiptronic
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 30 Listopad 2009, 15:19   

para12 napisał/a:
Tak z ciekawości, zawsze stosuję eco driving od X lat ;)

Czyli jazda na minimalnych obrotach jest eco? A co powiesz na wciskanie gazu prawie do oporu tak, aby jak najszybciej osiągnąć prędkość docelową? Stosowałeś tą metodę?
 
 
Mila odpowiedz 
to ja, Jareklbn

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 223
Skąd: Lublin
Wysłany: 30 Listopad 2009, 15:40   

sewan jeździłeś w202 w tiptronicu :?:
na lewarku masz D i przesuniesz lewarek w lewo to ci się wyświetli 4 a i tak auto ruszy z 1 i będzie przekładać tylko do 4. tak samo dla reszty 3,2,1.
jadąc i cały czas równo dodając gazu weźmiesz lewarek w prawo nic to nie zmieni.
 
 
 
para12 

Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 15
Skąd: Łuków
Wysłany: 30 Listopad 2009, 15:49   

Cytat:
Czyli jazda na minimalnych obrotach jest eco? A co powiesz na wciskanie gazu prawie do oporu tak, aby jak najszybciej osiągnąć prędkość docelową? Stosowałeś tą metodę?

Nie, nie próbowałem. Staram się nie przekraczać 2 tyś obr, jadąc w trasie mam 1600 przy 70km/h
_________________
Mercedes W202 Esprit Selection
2000r 2.2 CDI Automat + Tiptronic
 
 
Mila odpowiedz 
to ja, Jareklbn

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 223
Skąd: Lublin
Wysłany: 30 Listopad 2009, 15:50   

para12 napisał/a:
Nie, nie próbowałem. Staram się nie przekraczać 2 tyś obr, jadąc w trasie mam 1600 przy 70km/h

żartujesz??
ja przy 1100 mam 60 8)
przy takich obrotach powinieneś mieć co najmniej 80
 
 
 
para12 

Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 15
Skąd: Łuków
Wysłany: 30 Listopad 2009, 16:03   

Zobaczę dokładniej ale wydaje mi się, że 1500-1600. :? A Może mieć znaczenie wersja? Esprit a classic itd?
_________________
Mercedes W202 Esprit Selection
2000r 2.2 CDI Automat + Tiptronic
 
 
Mila odpowiedz 
to ja, Jareklbn

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 223
Skąd: Lublin
Wysłany: 30 Listopad 2009, 16:10   

para12 napisał/a:
Zobaczę dokładniej ale wydaje mi się, że 1500-1600. :? A Może mieć znaczenie wersja? Esprit a classic itd?

nie
 
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 30 Listopad 2009, 16:43   

Dyskusja o niczym.
Poczytajcie w jaki sposób sterowniki w Waszych skrzyniach dokonują zmiany przełożeń - w zależności od jakich parametrów.
Co z tego, że jednym razem skrzynia zmieni bieg na wyższy przy danych obrotach, jak w żadnym momencie nie ma pewności co do identyczności wciśnięcia pedału przyspieszenia (a to jeden z parametrów dla sterownika).
Dalej - bierzecie pod uwagę aktualne (podczas zmiany biegu) nachylenie drogi, załadowanie pojazdu etc., które wpływa na obciążenie silnika (a to jeden z parametrów dla sterownika).
A co z temperaturą oleju w skrzyni w kolejnych próbach (a to jeden z parametrów dla sterownika).
Wreszcie - wartości adaptacyjne w sterowniku i zapamiętany styl jazdy kierowcy (a to jeden z parametrów dla sterownika). Każda skrzynia będzie miała inną zawartość tej pamięci...

Na tej zasadzie równie dobrze moglibyście porównywać swoje babki, jakie są w łóżku :lol: :mrgreen:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,057 sekundy. Zapytań do SQL: 6