Przesunięty przez: Łukasz 13 Luty 2012, 11:58 |
Prędkość obrotowa przy jakiej automat dokonuje zmiany biegów |
Autor |
Wiadomość |
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30 Listopad 2009, 16:57
|
|
|
jjankiello, ufff dziękuje Ci. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Mila odpowiedz
to ja, Jareklbn
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 223 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 30 Listopad 2009, 17:00
|
|
|
jjankiello ogółem jak byś zauważy to kolega ma problem z przeciągana 2 biegu
ale zmienił tok tematu |
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 30 Listopad 2009, 17:01
|
|
|
jjankiello napisał/a: |
Na tej zasadzie równie dobrze moglibyście porównywać swoje babki, jakie są w łóżku |
Mam nadzieje ze do tego tematu nie dojdzie |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
para12
Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 15 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 30 Listopad 2009, 17:44
|
|
|
Dzięki, kolega mi wszystko objaśnił temat można zamknąć. |
_________________ Mercedes W202 Esprit Selection
2000r 2.2 CDI Automat + Tiptronic |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Listopad 2009, 18:02
|
|
|
para12 napisał/a: | Dzięki, kolega mi wszystko objaśnił temat można zamknąć. |
No to może podzieliłbyś się zdobytą wiedzą?
[ Dodano: 30 Listopad 2009, 18:05 ]
sewan napisał/a: | Warto by sprawdzić, czy w skrzyni nie ma błędów, i ewentualnie wykonać adaptację. |
SEWAN
Jak sprawdza się czy w skrzyni są błędy? |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
Mila odpowiedz
to ja, Jareklbn
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 223 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 30 Listopad 2009, 18:13
|
|
|
badmojo napisał/a: | sewan napisał/a:
Warto by sprawdzić, czy w skrzyni nie ma błędów, i ewentualnie wykonać adaptację.
SEWAN
Jak sprawdza się czy w skrzyni są błędy? |
komputerem diagnostycznym STARDIAGNOSTEM |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 30 Listopad 2009, 18:54
|
|
|
Mila odpowiedz napisał/a: | sewan jeździłeś w202 w tiptronicu
na lewarku masz D i przesuniesz lewarek w lewo to ci się wyświetli 4 a i tak auto ruszy z 1 i będzie przekładać tylko do 4. tak samo dla reszty 3,2,1.
jadąc i cały czas równo dodając gazu weźmiesz lewarek w prawo nic to nie zmieni. |
Mylisz się. Przesuwając lewarek w prawo wymuszasz zmianę biegu o jeden wyżej. Np. jadąc na D na trzecim biegu 50km/h, możesz lewarkiem wymusić zmianę na 4, a potem na 5. Oczywiście nie wymusisz tej zmiany przy 30km/h, bo to zakres niedopuszczalny dla 4 biegu.
Nie umiem tego już bardziej łopatologicznie opisać, więc proszę - nie spieraj się więcej. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
Mila odpowiedz
to ja, Jareklbn
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 223 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 30 Listopad 2009, 18:57
|
|
|
sewan napisał/a: |
Mylisz się. Przesuwając lewarek w prawo wymuszasz zmianę biegu o jeden wyżej. Np. jadąc na D na trzecim biegu 50km/h, możesz lewarkiem wymusić zmianę na 4, a potem na 5. Oczywiście nie wymusisz tej zmiany przy 30km/h, bo to zakres niedopuszczalny dla 4 biegu.
Nie umiem tego już bardziej łopatologicznie opisać, więc proszę - nie spieraj się więcej. |
sprawdzę bo na 100% nie jestem pewien ale wiem ze literka D na wyświetlaczu się nie zmienia. pamiętam jeszcze ze mam film Ci nagrać |
|
|
|
|
para12
Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 15 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 30 Listopad 2009, 19:55
|
|
|
Cytat: | No to może podzieliłbyś się zdobytą wiedzą? |
Sewan wszystko wyjaśnił. |
_________________ Mercedes W202 Esprit Selection
2000r 2.2 CDI Automat + Tiptronic |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 30 Listopad 2009, 23:02
|
|
|
sewan napisał/a: | jadąc na D na trzecim biegu 50km/h, możesz lewarkiem wymusić zmianę na 4, a potem na 5. |
To nie jest wymuszenie, tylko zwiększenie zakresu pracy skrzyni odpowiednio o bieg 4 i 5, czyli dajesz sterownikowi większe pole manewru. I tak np. gdybyś w tym czasie mocno przyspieszał, to przy wciśniętym na maxa pedale gazu skrzynia zmieni bieg na wyższy przy prędkości jakieś 110-120km/h, a przy braku obciążenia (tylko utrzymywanie prędkości) to sobie zrzuci na wyższy od razu, bo taka jest jej normalna praca...
Coś wymyślacie z tymi wymuszeniami... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Jawelkiewicz
Paweł_S.
Pomógł: 15 razy Dołączył: 16 Paź 2007 Posty: 217 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 1 Grudzień 2009, 06:14
|
|
|
jjankiello napisał/a: | sewan napisał/a: | jadąc na D na trzecim biegu 50km/h, możesz lewarkiem wymusić zmianę na 4, a potem na 5. |
To nie jest wymuszenie, tylko zwiększenie zakresu pracy skrzyni odpowiednio o bieg 4 i 5, czyli dajesz sterownikowi większe pole manewru. I tak np. gdybyś w tym czasie mocno przyspieszał, to przy wciśniętym na maxa pedale gazu skrzynia zmieni bieg na wyższy przy prędkości jakieś 110-120km/h, a przy braku obciążenia (tylko utrzymywanie prędkości) to sobie zrzuci na wyższy od razu, bo taka jest jej normalna praca...
Coś wymyślacie z tymi wymuszeniami... |
Sewanowi chodzi prawdopodobnie o to, że jeżeli jadąc z odpowiednio dużą prędkością przesunie lewarek z D na 4 to zredukuje bieg. To widać po wzroście obrotów. Ktoś już o tym pisał. |
_________________ C 220 CDI kombi automat 1999-był
W210 2.2CDI 2001
Każdy inżynier wie, że matematyka jest jak kobieta - trzeba ją umieć wykorzystać, a nie zrozumieć. |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 1 Grudzień 2009, 19:09
|
|
|
Jawelkiewicz, jjankiello, przeczytajcie uważnie co napisałem zamiast się domyślać co miałem na myśli.
Można wymusić lewarkiem zmianę biegu wyżej podczas jazdy na D, o ile warunki programu skrzyni na to pozwalają.
Jak nie wierzycie, sprawdźcie doświadczalnie. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
Mila odpowiedz
to ja, Jareklbn
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 223 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 1 Grudzień 2009, 19:10
|
|
|
Cytat: | Jawelkiewicz, jjankiello, przeczytajcie uważnie co napisałem zamiast się domyślać co miałem na myśli.
Można wymusić lewarkiem zmianę biegu wyżej podczas jazdy na D, o ile warunki programu skrzyni na to pozwalają.
Jak nie wierzycie, sprawdźcie doświadczalnie. |
sprawdziłem dzisiaj
piszesz prawdę
nigdy tym się nie bawię ale to prawda
SZACUNEK sewan |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 2 Grudzień 2009, 17:04
|
|
|
sewan napisał/a: | Przesuwając lewarek w prawo wymuszasz zmianę biegu o jeden wyżej. Np. jadąc na D na trzecim biegu 50km/h, możesz lewarkiem wymusić zmianę na 4, a potem na 5. |
No dobra, wczytałem się i:
- jak mam przesunąć lewarek w prawo, gdy jest na D - to przecież skrajne prawe położenie... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 2 Grudzień 2009, 17:06
|
|
|
jjankiello napisał/a: | - jak mam przesunąć lewarek w prawo, gdy jest na D - to przecież skrajne prawe położenie... |
Hint: tiptronic. |
|
|
|
|
|