Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z gazem C200 Kompressor
Autor Wiadomość
jacekkwit 
C200 Kompressor

Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Grudzień 2009, 00:16   Problem z gazem C200 Kompressor

Witam,

Ostatnio nabyłem MB C200 Kompressor z 1998 roku którego następnie zagazowałem - instalacja sekwencyjna SEC, wtryskiwacze średnicy 2,5 mm, podobno odpowiednie.
Niestety nie jest tak pięknie jak to niektórzy opisują - najprawdopodobniej problemem jest opisany już na forum błąd wirkungskette. Po przekroczeniu około 5000 obrotów następuje dość mocne przydławienie.

Dajcie znać jeśli któryś z Was spotkał się już z tym problemem w swoim aucie i znalazł rozwiązanie, może znacie gazowników w Warszawie którzy poradzili sobie z tym błędem.

Będę wdzięczny za wszelkie informacje.

Pozdrawiam.
_________________
MB W202 C180 Esprit ATP Tour '96 B+G
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Grudzień 2009, 07:02   

Przede wszystkim musisz nam podać jakie masz ciśnienie w instalacji za parownikiem na wolnych obrotach i pod obciążeniem. Podaj również jakie jest ciśnienie około tych 5 tys obrotów.

Mimo wszystko i tak stawiam na za słaby parownik, albo źle ustawiony ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
jacekkwit 
C200 Kompressor

Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Grudzień 2009, 21:40   

W tej chwili nie wiem jak z ciśnieniem ale przy okazji podpytam gazownika.
Zastanawiam się czy w ogóle w jakiś sposób można regulować parownik???
Przy kolejnej wizycie w warsztacie poproszę żeby zerknął i spróbował podregulować parownik.
Niestety chłopaki od gazu załamali już ręce i nie wierzą że można temu jeszcze jakoś zaradzić.
Przeczytałem w którymś poście że owy błąd można ominąć zakładając szybsze wtryskiwacze albo ustawić przejście na gaz dopiero po całkowitym nagrzaniu silnika - słyszałeś o czyms takim???
_________________
MB W202 C180 Esprit ATP Tour '96 B+G
 
 
 
13696 
Mateusz

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 664
Skąd: lubelskie
Wysłany: 3 Grudzień 2009, 22:49   

Błąd tkwi w tym ze sonda lambda widzi zbyt uboga mieszanke, czyli tak jak camel napisal zbyt male cisnienie. W silnikach z doładowaniem musisz miec duzy zapas cisnienia na parowniku, błąd cisnienia o 0,2bar jest juz odczuwalny co innego w silnikach wolnossacych. Co do srednicy dysz to raczej nie sa one prawidlowo dobrane ja u siebie mam 3mm ale 2,9 spokojnie juz by bylo. Jakie masz wtryski? reduktor? itp najlepiej jeszcze dodaj zdjecia spod maski jak wszystkie graty w samochodzie siedza. Diagnoza jest prawdopodobnie taka jak wyzej napisane przy wiekszym bucie cisnienie spada i instalacja nie daje rady skorygowac mieszanki czasem wtrysku co daje zbyt uboga mieszanke i blad. Dlugo by o tym gadac nawet filtry maja znaczenie, bez screanów ustawień tu wiele nie pomozem. Jak gazownicy nie daja rady to zakup sam kabel do instalki skombinuj z neta program diagnostyczny i sam sobie to lepiej ustawisz
_________________
c200 kompressor (lpg stag-4)
Ostatnio zmieniony przez 13696 4 Grudzień 2009, 11:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 3 Grudzień 2009, 22:52   

13696, taka offtopicznie..

.. przeczytaj swoją wypowiedź na jednym wdechu.

;-)
 
 
13696 
Mateusz

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 664
Skąd: lubelskie
Wysłany: 3 Grudzień 2009, 22:57   

Gomezio, ja mam tyle do powiedzenia na ten temat ze naprawde kropke dam na samym koncu :wink:
_________________
c200 kompressor (lpg stag-4)
 
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 4 Grudzień 2009, 10:09   

13696, ale jest to nieczytelne! :evil:
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
jacekkwit 
C200 Kompressor

Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Grudzień 2009, 13:00   

Podjadę w przyszłym tygodniu do gazownika i dopytam o wszystko.
Opowiem mu też trochę o Waszych diagnozach i może sam coś na biegu wymyśli. Jeśli nie będzie w stanie zaradzić to przedstawię w temacie wszystkie ustawienia i ciśnienia i mam nadzieje że jakoś wspólnie pozbędziemy się problemu.

Dzięki za informacje.
_________________
MB W202 C180 Esprit ATP Tour '96 B+G
 
 
 
jugi1971 

Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 120
Skąd: biały
Wysłany: 5 Grudzień 2009, 23:48   

Zapraszam do Białego tu Kompressorki nie mają problemu z LPG. A co do instalatorów to ja dałbym im popalić i niech się biorą do roboty albo zwracają kasę i zajmą się instalowaniem pryszniców. A z drugiej strony sorki, ale to jest przestroga dla wszystkich żeby dokładnie rozważać swoje wybory. Powodzenia.
_________________
C 2OO KOMPRESOR ELEGANCE '98 WDB2020821F738550
 
 
jacekkwit 
C200 Kompressor

Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 9
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 6 Grudzień 2009, 17:19   

Dzięki za zaproszenie ale trochę mi nie po drodze :-) , aczkolwiek kto wie, jeśli moi gazownicy nie będą w stanie poradzić sobie z tym problemem na pewno rozważę wycieczkę do Białego.
W końcu kupując auto z taką mocą silnika chciałoby się czasami z niej skorzystać.
_________________
MB W202 C180 Esprit ATP Tour '96 B+G
 
 
 
konopas 


Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 17
Skąd: Chełmno
Wysłany: 10 Grudzień 2009, 10:17   

przede wszystkim to tak jak koledzy wyzej pisali trzeba sprawdzić jak jest ustawione cisnienie. jeżeli jest ze niskie to problem bedzie sie powtarzal. nie napisales nic o parowniku (byc moze gazownicy dobrali za slaby parownik). ja jezdze na stagu 300 i parowniku z zapasem mocy do 250 KM. auto sprawuje mi sie dobrze - nie odczuwam roznicy w mocy na gazie czy na benzynie. takze jedz kolego tam gdzie ci zakladali ta gazownie i niech cos z tym zrobia.
_________________
C200 Kompressor Classic Selection 2000 r. + LPG, 192KM. WDB2020251F902812
 
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 10 Grudzień 2009, 10:27   

jacekkwit, ja polecam gaziarza w Wiskitkach - przed Żyrardowem
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
jacekkwit 
C200 Kompressor

Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Grudzień 2009, 23:46   

Dzięki Panowie za podpowiedzi.
Na pewno przedstawię Wasze sugestie mojemu gazownikowi.
Wiem że gość jest na prawdę solidny i chce ogarnąć moje auto ale najwidoczniej nieco brakuje mu doświadczenia jeśli chodzi o takie akurat silniki.

Termin konsultacji z gazownikiem trochę się jednak przesunie ponieważ teraz myślę tylko i wyłącznie o mojej malutkiej córeczce która we wtorek przyszła na świat a jutro odbieram ją wraz z dzielna mamusią ze szpitala :-) .

Pozdrawiam wszystkich.
_________________
MB W202 C180 Esprit ATP Tour '96 B+G
 
 
 
konopas 


Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 17
Skąd: Chełmno
Wysłany: 11 Grudzień 2009, 00:01   

to gratulujemy swiezo upieczonemu tatusiowi!!!
_________________
C200 Kompressor Classic Selection 2000 r. + LPG, 192KM. WDB2020251F902812
 
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 11 Grudzień 2009, 08:45   

jacekkwit, gratulacje ! :D
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,124 sekundy. Zapytań do SQL: 10