Temperatura przełączania sie gazu. |
Autor |
Wiadomość |
eldorado
LPG BLOS
Pomógł: 12 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 912 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 2 Styczeń 2010, 08:45
|
|
|
Marcin Pop. napisał/a: | eldorado napisał/a: | Każde auto ma róży czas nagrzania i nic do tego nie ma II gen. czy sekwencja. Bo i tak jak odpalasz auto to jedziesz na benzynie. |
Jak masz 2generację gazu to przy poprawnym założeniu instalki zapali na gazie i przy -15*C
Oczywiście zakładam, że na pb nie ma żadnego problemu |
Mowa tutaj o odpalaniu auta na gazie, czy jaka jest praca silnika tuż po przełączeniu z PB na gaz? Związku ja tutaj nie widze.
Masz rację, że zapali na gazie i przy -15 przy poprawnej założonej instalacji - mam instalkę 3miesięczną chciałem odpalić na gazie przy -3stopniach no i odpaliłem, nie było problemów, ale silnik pracował nie równo przez jakie 3minuty, potem parownik lekko się podgrzał i zaczął silnik na LPG chodzić dobrze. Ja tu nie widze problemu, to jest tylko gaz. W końcu po co zakładają te "czujniki temperatury" dające sygnał o przełączeniu na gaz i ustawiają na 10, 13, 15stopni (zależy od woli klienta) - dla picu to chyba nie |
_________________ http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332 |
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2 Styczeń 2010, 10:53
|
|
|
A ponad to przełanczanie się z benzyny na gaz jeśli chodzi o temperaturę ma bardzo duże znaczenie, dla silika jest "zdrowsze" jeśli przejście na gaz nastąpi po dobrym rozgrzaniu silnika ( od 45 do 60 stopni) tak twierdzi gazownik, podobno tylko tak rozgrzany silnik daje pewność że zawarte w gazie parafiny(które przy niskiej temp. się wytrącają) nie obsyfią nam wtrysków i praca ich będzie lepsza i bardziej wydajna. |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2 Styczeń 2010, 14:40
|
|
|
Ja mam w lato temp. przełącznia ze 30*C, a teraz mam 50*C |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 2 Styczeń 2010, 15:05
|
|
|
adurweb napisał/a: | Który skraplacz | sorry chodziło mi o parownik tak jak wcześniej pisałem , jest to coś takiego http://www.allegro.pl/ite...onik_136km.html i na obwodzie do jednej ze śrub może być przykręcony czujnik (tak miałem w swoim poprzednim aucie) czasami są wkręcone do środka, ale powinieneś zobaczyć pojedynczy przewód od tego czujnika. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
eldorado
LPG BLOS
Pomógł: 12 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 912 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 2 Styczeń 2010, 16:26
|
|
|
jacon napisał/a: | A ponad to przełanczanie się z benzyny na gaz jeśli chodzi o temperaturę ma bardzo duże znaczenie, dla silika jest "zdrowsze" jeśli przejście na gaz nastąpi po dobrym rozgrzaniu silnika ( od 45 do 60 stopni) tak twierdzi gazownik, podobno tylko tak rozgrzany silnik daje pewność że zawarte w gazie parafiny(które przy niskiej temp. się wytrącają) nie obsyfią nam wtrysków i praca ich będzie lepsza i bardziej wydajna. |
zgadzam się z tym, mój gazownik to samo powiedział, ale nie chciałem tego pisać bo ktoś mądrzejszy zaleciłby mi zmianę gazownika |
_________________ http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332 |
|
|
|
|
devilinside
Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 9 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 3 Styczeń 2010, 01:32
|
|
|
Tak dla porównania ja mam ustawioną temperaturę 30st, i 2000RPM. W ostrej zimie przełącza się po około 1km, w lecie po 200 metrach. Też przychylam się do tego co napisał kolega, ze wszystko może zależeć od usytułowania czujnika. |
_________________ C 200: WDB2020201A410384 |
|
|
|
|
13696
Mateusz
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 664 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 3 Styczeń 2010, 12:18
|
|
|
eldorado napisał/a: | gazie parafiny(które przy niskiej temp. się wytrącają) nie obsyfią nam wtrysków i praca ich będzie lepsza i bardziej wydajna. | od czego sa filtry fazy lotnej |
_________________ c200 kompressor (lpg stag-4) |
|
|
|
|
adurweb
Visca El Barça!
Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 634 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 3 Styczeń 2010, 17:55
|
|
|
devilinside, No widzisz, jak mam 15 stopni i przełącza mi się po około 2-3 km. Długo jak na tak niską temperaturę.
[ Dodano: 3 Styczeń 2010, 17:57 ]
Adaśko, A jak go osłonić, normalnie czymś obudować, otulić jakimś filcem? |
_________________ MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG. Koniec roku 94, model 95.
VIN: WDB2020201A205202.
cykl mieszany.
|
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 3 Styczeń 2010, 18:17
|
|
|
adurweb napisał/a: | A jak go osłonić, normalnie czymś obudować, otulić jakimś filcem? | Osłonić go od zewnętrznych warunków, czyli przyjrzyj się jak jest zamontowany i od dołu czy nie ma prześwitu. Ja w swoim wyciąłem ze starego nadkola osłonę i osłoniłem, na takiej samej zasadzie jak niektórzy przysłaniają chłodnicę tekturą
[ Dodano: 3 Styczeń 2010, 18:18 ]
adurweb napisał/a: | jak mam 15 stopni i przełącza mi się po około 2-3 km. | nie przesadzaj, to nie jest długo, musi się trochę rozgrzać przy takich temperaturach. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
adurweb
Visca El Barça!
Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 634 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 3 Styczeń 2010, 18:35
|
|
|
Cytat: | jak mam 15 stopni i przełącza mi się po około 2-3 km. |
Taka odległość po mojej trasie, to będzie kilka minut jazdy.
Co jest jeszcze dziwne, kiedy odpalę auto i je np: odśnieżam nawet 5 min., to i tak pokonam taką samą odległość na benzynie, jak bym ruszył od razu bez grzania na biegu jałowym. Coś mam chyba z czujnikiem. |
_________________ MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG. Koniec roku 94, model 95.
VIN: WDB2020201A205202.
cykl mieszany.
|
|
|
|
|
13696
Mateusz
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 664 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 3 Styczeń 2010, 21:47
|
|
|
moze termostat poprostu nie jest do konca zamkniety i przepuszcza plyn do chlodnicy przez co caly silnik dluzej sie nagrzewa |
_________________ c200 kompressor (lpg stag-4) |
|
|
|
|
pawlo
Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 23 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 30 Marzec 2010, 15:49
|
|
|
wymień termostat |
|
|
|
|
Tadeq
Pomógł: 74 razy Dołączył: 27 Lip 2007 Posty: 958 Skąd: RYBNIK
|
Wysłany: 9 Maj 2010, 12:43
|
|
|
U mnie ustawili na 20st.C. W lecie czas przełączania przy odpalaniu zimnego silnika to coś koło minuty. W zimie nawet 5 minut czekać musiałem. Zdarzyło mi się, że jadąc do pracy (4km) gaz włączył mi się jak wjeżdżałem na parking. |
_________________ MB C180 '94 Esprit Manual /Sequent LPG/
WDB2020181AXXXXXX Moja EX Gwiazda
***SPRZEDAM CZĘŚCI*** |
|
|
|
|
Leszko
Dołączył: 27 Mar 2010 Posty: 2 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 14 Październik 2010, 18:26
|
|
|
Siemacie.
A u mnie sie przelacza na gaz dopiero przy 80 st
tzn ze z 5 km mozna przejechac i dopiero gaz..
czyżby czujnik?
[ Dodano: 23 Październik 2010, 17:37 ]
Juz po klopocie.
Wymiana czujnika temp reduktora i wszystko w normie.
koszt to 35 zl + 10 min pracy |
_________________ 1.8 + lpg
WDB2020181A083060 |
|
|
|
|
Lonek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2005 Posty: 307 Skąd: P-sl
|
Wysłany: 20 Listopad 2010, 08:49
|
|
|
Mam instalację Koltec wtrysk wielopunktowy i jak jest chłodno to na LPG przełącza sie po ok. 200m , w zimie po ok. 600-900m a w lecie w kilka sek. po odpaleniu.
Dodam że u mnie nie ma dodatkowego czujnika temp. i chyba komp Gazu bieże dane z ogólnego czujnika płynu MB.
I jeszcze jedna ważna informascja u mnie NIE MA mozliwości odpalić na gazie ,MUSI odpalić na benzynie i po nagrzaniu ok. 30-40*C przełacza na gaz |
_________________ ------------ |
|
|
|
|
|