Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Temperatura przełączania sie gazu.
Autor Wiadomość
eldorado 
LPG BLOS


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 912
Skąd: Lubartów
Wysłany: 2 Styczeń 2010, 08:45   

Marcin Pop. napisał/a:
eldorado napisał/a:
Każde auto ma róży czas nagrzania i nic do tego nie ma II gen. czy sekwencja. Bo i tak jak odpalasz auto to jedziesz na benzynie.


Jak masz 2generację gazu to przy poprawnym założeniu instalki zapali na gazie i przy -15*C
Oczywiście zakładam, że na pb nie ma żadnego problemu :idea:


Mowa tutaj o odpalaniu auta na gazie, czy jaka jest praca silnika tuż po przełączeniu z PB na gaz? Związku ja tutaj nie widze.
Masz rację, że zapali na gazie i przy -15 przy poprawnej założonej instalacji - mam instalkę 3miesięczną chciałem odpalić na gazie przy -3stopniach no i odpaliłem, nie było problemów, ale silnik pracował nie równo przez jakie 3minuty, potem parownik lekko się podgrzał i zaczął silnik na LPG chodzić dobrze. Ja tu nie widze problemu, to jest tylko gaz. W końcu po co zakładają te "czujniki temperatury" dające sygnał o przełączeniu na gaz i ustawiają na 10, 13, 15stopni (zależy od woli klienta) - dla picu to chyba nie
_________________
http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332
 
 
jacon 
NIGHT HUNTER

Pomógł: 157 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 1948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2 Styczeń 2010, 10:53   

A ponad to przełanczanie się z benzyny na gaz jeśli chodzi o temperaturę ma bardzo duże znaczenie, dla silika jest "zdrowsze" jeśli przejście na gaz nastąpi po dobrym rozgrzaniu silnika ( od 45 do 60 stopni) tak twierdzi gazownik, podobno tylko tak rozgrzany silnik daje pewność że zawarte w gazie parafiny(które przy niskiej temp. się wytrącają) nie obsyfią nam wtrysków i praca ich będzie lepsza i bardziej wydajna.
_________________
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Styczeń 2010, 14:40   

Ja mam w lato temp. przełącznia ze 30*C, a teraz mam 50*C :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 2 Styczeń 2010, 15:05   

adurweb napisał/a:
Który skraplacz
sorry chodziło mi o parownik tak jak wcześniej pisałem :oops: , jest to coś takiego http://www.allegro.pl/ite...onik_136km.html i na obwodzie do jednej ze śrub może być przykręcony czujnik (tak miałem w swoim poprzednim aucie) czasami są wkręcone do środka, ale powinieneś zobaczyć pojedynczy przewód od tego czujnika.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
eldorado 
LPG BLOS


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 912
Skąd: Lubartów
Wysłany: 2 Styczeń 2010, 16:26   

jacon napisał/a:
A ponad to przełanczanie się z benzyny na gaz jeśli chodzi o temperaturę ma bardzo duże znaczenie, dla silika jest "zdrowsze" jeśli przejście na gaz nastąpi po dobrym rozgrzaniu silnika ( od 45 do 60 stopni) tak twierdzi gazownik, podobno tylko tak rozgrzany silnik daje pewność że zawarte w gazie parafiny(które przy niskiej temp. się wytrącają) nie obsyfią nam wtrysków i praca ich będzie lepsza i bardziej wydajna.


zgadzam się z tym, mój gazownik to samo powiedział, ale nie chciałem tego pisać bo ktoś mądrzejszy zaleciłby mi zmianę gazownika :D
_________________
http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332
 
 
devilinside 

Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 9
Skąd: wrocław
Wysłany: 3 Styczeń 2010, 01:32   

Tak dla porównania ja mam ustawioną temperaturę 30st, i 2000RPM. W ostrej zimie przełącza się po około 1km, w lecie po 200 metrach. Też przychylam się do tego co napisał kolega, ze wszystko może zależeć od usytułowania czujnika.
_________________
C 200: WDB2020201A410384
 
 
13696 
Mateusz

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 664
Skąd: lubelskie
Wysłany: 3 Styczeń 2010, 12:18   

eldorado napisał/a:
gazie parafiny(które przy niskiej temp. się wytrącają) nie obsyfią nam wtrysków i praca ich będzie lepsza i bardziej wydajna.
od czego sa filtry fazy lotnej :wink:
_________________
c200 kompressor (lpg stag-4)
 
 
 
adurweb 
Visca El Barça!


Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 634
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 3 Styczeń 2010, 17:55   

devilinside, No widzisz, jak mam 15 stopni i przełącza mi się po około 2-3 km. Długo jak na tak niską temperaturę.

[ Dodano: 3 Styczeń 2010, 17:57 ]
Adaśko, A jak go osłonić, normalnie czymś obudować, otulić jakimś filcem?
_________________
MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG. Koniec roku 94, model 95.
VIN: WDB2020201A205202.

cykl mieszany.
 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 3 Styczeń 2010, 18:17   

adurweb napisał/a:
A jak go osłonić, normalnie czymś obudować, otulić jakimś filcem?
Osłonić go od zewnętrznych warunków, czyli przyjrzyj się jak jest zamontowany i od dołu czy nie ma prześwitu. Ja w swoim wyciąłem ze starego nadkola osłonę i osłoniłem, na takiej samej zasadzie jak niektórzy przysłaniają chłodnicę tekturą :wink:

[ Dodano: 3 Styczeń 2010, 18:18 ]
adurweb napisał/a:
jak mam 15 stopni i przełącza mi się po około 2-3 km.
nie przesadzaj, to nie jest długo, musi się trochę rozgrzać przy takich temperaturach.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
adurweb 
Visca El Barça!


Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 634
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 3 Styczeń 2010, 18:35   

Cytat:
jak mam 15 stopni i przełącza mi się po około 2-3 km.

Taka odległość po mojej trasie, to będzie kilka minut jazdy.
Co jest jeszcze dziwne, kiedy odpalę auto i je np: odśnieżam nawet 5 min., to i tak pokonam taką samą odległość na benzynie, jak bym ruszył od razu bez grzania na biegu jałowym. Coś mam chyba z czujnikiem.
_________________
MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG. Koniec roku 94, model 95.
VIN: WDB2020201A205202.

cykl mieszany.
 
 
 
13696 
Mateusz

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 664
Skąd: lubelskie
Wysłany: 3 Styczeń 2010, 21:47   

moze termostat poprostu nie jest do konca zamkniety i przepuszcza plyn do chlodnicy przez co caly silnik dluzej sie nagrzewa
_________________
c200 kompressor (lpg stag-4)
 
 
 
pawlo 

Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 23
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30 Marzec 2010, 15:49   

wymień termostat :wink:
 
 
Tadeq 


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 958
Skąd: RYBNIK
Wysłany: 9 Maj 2010, 12:43   

U mnie ustawili na 20st.C. W lecie czas przełączania przy odpalaniu zimnego silnika to coś koło minuty. W zimie nawet 5 minut czekać musiałem. Zdarzyło mi się, że jadąc do pracy (4km) gaz włączył mi się jak wjeżdżałem na parking.
_________________
MB C180 '94 Esprit Manual /Sequent LPG/
WDB2020181AXXXXXX Moja EX Gwiazda
***SPRZEDAM CZĘŚCI***
 
 
Leszko 

Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 2
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 14 Październik 2010, 18:26   

Siemacie.
A u mnie sie przelacza na gaz dopiero przy 80 st :-(
tzn ze z 5 km mozna przejechac i dopiero gaz..
czyżby czujnik?

[ Dodano: 23 Październik 2010, 17:37 ]
Juz po klopocie.
Wymiana czujnika temp reduktora i wszystko w normie.
koszt to 35 zl + 10 min pracy :D
_________________
1.8 + lpg
WDB2020181A083060
 
 
Lonek 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 307
Skąd: P-sl
Wysłany: 20 Listopad 2010, 08:49   

Mam instalację Koltec wtrysk wielopunktowy i jak jest chłodno to na LPG przełącza sie po ok. 200m , w zimie po ok. 600-900m a w lecie w kilka sek. po odpaleniu.
Dodam że u mnie nie ma dodatkowego czujnika temp. i chyba komp Gazu bieże dane z ogólnego czujnika płynu MB.
I jeszcze jedna ważna informascja u mnie NIE MA mozliwości odpalić na gazie ,MUSI odpalić na benzynie i po nagrzaniu ok. 30-40*C przełacza na gaz
_________________
------------
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,186 sekundy. Zapytań do SQL: 10