Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
13 Luty 2012, 11:58
Gasnie po zapaleniu cdi
Autor Wiadomość
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 727
Skąd: skarzysko
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 10:57   Gasnie po zapaleniu cdi

Witam.Dzisiaj po calej nocy na parkingu pojawil sie problem.Silniczek zapalil bez problemu i zgasl po ok 3 sek.Po ok 10 takich uruchomieniach pracowal bez problemu na wolnych obrotach,ale kazde dodanie gazu powodowalo szarpanie silnikiem i straszne kopcenie.Zgasilem go i po ok 30 min zapalil normalnie i teraz jest wszystko ok.Mozliwe zeby paliwko zamarzlo i tak by kopcil?Zawsze leje na BP i nigdy nie mialem takiego problemu. :evil:
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 11:01   

A jeździsz na permanentnej rezerwie? Wtedy istnieje szansa, że w baku będzie dużo wilgoci z powietrza, co w mroźne dni potrafi skutecznie zmrozić filtr i przewody paliwowe.
 
 
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 727
Skąd: skarzysko
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 11:08   

Cytat:
Wysłany: Dzisiaj 11:01
A jeździsz na permanentnej rezerwie? Wtedy istnieje szansa, że w baku będzie dużo wilgoci z powietrza, co w mroźne dni potrafi skutecznie zmrozić filtr i przewody paliwowe.

Wlasnie w tym problem ze jest ponad polowa zbiornika.Dzisiaj doleje do pelna i zobaczymy co sie bedzie dzialo.
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 11:11   

janucha78 napisał/a:
w tym problem ze jest ponad polowa zbiornika

Teraz jest więcej niż pół, a kiedy ostatni raz tankowałeś? Jak często tankujesz do pełna? Mądrzy ludzie powiadają, że w zimę powinno się jeździć z pełnym bakiem - na ściankach pustego baku skrapla się para wodna, im mniej paliwa tym więcej miejsca do skraplania.
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 11:12   

janucha78 napisał/a:
Mozliwe zeby paliwko zamarzlo i tak by kopcil?


Ile było stopni poniżej zera?
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 727
Skąd: skarzysko
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 11:19   

Daniel napisał/a:
Wysłany: Dzisiaj 11:12
janucha78 napisał/a:
Mozliwe zeby paliwko zamarzlo i tak by kopcil?


Ile było stopni poniżej zera?

Okolo 6-7 na minusie.Wczesniej bylo -15 i nie bylo tego problemu,ale wtedy mialem pelny zbiornik.
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 11:24   

janucha78 napisał/a:
Okolo 6-7 na minusie.Wczesniej bylo -15 i nie bylo tego problemu,ale wtedy mialem pelny zbiornik.


To co pisał Gomezio w sprawie paliwa i tankowania to prawda, ale w tym przypadku nie ma ona znaczenia.

Sprawdź czy nie zawiesza Ci się zawór EGR - zdejmij siłownik pneumatyczny z przegubu kulowego i sprawdź czy oś zaworu obraca się bez oporów. Taki stan (rzucanie silnikiem, kopcenie) można uzyskać w każdej chwili uchylając zawór EGR do końca i dodając gazu.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 727
Skąd: skarzysko
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 12:02   

Gomezio napisał/a:
Wysłany: Dzisiaj 11:11
janucha78 napisał/a:
w tym problem ze jest ponad polowa zbiornika

Teraz jest więcej niż pół, a kiedy ostatni raz tankowałeś? Jak często tankujesz do pełna? Mądrzy ludzie powiadają, że w zimę powinno się jeździć z pełnym bakiem - na ściankach pustego baku skrapla się para wodna, im mniej paliwa tym więcej miejsca do skraplania.

Ostanio tankowalem jakies 2 tyg temu,ale dzisiaj zaleje do pelna.
Cytat:
Wysłany: Dzisiaj 11:24
janucha78 napisał/a:
Okolo 6-7 na minusie.Wczesniej bylo -15 i nie bylo tego problemu,ale wtedy mialem pelny zbiornik.


To co pisał Gomezio w sprawie paliwa i tankowania to prawda, ale w tym przypadku nie ma ona znaczenia.

Sprawdź czy nie zawiesza Ci się zawór EGR - zdejmij siłownik pneumatyczny z przegubu kulowego i sprawdź czy oś zaworu obraca się bez oporów. Taki stan (rzucanie silnikiem, kopcenie) można uzyskać w każdej chwili uchylając zawór EGR do końca i dodając gazu.

Wlasnie bylem sprawdzic i silnik pracuje normalnie,natomiast jesli chodzi o EGR to tez widac ze chodzi i nawet zduszenie go reka nie powoduje zadnej zmiany w pracy silnika.
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 13:08   

A kiedy ostatnio wyminieałeś filtry?
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Tomi 62 
Tomi 62

Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 167
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 14:41   

Najprawdopodobniej kończą Ci się ORINGI na przewodach paliwowych. Miałem to samo parę dni temu, mechanik mi powymieniał wszystkie, całkowity koszt ( materiał + robocizna ) 100 PLN, 1 godzina pracy. Teraz jest wszystko OK.
_________________
Pozdrawiam

Tomi 62

MB C 220 CDI ELEGANCE 2001 r. kombi (automat) Tiptronic WDB2021931G000625

MB 124 300 E
MB 124 250 D
MB 123 300 D
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 14:46   

janucha78 napisał/a:
nawet zduszenie go reka nie powoduje zadnej zmiany w pracy silnika.


To dziwne - bo powinno.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 14:54   

Tomi 62 napisał/a:
Najprawdopodobniej kończą Ci się ORINGI na przewodach paliwowych. Miałem to samo parę dni temu

A jakie były objawy? Bo IMHO autor wątku ma trochę inne, niż te, które występują przy nieszczelnych przewodach paliwowych.
 
 
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 727
Skąd: skarzysko
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 15:14   

Zatankowalem do pelna to podobno lepsze paliwko na shelu i zobaczymy jutro rano.Wyglada jak by naprawde cos przymarzlo bo jak zagrzalem silnik do ok 50 stopni i postal 30 min to bylo juz ok.
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
Tomi 62 
Tomi 62

Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 167
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 15:17   

Gomezio napisał/a:

A jakie były objawy? Bo IMHO autor wątku ma trochę inne....



Dokładnie takie same. Zapalił, po 2 lub 3 sekundach zgasł, znowu odpalił, znowu zgasł itd., możne potem nie było już tego szarpania, nie zwracałem na to uwagi tylko wizyta u mechanika, wymiana i wszystko wróciło do normy.
_________________
Pozdrawiam

Tomi 62

MB C 220 CDI ELEGANCE 2001 r. kombi (automat) Tiptronic WDB2021931G000625

MB 124 300 E
MB 124 250 D
MB 123 300 D
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 15:20   

janucha78, zgaś silnik i - zgodnie z sugestią Tomi 62 - obserwuj przewody paliwowe, czy nie ma w nich pęcherzyków powietrza oraz czy paliwo się nie cofa. Sprawdź też czy silnik nie jest mokry od ropy, no i.. nie pali Ci przypadkiem ciut więcej?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,129 sekundy. Zapytań do SQL: 11