Przesunięty przez: Łukasz 13 Luty 2012, 11:58 |
SZOK spalanie 20l/100km pomocy |
Autor |
Wiadomość |
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 22 Styczeń 2010, 09:02
|
|
|
madzara31, wsiądź sobie w swoją , przejedź 4 km, zgaś silnik, zostaw na cały dzień, wieczorem odpal, wróć do domu i tak przez tydzień - a potem zmierz spalanie
Zgodzę się, że 20/100 to błąd w obliczeniach (zwłaszcza, że jest to 18,5/100 ), ale nie oszukujmy się: każde auto spali dużo ponad normę, jeśli jest użytkowane w takich (jak opisane) warunkach. Wynik po jednym dotankowaniu jest niewiarygodny, prawdziwe średnie spalanie na tym dystansie można ocenić dopiero po wyjeżdżeniu kilku baków paliwa.
A i obejrzeć co się dzieje pod maską nie zaszkodzi. |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 22 Styczeń 2010, 09:07
|
|
|
Gomezio napisał/a: | wsiądź sobie w swoją | Codziennie wsiadam.Uwierz- lubię wiedzieć jak złotówki wypływają z portfela. |
|
|
|
|
mlody865
2,2 CDI 98r. NAVI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 107 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22 Styczeń 2010, 09:56
|
|
|
pisałem że 15 to nie dużo przy takim użytkowaniu mi tyle nie pali ale ja inaczej autem jeżdżę. może być że jest jakiś problem pod maską, nawet jest to wielce prawdopodobne... życzę powodzenia w liczeniu i żeby za duże liczby nie wyszyły |
_________________ BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!! |
|
|
|
|
Jawelkiewicz
Paweł_S.
Pomógł: 15 razy Dołączył: 16 Paź 2007 Posty: 217 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Styczeń 2010, 10:09
|
|
|
Jakkolwiek by nie patrzeć to 18l/100km to za dużo. Prawda, że rzeczywiste zużycie paliwa można określić dopiero po wyjeżdżeniu kilku baków, lejąc za każdym razem do pełna ale myślę, że nawet przy pomiarze zrobionym przez Kolegę błąd nie powinien przekroczyć 2l/100km. 15-16l/100 to jednak też zbyt dużo. Przejeżdżam ok. 200km w ciągu 8-10h. w nocy. Z powodu mrozu przez całą noc nie wyłączam silnika, spalanie poniżej 10l/100km |
_________________ C 220 CDI kombi automat 1999-był
W210 2.2CDI 2001
Każdy inżynier wie, że matematyka jest jak kobieta - trzeba ją umieć wykorzystać, a nie zrozumieć. |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 22 Styczeń 2010, 10:14
|
|
|
Jawelkiewicz, co innego ciągła praca silnika przez kilka godzin, a co innego jazda niedogrzanym autem na krótkich dystansach. Moja służbowa meganka (Pb 1,6) pokazała mi ostatnio średnie spalanie w okolicach 14,5/100 na trasie o dł. 8 km w permanentnych korkach |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 22 Styczeń 2010, 10:14
|
|
|
devil.zomo napisał/a: | Panowie może i macie racje |
Może?? - Na pewno
Sprawdzanie zużycia paliwa tylko i wyłącznie tankując do pełna - 500-600 km i znowu do pełna.
devil.zomo napisał/a: | problem w tym że wtedy nie jestem wstanie sprawdzić tylko miast bo zdażająmi się wyjazdy w granicach 70 km w trasie. |
I bardzo dobrze - wynik będzie uśredniony.
devil.zomo napisał/a: | Zastanawiam sięjeszcze na dogrzewaczem czy on za dużo ropki nie połyka po naprawie jego. |
Maksymalnie 0,5 ltr/h
devil.zomo napisał/a: | Wynik 18,5 l to i tak uważam za bardzo duży. |
Niemożliwy do osiągnięcia - chyba, że paliwo cieknie.
madzara31 napisał/a: | Panowie ....jak może być możliwe takie spalanie |
Napisałem już, że niemożliwe |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
uve
Pomógł: 15 razy Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 900 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 22 Styczeń 2010, 12:06
|
|
|
Takie spalanie jest niemozliwe w sprawnym aucie. Jesli wszystko bylo wczesniej ok to przyczyny szukalbym w dogrzewaczu. To ze byl naprawiany w ASO nie znaczy, ze zrobili to dobrze. Mam taka sama skrzynie jak Ty, niesprawny dogrzewacz, jezdze obecnie krotke trasy po 5 -10 km i ostatni wynik spalania to 8,76.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/245455.html |
_________________ C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 22 Styczeń 2010, 12:47
|
|
|
Gomezio napisał/a: | Moja służbowa meganka (Pb 1,6) pokazała mi ostatnio średnie spalanie w okolicach 14,5/100 na trasie o dł. 8 km w permanentnych korkach |
Weź pod uwagę, że niedogrzana benzyna będzie bardziej paliwożerna od niedogrzanego diesla, więc akurat to porównanie do CDI nie jest obiektywne.
Napisze to jeszcze raz - zużycie paliwa mierzy się wyłącznie tankując do pełna itd...
Ocena na podstawie palącej się kontrolki rezerwy może być baaaardzo niedokładne. Już nie mówiąc o tym, że zimą nie jeździ się na głębokiej rezerwie. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22 Styczeń 2010, 13:44
|
|
|
Potwierdzam Panowie
Zrobiłem 150km za 100zł Verva98 czyli strzelam jakieś 15l/100km. Bardzo krótkie odcinki (~5km) i temp. -10 prawie.
Dwa tygodnie temu wszystko było normalnie, ale robiłem bez zgaszenia 15km w jedną stronę i tam standardowo 50zł=100km
Mowa o Pb. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 22 Styczeń 2010, 16:12
|
|
|
Nex@pl napisał/a: | Zrobiłem 150km za 100zł | żre jak smok, mój w takich temperaturach i dojeździe do pracy spalił najwięcej 13,5 l/100 km, zawsze tankuję do pełna. Zresztą wystarczy kliknąć w sygnaturkę pod moim postem.
[ Dodano: 22 Styczeń 2010, 16:13 ]
Dodam, że mam dokładnie 5 km do pracy |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22 Styczeń 2010, 16:57
|
|
|
Adaśko napisał/a: | żre jak smok, mój w takich temperaturach i dojeździe do pracy spalił najwięcej 13,5 l/100 km, zawsze tankuję do pełna. Zresztą wystarczy kliknąć w sygnaturkę pod moim postem. |
Kwestia tego gdzie dojeżdżasz, w Szczecinie wiele miejsc jest nieodśnieżonych, a co za tym idzie prawie non stop gdzieś się można zakopać i wyjazd to dobre 30 minut, i tak było w moim przypadku. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 22 Styczeń 2010, 18:12
|
|
|
Dyskusja jak smok, bo ktoś na "oko" zmierzył spalanie - ciekawe co z niej wyniknie |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 22 Styczeń 2010, 20:00
|
|
|
Mysle ze blad w obliczeniach.Ja tez jezdze na krotkich odcinkach,ciagla praca dogrzewacza i czeste postoje pod szpitalem z wlaczonym silnikiem i wyszlo mi ok 10l. |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 22 Styczeń 2010, 22:19
|
|
|
janucha78 napisał/a: | czeste postoje pod szpitalem z wlaczonym silnikiem i wyszlo mi ok 10l. |
I to jest w takich warunkach realne zużycie paliwa w silniku OM611. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
kamilz1
Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 23 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 23 Styczeń 2010, 09:53
|
|
|
U mnie spalanie średnie z przejechanych 870 km. wyszło 7,6 litra ropki lanej pod korek, gdzie około 270 km. To miasto, a reszta to trasa po 100 km., ale mam uszkodzony termostat i temperatura silnika około 65 stopni . Akurat czekam na wymianę i może będzie jeszcze mniej palił. Ogrzewacz mi nie działa. Pozdrawiam |
_________________ MB - W203, 220 cdi, automat ,2002 r.
MB -W211 , 2,7 cdi automat 2004 r.
--------------------------------------------
W 201 2,0 diesel
W 124 2,5 diesel
W 202 2,0 diesel
W 210 2,2 diesel
W202 2,2 cdi
W211 2,2 cdi |
|
|
|
|
|