Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
brak mocy a nieszczelnośc układu wydechowego
Autor Wiadomość
ramirez77 

Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 47
Skąd: radom
  Wysłany: 2 Maj 2012, 10:04   brak mocy a nieszczelnośc układu wydechowego

Witam serdecznie i o rade pytam.
Problem z jakim tym razem sie borykam to własciwie juz powtórka lecz nie jestem pewien czy tym razem przyczyna jego jest znów awaria przepływomierza .Około 1,5 roku temu miałem problem z mocą silnika co spowodowane było awaria przepływomierza więc po zainstalowaniu nowego Pierburga wszystko wróciło do normy tzn. turbina zaczeła działać i auto miało znacznie wiecej mocy. Obecnie auto ma tylko przez chwile moc po wcisnieciu pedału gazu do oporu lecz chwile pózniej przełacza sie juz w tryb awaryjny. Ponieważ w ostatnim czasie miałem problem układem wydechowym a mianowicie niefortunnie roczelnileł go w okolnicach kolektora zaraz pod silnikiem (zawadziłem o metalowy element przy bramie wjazdowej) W zwiazku z tym aby pozbyc sie specyficznego dzwieku nieszczelnego układu udałem sie do zakładu mechanicznego. Naprawa trawała dośc długo bo mechanik twierdził że musiał wsapawać kawałek elementu. Własciwie problem z wydedchem niby został rozwiazany. Powiedziałem niby poniewaz według mnie układ nadal jest niesczelny poniewaz w czasie pracy silnika słychac specyficzne posykiwanie jakby wciaż gdzies w okolocach silnika nieszczelnego układu wyd. Ale to nie jest az tak uciazliwe, problem polega na tym że auto przełacza sie w tryb awaryjny.
Pytanie moje wiec brzmi czy w tym układzie wydechowym znajduje sie jakis sensor który teraz podaje jakis błedny odczyt do komputera i ten przełacza go w tryb awaryjny czy też to po raz kolejny awaria przepływomierza ponieważ słyszałem ze te przepływki Pierburga to dośc szybko padają. Nie chciałbym na darmo kupić przepływomierza poniewaz nie sa one zbyt tanie. Słyszałem kiedyś też ekstremalna wersje kolegi który opowiadał jak jego kumplowi wymontowano w zakładzie katalizator i własnie miał problemy z mocą auta i długo sie doszukiwał przyczyny zanim ktos go naprowadził...??
Prosze o wypowiedzi i z góry Wszystkim dziekuje :-)
_________________
C200 CDI 98r. Esprit
WDB2021341A669046
 
 
Axwell 
C 220 od Brabusa


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 3494
Skąd: 42-200
Wysłany: 2 Maj 2012, 10:10   

Kolego, jedz i podłącz auto pod komputer który powie Ci jakie pojawiły się błędy, na ich podstawie będzie można zdiagnozować miejsce usterki, bo takie wróżenie z magicznej kuli to tylko w bajkach...

poza tym szukałeś odpowiedzi w szukajce ?
_________________


 
 
ramirez77 

Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 47
Skąd: radom
Wysłany: 2 Maj 2012, 10:53   

szukałem szukałem , lecz nigdzie skojerzania mocy i układu wydechowego nie odnalazłem. Masz racje aby podjechać i skanowac kompem ale gdy ostanim razem byłem to powiedzieli mi ze nie sa pewni czy to przepływomierz jest wadliwy czy tez nie dochodzi do niego napiecie.. ? Dlatego wtedy postanowiłem wymienic przepływke i poskutkowało....lecz tym razem boje sie ze znów nie bede miał 100% odpowiedzi dlatego najpierw staram sie doszukac czegos na forum poniewaz to własnie dzieki forumowiczom pozbyłem sie trapiacych mnie problemów z autem.
_________________
C200 CDI 98r. Esprit
WDB2021341A669046
 
 
Axwell 
C 220 od Brabusa


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 3494
Skąd: 42-200
Wysłany: 3 Maj 2012, 08:48   

znajdz kogoś w pobliżu miejscowości w której mieszkasz i dogadaj się tak by móc założyć inną sprawną przepływkę i będziesz wiedział co w gwieździe piszczy.
_________________


 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 3 Maj 2012, 12:15   

ramirez77 napisał/a:
Własciwie problem z wydedchem niby został rozwiazany. Powiedziałem niby poniewaz według mnie układ nadal jest niesczelny poniewaz w czasie pracy silnika słychac specyficzne posykiwanie jakby wciaż gdzies w okolocach silnika nieszczelnego układu wyd. Ale to nie jest az tak uciazliwe, problem polega na tym że auto przełacza sie w tryb awaryjny.

Z tego co piszesz o tym syczeniu, to poszukałbym usterki w układzie dolotowym: IMO gdzieś Ci ucieka ciśnienie z dolotu, jak zaczyna turbina pompować przy większych obrotach, czyli masz za małe doładowanie i czujnik ciśnienia to wyłapuje wrzucając tryb awaryjny. Druga opcja to, że masz za duże doładowanie, czyli turbina nie ma sterowania i za dużo pompuje, a w efekcie też jest tryb awaryjny. A wtedy syczy jakieś podciśnienie.
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
ramirez77 

Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 47
Skąd: radom
Wysłany: 3 Maj 2012, 20:56   

Pioterek napisał/a:
ramirez77 napisał/a:
Własciwie problem z wydedchem niby został rozwiazany. Powiedziałem niby poniewaz według mnie układ nadal jest niesczelny poniewaz w czasie pracy silnika słychac specyficzne posykiwanie jakby wciaż gdzies w okolocach silnika nieszczelnego układu wyd. Ale to nie jest az tak uciazliwe, problem polega na tym że auto przełacza sie w tryb awaryjny.

Z tego co piszesz o tym syczeniu, to poszukałbym usterki w układzie dolotowym: IMO gdzieś Ci ucieka ciśnienie z dolotu, jak zaczyna turbina pompować przy większych obrotach, czyli masz za małe doładowanie i czujnik ciśnienia to wyłapuje wrzucając tryb awaryjny. Druga opcja to, że masz za duże doładowanie, czyli turbina nie ma sterowania i za dużo pompuje, a w efekcie też jest tryb awaryjny. A wtedy syczy jakieś podciśnienie.


Własciwie jeden mechanik tez własnie powiedział mi że to na pewno nie moze byc przepływka jesli zgaszenie silnika i ponowne uruchomienie kasuje błąd i jest chwilowo moc a dopiero potem załacza sie tryb awaryjny. Twierdzi ze przy padnietej przepływce tryb awaryjny miałbym praktycznie non stop.On tez obstawia niesczelność układu jako przyczyne załaczania sie trybu awaryjnego. Powiedział abym posprawdzał sobie wężę itp... Jesli chodzi o to syczenie to nie słysze pod maska tylko jadąc z otwarym oknem słysze tak jakby z pod silnika(echo dobiega wyraznie odbijając sie od scian mijanych budynków) ponadto słysze to syczenie jadąc spokojnie i nie koniecznie wciskając mocniej pedał aby turbina sie załaczyła ...
_________________
C200 CDI 98r. Esprit
WDB2021341A669046
 
 
tom1245
AMG PO MODACH

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 1654
Skąd: Makow
Wysłany: 5 Maj 2012, 16:30   

ramirez77 intercoler :?: zobacz czy "pod" tablica rejestracyjna nie masz oleju silnikowego :mrgreen:
_________________
WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer ;)
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,119 sekundy. Zapytań do SQL: 10