Przesunięty przez: Łukasz 13 Luty 2012, 11:58 |
Podgrzewacz paliwa w 2,0D |
Autor |
Wiadomość |
mower01
ach te diesle
Dołączył: 26 Wrz 2008 Posty: 62 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 24 Styczeń 2010, 11:27 Podgrzewacz paliwa w 2,0D
|
|
|
Witam, orientuje się ktoś czy W202 z 2,0D miał seryjnie zamontowany jaki kolwiek podgrzewacz paliwa? Tak się składa że dzisiaj już 3 raz przy -15 odpalił mi od jednego przekręcenia kluczyka , ale zgasł po 5 minutach gdy filter sie zawalił parafiną . Itak se myśle że mam albo zepsuty podgrzewacz albo jego brak, jeśli brak to chyba kupie coś takiego http://www.allegro.pl/ite...o_auta_12v.html |
_________________ 2,0 diesel 94r.Elegance brillant silver |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 24 Styczeń 2010, 12:54
|
|
|
Ściągnij sobie "Sam naprawiam", znajdziesz tam schemat układu paliwowego z podgrzewaczem paliwa (s. 89). Reasumując: tak, powinieneś mieć taki podgrzewacz i zapewne go masz. I prawdopodobnie się zepsuł. Zasada jego działa jest taka, jak termostatu w układzie chłodzenia.
Zatem zamiast uprawiać druciarstwo rodem z Allegro, po prostu napraw podgrzewacz |
|
|
|
|
BolzZ
W211
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2008 Posty: 1070 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24 Styczeń 2010, 13:00
|
|
|
"Oryginalność i nowość tej wyprzedajacej (zaawansowanej)technologi tkwi w fakcie,że wzrost temperatury jest kontrolowany przez częsci ceramiczne, które samoczynnie rozpraszajac kalorie zapewniaja jednocześnie ich regulacje.W ten sposób, im bardziej temperatura wzrasta, tym moc napędowa zmniejsza się, umożliwiając ceramice pelną zdolność samoregulacji swojej temperatury.Im bardziej zaś temperatura obniża się, tym moc napędowa wzrasta,co daje niezaprzeczalną korzyść przy podwyższaniu temperatury maksymalnej paliwa. Podniesienie temperatury wynosi 20 stopni C przy zużyciu 50l/ godz"
ke
|
_________________ S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 24 Styczeń 2010, 18:10
|
|
|
Cytat: |
"samoczynnie rozpraszajac kalorie"
"im bardziej temperatura wzrasta, tym moc napędowa zmniejsza się"
"daje niezaprzeczalną korzyść przy podwyższaniu temperatury maksymalnej paliwa"
|
Bareja nawet by tego nie wymyślił |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
mower01
ach te diesle
Dołączył: 26 Wrz 2008 Posty: 62 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 25 Styczeń 2010, 23:40
|
|
|
Gomezio napisał/a: | Ściągnij sobie "Sam naprawiam", znajdziesz tam schemat układu paliwowego z podgrzewaczem paliwa (s. 89). Reasumując: tak, powinieneś mieć taki podgrzewacz i zapewne go masz. I prawdopodobnie się zepsuł. Zasada jego działa jest taka, jak termostatu w układzie chłodzenia.
Zatem zamiast uprawiać druciarstwo rodem z Allegro, po prostu napraw podgrzewacz |
to nie to ze strony 89, nie w tym silniku. Narazie doszedłem do tego że filter paliwa jest ocieplany paliwem z powrotu, które wraca do baku przy okazji ocieplając paliwo w filtrze. Tyle że ten patent się nie sprawdza przy -20 i gdy auto stoi długo na tym mrozie, agłównuy filter jest cały zalepiony parafiną. Na raze na cały bak ropy dolałem za 15zł benzyny (podobno rozpuszcza parafinę) jak na razie jest Ok nie gasnie po kilku minutach. Bo odpala od cyknięcia tylko po chwili gaśnie jak filter się zalepi (tylko farelka po2godzinach pomagała) .Zobacze rano jeśli benzyna zda egzamin to OK nic nie ronie , a jesli znowu zgaśnie to owijam filter paliwa i przewody paliwowe kablem grzejnym wykręconym z maty grzejnej na siedzenie tak żebym w razie awari mógł sobie akumulatorem podgrzać w parę minut niż holować garażu szukac i farelki , ale się rozpisałem ) Dzięki za rady |
_________________ 2,0 diesel 94r.Elegance brillant silver |
|
|
|
|
ttoip
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 115 Skąd: lublin
|
Wysłany: 26 Styczeń 2010, 06:37
|
|
|
po co rzeźbić z benzyną , mądrzy ludzie wymyslili np coś takiego : http://www.castrol.com/ca...ntentId=6006510
osobiście używam , 18,00 PLN za flaszkę tego cuda , auto po nocy na -25 mrozie na dworku odpala po pierwszym obrocie ... i po kilku chwilach nie gaśnie polecam
PZDR |
_________________ C250TT ; WDB2021881F506924 ; 1996 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 26 Styczeń 2010, 07:47
|
|
|
mower01 napisał/a: | głównuy filter jest cały zalepiony parafiną. |
mower01 napisał/a: | Bo odpala od cyknięcia tylko po chwili gaśnie jak filter się zalepi |
Zacznij tankować porządne paliwo i przestań opowiadać o zamarzającym filtrze. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 26 Styczeń 2010, 09:56
|
|
|
Daniel napisał/a: | Zacznij tankować porządne paliwo...... |
To jedno, a drugie, to jak kto przygotował auto do zimy tak mu się sprawuje |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
BolzZ
W211
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2008 Posty: 1070 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Styczeń 2010, 10:00
|
|
|
Ja auta nie przygotowywałem w żaden sposób do zimy, tankuję normalnie na auchan i neste i nie mam kłopotów żadnych, codziennie wychodzę 6:30 i jadę. Mam nadzieję że nic się nie zmieni... |
_________________ S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652 |
|
|
|
|
mower01
ach te diesle
Dołączył: 26 Wrz 2008 Posty: 62 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 26 Styczeń 2010, 11:55
|
|
|
Tankuje zawsze na statoilu do pełna arktycznego diesla, do tego dolewałem uszlachetniacz xeramic -40 , 2miesiące temu powymieniane wszystkie możliwe filtry (razem z kabinowym) świec żarowych nie ruszałem bo pali od cyknięcia ,.Niby do zimy przygotowany , a i tak filter cały w parafinie.... Jak na razie benzyna pomogła, odpalił z rana bez problemu, następnym razem zaleje i spróbuje tego castrola |
_________________ 2,0 diesel 94r.Elegance brillant silver |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 26 Styczeń 2010, 12:04
|
|
|
mower01 napisał/a: | Tankuje zawsze na statoilu do pełna arktycznego diesla, do tego dolewałem uszlachetniacz xeramic -40 |
Więc skąd ta parafina?? |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
mower01
ach te diesle
Dołączył: 26 Wrz 2008 Posty: 62 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 26 Styczeń 2010, 12:28
|
|
|
sam nie wiem |
_________________ 2,0 diesel 94r.Elegance brillant silver |
|
|
|
|
lepniak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 60 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26 Styczeń 2010, 18:12
|
|
|
mower01 napisał/a: | sam nie wiem |
A nie lejesz przypadkiem za mało
Ja też dolewam "Xeramics -40" i nigdy mnie nie zawiódł. Dolewam w proporcjach 1 ml Xeramicsa na 1 litr ON. Najłatwiej odmierzyć dużą strzykawką po zatankowaniu do pełna. |
_________________ W202 C200 D ESPRIT 1994, Almandine Red Metallic, WDB2021201A117856
|
|
|
|
|
Tomi 62
Tomi 62
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Lip 2008 Posty: 167 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26 Styczeń 2010, 18:19
|
|
|
mower01 napisał/a: | Tankuje zawsze na statoilu do pełna arktycznego diesla, ......, a i tak filter cały w parafinie.... . |
Ja tankuję zawsze na SHELL-u i nie mam takiego problemu. |
_________________ Pozdrawiam
Tomi 62
MB C 220 CDI ELEGANCE 2001 r. kombi (automat) Tiptronic WDB2021931G000625
MB 124 300 E
MB 124 250 D
MB 123 300 D |
|
|
|
|
JANEK
Dołączył: 10 Wrz 2009 Posty: 12 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 1 Luty 2010, 18:27 podgrzewacz paliwa
|
|
|
Witam Panów
Może ktoś podpowie gdzie się znajduje podgrzewacz paliwa w w202 C200 cdi i czy on posiada zawór zwrotny zabezpieczający przed cofaniem się paliwa bo nie bardzo wiem gdzie go wpiąć. Będę wdzięczny
janek. |
|
|
|
|
|