Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 15:31
Spryskiwacze - nie pryskają
Autor Wiadomość
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 11 Luty 2009, 11:07   

Marcin Pop. napisał/a:
Skąd wychodzi prąd na podgrzewanie spryskiwaczy???


Czego Ty chcesz się dowiedzieć??? Może jednak sprecyzujesz pytanie? O co Ci chodzi; o kolor przewodu, który zasila podgrzeanie? O co jeszce?

Marcin Pop. napisał/a:
Może ktoś inny poda KONKRETNĄ odpowiedź.


Sam nie wiesz czego chcesz, a rzucasz się na innych

[ Dodano: 11 Luty 2009, 11:08 ]
Marcin Pop. napisał/a:
Na jakiej zasadzie one grzeją? Jest tam jakiś opornik czy coś takiego (w tym plastikowym spryskiwaczu)


Dostałeś odpowiedź: "Dysze są sterowane (ich zasilanie) temperaturą powietrza. Natomiast samo ogrzewanie jest realizowane poprzez małą "grzałkę" która znajduje się wzdłuż rurki doprowadzającej płyn do dysz."
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 11 Luty 2009, 11:22   

Marcin Pop., Chodzi zapewne jak są sterowane ogrzewanie spryskiwaczy, czy w nich samych jest tak jak w lusterkach bocznych włącznik termiczny, który poniżej jakieś tam temperatury włącza grzałkę, czy np z czujnika temperatury, który steruje zasilaniem do tych fiutków. Krótko mówiąc, czy zasilanie po przekręceniu kluczyka jest stałe na przewodach, czy pojawia się dopiero poniżej pewnej temperatury, jeżeli tak to gdzie jest ten sterownik?
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 11 Luty 2009, 11:30   

To jest poprawna odpowiedź na część mojego pytania

[ Dodano: 11 Luty 2009, 11:33 ]
Adaśko napisał/a:
jeżeli tak to gdzie jest ten sterownik?


właśnie o to mi chodzi, a nie o jakieś "wywody mongolskie" - jak parę postów wyżej.

Resize of Scan0258.jpg
Plik ściągnięto 289 raz(y) 179,37 KB

_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 11 Luty 2009, 11:45   

Z tego opisu wynika, iż do spryskiwaczy powinno iść stałe 12 V po przekręceniu kluczyka. Jak nie grzeją sprawdzić napięcie (czy dochodzi, w bezpiecznikach powinno być zaznaczone który od podgrzewania spryskiwaczy) jeżeli zasilanie jest , to wziąć fiutki do domu, włożyć do zamrażarki i sprawdzić oporność. Takie moje zdanie i teoria, nie sprawdzałem nigdy organoleptycznie.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Luty 2009, 11:50   

Adaśko napisał/a:
Z tego opisu wynika, iż do spryskiwaczy powinno iść stałe 12 V po przekręceniu kluczyka.


Dokładnie tak wlasnie jest
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 11 Luty 2009, 11:50   

Adaśko napisał/a:
Z tego opisu wynika, iż do spryskiwaczy powinno iść stałe 12 V po przekręceniu kluczyka.

czyli powinny podgrzewać także w lato przy +30*C
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 11 Luty 2009, 11:55   

Marcin Pop. napisał/a:
czyli powinny podgrzewać także w lato przy +30*C
Nie, napięcie będzie, ale grzać nie będą, bo drut oporowy jaki jest w spryskiwaczach pod wpływem wyższej temperatury zwiększa swą oporność, przez co mniejszy prąd przepływa-coraz słabiej grzeją, być może ma termistor, albo bimetal, który odłącza zupełnie napięcie powyżej 0st.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
mark 


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 126
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 11 Luty 2009, 14:06   

Marcin Pop. napisał/a:
No właśnie. Skąd wychodzi prąd na podgrzewanie spryskiwaczy???
Na jakiej zasadzie one grzeją?


Na schemacie od wersji C220 z 1994r. umieszczonym TUTAJ widać , że zasilanie jest podawane bezpośrednio ze skrzynki bezpieczników na drut oporowy podgrzewacza spryskiwaczy (na schemacie nie widać przy tych podgrzewaczach ,,termika ,, przerywającego obwód zasilania po osiągnięciu temperatury ). Prawdopodobnie tak , jak pisze powyżej kolega Adaśko drut oporowy zwiększa na tyle swoją oporność wraz ze wzrostem temperatury , że pomimo stałego zasilania , podgrzewanie dysz jest przerywane :roll:

Ps. masz inną wersję silnika i może zasilanie podgrzewacza jest z innego bezpiecznika :?:
Pzdr.
_________________
W220 S500 1999r.
+W210/96r-E280 automat
+ W168 / 2001r. 1,6 automat
i kilka sztuk MB poprzednio
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 11 Luty 2009, 14:28   

mark napisał/a:
Na schemacie od wersji C220 z 1994r. umieszczonym TUTAJ widać , że zasilanie jest podawane bezpośrednio ze skrzynki bezpieczników na drut oporowy podgrzewacza spryskiwaczy (na schemacie nie widać przy tych podgrzewaczach ,,termika ,, przerywającego obwód zasilania po osiągnięciu temperatury ). Prawdopodobnie tak , jak pisze powyżej kolega Adaśko drut oporowy zwiększa na tyle swoją oporność wraz ze wzrostem temperatury , że pomimo stałego zasilania , podgrzewanie dysz jest przerywane

Ps. masz inną wersję silnika i może zasilanie podgrzewacza jest z innego bezpiecznika
Pzdr.


Dzięki. To jest właśnie meritum tej sprawy. :idea:

Daniel napisał/a:
Dysze są sterowane (ich zasilanie) temperaturą powietrza

Chyba raczej nie
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 12 Luty 2009, 20:23   

Marcin Pop. napisał/a:
Daniel napisał/a:
Dysze są sterowane (ich zasilanie) temperaturą powietrza

Chyba raczej nie


Tak to prawda... Niestety nie sprawdziłem tej informacji a opierałem się na poście wyczytanym kiedyś przy okazji innej sprawy; pikanterii dodaje fakt, że niedawno sam wymieniałem obydwa spryskiwacze 8)

Morał jest taki, że nie należy do końca wierzyć w to, co się wyczyta w Internecie :mrgreen:
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
guciu69 

Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 139
Skąd: wlkp
Wysłany: 18 Styczeń 2010, 16:19   

Dzisiaj sprawdziłem i napięcie na kostce dochodzącej do spryskiwaczy jest, ale moim zdaniem nie grzeją ponieważ ostatnio w czasie jazdy nie chciały działać / dodam że płyn mam zimowy orlen/. Ale na postoju i gdy świeciło słońce na maskę auta przy -6 mrozu zaczą płyn na szybę lecieć.
Czy wystarczy że zmierzę rezystancję jaka jest między stykami we wtyczce od podgrzewania dyszy?
_________________
MB W202, C220 CDI, `98 ESPRIT
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 18 Styczeń 2010, 23:02   

guciu69 napisał/a:
Czy wystarczy że zmierzę rezystancję jaka jest między stykami we wtyczce od podgrzewania dyszy?


Na pewno da to jakiś pogląd na sytuację.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
guciu69 

Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 139
Skąd: wlkp
Wysłany: 19 Styczeń 2010, 01:00   

Daniel napisał/a:
Czy wystarczy że zmierzę rezystancję jaka jest między stykami we wtyczce od podgrzewania dyszy?


Na pewno da to jakiś pogląd na sytuację.


zmierzyłem i przy temperaturze 2*C rezystancja była praktycznie nieskończona
_________________
MB W202, C220 CDI, `98 ESPRIT
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3313
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 19 Styczeń 2010, 11:32   

Spryskiwacz można rozebrać.Z czasem plastik w środku kruszeje,zatyka otwory, a grzałka pada.
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 19 Styczeń 2010, 16:27   

guciu69 napisał/a:
rezystancja była praktycznie nieskończona

W tej sytuacji wskazuje to praktycznie na przepalenie drutu grzejnego...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,119 sekundy. Zapytań do SQL: 8