Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 15:31 |
Spryskiwacze - nie pryskają |
Autor |
Wiadomość |
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 11 Luty 2009, 11:07
|
|
|
Marcin Pop. napisał/a: | Skąd wychodzi prąd na podgrzewanie spryskiwaczy??? |
Czego Ty chcesz się dowiedzieć??? Może jednak sprecyzujesz pytanie? O co Ci chodzi; o kolor przewodu, który zasila podgrzeanie? O co jeszce?
Marcin Pop. napisał/a: | Może ktoś inny poda KONKRETNĄ odpowiedź. |
Sam nie wiesz czego chcesz, a rzucasz się na innych
[ Dodano: 11 Luty 2009, 11:08 ]
Marcin Pop. napisał/a: | Na jakiej zasadzie one grzeją? Jest tam jakiś opornik czy coś takiego (w tym plastikowym spryskiwaczu) |
Dostałeś odpowiedź: "Dysze są sterowane (ich zasilanie) temperaturą powietrza. Natomiast samo ogrzewanie jest realizowane poprzez małą "grzałkę" która znajduje się wzdłuż rurki doprowadzającej płyn do dysz." |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 11 Luty 2009, 11:22
|
|
|
Marcin Pop., Chodzi zapewne jak są sterowane ogrzewanie spryskiwaczy, czy w nich samych jest tak jak w lusterkach bocznych włącznik termiczny, który poniżej jakieś tam temperatury włącza grzałkę, czy np z czujnika temperatury, który steruje zasilaniem do tych fiutków. Krótko mówiąc, czy zasilanie po przekręceniu kluczyka jest stałe na przewodach, czy pojawia się dopiero poniżej pewnej temperatury, jeżeli tak to gdzie jest ten sterownik? |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 11 Luty 2009, 11:30
|
|
|
To jest poprawna odpowiedź na część mojego pytania
[ Dodano: 11 Luty 2009, 11:33 ]
Adaśko napisał/a: | jeżeli tak to gdzie jest ten sterownik? |
właśnie o to mi chodzi, a nie o jakieś "wywody mongolskie" - jak parę postów wyżej.
Resize of Scan0258.jpg
|
|
Plik ściągnięto 289 raz(y) 179,37 KB |
|
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 11 Luty 2009, 11:45
|
|
|
Z tego opisu wynika, iż do spryskiwaczy powinno iść stałe 12 V po przekręceniu kluczyka. Jak nie grzeją sprawdzić napięcie (czy dochodzi, w bezpiecznikach powinno być zaznaczone który od podgrzewania spryskiwaczy) jeżeli zasilanie jest , to wziąć fiutki do domu, włożyć do zamrażarki i sprawdzić oporność. Takie moje zdanie i teoria, nie sprawdzałem nigdy organoleptycznie. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Luty 2009, 11:50
|
|
|
Adaśko napisał/a: | Z tego opisu wynika, iż do spryskiwaczy powinno iść stałe 12 V po przekręceniu kluczyka. |
Dokładnie tak wlasnie jest |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 11 Luty 2009, 11:50
|
|
|
Adaśko napisał/a: | Z tego opisu wynika, iż do spryskiwaczy powinno iść stałe 12 V po przekręceniu kluczyka. |
czyli powinny podgrzewać także w lato przy +30*C |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 11 Luty 2009, 11:55
|
|
|
Marcin Pop. napisał/a: | czyli powinny podgrzewać także w lato przy +30*C | Nie, napięcie będzie, ale grzać nie będą, bo drut oporowy jaki jest w spryskiwaczach pod wpływem wyższej temperatury zwiększa swą oporność, przez co mniejszy prąd przepływa-coraz słabiej grzeją, być może ma termistor, albo bimetal, który odłącza zupełnie napięcie powyżej 0st. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
mark
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 126 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 11 Luty 2009, 14:06
|
|
|
Marcin Pop. napisał/a: | No właśnie. Skąd wychodzi prąd na podgrzewanie spryskiwaczy???
Na jakiej zasadzie one grzeją? |
Na schemacie od wersji C220 z 1994r. umieszczonym TUTAJ widać , że zasilanie jest podawane bezpośrednio ze skrzynki bezpieczników na drut oporowy podgrzewacza spryskiwaczy (na schemacie nie widać przy tych podgrzewaczach ,,termika ,, przerywającego obwód zasilania po osiągnięciu temperatury ). Prawdopodobnie tak , jak pisze powyżej kolega Adaśko drut oporowy zwiększa na tyle swoją oporność wraz ze wzrostem temperatury , że pomimo stałego zasilania , podgrzewanie dysz jest przerywane
Ps. masz inną wersję silnika i może zasilanie podgrzewacza jest z innego bezpiecznika
Pzdr. |
_________________ W220 S500 1999r.
+W210/96r-E280 automat
+ W168 / 2001r. 1,6 automat
i kilka sztuk MB poprzednio |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 11 Luty 2009, 14:28
|
|
|
mark napisał/a: | Na schemacie od wersji C220 z 1994r. umieszczonym TUTAJ widać , że zasilanie jest podawane bezpośrednio ze skrzynki bezpieczników na drut oporowy podgrzewacza spryskiwaczy (na schemacie nie widać przy tych podgrzewaczach ,,termika ,, przerywającego obwód zasilania po osiągnięciu temperatury ). Prawdopodobnie tak , jak pisze powyżej kolega Adaśko drut oporowy zwiększa na tyle swoją oporność wraz ze wzrostem temperatury , że pomimo stałego zasilania , podgrzewanie dysz jest przerywane
Ps. masz inną wersję silnika i może zasilanie podgrzewacza jest z innego bezpiecznika
Pzdr. |
Dzięki. To jest właśnie meritum tej sprawy.
Daniel napisał/a: | Dysze są sterowane (ich zasilanie) temperaturą powietrza |
Chyba raczej nie |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 12 Luty 2009, 20:23
|
|
|
Marcin Pop. napisał/a: | Daniel napisał/a:
Dysze są sterowane (ich zasilanie) temperaturą powietrza
Chyba raczej nie |
Tak to prawda... Niestety nie sprawdziłem tej informacji a opierałem się na poście wyczytanym kiedyś przy okazji innej sprawy; pikanterii dodaje fakt, że niedawno sam wymieniałem obydwa spryskiwacze
Morał jest taki, że nie należy do końca wierzyć w to, co się wyczyta w Internecie |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
guciu69
Dołączył: 12 Wrz 2008 Posty: 139 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 18 Styczeń 2010, 16:19
|
|
|
Dzisiaj sprawdziłem i napięcie na kostce dochodzącej do spryskiwaczy jest, ale moim zdaniem nie grzeją ponieważ ostatnio w czasie jazdy nie chciały działać / dodam że płyn mam zimowy orlen/. Ale na postoju i gdy świeciło słońce na maskę auta przy -6 mrozu zaczą płyn na szybę lecieć.
Czy wystarczy że zmierzę rezystancję jaka jest między stykami we wtyczce od podgrzewania dyszy? |
_________________ MB W202, C220 CDI, `98 ESPRIT |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 18 Styczeń 2010, 23:02
|
|
|
guciu69 napisał/a: | Czy wystarczy że zmierzę rezystancję jaka jest między stykami we wtyczce od podgrzewania dyszy? |
Na pewno da to jakiś pogląd na sytuację. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
guciu69
Dołączył: 12 Wrz 2008 Posty: 139 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 19 Styczeń 2010, 01:00
|
|
|
Daniel napisał/a: | Czy wystarczy że zmierzę rezystancję jaka jest między stykami we wtyczce od podgrzewania dyszy?
Na pewno da to jakiś pogląd na sytuację. |
zmierzyłem i przy temperaturze 2*C rezystancja była praktycznie nieskończona |
_________________ MB W202, C220 CDI, `98 ESPRIT |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 19 Styczeń 2010, 11:32
|
|
|
Spryskiwacz można rozebrać.Z czasem plastik w środku kruszeje,zatyka otwory, a grzałka pada. |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 19 Styczeń 2010, 16:27
|
|
|
guciu69 napisał/a: | rezystancja była praktycznie nieskończona |
W tej sytuacji wskazuje to praktycznie na przepalenie drutu grzejnego... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
|