Przesunięty przez: Łukasz 10 Luty 2012, 12:04 |
Wady i zalety silników mercedesa |
Autor |
Wiadomość |
RONSELOT
po prostu fan
Dołączył: 17 Lis 2007 Posty: 255 Skąd: OTWOCK
|
Wysłany: 17 Luty 2010, 22:04 Wady i zalety silników mercedesa
|
|
|
czy klubowicze poprą pomysł spisania silników,też wad i zalet.myśle o zmianie celiny na inny model lub inna marke z podzespolami mercedesa,a mam pewne wątpliwości.
obecnie mam już drugą celine c250 td-myśle o 2.7 cdi,3.2cdi lub 2.3 kompresor c lub e.
ZALETY 250TD:
-dynamika
-spalanie
-kultura pracy
-elastycznośc
WADY 250TD:
-kiwaczka-brak sprzęgła na alternatorze(amortyzatorek)
-zapowietrzanie ukł.paliwowego
-zapiekające się świece żarowe
-ukł.dolotowy;słabe uszczelki przy kolektorze
-cieknąca pompa wtryskowa bosch
-za katalizatorem upala się wydech
dodam,że małe przebiegi roczne ok. 8-10 tys. i powtarzające się awarie,a mechanicy różni nie ten sam kolo.mam dość osprzętu tego silnika,reszta mechaniki ok.
jeszcze jedna prośba-które konkretnie mają NIVO ? |
_________________ C250TD ESPRIT ATP TOUR WDB2021281F407458 sold
c250tdt clasic
WDB 2021881F478023 sold
W 163 2,7 CDI CHIP D4
WDC1631131X757253 |
Ostatnio zmieniony przez G. 15 Kwiecień 2010, 08:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Equinoxe
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 115 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Luty 2010, 16:39
|
|
|
Cytat: | jeszcze jedna prośba-które konkretnie mają NIVO ? | Mój ma fabryczne NIVO (i webasto), tj. model C200 CDI Clasic 1999r sedan 75kW/102KM. Myślę, że nie wszystkie C200 CDI Clasic są wyposażone w NIVO. |
_________________ W202 C200 CDI 1999r.
WDB2021341A784321 |
|
|
|
|
pstrag
Moderator
Pomógł: 21 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 620 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 20 Luty 2010, 17:01
|
|
|
RONSELOT,
nivo jest wyposażeniem dodatkowy |
_________________ C250TD 1996 Był
C200CDi 2000 Był
Skoda Octavia Był
BMW 530D Był
C200Cdi 2000 Classic Selection Był
Bmw e46 330d M-Pakiet 2001 Sedan Był
C270Cdi 2006 Avantgarde Był
Bmw e39 530d M-Pakiet 2003 Individual JEST
Skoda Fabia 1,6 Tdi CR 2011 Służbowa
|
|
|
|
|
RONSELOT
po prostu fan
Dołączył: 17 Lis 2007 Posty: 255 Skąd: OTWOCK
|
Wysłany: 22 Luty 2010, 12:01
|
|
|
a jak poznać jeśli nie ma w opisie oferty czy jest?mam 2 kombi i bez nivo.czy np.okular 7 osobowy każdy ma nivo,czy wszystkie kombi?wiele sprzedających nie wie lub nie chce powiedzieć.jedna sztuka kosztuje ok 1tys. i wole tego nie mieć. |
_________________ C250TD ESPRIT ATP TOUR WDB2021281F407458 sold
c250tdt clasic
WDB 2021881F478023 sold
W 163 2,7 CDI CHIP D4
WDC1631131X757253 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 22 Luty 2010, 13:44
|
|
|
RONSELOT napisał/a: | a jak poznać jeśli nie ma w opisie oferty czy jest? |
W przypadku W202 musi być info w VIN. NIVO nie jest seryjne w żadnej wersji wyposażeniowej i nadwoziowej.
RONSELOT napisał/a: | okular 7 osobowy każdy ma nivo,czy wszystkie kombi |
Wszystkie kombi W210 mają NIVO.
RONSELOT napisał/a: | zy klubowicze poprą pomysł spisania silników,też wad i zalet |
Wystarczy przeszukać Forum - było tego naprawdę sporo. Zresztą w przypadku W202 i Diesel odpowiedź jest jedna - OM611 czyli CDI. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22 Luty 2010, 20:08
|
|
|
Daniel napisał/a: | Wszystkie kombi W210 mają NIVO. |
Powinny mieć, albo miały jak opuszczały fabryki
Co dzisiaj tam zastaniesz tego nikt nie wie... |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 22 Luty 2010, 21:23
|
|
|
Nex@pl napisał/a: | Powinny mieć, |
Nie wnikam w druciarstwo |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22 Luty 2010, 22:20
|
|
|
Daniel napisał/a: |
Nie wnikam w druciarstwo |
Raczej polską naturę |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 22 Luty 2010, 22:28
|
|
|
Zaleta OM605.960?
Na 500 metrach C270CDI (W203) odjechało mi na długość półtora auta tylko
Biorąc pod uwagę moc: 150koni vs 170koni(CDI) i 280Nm vs 400Nm(CDI).
Nie jest tak źle
|
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22 Luty 2010, 22:29
|
|
|
Cytat: | Na 500 metrach C270CDI (W203) odjechało mi na długość półtora auta tylko
Biorąc pod uwagę moc: 150koni vs 170koni(CDI) i 280Nm vs 400Nm(CDI).
Nie jest tak źle |
Drugi kierownik na półsprzęgle jechał |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 22 Luty 2010, 22:29
|
|
|
Nex@pl napisał/a: | Drugi kierownik na półsprzęgle jechał |
O ile da się tak w automacie
BTW. Miałem lepszą reakcję |
|
|
|
|
kostek
ważne jest serce
Pomógł: 27 razy Dołączył: 10 Kwi 2008 Posty: 1381 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23 Luty 2010, 10:52
|
|
|
ciezko jest pisac o zaletach i wadach silnika 1800
ale ok:
WADY:
-kiepskie przyspieszenie i elastyczność
-częste falowanie obrotów ( przepustnica, LPG itp)
-głosna praca
ZALETY:
-stosunkowo niewielkie zuzycie paliwa
-całkowicie (jak dla mnie) wystarczajaca v-max
-dobra tolerancja LPG
-bezawaryjność
Dla pełnego obrazu: jezdze tą 2 i pół roku, w tym czasie przejechałem blisko 100 tys km na pb i lpg. Po sprowadzeniu wrzuciłem w nią ok 4 tys w blache, 8 tys w zawieszenie, rozrząd i inne oraz załozyłem istalacje LPG licząc, że duza inwestycja na początku spowoduje niskie koszty eksploatacji w przyszłosci. I ja sie nie zawiodłem, i tez mnie nie zawodzi. |
_________________ c-180, W202, 1996r, LPG EX
w210, 2.0 b, 1997r sedan, avangarde
Gość, twardy bądź jak żelki z Biedronki
Gość nie pisz do mnie skąd Twój nick w moim podpisie |
|
|
|
|
RONSELOT
po prostu fan
Dołączył: 17 Lis 2007 Posty: 255 Skąd: OTWOCK
|
Wysłany: 27 Luty 2010, 21:25
|
|
|
Łukasz napisał/a: | Zaleta OM605.960?
Na 500 metrach C270CDI (W203) odjechało mi na długość półtora auta tylko
Biorąc pod uwagę moc: 150koni vs 170koni(CDI) i 280Nm vs 400Nm(CDI).
Nie jest tak źle
|
ŁUKASZ , miałem okazje karnąć się c220 cdi 125km automat-moje porównanie na konto c250 td.mój był cichszy,szybszy choć na biegu jałowym cdi lepszy.
moim ideałem byłby mb ,gdzie zapakuje fotelik,wózek,pierdoły,przynamniej 1 rower.wiem,powiecie vito ale bardzo byłem zgrzany na ten model,a wszyscy mi odradzają,mechanicy,posiadacze "znawcy tematu".co innego kupić by mieć mb lubprzynajmniej jego komponenty? |
_________________ C250TD ESPRIT ATP TOUR WDB2021281F407458 sold
c250tdt clasic
WDB 2021881F478023 sold
W 163 2,7 CDI CHIP D4
WDC1631131X757253 |
|
|
|
|
TAQ
sto(L)ica
Pomógł: 21 razy Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1872 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
caliber
Pomógł: 6 razy Dołączył: 11 Lip 2009 Posty: 1077 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 28 Luty 2010, 09:14
|
|
|
TAQ napisał/a: | a Vaneo? |
jeszcze droga sprawa
o silniku m104
zalety
moc
przyspieszenie
kultura pracy
vmax
elastyczność
wady
spalanie
padająca wiązka przy silniku ;/ |
_________________ VIN WDB2020281F166477
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=11502
Zakochany od pierwszej przejażdżki |
|
|
|
|
|