Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 19:31
Ogromne problemy z eletryką...;(
Autor Wiadomość
Vans 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 99
Skąd: Rogoźno
Wysłany: 24 Luty 2010, 21:23   

Chyba, że tak
 
 
PACHU 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 43
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 24 Luty 2010, 22:39   

Co do napięcia to tak jak Adaśko mówi te 12,39V to miałem kluczyk w kieszeni a wcześniej pisałem jak zapale to ładowanie Ok 13,8V
A co do wypowiedzi Gerri to mogę tylko dać plusa za to ze chciało mu sie rozjaśnić tą ciemną stronę elektroniki w naszych mercedesach podzielił sie częścią swojej wiedzy(a widać jest ona duża) i umiał wytłumaczyć to tak prosto ze ktoś mający małe doświadczenie w szynie CAN cos juz rozumie ma jakieś wyobrażenie. I podziękować w swoim imieniu i innych, bo napewno nie jednemu to sie może przydać..:) a jeśli chodzi o moje problemy to tą wypowiedzią potwierdził ze nie jestem wstanie tego sam zrobić...Bo za te problemy może odpowiadać dużo elektronicznych ciekawostek moduły stacyjka styki kable czujniki itp. ze w przyszłym tygodniu umówię sie z elektronikiem i wtedy będę widział, co on mi powie napewno sie z wami podzielę... nie jadę juz do niego, bo ciekawi mnie czy znów będzie to samo z tym ze po odłączeniu akumulatora po paru dniach wraca wszystko do normy, po czym po jakimś czasie znów sie wszystko komplikuje...Także ciekawości poczekam jeszcze parę dni i będę widział....a wczoraj jak robiłem to z tym bezpiecznikiem nr.27 to zauważyłem ze teraz mi nie działa opcja z opuszczaniem szyb z pilota... Po przeczytaniu prosta od Gerri myślę ze może to stacyjka...tylko ze jest za dużo tych może....Za dużo rzeczy odpowiada za to gdzie i kiedy przychodzi napięcie i kiedy zostaje odcięte....Wiec poczekam jeszcze trochę i zobaczymy... A co do waszych pomysłów podpowiedzi doświadczeń dalej jestem otwarty i ciekawy....
_________________
W202 C250 ELEGANT KOMBI 98r WDB2021881F696368
 
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Lublin, PL
Wysłany: 24 Luty 2010, 23:44   

PACHU napisał/a:
w przyszłym tygodniu umówię sie z elektronikiem i wtedy będę widział, co on mi powie napewno sie z wami podzielę...

Jeśli nie ma on SD, żeby podłączyć do auta i sprawdzić usterki, to nie ma sensu... chyba że jest uparty i kumaty, i po paru godzinach grzebania w progach, pod wykładzinami, etc. dojdzie co i jak... :mrgreen:
_________________
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
W201 2,0D '90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2,5DT '98, 722.6, schwarz - EX
S203 2.7 CDI '02, 722.6, cubanitsilver
 
 
PACHU 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 43
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 4 Marzec 2010, 19:38   

Witam
W wtorek odałem auto do elektronika dziś je odebrałem..90% Sprawne zrobiłem prawie wszystko nie działa mi tylko drzwi od kierowcy, ale powiedział ze przyczyna mechaniczna cos blokuje mechanizm... I wycieraczka dalej ma to, co ma, ale stwierdził ze wina leży po stronie wycieraczki ze mam ja wymienić.... Ze nie działa" tzw. krańcowy ze jej nie wyłącza a wystarczy przytrzymać reką w punkcie zero i ona stanie on by to wszystko zrobił, ale mnie goni czas auto mi jest potrzebne wiec z nim sie tak umówiłem ze sobie to sam zrobię...on by musiał mieć jeszcze na jutro te autko a ja myślę ze w sobotę jak sie do tego dam to sobie sam poradzie rozbiorę te drzwi i zobaczę czy cos tam tego nie blokuje i wyciągane ten silniczek i go rozbiorę może tylko gdzieś jakiś styk zasyfiały albo cos w tym rodzaju. A co do migaczy i centralnego to on sobie poradził przyczyna problem z migaczami uszkodzony przedni SAM (jakiś scalak był pęknięty wlutował, wlutował inny) a centralnego uszkodzona pompkę tez tam cos lutował itp. i wszystko działa ryglowanie drzwi w czasie jazdy z pilota zamykanie otwieranie oświetlenie wszystko tak jak kiedyś oprócz tych drzwi, ale to sam zlokalizuje przyczynę.....A co do wycieraczki mam większe obawy, ale jestem pozytywnie nastawiony ze to biedzie perdołka może ktoś z was ma juz doświadczenie w rozbieraniu naprawianiu takiego silniczka może ktoś ma jakieś wskazówki lub podpowiedzi?? A tak wogóle to, co wy myślicie może tak być ze wina jest po stronie silniczka
_________________
W202 C250 ELEGANT KOMBI 98r WDB2021881F696368
 
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 93 razy
Wiek: 28
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5025
Skąd: Sochaczew
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: 4 Marzec 2010, 20:08   

ja rozbieram niedawno ogólnie zero problemu no prawie :)

nie będę opisywał jak wyjąć silnik bo za dużo tego, ale bez przeszkód mi się udało
po wyjęciu (nie musisz odkręcać silnika od ramienia najlepiej zostaw wszystko razem)
odwracasz mechanizm żeby zobaczyć śruby pokrywy ślimaka na obudowie silnika
odkręcasz kluczem torx (nie pamiętam rozmiaru)
delikatnie podwadzasz pokrywę i twym oczom ukazuje się ślimaczek plus duża
(cholerna zębatka którą jakiś dureń zrobił plastykową :twisted: :twisted: )
i na niej będziesz miał miedzianą nazwijmy to "obejmę" którą bez problemu można zdjąć podejrzewam że to ona działa jako wyłącznik krańcowy (czego do końca nie sprawdziłem bo mi czasu brakło :P )
zerknij na nią może coś się zasyfiła ogólnie nie powinno być ani na niej ani pod nią żadnego smaru.


:D
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Lublin, PL
Wysłany: 4 Marzec 2010, 21:02   

PACHU napisał/a:
uszkodzony przedni SAM (jakiś scalak był pęknięty wlutował, wlutował inny) a centralnego uszkodzona pompkę tez tam cos lutował itp. i wszystko działa

To albo jest faktycznie niezły w tym co robi, albo ściemnił i załatwił na podmiankę inne podzespoły w oryginale. Scalaki w elektronice MB są zwykle dedykowane i robione na zamówienie, dlatego najczęściej niemożliwe jest dobranie ich w ogólnodostępnym handlu elektronicznym... chyba, że chodziło o standardowe elementy elektroniczne...
PACHU napisał/a:
w czasie jazdy z pilota zamykanie otwieranie oświetlenie wszystko tak jak kiedyś oprócz tych drzwi, ale to sam zlokalizuje przyczynę...

W drzwiach też jest moduł sterujący (można go nazwać SAMem drzwi), który steruje wszystkim, co w drzwiach zamontowane i jest na prąd. Współpracuje też z pompką centralnego (poprzez szynę CAN) informując ją na podstawie położenia włącznika krańcowego np. o tym, że zostały otwarte od środka drzwi i należy odryglować całe auto... Zresztą na poprzedniej stronie Gerri to wyjaśnił dużo lepiej.
PACHU napisał/a:
A tak wogóle to, co wy myślicie może tak być ze wina jest po stronie silniczka

O ile jest pewność, że przedni SAM został usprawniony w 100%, to tak. Jest w nim, jak mówił mechanik, wyłącznik położenia spoczynkowego. Wątpię, że sam to naprawisz, ale możesz spróbować, jak masz odrobinę pojęcia politechnicznego i manualnych umiejętności. Najwyżej i tak kupisz drugi silniczek.
Trochę wskazówek dał Ci już powyżejmaurycy...

Powodzenia :wink:
_________________
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
W201 2,0D '90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2,5DT '98, 722.6, schwarz - EX
S203 2.7 CDI '02, 722.6, cubanitsilver
 
 
PACHU 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 43
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 6 Marzec 2010, 15:32   

Witam
Dziś sobota wiec miałem czas żeby zając sie resztą nie domagań i sobie sam poradziłem nic trudnego nie było... Z centralnym trochę mojej winy, bo jak zaczęła sie zima miałem problem autem, bo nie umiałem wejść, bo sie zamki nie otwierały przyczyną była woda w przewodach, co ida do zamków i porostu zamarzła wszystko rozebrałem przedmuchałem sprężonym powietrzem i pomogło, ale wpadłem na pomysł żeby wstrzyknąć tam trochę płyny, którego umie na warsztacie dolewamy do układów powietrznych w tirach żeby nie było problemu z hamulcami zaworami itp. ten płyn kupuje sie w sieci sklepów z częściami dla tirów cos na zasadzie denaturatu tylko ma niby jeszcze smarować zawory i tak sobie pomyślałem ze nie zaszkodzi i może to był Dobry pomysł, bo nic nie marzło więcej, bo raz wydmuchałem sprężonym powietrzem wodę z przewodów i dodałem tego płynu, ale na przewód, który idzie do drzwi od kierowcy przesadziłem i było go tam za dużo i on blokował dopływ powietrza do zamka dziś wiozłem ponownie wydychałem ten przewód wcześniej odtłaczając go od zamka i przy pompce dmuchałem a przy zamku wyleciało wszystko... Teraz juz wszystko działa ryglowanie wszystkich drzwi itp. osobiście myślę ze z tym płynem do układów poematycznych to dobry pomysł, bo tam zawsze jakaś wilgoć będzie, choć z powietrza...Plus mały przekrój przewodu i trochę poniżej zera i mozemy mięć problem z dziwami a tak ten płyn nie pozwoli zęby woda zamarzła w tirach jest specjalny filtr układu powietrzego"osuszacz" żeby nie było w układzie wody a i tak zawsze tam jest... Po to jest ten płyn żeby nie było problemu...Tylko trzeba uważać zebry nie było go za dużo w przewodzie... Tak jak u mnie....A co do wycieraczki elektronik powiedział ze wina po stronie silniczka i miał racje...Dobrałem sie do silniczka i naprawdę jest to proste w "sam naprawiam" jest dokładnie napisane jak wyciagnoć "osłonę kartki nawietrznika” ukazuje na sie silniczek i jest tak jak mówił Maurycy ze pod taka klapką przykręcana na małe sróbki torx jest przekładnia silniczka i na zębatce jest taki "pierścień" do niego dolegają dwie takie blaszki "styki" i one a napewno jeden z nich odpowiada za wyłączenie wycieraczki w pozycji "zero”, bo u mnie było widać ze jedna jest bardziej odgięta i może nie stykać oprócz tego ten miedziany pierścień na kole Zembatym tez był trochę zabrudzony wiozłem to wyczyściłem oraz te Styki dogiąłem złożyłem i wycieraczka działa w 100%
Było to dos proste i kosztowało trochę chęci i czasu i nie trzeba być zbytnio uzdolniony żeby sobie z tym prarodzic....A jak bym sam sie za to nie zabrał tylko zleciłbym to pseudo mechaników i to by mi silnik wymienił na inny lub by tylko tak powiedział ze wymienił silnik a on tylko styki dogiął i wyczyścił....I by mnie to kosztowało kilka set złotych....W Polsce jest strasznie dużo oszustów....Wiec teraz mogę podsumować Moj post stwierdzeniem ze juz niema problemów z elektryką w mojej Celinie wszystko działa w 100% i może wozić się nią z uśmiechem na twarzy...:) Problemów było dużo wieksząść musiał zrobić mój elektronik samochodowy, ale gościu jest dobry,....Za problem z blokadą kierownicy mój błąd z bezpiecznikiem, za problemy z centralnym odpowiedzialna była pompka i za dużo płyny w wężykach, za cuda z migaczami przedni "SAM" a ze wycieraczka zwariowała to zaśnieżały i niestykający styk na zębatce silnika... Myślę ze komuś może pomóc moje doświadczenia z elektryką w Celinie...Przez to tak opisuje...A za cały temat dziękuje za podpowiedzi, bo dużo mi pomogło i myślę ze jeszcze nie jednemu pomóc....:D pozdrawiam:)
_________________
W202 C250 ELEGANT KOMBI 98r WDB2021881F696368
 
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Lublin, PL
Wysłany: 6 Marzec 2010, 15:53   

Nic tylko pogratulować chęci i sukcesów :!: :wink:

Z naprawą silniczka sugerowałem się starszym typem z W124 i W201... najważniejsze, że działa :wink:
_________________
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
W201 2,0D '90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2,5DT '98, 722.6, schwarz - EX
S203 2.7 CDI '02, 722.6, cubanitsilver
Ostatnio zmieniony przez jjankiello 7 Marzec 2010, 00:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 93 razy
Wiek: 28
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5025
Skąd: Sochaczew
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: 6 Marzec 2010, 17:18   

cieszymy się równie bardzo jak właściciel :) hehe
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
rzuru222 
Bartek

Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 400
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 13 Kwiecień 2011, 11:28   

Widze ze kolega z Tarnowskich niezle sie napracował, wątek juz stary, ale interesujący, brawo za zapał i podejscie do usterki :)

Pozdrawiam
_________________
:mb: W202 2.5TD Elegance WDB2021281A652509
Wołga GAZ24 1979' na wesela lub podwozy do skarbówki:)
UK W202 220CDI T
 
 
 
PACHU 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 43
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 15 Kwiecień 2011, 22:03   

Witam:)
Nie chce przechwalić...ale minoł juz ponad rok przejechane 15 tys i jak zarazie zero problemów elektroniką cała jesień zime(ciężki okres dla aut wilgoć mrozy itp.) i ani jedno problemu...wiec warto samemu robić bo dużo sie uczymy o swoich autach i jesteśmy pewni, co robimy...A nie ze ktoś cos nam powiedział ze "zrobił"....mi osobiście bardzo dużo pomogło ogólnie forum opcja „szukaj” oraz ten post bardzo pomocny… jeszcze raz dziękuje za pomoc i pozdrawiam
_________________
W202 C250 ELEGANT KOMBI 98r WDB2021881F696368
 
 
 
halik_ltd 
C220T CDI ESPRIT


Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Wrz 2007
Posty: 68
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 21 Styczeń 2012, 23:20   

Witam
Przepraszam za odgrzewanie tak starego tematu ale mam podobny problem i szukam rozwiązania.
Otóż u mnie też zaczęło się od nie działającej szyby kierowcy potem pasażera - pomogło odłączenie akumulatora ale nie na długo.
Do szyb doszedł problem z otwieraniem z kluczyka-pilota.
Reasumując całkiem losowo jednego dnia nie działa otwieranie z pilota i któraś z szyb, minie kilka dni pilot znów działa szyba dalej nie - kilka dni szyba ożywa ale nie działa podgrzewanie lusterek i tak w kółko.
Szanowni Koledzy poradźcie coś na to - Pozdrawiam
_________________
Sprzedany :( W202 C220T CDI ESPRIT
WDB2021931F773512

R.I.P.: W202 C250TD Combi ESPRIT - WDB2021881F487057
 
 
Pyra 
Latarkoholik


Pomógł: 8 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 546
Skąd: Gądki/Poznań
Wysłany: 22 Styczeń 2012, 02:13   

Witam
Jeśli ten kluczyk to "rybka" to może spróbuj sprawdzić złącze główne szyny CAN. Prawa strona w nogach pasażera z przodu. Wilgoć powoduje korozję styków i losowo mogą nie działać szyby, lusterka, centralny....
Moje boje z CAN

Pozdrawiam
_________________
W202, 2.2l CDI, 11.1998r
WDB2021941F817807
 
 
halik_ltd 
C220T CDI ESPRIT


Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Wrz 2007
Posty: 68
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 22 Styczeń 2012, 02:46   

Wielkie Dzięki Kolego - jak tylko będzie okazja sprawdzę to miejsce.
_________________
Sprzedany :( W202 C220T CDI ESPRIT
WDB2021931F773512

R.I.P.: W202 C250TD Combi ESPRIT - WDB2021881F487057
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 93 razy
Wiek: 28
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5025
Skąd: Sochaczew
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: 22 Styczeń 2012, 11:45   

halik_ltd napisał/a:
jak tylko będzie okazja sprawdzę to miejsce.

nie jak będzie okazja...... jeżeli chcesz zaoszczędzić parę groszy to radzę Ci zrobić to natychmiast.
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14