Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
powiadomienie gsm/lokalizacja
Autor Wiadomość
Goliad 

Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 160
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 5 Marzec 2010, 09:53   

Miałem na myśli blokade skrzyni biegów - NIEDZWIEDZIA , ale pomysł z TAMĄ też mi się podoba :mrgreen:
 
 
BolzZ 
W211


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1070
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Marzec 2010, 10:15   

Potrafisz przedstawić choćby jedną cechę, stanowiącą przewagę niedźwiedź-locka nad "lokalizatorem" w przypadku, gdy Twoje auto odjechało na lawecie spod domu?
_________________
S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Marzec 2010, 10:35   

Z tego co wiem to na niedźwiedzia od dawna jest sposób w postaci ciekłego azotu ;)

A co do "odlawetowanie" - dobrze mają właściciele cytrynek. Auto max na glebe i nie ma szans go ruszyć, podnieść czy cokolwiek ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Goliad 

Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 160
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 5 Marzec 2010, 15:24   

BolzZ, Dla potencjalnego złodzieja liczy się czas, żeby ściągnąć niedźwiedzia, (nie mówię tu o jakieś chińskiej tandecie za 100zł, co to sobie można przeciąć pilnikiem do paznokcji ),w przeciągu kilku sekund trzeba mieć mistrza, albo chodzić z ciekłym azotem jak kolega Camel zauważył. Co ci po elektronicznym lokalizatorze jak można go w łatwy i tani ( 250zł) sposób zagłuszyć . Dajmy na to kluczyki na podczerwień po FL, wystarczy że siedzisz z laptopem w drugim aucie i wyłapujesz sygnał z kluczyka. Uważam że wszystko co elektroniczne da się w jakiś sposób obejść, gdyby tak nie było nie ginęły by nowe luksusowe auta, które de facto powinny być super zabezpieczone. Więc jaka kolwiek blokada mechaniczna czy to na skrzynie czy na jakieś inne podzespoły napewno bardziej spowolni potencjalnego złodzieja, ale czego byś nie założył to na lawetę jeszcze nic nie wymyślili ;)
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 5 Marzec 2010, 15:27   

Goliad napisał/a:
Dajmy na to kluczyki na podczerwień po FL,


To są kluczyki radiowe.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
BolzZ 
W211


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1070
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Marzec 2010, 15:32   

Goliad napisał/a:
BolzZ, Dla potencjalnego złodzieja liczy się czas, żeby ściągnąć niedźwiedzia, (nie mówię tu o jakieś chińskiej tandecie za 100zł, co to sobie można przeciąć pilnikiem do paznokcji ),w przeciągu kilku sekund trzeba mieć mistrza, albo chodzić z ciekłym azotem jak kolega Camel zauważył. Co ci po elektronicznym lokalizatorze jak można go w łatwy i tani ( 250zł) sposób zagłuszyć . Dajmy na to kluczyki na podczerwień po FL, wystarczy że siedzisz z laptopem w drugim aucie i wyłapujesz sygnał z kluczyka. Uważam że wszystko co elektroniczne da się w jakiś sposób obejść, gdyby tak nie było nie ginęły by nowe luksusowe auta, które de facto powinny być super zabezpieczone. Więc jaka kolwiek blokada mechaniczna czy to na skrzynie czy na jakieś inne podzespoły napewno bardziej spowolni potencjalnego złodzieja, ale czego byś nie założył to na lawetę jeszcze nic nie wymyślili ;)

To nie jest odpowiedź na moje pytanie. :)
_________________
S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652
 
 
Goliad 

Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 160
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 5 Marzec 2010, 15:40   

BolzZ, Sorki że się tak rozpisałem, pewnie nie ma żadnego dobrego argumentu, w tym wypadku niedźwiedź jak i lokalizator stają się zbędnymi gadżetami
_________________
W 202 C 220 CDI '98 ESPRIT
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 5 Marzec 2010, 15:51   

Lepszego zabezpieczenia niż AC nie ma ;)
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 5 Marzec 2010, 16:25   

Nex@pl napisał/a:
Lepszego zabezpieczenia niż AC nie ma ;)
, to tylko finansowa rekompensata, potem szukaj samochodu w stanie nie gorszym....
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 5 Marzec 2010, 16:47   

najlepsze zabezpieczenie auta........
wstawić do betonowego bunkra 5km po ziemią i nie jeździć wcale :) hehe
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Marzec 2010, 18:05   

maurycy napisał/a:
najlepsze zabezpieczenie auta........
wstawić do betonowego bunkra 5km po ziemią i nie jeździć wcale :) hehe

Albo w ogóle go nie kupować. Wtedy na pewno nie ukradną :D
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
bubu_piotr 
TAXI DRIVER


Pomógł: 153 razy
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 1174
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 5 Marzec 2010, 18:22   

Co by nie mówić, to każde zabezpieczenie jest do obejścia, lecz złodziej nie zawsze jest na to przygotowany. Złodziej jak nie odjedzie w zaplanowanym przez siebie czasie, to nie będzie szukać przyczyny tego stanu rzeczy, tylko poszuka innego auta. Wyjątkiem jest tutaj sytuacja jak podjeżdża lawetą.
Myślę, że najlepsze zabezpieczenia, to wykonane domowym sposobem, czyli niestandartowe.
Oczywiście najlepsze nie znaczy, że w 100% skuteczne, bo takich nie ma.
_________________
C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554

 
 
Lonek 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 307
Skąd: P-sl
Wysłany: 8 Marzec 2010, 08:51   

Sposób jest tani i dość pewny ale jak sami rozumiecie nie mogę go opisać na forum.
Nie mogę też opisać na priva czy przez telefon bo skąd mam wiedzieć czy nie rozmawiam lub pisze ze złodziejem lub jego wspólnikiem :oops: . [[ wyjątek stanowić mogą osoby które dobrze znam ]]
Powiem tylko że działa na zasadzie lokalizacji GSM .....reszta to do własnej inwecji ...... sorry :mb:
_________________
------------
 
 
s_s 
MB W202 C180 ESPRIT


Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 99
Skąd: Nisko
Wysłany: 11 Marzec 2010, 18:48   

doszkoliłem się troszkę w tej dziedzinie i chyba wiem o czym kolega Lonek pisze ....
ale wracając do postów wyżej - lepiej wzbogacić dodatkowo czymś stary telefon pozostawiony w aucie :-)
 
 
 
papuga911 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 66
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 12 Marzec 2010, 03:14   gsim

Witam. Wszystko działa ok. nawet lokalizacja przez smsa lub internet z wyjątkiem pleya jeszcze nie mają takiej usługi ,ale raz na rok doładowuje się kartę.

OPCJONALNA PRZYSTAWKA ‘GSIM’ DO GSM

Obecnie nasze otoczenie jest pełne dźwięków wydawanych przez systemy ochrony pojazdów, dlatego też rzadko kto zwraca uwagę na dźwięk alarmu. Pojazd często zostawiany jest daleko od miejsca, gdzie przebywa właściciel. W związku z tym sygnał alarmu nie jest słyszalny przez adresata lub właściciel staje się „stróżem”, podbiegającym za każdym razem na dźwięk syreny do okna. Proponujemy rozwiązanie tego problemu w sposób cywilizowany: niedrogi nadajnik sygnału alarmowego ‘GSIM’. 'GSIM' może być podłączony do popularnych na rynku telefonów komórkowych SIEMENS C35, C45, C50, co pozwala na maksymalne obniżenie ceny zestawu.

1. DZIAŁANIE ‘GSIM’ Po załączeniu systemu alarmowego 'GN5.S' i wykryciu przez niego otwarcia drzwi, maski, bagażnika lub zadziałania czujnika wibracji nadwozia, czujnika ruchu we wnętrzu pojazdu lub też próby uruchomienia silnika, system włączy alarm i przekaże do ‘GSIM’ specjalne kody. 'GSIM' po otrzymaniu tych kodów dzwoni pod 3 uprzednio zaprogramowane numery i przekazuje komunikat w języku angielskim (polskim):
- „Alarm, nadwozie pojazdu” (komunikat o zadziałaniu czujnika);
- „Alarm, drzwi pojazdu” (komunikat o otwarciu jednych z drzwi);
- „Alarm, bagażnik pojazdu” (komunikat o otwarciu maski silnika lub bagażnika);
- „Alarm, silnik samochodu” (komunikat o przekręceniu stacyjki do położenia ON);
- „Alarm, wezwanie pomocy” (komunikat o wezwaniu pomocy, przekazywany wyłącznie przy załączonym alarmie poprzez dłuższe wciśnięcie przycisku M na pilocie)- tylko dla wersji alarmu E50M-C;

2. PROGRAMOWANIE USTAWIEŃ ‘GSIM’ Ustawienia 'GSIM' mogą być programowane przy użyciu telefonu stacjonarnego lub komórkowego z wybieraniem tonowym. Aby zapobiec nieuprawnionemu zaprogramowaniu ustawień, ‘GSIM’ posiada kod bezpieczeństwa PIN. Producent dostarcza ‘GSIM’ z predefiniowanym kodem PIN 1234. Następnie zaleca się dokonać zmiany kodu PIN na, łatwy do zapamiętania przez użytkownika, ciąg 4 cyfr. W celu zaprogramowania ustawień niezbędne jest dokonanie następujących czynności:
a) Upewnić się, że ‘GSIM’ podłączony jest do systemu alarmowego i telefonu komórkowego ‘SIEMENS’;
b) Upewnić się, że w telefonie ‘SIEMENS’ znajduje się karta SIM, mająca uzupełnione konto;
c) Wybrać numer telefonu komórkowego, odpowiadający karcie SIM, i wysłuchać komunikatu, którego treść zależy od stanu systemu alarmowego i który będzie powtórzony trzykrotnie. Jeśli system alarmowy jest rozłączony, słychać będzie komunikat „OFF” („wyłączony”). Jeśli będzie on załączony, słychać będzie komunikat „ON OK”(„OK włączony”). Jeśli system jest załączony i nastąpiło włączenie alarmu, słychać będzie komunikat, odpowiadający rodzajowi alarmu (warianty wymienione są w punkcie 1).
d) Po trzykrotnym wysłuchaniu komunikatu wybrać kod PIN i zakończyć przyciskiem ‘*’. Jeśli kod został wprowadzony prawidłowo – słychać ‘OK’, jeśli nie - słychać będzie melodię sygnalizującą błąd. Wprowadzenia kodu PIN można dokonać ponownie;
e) Wybrać numer ustawienia, które ma być sprawdzone lub zmienione, oraz jego nowe ustawienie, a następnie zatwierdzić przyciskiem ‘*’.
f) Zakończyć programowanie naciśnięciem przycisku ‘#’ (programowanie zakończy się automatycznie, jeśli w ciągu 45 sekund nie zostanie wciśnięty żaden z przycisków na telefonie komórkowym).
3. PRZYKŁAD PROGRAMOWANIA USTAWIEŃ ‘GSIM’ Niniejszy przykład pokazuje, w jaki sposób zaprogramować pierwszy lub drugi numer telefonu, pod który 'GSIM' zadzwoni w przypadku włączenia się alarmu systemu. W niniejszym przykładzie zostaną użyte następujące dane:
a) +48501222333 – przykładowy numer karty SIM, używanej z modułem 'GSIM'.
b) +48601777111 – przykładowy pierwszy numer, pod który będzie wykonany telefon w przypadku włączenia się alarmu systemu;
b) +48602000555 – przykładowy drugi numer, pod który będzie wykonany telefon w przypadku włączenia się alarmu systemu;
d) 1234 – kod PIN ‘GSIM’ (jeszcze niezmieniony przez użytkownika).

+48501222333 - Dzwonienie na telefon ‘GSIM’
1234* - Wprowadzenie kodu PIN
11*48601777111* - Programowanie pierwszego numeru telefonu
1* - Wysłuchanie pierwszego numeru, pod który zadzwoni ‘GSIM’;
22*48602000555* - Programowanie drugiego numeru telefonu
2* - Wysłuchanie drugiego numeru, pod który zadzwoni ‘GSIM’;
# - Zakończenie programowania.
Uwaga: Numer telefonu musi być wprowadzony razem z prefiksem kraju, gdyż 'GSIM' zawsze doda automatycznie znak '+' przed numerem telefonu.

4. LISTA USTAWIEŃ ‘GSIM’
1* - Wysłuchać pierwszy numer, pod który zadzwoni ‘GSIM’;
2* - Wysłuchać drugi numer, pod który zadzwoni ‘GSIM’;
3* - Wysłuchać trzeci numer, pod który zadzwoni ‘GSIM’;
11*NNNNNNNNN* - Zaprogramować pierwszy numer telefoniczny, pod który zadzwoni 'GSIM' (długość numeru nie więcej niż 16 cyfr).
22*NNNNNNNNN* - Zaprogramować drugi numer telefoniczny, pod który zadzwoni 'GSIM' (długość numeru nie więcej niż 16 cyfr).
33*NNNNNNNNN* - Zaprogramować trzeci numer telefoniczny, pod który zadzwoni 'GSIM' (długość numeru nie więcej niż 16 cyfr).
11** - Wymazać pierwszy numer telefonu (‘GSIM’ powiadomi –"Phone number 1 empty" („1 numer telefonu pusty”);
22** - Wymazać drugi numer telefonu (‘GSIM’ powiadomi –"Phone number 2 empty" („2 numer telefonu pusty”);
33** - Wymazać trzeci numer telefonu (‘GSIM’ powiadomi –"Phone number 3 empty" („3 numer telefonu pusty”);
5* - Wysłuchać komunikatu, który tryb dodzwaniania się ‘GSIM’ jest ustawiony. 'GSIM' powiadomi dwukrotnie albo "Phone number 1 priority“ („Priorytet dla numeru 1”) albo "Phone number 1 priority OFF" („Priorytet dla numeru 1 WYŁĄCZONY”).
55* - Ustawić pierwszy tryb dodzwaniania się ‘GSIM’. Po dodzwonieniu się na pierwszy zaprogramowany numer telefoniczny i otrzymaniu kombinacji potwierdzenia 0 ON, ‘GSIM’ nie będzie dzwonił na dwa pozostałe numery;
50* - Ustawić drugi tryb dodzwaniania się ‘GSIM’. Po dodzwonieniu się na zaprogramowany numer telefoniczny i otrzymaniu kombinacji potwierdzenia 0, ‘GSIM’ nie będzie dzwonił na ten numer telefonu; Jeśli ‘GSIM” nie może dodzwonić się lub nie otrzymuje kombinacji potwierdzenia 0, ‘GSIM’ próbuje się dodzwonić na dany numer jeszcze trzy razy.
6* - Wysłuchać w jakim ustawieniu znajduje się pierwszy przekaźnik. 'GSIM' wyśle powiadomienie "Relay 1 ON" („Przekaźnik 1 WŁĄCZONY”) lub "Relay 1 OFF" („Przekaźnik 1 WYŁĄCZONY”);
66* - WŁĄCZYĆ pierwszy przekaźnik. 'GSIM' wyśle dwukrotne powiadomienie "Relay 1 ON" („Przekaźnik 1 WŁĄCZONY”);
60* - WYŁĄCZYĆ pierwszy przekaźnik. 'GSIM' wyśle dwukrotne powiadomienie "Relay 1 OFF" („Przekaźnik 1 WYŁĄCZONY”);
666* - Przełączyć pierwszy przekaźnik. Jeśli przekaźnik był WŁĄCZONY, w ciągu 45 sekund zostanie WYŁĄCZONY (‘GSIM’ oznajmi dwa razy stan przekaźnika), a następnie wróci do poprzedniego ustawienia. Czas przełączenia można skrócić, naciskając dowolny przycisk telefonu z listy: 0, 1, 2, ... , 9; Jeśli programowanie lub kontrola przekaźnika trwa dłużej niż 45 sekund, ‘GSIM’ automatycznie zakończy to połączenie.
7* - Wysłuchać komunikatu, czy ‘GSIM’ będzie dzwonił po tym, jak zadziała czujnik systemu. 'GSIM' wyśle dwukrotne powiadomienie "Body is protected" („Nadwozie ochraniane”) lub "Body is not protected" („Nadwozie nieochraniane”).
70* - Uniemożliwić wybieranie numeru przez 'GSIM' po tym, jak zadziała czujnik systemu. 'GSIM' wyśle dwukrotne powiadomienie "Body is not protected" („Nadwozie nieochraniane”).
77* - Umożliwić wybieranie numeru przez 'GSIM' po tym, jak zadziała czujnik systemu. 'GSIM' wyśle dwukrotne powiadomienie "Body is protected" („Nadwozie ochraniane”).
9* - Wysłuchać, w jakim ustawieniu znajduje się drugi przekaźnik. 'GSIM' wyśle powiadomienie "Relay 2 ON" („Przekaźnik 2 WŁĄCZONY") lub "Relay 1 OFF" („Przekaźnik 1 WYŁĄCZONY”);
99* - WŁĄCZYĆ drugi przekaźnik. 'GSIM' wyśle dwukrotne powiadomienie "Relay 2 ON" („Przekaźnik 2 WŁĄCZONY”);
90* - WYŁĄCZYĆ drugi przekaźnik. 'GSIM' wyśle dwukrotne powiadomienie "Relay 2 ON" („Przekaźnik 2 WŁĄCZONY”);
999* - Przełączyć drugi przekaźnik. Jeśli przekaźnik był WŁĄCZONY, w ciągu 45 sekund zostanie WYŁĄCZONY (‘GSIM’ oznajmi dwa razy ustawienie przekaźnika), a następnie wróci do poprzedniego ustawienia. Czas przełączenia można skrócić, naciskając dowolny przycisk telefonu z listy: 0, 1, 2, ... , 9, *. Jeśli programowanie lub kontrola przekaźnika trwa dłużej niż 45 sekund, ‘GSIM’ automatycznie zakończy to połączenie.
00* - Wymazać pamięć o komunikatach alarmu. Po zadziałaniu alarmu i podczas gdy pozostaje on załączony, po każdym wybraniu numeru do 'GSIM', przekaże on ostatni komunikat alarmowy. Ta kombinacja powoduje wymazanie tego komunikatu.

5. ZMIANA KODU PIN ‘GSIM’
Każdy ‘GSIM’ posiada indywidualny 5-cyfrowy KOD SERWISOWY. Po jego wprowadzeniu można zmieniać kod PIN. KOD SERWISOWY wydrukowany jest na naklejce ‘GSIM’. Aby zmienić kod PIN należy postępować wg punktu 2 instrukcji- podpunkt a, b, c. Następnie:
- po trzykrotnym wysłuchaniu aktualnego komunikatu, wybrać 5-cyfrowy KOD SERWISOWY i zatwierdzić przyciskiem ‘*’. Jeśli kod został wprowadzony prawidłowo – słychać ‘OK’, jeśli nie - słychać będzie melodię sygnalizującą błąd. Wprowadzenia KODU SERWISOWEGO można dokonać ponownie;
- wybrać numer ustawienia, które ma być sprawdzone lub zmienione, oraz jego nowe ustawienie, i zatwierdzić przyciskiem ‘*’.
Możliwe są następujące ustawienia:
4* - Odsłuchać bieżący kod PIN;
44* - Wprowadzić nowy kod PIN, 'GSIM' przekaże informację "PIN code" („Kod PIN”).
Nowy kod PIN wprowadzany jest następującą kombinacją: 4 4* NNNN* (gdzie NNNN to nowy, czterocyfrowy kod PIN).
‘GSIM’ potwierdzi prawidłowy wpis wysyłając komunikat ‘OK OK’.
- sprawdzić poprawność wpisu nowego kodu PIN poprzez naciśnięcie przycisków ‘4*’- ‘GSIM’ poda aktualny kod PIN.
- zakończyć programowanie naciśnięciem przycisku ‘#’ (programowanie zakończy się automatycznie, jeśli w ciągu 45 sekund żaden z przycisków nie zostanie wciśnięty na telefonie komórkowym).

6. WAŻNE INFORMACJE O ‘GSIM’
‘GSIM’ jest kompatybilny z systemami ochrony pojazdów 'GN5.S' i 'CODEperfect GN5' (modyfikacja E50M-C). Jeżeli Państwa pojazd posiada immobilizer montowany fabrycznie, w takim przypadku 'GN5.S' będzie idealnie pasować. W przeciwnym razie zaleca się używać 'GSIM' razem z 'CODEperfect E50M-C'.
Należy również zaznaczyć, że ani producent 'GSIM’ ani instalatorzy pojazdowych systemów alarmowych nie dają żadnej gwarancji w zakresie działania telefonów komórkowych i ich baterii. W przypadku wystąpienia problemów należy najpierw sprawdzić, czy telefon i jego bateria działają właściwie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,134 sekundy. Zapytań do SQL: 10