Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 14:45
Koła tylne ustawione po skosie
Autor Wiadomość
dybek 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 149
Skąd: Kielce
Wysłany: 15 Marzec 2010, 20:37   Koła tylne ustawione po skosie

Wytam czy to że tylne koła stoja troche po skosie /-\ jest winą tego że liche są już sprężyny? ewentualnie może ktoś wie jak podnieść trochę tył do góry bez wymiany sprężyn na grubsze bądz dłuższe.
_________________
TŁOK POWINIEN DZIAŁAĆ W CYLINDRZE A NIE W RURZE WYDECHOWEJ!

C180T LPG 96r.
VIN WDB2020781F505594
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 15 Marzec 2010, 20:41   

dybek napisał/a:
tylne koła stoja troche po skosie /-\ j


Stoją tak jak im fabryka nakazała i mają tak stać dalej :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 15 Marzec 2010, 20:41   

dybek napisał/a:
Wytam czy to że tylne koła stoja troche po skosie /-\ jest winą tego że liche są już sprężyny? ewentualnie może ktoś wie jak podnieść trochę tył do góry bez wymiany sprężyn na grubsze bądz dłuższe.

1)daj grubsze podkładki gumowe na sprężyny
2) tuleje i sworznie w tylnum zawieszeniu do wymiany

[ Dodano: 15 Marzec 2010, 19:42 ]
Jary napisał/a:
Stoją tak jak im fabryka nakazała i mają tak stać dalej

w tym wieku napewnio już nie (14lat)
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 15 Marzec 2010, 20:43   

Cytat:
w tym wieku napewnio już nie


A cóż to za wiek :?: :!:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
dybek 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 149
Skąd: Kielce
Wysłany: 15 Marzec 2010, 20:48   

jaki jest koszt takich podkładek gumowych i czy są one uniwersalne czy specjalnie pod gwiazdę.

jaki jest koszt tylei i sworzni.
_________________
TŁOK POWINIEN DZIAŁAĆ W CYLINDRZE A NIE W RURZE WYDECHOWEJ!

C180T LPG 96r.
VIN WDB2020781F505594
 
 
eldorado 
LPG BLOS


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 912
Skąd: Lubartów
Wysłany: 15 Marzec 2010, 20:58   

dybek napisał/a:
jaki jest koszt takich podkładek gumowych i czy są one uniwersalne czy specjalnie pod gwiazdę.

jaki jest koszt tylei i sworzni.


tzw specjalne do w202 a dokładnie są dwa typy po lifcie i przed liftem
http://www.w202.pl/viewto...er=asc&start=60
_________________
http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332
Ostatnio zmieniony przez eldorado 15 Marzec 2010, 20:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 15 Marzec 2010, 20:58   

Jary napisał/a:
A cóż to za wiek

jeżeli auto ciąga przyczepy bądź towary w bagażniku i nawija trochę kilometrów to na tulejki gumowo metalowe już znaczny :P

[ Dodano: 15 Marzec 2010, 20:00 ]
dybek, wpisz w wyszukiwerkę "wózek" i będzie wiadomo :idea:
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
dybek 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 149
Skąd: Kielce
Wysłany: 17 Marzec 2010, 19:42   

chyba bede musial wymienic albo sprezyny albo te gumowe mieszki nad sprezyna (18mm)
_________________
TŁOK POWINIEN DZIAŁAĆ W CYLINDRZE A NIE W RURZE WYDECHOWEJ!

C180T LPG 96r.
VIN WDB2020781F505594
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 17 Marzec 2010, 20:25   

dybek napisał/a:
chyba bede musial


Pojechać na geometrię, sprawdzić ustawienie kół i się nie dołować :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 17 Marzec 2010, 20:38   

dybek napisał/a:
chyba bede musial wymienic albo sprezyny albo te gumowe mieszki nad sprezyna (18mm)

Tym sposobem podniesiesz auto tylko i wyłącznie do góry. Pochylenie kół / \ zostanie.
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Marzec 2010, 21:55   

Marcin Pop., eee dobrze popatrz w WISie i się popraw. Gdyby tak było, nei wymyślili by dłuższych górnych drązków do tylnego zawieszenia. Przy glebie powstaje jeszcze większy negatyw niż deklarowane ~1,5* przez producenta. Nie od dziś wiadomo, że Elegant będzie miał poprawniejsze kąty od Sporta. Ale cóż zrobić. Dla każdego poziomu samochodu są pewne akceptowane widełki pochylenia kół z tyłu, które są podane przez producenta. Pochylenie kół może też kuleć, gdy są wybite silentblocki w drążkach, ale tym to by się chyba już nie dało jeździć (nie z powodu pochylenia ;) ). U mnie też są nierówne pochylenia, ale obie wartości mieszczą się niemal w tym na co zezwala producent. Cała zawiecha z tyłu nowa i nic z tym nie zrobie. I robić nie mam zamiaru :)

Swoją drogą: byyyyło :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 17 Marzec 2010, 22:52   

Camel- napisał/a:
Gdyby tak było, nei wymyślili by dłuższych górnych drązków do tylnego zawieszenia.


Co by nie powiedzieć, to zawieszenie ma "kształt" czworokąta i nie ma znaczenia co włożymy pomiędzy jego dwa poziome boki, zmienimy to tylko wizualnie, nic więcej nie zmienimy, oczywiście przy sprawnych tulejach :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
dybek 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 149
Skąd: Kielce
Wysłany: 18 Marzec 2010, 09:03   

Cytat:
Tym sposobem podniesiesz auto tylko i wyłącznie do góry. Pochylenie kół / \ zostanie.

Tutaj się z tobą nie zgodzę jak w primerze miałem już wytłuczone sprężyny i założyłem nowe to tylne kółka się wyprostowały.

Mam jeszcze takie pytanie jaka jest grubość drutu sprężyny do Clasica - chodzi mi o najgrubszy drut tak żeby tył był maksymalnie "wytrzymały" na obciążenia. Dużo wożę w bagażniku i jeszcze ciągam przyczepkę.
_________________
TŁOK POWINIEN DZIAŁAĆ W CYLINDRZE A NIE W RURZE WYDECHOWEJ!

C180T LPG 96r.
VIN WDB2020781F505594
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 18 Marzec 2010, 18:57   

Camel-, dybek, zaraz, zaraz, zaraz...nie zapędzajcie sie aż tak daleko
Pytanie brzmiało:
dybek napisał/a:
Wytam czy to że tylne koła stoja troche po skosie /-\ jest winą tego że liche są już sprężyny? ewentualnie może ktoś wie jak podnieść trochę tył do góry bez wymiany sprężyn na grubsze bądz dłuższe.

Niech dybek sie określi co to według niego znaczy: "troche po skosie". Bo znając życie i ludzkie przypadki to "trochę" wedługo niego, Camela i mnie to są trzy różne wielkości...
dybek, zdrób lepiej dokładne foto z tyłu auta (nieobciążonego) i zobaczymy jak wygląda według ciebie te "trochę".
Camel-, Regulacją podkładek gumowych (na sprężyny) za dużo kąta pochylenia tylnego koła nie zmienisz. A już na pewno nie zmienisz na tyle, żeby wpływało to na prowadzenie całego auta.
W przypadku dybka nie wiadomo, czy jego mercedesie zawias jest w oryginale - taki jaki fabrycznie powinien być. Może ktoś wcześniej bawił się w domorosłego mechanika.... - tego nie wiemy.
Jeżeli jest tak jak pisze camel, że są wytłuczone silentblocki - to już mamy przyczynę / \. Dodatkowo zużyty bieżnik od wew.
dybek napisał/a:
Tutaj się z tobą nie zgodzę jak w primerze miałem już wytłuczone sprężyny i założyłem nowe to tylne kółka się wyprostowały.

Mam jeszcze takie pytanie jaka jest grubość drutu sprężyny do Clasica - chodzi mi o najgrubszy drut tak żeby tył był maksymalnie "wytrzymały" na obciążenia. Dużo wożę w bagażniku i jeszcze ciągam przyczepkę.

Nie wiem dlaczego porównujesz primerę do mercedesa. To są dwie różne konstrukcje tylnego zawieszenia! W primerze masz rurową belkę poprzeczną z wahaczem poprzecznym dwuramiennym usytuowanym centralnie a role amortyzacji spełniają elementy amortyzujące budową przypominającą kolumne macpreson (oczywiście poza zwrotnicą). Dotyczy to primery 1990 - 1999r.
Także podobieństwo z mercedesem jest tutaj żadne.
dybek napisał/a:
Mam jeszcze takie pytanie jaka jest grubość drutu sprężyny do Clasica - chodzi mi o najgrubszy drut tak żeby tył był maksymalnie "wytrzymały" na obciążenia. Dużo wożę w bagażniku i jeszcze ciągam przyczepkę.

W sprężynach śrubowych grubość drutu ma drugorzędne (albo i trzeciorzędne) znaczenie. Na Twoim miejscu bym sie zastanowił jaka jest wysokość sprężyny i i "strzałka ugięcia sprężyny". Tym sie powinieneś kierować chcąc podnieść auto do góry.
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 18 Marzec 2010, 20:18   

Marcin Pop. napisał/a:
wedługo niego, Camela i mnie to są trzy różne wielkości...


Ja jestem 4 wartością :wink:
Marcin Pop. napisał/a:
bym sie zastanowił jaka jest wysokość sprężyny i "strzałka ugięcia sprężyny".

Oraz model auta :idea:
Marcin Pop. napisał/a:
Niech dybek sie określi co to według niego znaczy: "troche po skosie".

Wszak :mb: , ma z natury ujemne pochylenie .
Tak jak wcześniej pisałem, zawieszenie w kształcie czworokąta (trapezu) i przy sprawnych elementach mocowania (wahaczy) nie ma znaczenia co wstawimy między wahacz dolny a górny - co najwyżej na własne życzenie zepsujemy geometrię :P
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,142 sekundy. Zapytań do SQL: 10