Wzrastające Obroty Podczas Jazdy Na LPG |
Autor |
Wiadomość |
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 13 Luty 2015, 10:00 Wzrastające Obroty Podczas Jazdy Na LPG
|
|
|
Witam,
Od 2 - 3 dni zauważyłem że wzrastają obroty w moim MB C180 W202 podczas jazdy na LPG.
Sprawa wygląda tak. Mam założoną instalację LOVATO, dokładnie 4 miesięczną, wszystko było dobrze, może sporadycznie wzrastały obroty ale teraz jak jadę na LPG to podczas jazdy tak nie ale np. jak odpalę samochód mam wciśnięty pedał sprzęgła to obroty są powyżej 1000.
Mało tego, jadę drogą 50 km/h, zbliżam się do skrzyżowania ze sygnalizacją, hamuje, wciskam sprzęgło obroty utrzymują się na poziomie 1500 stojąc i czekając na światło zielone.
Nie raz też obroty lubią wzrosnąć nawet jak silnik pracuje na "luzie", też tu obroty są między 1000 a 1500.
Instalacja LPG była regulowana/poprawiana w II połowie grudnia 2014 roku. Wymienione są świece na NGK V-LINE 17 http://www.e-ngk.pl/ngk-vline-17-swieca ... -p-36.html .
Na Pb nie ma, sporadycznie wzrosną obroty na Pb ale nie tak często jak na LPG i do takich wysokich.
Co jest tego powodem i co jest na rzeczy?. Warto porywać się na ponowną regulację LPG?. Może to mieć związek z wymianą całego licznika?. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
magicwojtek
Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Gru 2014 Posty: 462 Skąd: znikąd
|
Wysłany: 13 Luty 2015, 11:23
|
|
|
może kable się kończą? albo przepływka (można spróbować wyczyścić ). |
_________________ W210 2.0 186 km 1997
WDB2100451A577890 |
|
|
|
|
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3893 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13 Luty 2015, 12:04
|
|
|
Ja sprawdziłbym czy nie ma gdzieś lewego powietrza. |
_________________ EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek
EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord
Pomogłem? |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 13 Luty 2015, 13:27
|
|
|
asziatko, Z tą wymiana licznika to niema nic wspólnego.Skoro piszesz ze na benzynie jest wszystko okej to najwyraźniej coś z Gazem - on jest czulszy od benzyny szedł bym za radą Abdul, i dokładnie to sprawdził .Jak wszystko będzie okej i nic nie pomorze to mieszalnik masz do wymiany |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 13 Luty 2015, 14:13
|
|
|
wiskontii, właśnie padła sugestia znajomego że albo silniczek krokowy albo przepustnica są zabrudzone. Po niedzieli mamy to czyścić i zobaczyć co tam jak jest. Od razu sprawdzi się czy nie ma lewego powietrza.
Silniczek krokowy lepiej kupić nowy i wymienić czy przeczyścić?. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 13 Luty 2015, 14:21
|
|
|
asziatko, Zmień mechanizatora w 202 niema silnika krokowego to nie 190,jak już to przepustnica,lub przepływa ale u Ciebie tego niema |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 13 Luty 2015, 14:28
|
|
|
wiskontii, to mnie zaskoczyłeś tym że nie ma silniczka krokowego. Hm... osobiście nie brałem tego pod uwagę że nie ma w moim MB silniczka krokowego.
Znajomy taki temat rzucił przez telefon, ale on, co też coś tam ma pojęcie o samochodach i naprawia nie wpadł na to że nie ma silniczka krokowego to sam się dziwie.
Przepustnica nie jest razem z silniczkiem krokowym?. Czy w ogóle nie ma u mnie nie ma silniczka i przepływki? |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
K2_Costa
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Gru 2009 Posty: 131 Skąd: Dukla
|
Wysłany: 14 Luty 2015, 12:12
|
|
|
u mnie czasami było podobnie, ale to tylko na zimnym silniku, dodatkowo czasami falowały... przepływka naprawiła całą sytuację. aż dziw, że taka mała pierdółka robi taką robotę z obrotami.
za poleceniem jednego z forumowiczów kupiłem Pierburga, to samo mogę polecić ze swojej strony.
Jeśli nie chcesz tyle kasy na to wydawać - a masz możliwość np. przełożenie od kogoś w okolicy na chwilę - warto spróbować. ja za pierwszym podejściem kupiłem używkę za 30zł aby sprawdzić czy cokolwiek zaskoczy - czy będzie lepiej / gorzej.
kable, wiązka, czyszczenie przepustnicy i wymiana świec to pewnie podstawa przy tych problemach. |
_________________ Kiedyś W123 240D teraz W202 C180T |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 14 Luty 2015, 12:23
|
|
|
Niekiedy właśnie jest tak że pierdółka ma ogromne znaczenie. I tu też bym stawiał że u mnie będzie to samo.
Tylko mam pytanie przepływka a przepustnica to jest to samo ?. Pytam bo nie jestem aż tam zorientowany w temacie.
W okolicy w ogóle nie mam osoby która by taki sam miała samochód, żeby w ogóle miała coś z naszych MB od tego trzeba zacząć.
Jak tak patrzyłem teraz na te przepływki to hm... kosztują sobie trochę.
Póki co po niedzieli wyczyszczana zostanie przepustnica, świece są nie dawno wymieniane, kable? kable owszem nie były wymieniane.
Może mi ktoś jeszcze z Was Kolegów napisać jak sprawa się odnośnie spalania przy wzrastających obrotach?. To znaczy interesuje mnie że np. jak stanę na sygnalizacji i będą obroty powyżej 1000 - 1200 - 1400 to spalanie wówczas jest większe?. I w całej jeździe jak by także te obroty podwyższone mają znaczenie dla spalania LPG?. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
K2_Costa
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Gru 2009 Posty: 131 Skąd: Dukla
|
Wysłany: 14 Luty 2015, 16:15
|
|
|
masz filtr powietrza - za filtrem najpierw jest przepływomierz, następnie idzie ten cały plastik / dolot powietrza do przepustnicy.
Przepustnica jest duża - reguluje taką klapką ile powietrza trafia do silnika - podczas np. jak dodajesz gazu.
taka przepustnica jest chyba u Ciebie:
a przepływomierz wygląda tak:
lub z wtyczką jak jest u mnie:
ja kupiłem sam wkład przepływomierza:
a spalanie...
mam drugi samochód z komputerem, jak jadę na luzie, tzn. obroty koło 650-700 to spalanie chwilowe pokazuje 0,7l jeśli obroty rosną do około 1000 jak dodam gazu, to pokazuje 1,1-1,2l
jak hamuję silnikiem, to jest wtedy najtaniej :p ale z górki cały czas niestety nie mam
podróbek przepływki w razie czego nie kupuj, to kasa w błoto wyrzucona, one mają za zadanie "oszukiwać" nie tylko nasz samochód, ale i stan kasy w portfelu na koniec...
wiem, że to droga zabawka, ja - aby nie kupować w ciemno, kupiłem najpierw używkę - jakaś strata kasy jest. |
_________________ Kiedyś W123 240D teraz W202 C180T |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 14 Luty 2015, 19:10
|
|
|
K2_Costa, u kolegi asziatko nie ma przepływki, więc Twoje porady mu na nic. |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 14 Luty 2015, 21:00
|
|
|
Jest tylko sama przepustnica taka jak pokazałeś K2_Costa na pierwszym zdjęciu.
Zacznę od tego żeby ją przeczyścić i zobaczę jak będzie.
Właśnie a mnie bardziej tu interesuje jak się ma spalanie stojąc na światłach gdzie obroty są bliskie 1500, wówczas spalanie wzrasta zapewne?. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14 Luty 2015, 21:07
|
|
|
asziatko, Napisałem nie masz Prze-pływki Czytaj uważnie czy stoisz na światłach obojętnie gdzie na luzie obroty na jałowym maks 800 przeczyść przepustnice,jak to nie pomorze to regulacja gazu na kompie lub do wymiany mieszalnik Gazu.Bo rozumie ze z kablami (wiązką)jest okej |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 14 Luty 2015, 21:21
|
|
|
wiskontii, fakt źle przeczytałem, mój błąd.
Widzisz mają być obroty na poziomie 800 a ja nie raz mam 1500, dwa razy więcej. Wstyd.
Przy wymianie świec były sprawdzane kabel wyglądały na OK. Jeszcze przeczyścimy tą przepustnicę i zobaczę jak będzie wówczas po wyczyszczeniu.
A mogła się instalacja rozregulować od 16 grudnia 2014 roku?. Wówczas była regulacja robiona na kompie. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14 Luty 2015, 21:26
|
|
|
asziatko, Ja raczej stawiam na mieszalnik bo umie tak było ale wiązka do sprawdzenia |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
|