Przesunięty przez: Pioterek 1 Grudzień 2012, 23:07 |
regulator napiecia chyba sie skonczyl |
Autor |
Wiadomość |
kostek
ważne jest serce
Pomógł: 27 razy Dołączył: 10 Kwi 2008 Posty: 1381 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Marzec 2010, 22:31
|
|
|
a na marginesie, to zobacz jeszcze diody w alternatorze. Generalnie jak cokolwiek pada oddaje alternator do regeneracji
pawej1 napisał/a: | regulator występuje razem ze szczotkami |
rozumiem ze w tzw zakupie zestawu naprawczego a nie w alternatorze jako jego element |
_________________ c-180, W202, 1996r, LPG EX
w210, 2.0 b, 1997r sedan, avangarde
Gość, twardy bądź jak żelki z Biedronki
Gość nie pisz do mnie skąd Twój nick w moim podpisie |
|
|
|
|
taksiarz83
Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 72 Skąd: Police
|
Wysłany: 22 Marzec 2010, 23:14
|
|
|
ja nie jestem laikiem, tzn. przez chwile mi sie wydawalo, ze jednak tak
jesli skoncza sie szczotki, te przy regulatorze napiecia, bo innych nie ma, to wymienia sie caly regulator i po sprawie (kontrolka przestaje swiecic i ladowanie powraca)
pewnie za czasow duzych fiatow, syrenek, itp. oplacalo sie wlutowac szczotki, bo pewnie pasowaly z odkurzacza a tych do alternatora nie bylo albo na kartki byly |
_________________ W124 230E 89'
W124 250D 93'
W202 C220 CDI '99 Classic vin:WDB2021931F858133 |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22 Marzec 2010, 23:41
|
|
|
Regulator jest ze szczotkotrzymaczem. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 22 Marzec 2010, 23:43
|
|
|
Czytam i oczom nie wierzę - przesilenie wiosenne, czy co |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 23 Marzec 2010, 13:39
|
|
|
taksiarz83 napisał/a: | pewnie za czasow duzych fiatow, syrenek, itp. oplacalo sie wlutowac szczotki, bo pewnie pasowaly z odkurzacza a tych do alternatora nie bylo albo na kartki byly |
No widzisz nie do konca.Ceny regulatora do mercedesa sa przyzwoite i mozna smialo wymienic caly,ale niedawno mialem nissana primere i regulator kosztowal ponad 300zl wiec musialem dobrac szczotki od innego i wlutowac. |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23 Marzec 2010, 14:55
|
|
|
Problem jest zawsze tylko z doborem szczotek, zazwyczaj te "kupne" są nieco gorsze i potrafią zjechać pierścienie dość szybko, ale to zazwyczaj także nie ejst duży koszt jesli chodzi o materiał, gorzej z ew. robocizną. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
taksiarz83
Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 72 Skąd: Police
|
Wysłany: 23 Marzec 2010, 22:37
|
|
|
No to Was kurcze zaskocze, ale tak samo zdziwiony byl pan w moim sklepie motoryzacyjnym, jak i ten w ASO cena mojego regulatora to jedyne 1080,92 zł numer katalogowy 1 197 311 555. Co panowie na to? (cena z intercars)
Wróciły czasy syrenek i odkurzacza
Tak wogole niech sie jakis mechanik wypowie ile kosztuje wymontowanie i wmontowanie alternatora + wylutowanie i wlutowanie szczotek. Bo ja mam zaplacic 400 zl, tak po kolezensku . Trzeba niby jakies przewody od turbiny rozkrecac bo sa zamocowane razem z alternatorem. |
_________________ W124 230E 89'
W124 250D 93'
W202 C220 CDI '99 Classic vin:WDB2021931F858133 |
|
|
|
|
godaC
godaC
Pomógł: 78 razy Dołączył: 07 Sty 2009 Posty: 731 Skąd: 26-340
|
Wysłany: 23 Marzec 2010, 23:18
|
|
|
400 zeta niech to robi 5 godz. to dniówka |
_________________ C 180 ESPRIT WDB2020181A245229
Astra I -EX
C 180 ELEGANCE WDB2020181A269483 -EX
i insze pojazdy
|
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23 Marzec 2010, 23:54
|
|
|
No cóż, CDI nie miałem nigdy w rękach, ale diesel kosztuje. Valeo czy Bosch? |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
taksiarz83
Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 72 Skąd: Police
|
Wysłany: 24 Marzec 2010, 11:33
|
|
|
Dzwonilem wlasnie do mechanikow od merca ze Szczecina, za wymiane alternatora biora 60 zl, niech za wlutowanie szczotek zechca 100 to jakby nie liczyc i tak nie wychodzi 400zl. |
_________________ W124 230E 89'
W124 250D 93'
W202 C220 CDI '99 Classic vin:WDB2021931F858133 |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 24 Marzec 2010, 17:23
|
|
|
Są altrnatory chłodzone cieczą, ale nie wiem czy takie w w202 CDi były czy nie, wtedy nie jest już tak różowo. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
taksiarz83
Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 72 Skąd: Police
|
Wysłany: 24 Marzec 2010, 21:45
|
|
|
chodzi tu o zwykly (drozszy, lepszy, nie wiem do konca) alternator z nietypowym regulatorem napiecia znalazlem na allegro zamiennik za 119 zl, dzwonilem podobno to jest to samo. |
_________________ W124 230E 89'
W124 250D 93'
W202 C220 CDI '99 Classic vin:WDB2021931F858133 |
|
|
|
|
kostek
ważne jest serce
Pomógł: 27 razy Dołączył: 10 Kwi 2008 Posty: 1381 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24 Marzec 2010, 21:58
|
|
|
o czym Wy piszecie?? Szok. Regeneracja alternatora nie polega tylko na wymianie szczotek!! Wymnienilem wlasnie alternator na oryginalny po regeneracji, w specjalistycznej firmie, dostarczajacej miedzy innym czesci do InerCars-u
Koszt takiej wymianki to 450 zł i dostalem roczna gwarancje
[ Dodano: 24 Marzec 2010, 21:01 ]
Profesjonalnie przeprowadzona regeneracja alternatora lub rozrusznika polega na kompletnym jego rozmontowaniu, a następnie gruntownym wyczyszczeniu oraz rzetelnym sprawdzeniu mechanicznie i elektrycznie każdej części.
Kolejnym etapem jest regeneracja lub wymiana (w zależności od stopnia zużycia) wadliwych części.
Następnie należy nasmarować/naoliwić oraz nanieść pastę ułatwiającą przewodzenie ciepła/prądu elektrycznego na odpowiednie powierzchnie wybranych elementów.
Ostatnim krokiem jest skasowanie nadmiernych luzów, złożenie elementów w jedną całość oraz przeprowadzenie kilku testów alternatora lub rozrusznika zarówno poza pojazdem jak i ostatecznie po zamontowaniu w pojeździe.
W zakresie alternatorów i rozruszników :
toczenie wirników do 295 mm "ustalenie na kiełku", do 345 mm "ustalenie na łożysku",
nabijanie pierścieni,
przezwajanie wirników, magneśnic,
regeneracja bendiksów, wyłączników elektromagnetycznych,
spawanie pękniętych pokryw,
pełną diagnostykę |
_________________ c-180, W202, 1996r, LPG EX
w210, 2.0 b, 1997r sedan, avangarde
Gość, twardy bądź jak żelki z Biedronki
Gość nie pisz do mnie skąd Twój nick w moim podpisie |
|
|
|
|
godaC
godaC
Pomógł: 78 razy Dołączył: 07 Sty 2009 Posty: 731 Skąd: 26-340
|
Wysłany: 24 Marzec 2010, 22:25
|
|
|
kostek,
Ale wykład , a można to zrobić samemu , jeżeli się ma gdzie i czym. |
_________________ C 180 ESPRIT WDB2020181A245229
Astra I -EX
C 180 ELEGANCE WDB2020181A269483 -EX
i insze pojazdy
|
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 24 Marzec 2010, 23:00
|
|
|
kostek, brat pracował w sklepie z altkami i rozrusznikami, takze jestem zdania, ze taniej wyjdzie kupic regenerowany i podmienic niz naprawiac samemu, ale najczesciej skladane sa na unipointach albo chińczykach. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
|