Przesunięty przez: Łukasz 10 Luty 2012, 11:51 |
W202 1,8 benzyna 1995 rok - nierówna praca po myciu silnika |
Autor |
Wiadomość |
artusek
Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 6 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2 Kwiecień 2010, 18:50 W202 1,8 benzyna 1995 rok - nierówna praca po myciu silnika
|
|
|
Witam, wczoraj postanowiłem umyc silnik i po tej operacji zaczął nierówno pracować i stracił moc + strzelanie w rurę wydechową. Przeglądałem przewody i wydaje się być ok na 2 świecach wydaje sie ,że iskra jest mniejsza niż na 2 pozostałych. Dodam ,że to wersja 1,8 benzyna bez przepływomierza. Proszę o pomoc !
26032010626.jpg
|
|
Plik ściągnięto 167 raz(y) 335,36 KB |
|
|
|
|
|
marcin18l
CLK 230 Kompressor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 119 Skąd: kraków
|
Wysłany: 2 Kwiecień 2010, 19:00
|
|
|
Chyba się troszkę pośpieszyłeś z tym myciem bo pogoda jeszcze nie sprzyja, ja mam zamiar umyć silnik jak będzie przynajmniej 20 stopni.
Jeśli masz możliwość to przedmuchaj wszystkie wtyczki i zakamarki sprężonym powietrzem.
I zaglądnij pod ten dekiel od świec czy niema tam wody?? |
_________________
|
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 2 Kwiecień 2010, 19:20
|
|
|
marcin18l napisał/a: | I zaglądnij pod ten dekiel od świec czy niema tam wody?? |
będzie na 100%.
Wyciągnij strzykawką wodę i wytrzyj do sucha przewody WN + fajki |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
artusek
Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 6 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2 Kwiecień 2010, 20:59
|
|
|
Zaglądałem pod dekiel i wody było dosłownie kilka kropli - wytarłem to do sucha a przewody spryskałem sprayem z silikonem. Zaraz jadę na stację przedmuchać to powietrzem. |
|
|
|
|
Tony J.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 196 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2 Kwiecień 2010, 21:35
|
|
|
Woda zweryfikowała stan twojej instalacji zapłonowej. Mogłeś też doprawić, zapewne rozlatujące się, wiązki elektryczne silnika. Kup sobie nowe przewody Beru. |
_________________ WDB2020281F204166 Gdzie cylindrów sześć tam trzeba dać jeść. |
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2 Kwiecień 2010, 21:52
|
|
|
I tak kończy się mycie silnika, osobiście uważam taką operację za głupotę we współczesnych autkach, wytrzeć na sucho ile i gdzie się da i koniec, a tak proszę problemy na własne życzenie. |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2 Kwiecień 2010, 21:54
|
|
|
Cytat: | I tak kończy się mycie silnika, osobiście uważam taką operację za głupotę we współczesnych autkach, wytrzeć na sucho ile i gdzie się da i koniec, a tak proszę problemy na własne życzenie. |
Zależy czym, jak ja kiedyś myłem opryskiwaczem, to nie miałem żadnych niespodzianek. Auto do tego stało 5 godzin i się suszyło. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2 Kwiecień 2010, 22:00
|
|
|
Ja wolę nie myć, tylko wszystko na sucho i zero problemów, a poza tym nikt z silnika jeść nie musi, choć też mam chopla na punkcie czystości komory silnikowej |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 2 Kwiecień 2010, 22:09
|
|
|
Kolejny czyścioszek... A teraz będą kłopoty.
Może chociaż porę osób przeczyta ten wątek i wyciągnie prawidłowe spostrzeżenia na przyszłość |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
shellby
Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 49 Skąd: Sligo
|
Wysłany: 2 Kwiecień 2010, 22:20
|
|
|
Witam.
Jest jeszcze taka możliwość jeżeli silnik był nawet ciepły, nagła zmiana temperatury na sondzie lambda i zwariowała. |
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2 Kwiecień 2010, 22:26
|
|
|
shellby napisał/a: | Witam.
Jest jeszcze taka możliwość jeżeli silnik był nawet ciepły, nagła zmiana temperatury na sondzie lambda i zwariowała. | Nie sądzę, to na 99% wina wody. |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
artusek
Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 6 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2010, 01:27
|
|
|
Mój post jest prośbą o pomoc a nie o nic nie wnoszące komentarze. Silnik myłem gdyż był po zimie pobrudzony resztkami po błocie pośniegowym i soli a wiadomo jak Mercedes jest podatny na rdzę. Czytając co niektóre wypowiedzi sam nie wiem czy lepiej umyć komorę silnika czy potem mieć problem z przerdzewiałymi kielichami amortyzatorów...i wszechobecną korozją ? Dzięki odpowiedniej dbałości o czystość i konserwację nigdy nie miałem problemów z korozją w Celince.
Przewody i wszystkie wiązki przedmuchane sprężonym powietrzem niestety na wiele się nie zdało
Zauważyłem ,że iskra na 2 świecach jest mocniejsza niż na 2 pozostałych. |
|
|
|
|
grzesiekx
Pomógł: 95 razy Dołączył: 11 Paź 2006 Posty: 1441 Skąd: słupsk
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2010, 01:31
|
|
|
artusek, daj mu 2-3 dni może sam się uspokoi. |
_________________ VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
|
|
|
|
|
shellby
Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 49 Skąd: Sligo
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2010, 09:35
|
|
|
jacon napisał/a: | shellby napisał/a: | Witam.
Jest jeszcze taka możliwość jeżeli silnik był nawet ciepły, nagła zmiana temperatury na sondzie lambda i zwariowała. | Nie sądzę, to na 99% wina wody. |
Tak, tak to wina wody.
Może mało sprecyzowałem moją wypowiedź.
Jeżeli silnik był ciepły (a nawet gorący), a Ty go myłeś bez wystudzenia i strumień wody poleciał na sondę która jest u góry i była gorąca to może być to.
Ja tak sobie załatwiłem, i nie chodzi mi o samą wilgoć (zwarcie), chodzi o zmianę szokową temperatury.
Ja tylko piszę o mojej przypadłości, też mam c180 1.8 95'.
Załatwiłem sobie sondę.
Ale musisz każdą wtyczkę, kable i inne urządzenia elektryczne osuszyć.
Piszesz że na 2 świecach jest iskra mocniejsza, spróbuj zamienić przewód, jeżeli ta świeca po zamianie będzie dawać mocniejszą iskrę to masz odpowiedź że kable do wymiany.
W kablu jest ścieżka węglowa która się wypala z czasem, a zwarcie wywołane wodą mogło przyspieszyć kres żywotności. |
|
|
|
|
artusek
Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 6 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2010, 11:29
|
|
|
Szukałem przewodów do C180 i sprzedawane są po 2 sztuki ?
http://www.allegro.pl/ite..._c200_c220.html
Oprócz przewodów świeca -cewka są jeszcze jakieś przewody w przedniej częsci silnika pod plastykowymi maskownicami na których jest info na naklejce o wysokim napięciu ? Cóż to za przewody ? |
|
|
|
|
|