Spalanie a szerokosc opony |
Autor |
Wiadomość |
eldorado
LPG BLOS
Pomógł: 12 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 912 Skąd: Lubartów
|
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 12 Sierpień 2010, 15:17
|
|
|
eldorado, NMS |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
wojakk3
Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 9 Skąd: radom
|
Wysłany: 10 Wrzesień 2011, 11:49
|
|
|
ja mam c 200d opony 225/45/r17 spalanie ok 6l/100km przy jezdzie 90- 100km/h
zmieniam opony na 185/65/r15 jaka moze byc roznica w spalaniu? |
|
|
|
|
AG80
Adam
Pomógł: 27 razy Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 1210 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 10 Wrzesień 2011, 11:58
|
|
|
Sądzę, że niewielka, nie spodziewał bym się nawet pół litra. |
_________________ Był: S202 C200 CDI T manual - biały Classic
Jest: Mazda 6 GH 2.0 MZR - czarne kombi w elpegu |
|
|
|
|
wojakk3
Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 9 Skąd: radom
|
Wysłany: 10 Wrzesień 2011, 12:08
|
|
|
dobre i to, jak sprawdze to napisze |
|
|
|
|
AG80
Adam
Pomógł: 27 razy Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 1210 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 10 Wrzesień 2011, 12:14
|
|
|
Jest prawie niemożliwe porównanie spalania w drogowych warunkach, za dużo czynników ma wpływ na spalanie... |
_________________ Był: S202 C200 CDI T manual - biały Classic
Jest: Mazda 6 GH 2.0 MZR - czarne kombi w elpegu |
|
|
|
|
chefren
Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 45 Skąd: Byle dalej od miasta
|
Wysłany: 12 Wrzesień 2011, 22:07
|
|
|
Myślę, że różnica w spalaniu nie będzie dramatyczna ale zauważalna. Bo większe gumy to zawsze większe opory toczenia wynikające z większej powierzchni styku. No i jakaś moc musi je rozpędzać.
Poza tym auto będzie się nieco inaczej prowadzić ale jest to kwestia znalezienia kompromisu między oczekiwaniami a efektem końcowym. Osobiście nie polecam dużych gum do podstawowych silników. Efekt końcowy niewart ceny. |
_________________ W202 '96 C280 |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 12 Wrzesień 2011, 22:12
|
|
|
Szerokość koła to nie wszystko(u mnie 205 przód i 225 tył). Liczy się też waga koła z oponą. Monoblocki są dość ciężkie i razem z klimą i miejską jazdą generuje to u mnie około 11-12 litrów na setkę w lato. W zimę kiedy mam zwykłe stalówki spalanie oscyluje w granicach 10-ciu, 11-stu litrów. Ogólnie litr półtora więcej na "monoblockach". |
|
|
|
|
chefren
Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 45 Skąd: Byle dalej od miasta
|
Wysłany: 12 Wrzesień 2011, 22:25
|
|
|
Znaczy się "masa nieresorowana"? Do tego więc dochodzi zawieszenie i to całkiem rozbudowane.
Poza tym gwoli ciekawości zważyłem pełne koła z alu i stalówki w porównywalnym rozmiarze i różnica w masie była wręcz symboliczna (ok. 7%).
Jaki więc sens jest wypisywać w prospektach "...felgi ze stopów lekkich". Farmazony i tyle.
No ale wątek jest o gumach a nie felgach.... |
_________________ W202 '96 C280 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13 Wrzesień 2011, 10:22
|
|
|
chefren, bo stopy aluminium to stopy lekkie, ze względu na ciężar własciwy (2,7g/cm3) Tylko niestety własciwości takich stopów są dużo gorsze od żelaznych, to trzeba zastosować tego więcej. Można poprawić wł. mechaniczne poprzez ugniot, obróbkę cieplną czy chemiczną kończąc na domieszkach stopowych (krzem, miedź, cynk, mangan), ale to kosztuje. Dlatego są drogie felgi, naprawdę ze stopów lekkich, które są tak samo wytrzymałe co stalowe, ale przy zredukowanej masie. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
chefren
Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 45 Skąd: Byle dalej od miasta
|
Wysłany: 13 Wrzesień 2011, 13:10
|
|
|
Cóż... jak ktoś wykrwawi 300-400 tysi na auto to zestaw felg "magnezowych" za 20 tysi będzie niczym paczka fajek O kosztach napraw nie wspomnę.
W autach używanych eksperymenty z różnymi gumami na felgach nie będą aż tak drogie, szczególnie jeśli możemy zaczerpnąć z cudzych doświadczeń.
Lepiej w prostym aucie ze zwykłym silnikiem nie brnąć w egzotykę typu 245/35 no chyba ze producent tak zaleca. |
_________________ W202 '96 C280 |
|
|
|
|
djlotos
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 42 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18 Listopad 2013, 08:40
|
|
|
Jeżeli chodzi o moje przygody z oponami to jestem za balonową klasyką 195/65/15.
Nie jeżdżę wyczynowo, chociaż porządna guma w tym rozmiarze naprawdę gwarantuje dobrą przyczepność. Mam duży komfort podczas jazdy po nierównościach i nie martwię się zbytnio wjeżdżając na krawężniki. Opony w tym rozmiarze są względnie tanie i chyba amatorzy cudzej własności rzadziej kradną koła z tak klasyczną oponą. Rozmawiałem z kilkoma osobami, które zastały o poranku pojazd na cegłach i zawsze były tam jakieś szerokie nisko profilowe walce. |
_________________ Meś C180T 97r.
Mitsubishi Galant 2.0 Turbo ECI 1981r
--------
mój VIN: WDB2020781F594867 |
|
|
|
|
chefren
Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 45 Skąd: Byle dalej od miasta
|
Wysłany: 18 Listopad 2013, 09:39
|
|
|
Bo trzeba stosować jakieś elemantarne zabezpieczenia fo kół.
Poza tym szerokie gumy łatwo sprzedać na giełdzie za ~600-700zł skoro ten sam zestaw nowych kosztuje 4x więcej. |
_________________ W202 '96 C280 |
|
|
|
|
Ostry
Damian
Pomógł: 7 razy Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 1038 Skąd: Płock/Słupno
|
Wysłany: 18 Listopad 2013, 17:01
|
|
|
chefren nie wiem jakie doświadczenia mają złodzieje ale jeśli ktoś ma ukraść koła to je ukradnie, chyba, że zabezpieczenia są jedyne w swoim rodzaju ale sądzę, że takie zabezpieczenie kosztuje kilkadziesiąt procent ceny kół Jak AG80 ciężko zmierzyć spalanie, no chyba, że zrobić kurs po mieście oraz w trasie i zaraz przełożyć drugi zestaw kół i wykonać pomiar. Ja odczułem jedynie różnicę w dynamice ( zima 195/65/15 - lato 225/45/17) i czuć to, auto na zimowej jest żwawsze i to znacznie. Wg mnie zakładanie szerokich opon do aut poniżej 200hp mija się z celem, mam tu na myśli opony 235+. Chyba, że ktoś dba o względy wizualne ale wtedy lepiej jest chyba zrobić naciąg, by jak najbardziej wysunąć felgi poza obrys auta. |
_________________ Nie ma pieniędzy zaoszczędzonych, są tylko te wydane.
|
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 18 Listopad 2013, 22:36
|
|
|
wiadomo że szersza opona to większy współczynnik tarcia i większe spalanie ale różnica to chyba w zalezności od stylu jazdy, gdyby ktos chciał kupic antykradzieżówki do mercedesa to mam 4 śruby i 2 klucze w stanie bdb |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
|