Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamiana tylnego mostu
Autor Wiadomość
daniel1984 
daniel1984


Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 13
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 27 Czerwiec 2010, 19:08   Zamiana tylnego mostu

Witam
Moje pytanie odnosi sie do zamiany tylnego mostu z W 202 2.2D 96r. na most z z silnika 2.5D . Chciałbym uzyskać wiekszą predkość przy niższych obrotach silnika . Jazda 110 km/h przy 3000 obr/min troche jest denerwująca. Samochodu nie zamienie na zaden inny , a pytam z ciekawości , bo może ktoś już próbował coś z tym zrobić . A może jest jakiś inny sposób ?
_________________

 
 
holloww 

Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 9
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 28 Czerwiec 2010, 17:39   

Wymiana samego mostu może niewiele dać, bo przełożenia są chyba podobne. Możesz też mieć przekłamania na liczniku.
_________________
www.mercserwis.pl naprawimy każdego mercka
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 28 Czerwiec 2010, 18:17   

Licznik bierze prędkość z czujników ABS ;)
Skrzynie w obu autach będą te same. Pytanie tylko o ile 250 ma więcej luzu przy 100mkh w porównaniu do dwieściedwudziestki :) Imho powinno to zadziałać :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
daniel1984 
daniel1984


Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 13
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 30 Czerwiec 2010, 09:47   

Kolego Camel , co masz na myśli pisząc o luzie przy 100km/h . A czy wiecie gdzie znajdę dane odnośnie zastosowanych przełożeń w tylnych mostach .
_________________

 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 30 Czerwiec 2010, 10:34   

daniel1984, ale możesz też uzyskać gorsze osiągi i wyższe osiągi...
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
kmtaxi 
Krzysztof

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 167
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 30 Czerwiec 2010, 13:32   

Sądzę, że kolega Camel miał na myśli luz w prędkości przy zmianie wyższych biegów.
_________________
W210 2.2 Cdi automat 2001r
był W202 2,2 D 1996r
Jestem też tu:
http://www.w210.pl/index.php
http://www.mercmania.pl/forum/
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 30 Czerwiec 2010, 14:27   

Hehe, luzu w znaczeniu niższe obroty. Faakt, bardzo nie jasno się wypowiedziałem, sorry za błąd.
Cytat:
Pytanie tylko o ile 250 ma więcej luzu przy 100mkh w porównaniu do dwieściedwudziestki

W znaczeniu: o ile 250 ma niższe obroty przy 100kmh w porównaniu do 220 ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
daniel1984 
daniel1984


Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 13
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 30 Czerwiec 2010, 17:58   

Sledząc allegro wiem , że most z silnika 2.2 to przełożenie 3.27 , a silnika 2.5 3.07 . Dowiedziałem sie z innego forum iż im mniejsza wartość przełożenia tym wieksza predkość kosztem przyspieszenia . Generalnie takie rozwiązanie byłoby zadowalające . Czy ktoś może sie wypowiedzieć co o tym sądzi ?
_________________

 
 
gucionexia 
Turbo V6 :)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 780
Skąd: się biorą dzieci?
Wysłany: 30 Czerwiec 2010, 19:02   

Przepraszam za OT ale serce mi rośnie jak patrze na to jak pomagacie koledze, bo jeszcze rok temu miał by tu pole do popisu pan D od drutów itp.

Przepraszam za OT nie na temat.
_________________
w202 1.8 95r ELEGANCE
WDB2020181F307308(był)
Nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
 
 
andrzej ulinski 
au1310

Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 97
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 1 Lipiec 2010, 09:13   

daniel1984 napisał/a:
Sledząc allegro wiem , że most z silnika 2.2 to przełożenie 3.27 , a silnika 2.5 3.07 . Dowiedziałem sie z innego forum iż im mniejsza wartość przełożenia tym wieksza predkość kosztem przyspieszenia . Generalnie takie rozwiązanie byłoby zadowalające . Czy ktoś może sie wypowiedzieć co o tym sądzi ?


daniel,w 250TD w manualu (tak jest u mnie) przelozenie wynosi 3,46.Odnosnie wymiany dyfra z innym przelozeniem liczyc sie trzeba z innym zuzyciem paliwa.Nie polecam takich takich fantazji bo madre glowy ktore projektowaly bebechy w dyfrze biora tez pod uwage moc silnika(tak jak bys z 200D wsadzil dyfer do kompressora 192KM i popedalowal go!Ile pochodzi?)Najbezpieczniej jest,o ile masz szczescie,zmienic auto na inny model,oczywiscie w 202.Pozdrawiam.
_________________
WDB2021281F382832
 
 
daniel1984 
daniel1984


Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 13
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2 Lipiec 2010, 18:05   

Sledząc zarówno nasze forum jak i inne to raczej nikt nie poleca takich przemian . Czytałem , że jeśli zależy komuś na przyspieszeniu to ok można pokombinować , ale nie odwrotnie . Nie chciałbym też popsuć sobie autka za bardzo go lubię . Pytanie do właścicieli 2.2D jaką macie prędkość obrotową przy 110 kmh oczywiście n piątym biegu.
_________________

 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 2 Lipiec 2010, 20:42   

daniel1984 napisał/a:
Dowiedziałem sie z innego forum iż im mniejsza wartość przełożenia tym wieksza predkość kosztem przyspieszenia

Do tego inne forum potrzebne nie jest: wystarczy wsiąść na rower i spróbować jazdy na różnych "przerzutkach" - od razu wszystko wiadomo...


daniel1984 napisał/a:
Sledząc zarówno nasze forum jak i inne to raczej nikt nie poleca takich przemian

Dlaczego? Wszystko jest dla ludzi - trzeba mieć tylko jakiekolwiek pojęcie o co w tym wszystkim chodzi. Jedno auto jest użytkowane cały czas "na pusto", drugie cały czas z pełnym obciążeniem. Trzecie na terenie równinnym, a czwarte w wysokich górach. Piąte jeździ solo, a szóste cały czas z przyczepą. Siódme tylko w mieście, a ósme tylko "na trasie".Wystarczy spojrzeć na przełożenia aut z tym samym silnikiem: limuzyny, kombi i taksówki - zazwyczaj są inne. Oprócz tego można z tych założeń wykonać dodatkowe kombinacje, np.: auto jeździ w górach, z pełnym obciążeniem i dodatkowo z przyczepą lub: auto jeździ nieobciążone, po równinie i poza miastem. Chyba się zgodzisz, że wymagania dla przełożenia układu napędowego każdego z nich są zupełnie różne. Niestety - koszty produkcji wymagają, żeby dokonywać w tej mierze kompromisu. Auto musi być uniwersalne i tanie w produkcji - przyjmuje się jakieś średnie warunki eksploatacji i do nich dobiera się przełożenie układu napędowego.
daniel1984 napisał/a:
Pytanie do właścicieli 2.2D jaką macie prędkość obrotową przy 110 kmh oczywiście n piątym biegu.

Jakie auto miałeś poprzednio? Czyżby "malucha" który był robiony kilkanaście lat z tą samą skrzynią i tym samym przełożeniem przekładni głównej? Wtedy Twoje pytanie ma sens.
Mercedes 202 z silnikiem 2,2D miał dwa rodzaje skrzyń pięciobiegowych, manualnych, jedną automatyczną, również pięciobiegową (nie wspomniałeś o którą pytasz!) a do tego dochodzi co najmniej pięć różnych tylnych przekładni o różnym przełożeniu. Wystarczy spojrzeć do EPC żeby się o tym przekonać.
Tak więc nie gniewaj się, ale pytanie jest zadane z bardzo małą znajomością tematu. Lepiej osobiście nie zabieraj się za dobieranie przełożenia tylnego mostu do swojego auta.
Pzdr. G
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,078 sekundy. Zapytań do SQL: 7