|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Zamiana tylnego mostu |
Autor |
Wiadomość |
daniel1984
daniel1984
Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 13 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 27 Czerwiec 2010, 19:08 Zamiana tylnego mostu
|
|
|
Witam
Moje pytanie odnosi sie do zamiany tylnego mostu z W 202 2.2D 96r. na most z z silnika 2.5D . Chciałbym uzyskać wiekszą predkość przy niższych obrotach silnika . Jazda 110 km/h przy 3000 obr/min troche jest denerwująca. Samochodu nie zamienie na zaden inny , a pytam z ciekawości , bo może ktoś już próbował coś z tym zrobić . A może jest jakiś inny sposób ? |
_________________
|
|
|
|
|
holloww
Dołączył: 24 Cze 2010 Posty: 9 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 28 Czerwiec 2010, 17:39
|
|
|
Wymiana samego mostu może niewiele dać, bo przełożenia są chyba podobne. Możesz też mieć przekłamania na liczniku. |
_________________ www.mercserwis.pl naprawimy każdego mercka |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Czerwiec 2010, 18:17
|
|
|
Licznik bierze prędkość z czujników ABS
Skrzynie w obu autach będą te same. Pytanie tylko o ile 250 ma więcej luzu przy 100mkh w porównaniu do dwieściedwudziestki Imho powinno to zadziałać |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
daniel1984
daniel1984
Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 13 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 30 Czerwiec 2010, 09:47
|
|
|
Kolego Camel , co masz na myśli pisząc o luzie przy 100km/h . A czy wiecie gdzie znajdę dane odnośnie zastosowanych przełożeń w tylnych mostach . |
_________________
|
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 30 Czerwiec 2010, 10:34
|
|
|
daniel1984, ale możesz też uzyskać gorsze osiągi i wyższe osiągi... |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
kmtaxi
Krzysztof
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 167 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30 Czerwiec 2010, 14:27
|
|
|
Hehe, luzu w znaczeniu niższe obroty. Faakt, bardzo nie jasno się wypowiedziałem, sorry za błąd. Cytat: | Pytanie tylko o ile 250 ma więcej luzu przy 100mkh w porównaniu do dwieściedwudziestki |
W znaczeniu: o ile 250 ma niższe obroty przy 100kmh w porównaniu do 220 |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
daniel1984
daniel1984
Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 13 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 30 Czerwiec 2010, 17:58
|
|
|
Sledząc allegro wiem , że most z silnika 2.2 to przełożenie 3.27 , a silnika 2.5 3.07 . Dowiedziałem sie z innego forum iż im mniejsza wartość przełożenia tym wieksza predkość kosztem przyspieszenia . Generalnie takie rozwiązanie byłoby zadowalające . Czy ktoś może sie wypowiedzieć co o tym sądzi ? |
_________________
|
|
|
|
|
gucionexia
Turbo V6 :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 780 Skąd: się biorą dzieci?
|
Wysłany: 30 Czerwiec 2010, 19:02
|
|
|
Przepraszam za OT ale serce mi rośnie jak patrze na to jak pomagacie koledze, bo jeszcze rok temu miał by tu pole do popisu pan D od drutów itp.
Przepraszam za OT nie na temat. |
_________________ w202 1.8 95r ELEGANCE
WDB2020181F307308(był)
Nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
|
|
|
|
|
andrzej ulinski
au1310
Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 97 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 1 Lipiec 2010, 09:13
|
|
|
daniel1984 napisał/a: | Sledząc allegro wiem , że most z silnika 2.2 to przełożenie 3.27 , a silnika 2.5 3.07 . Dowiedziałem sie z innego forum iż im mniejsza wartość przełożenia tym wieksza predkość kosztem przyspieszenia . Generalnie takie rozwiązanie byłoby zadowalające . Czy ktoś może sie wypowiedzieć co o tym sądzi ? |
daniel,w 250TD w manualu (tak jest u mnie) przelozenie wynosi 3,46.Odnosnie wymiany dyfra z innym przelozeniem liczyc sie trzeba z innym zuzyciem paliwa.Nie polecam takich takich fantazji bo madre glowy ktore projektowaly bebechy w dyfrze biora tez pod uwage moc silnika(tak jak bys z 200D wsadzil dyfer do kompressora 192KM i popedalowal go!Ile pochodzi?)Najbezpieczniej jest,o ile masz szczescie,zmienic auto na inny model,oczywiscie w 202.Pozdrawiam. |
_________________ WDB2021281F382832 |
|
|
|
|
daniel1984
daniel1984
Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 13 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2 Lipiec 2010, 18:05
|
|
|
Sledząc zarówno nasze forum jak i inne to raczej nikt nie poleca takich przemian . Czytałem , że jeśli zależy komuś na przyspieszeniu to ok można pokombinować , ale nie odwrotnie . Nie chciałbym też popsuć sobie autka za bardzo go lubię . Pytanie do właścicieli 2.2D jaką macie prędkość obrotową przy 110 kmh oczywiście n piątym biegu. |
_________________
|
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 2 Lipiec 2010, 20:42
|
|
|
daniel1984 napisał/a: | Dowiedziałem sie z innego forum iż im mniejsza wartość przełożenia tym wieksza predkość kosztem przyspieszenia |
Do tego inne forum potrzebne nie jest: wystarczy wsiąść na rower i spróbować jazdy na różnych "przerzutkach" - od razu wszystko wiadomo...
daniel1984 napisał/a: | Sledząc zarówno nasze forum jak i inne to raczej nikt nie poleca takich przemian |
Dlaczego? Wszystko jest dla ludzi - trzeba mieć tylko jakiekolwiek pojęcie o co w tym wszystkim chodzi. Jedno auto jest użytkowane cały czas "na pusto", drugie cały czas z pełnym obciążeniem. Trzecie na terenie równinnym, a czwarte w wysokich górach. Piąte jeździ solo, a szóste cały czas z przyczepą. Siódme tylko w mieście, a ósme tylko "na trasie".Wystarczy spojrzeć na przełożenia aut z tym samym silnikiem: limuzyny, kombi i taksówki - zazwyczaj są inne. Oprócz tego można z tych założeń wykonać dodatkowe kombinacje, np.: auto jeździ w górach, z pełnym obciążeniem i dodatkowo z przyczepą lub: auto jeździ nieobciążone, po równinie i poza miastem. Chyba się zgodzisz, że wymagania dla przełożenia układu napędowego każdego z nich są zupełnie różne. Niestety - koszty produkcji wymagają, żeby dokonywać w tej mierze kompromisu. Auto musi być uniwersalne i tanie w produkcji - przyjmuje się jakieś średnie warunki eksploatacji i do nich dobiera się przełożenie układu napędowego.
daniel1984 napisał/a: | Pytanie do właścicieli 2.2D jaką macie prędkość obrotową przy 110 kmh oczywiście n piątym biegu. |
Jakie auto miałeś poprzednio? Czyżby "malucha" który był robiony kilkanaście lat z tą samą skrzynią i tym samym przełożeniem przekładni głównej? Wtedy Twoje pytanie ma sens.
Mercedes 202 z silnikiem 2,2D miał dwa rodzaje skrzyń pięciobiegowych, manualnych, jedną automatyczną, również pięciobiegową (nie wspomniałeś o którą pytasz!) a do tego dochodzi co najmniej pięć różnych tylnych przekładni o różnym przełożeniu. Wystarczy spojrzeć do EPC żeby się o tym przekonać.
Tak więc nie gniewaj się, ale pytanie jest zadane z bardzo małą znajomością tematu. Lepiej osobiście nie zabieraj się za dobieranie przełożenia tylnego mostu do swojego auta.
Pzdr. G |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,078 sekundy. Zapytań do SQL: 7
| |
|