Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
10 Luty 2012, 12:04
bagnet do automatycznej skrzyni biegów
Autor Wiadomość
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 14 Lipiec 2010, 19:24   

Witam,

No Panowie chyba każdy zna procedurę pomiaru oleju i nie musimy się tu nad tym rozwodzić.
A teraz uwaga: rozwiewam wszelkie wątpliwości co do wymiarów bagnetu - sprawdziłem suwmiarką na swoim oryginale i mogę się podpisać pod tym rysunkiem, który załączam.
Żeby było śmieszniej znalazłem go chyba na naszym forum jak już zakupiłem bagnet :mrgreen: W każdym razie nie żałuję zakupu :wink:

Wymiary miarki do pomiaru oleju w skrzyniach 722.6
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
Ostatnio zmieniony przez Pioterek 14 Styczeń 2012, 14:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
telewizorek99 
c180asg-99rLpg


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 112
Skąd: WlKp
Wysłany: 15 Lipiec 2010, 18:01   

więc nie pomyliłem wymiaru-i tak jak pisałem wcześniej55m-65mm-pomyliłem sie tylko o o,5mm-a to błąd niezauważalny w tej materii-pozdro
_________________
WDB2020181A761856
 
 
yaraso 


Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 25
Skąd: Koszalin
Wysłany: 29 Listopad 2012, 20:02   

telewizorek99 napisał/a:
wystarczy pancerz od linki rowerowej-a od dołu powinno być -55mm-65mm
Niestety, jeżeli chodzi o pomiar linką lub drutem to wysokość poziomu oleju wynosi 65 - 75mm gdyż ta oprze się o podłoże w skrzyni.

Zwróćcie uwagę na rysunek powyżej czyli oryginalny bagnet z MB ma kołnierz nad miarą, który zatrzymuje bagnet wcześniej a ten nie opiera się o podłoże - wówczas poziom oleju na takim bagnecie jest niższy i wynosi 55 -65mm.
_________________
MB W202 C180 ELEGANCE
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 29 Listopad 2012, 22:37   

yaraso, a skąd masz takie wnioski? To nie jest narzędzie do skrzyni 722.4, gdzie w każdej jest bagnet, to jest bagnet do skrzyń 722.6, które fabrycznie go nie mają.
No nic cie błysnąłeś wiedzą, bo oryginalny bagnet serwisowy też opiera się o "podłoże w skrzyni", a do tego kołnierza o którym piszesz jest jeszcze zapasu ze 40 cm po włożeniu bagnetu do końca. Pewnie nie widziałeś na oczy oryginalnego bagnetu, a jak nie widziałeś, to i nie mierzyłeś.
Nie mieszaj ludziom w głowach, bo jak widać sam nie masz wiedzy w temacie :| .
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
yaraso 


Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 25
Skąd: Koszalin
Wysłany: 30 Listopad 2012, 14:17   

Pioterek, tak łatwo Ci ocenić co widziałem a co nie, oj wiedza Twoja tylko teoretyczna :-) Rozbierz skrzynie a zobaczysz o co chodzi.

Na oryginalnym bagnecie nad miarą masz kołnierz (trójkąt) i nie jest on na wysokości 40cm jaki piszesz :-) tylko cyrka 8cm.
Ten kołnierz opiera się o zwężenie w skrzyni i zapewniam Cię że oryginalny bagnet podczas pomiaru w skrzyniach 722.6xx nie dotyka "podłoża w skrzyni".



Jeżeli tego nie zrozumiesz to napisz, wkleję fotkę pokazową ku Twojemu oświeceniu i pokory której brak. :D

Żaden producent nie pozwoliłby sobie na tak nieprecyzyjny pomiar jakim jest dotykanie bagnetem po podłoże :D tym bardziej giętkim. Oj Piotrek Piotrek :D
O, w Trabancie tak się mierzyło poziom paliwa w zbiorniku pod maską - była fabryczna miarka którą należało oprzeć o dno zbiornika.
Mam nadzieje, że nie zrujnowałem Ci kariery.. :)
_________________
MB W202 C180 ELEGANCE
Ostatnio zmieniony przez yaraso 1 Grudzień 2012, 11:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 30 Listopad 2012, 18:42   

yaraso napisał/a:
Pioterek, tak łatwo Ci ocenić co widziałem a co nie, oj wiedza Twoja tylko teoretyczna :-) Rozbierz skrzynie a zobaczysz o co chodzi.

Nie teoretyczna, tylko praktyczna z pomiarów swoim oryginalnym bagnetem, nie linką rowerową. Do wymiany oleju nie rozbieram skrzyni :)

yaraso napisał/a:
Na oryginalnym bagnecie nad miarą masz kołnierz (trójkąt) i nie jest on na wysokości 40cm jaki piszesz :-) tylko cyrka 10cm.

No to widzę, że się nie rozumiemy: ja piszę, że jak wkładam bagnet do końca to wystaje on na jakieś 40 cm, czyli tyle ma zapasu jeszcze. Myślałem, że piszesz o tej czerwonej rączce, która ma się oprzeć o rurkę, a Tobie chodzi chyba o to małe zgrubienie przed momentem połączenia tej plastykowej końcówki z drutem bagnetu. Skoro wkładam taki bagnet do skrzyni to opiera się on o jakieś "podłoże", no bo dalej nie pójdzie, a co jest tym podłożem już nie wnikałem, bo i po co miałem to robić :) .

yaraso napisał/a:
Jeżeli tego nie zrozumiesz to napisz, wkleję fotkę pokazową ku Twojemu oświeceniu i pokory której brak. :D

A wklejaj, może oświecisz innowierców co to mają linki rowerowe :D . Jak pisałem w poście, gdzie wrzuciłem foto bagnetu: ja mam oryginalny, a jak się opiera o zwężenie, które jest dla niego "podłożem skrzyni" to dla mnie pasuje i nic mi to nie zmienia, bo błędu nie popełniam. Jednakże Twoją teorię przyjmuję do wiadomości i przy najbliższej wymianie oleju sobie to zweryfikuję osobiście. A myślę, że informacja ta jest ważna dla kolegów z bagnetami własnej roboty. Pokory mi nie brak, tak sądzę.

yaraso napisał/a:
Żaden producent nie pozwoliłby sobie na tak nieprecyzyjny pomiar jakim jest dotykanie bagnetem po podłoże :D tym bardziej giętkim. Oj Piotrek Piotrek :D

No tak jak pisałem wyżej: ja o jednym, a Ty o drugim pisałeś, wyszła trochę rozmowa głuchego ze ślepym o kolorach :wink:

yaraso napisał/a:
Mam nadzieje, że nie zrujnowałem Ci kariery.. :)

Jakiej kariery? :shock:
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Listopad 2012, 20:11   

yaraso napisał/a:
Na oryginalnym bagnecie nad miarą masz kołnierz (trójkąt) i nie jest on na wysokości 40cm jaki piszesz :-) tylko cyrka 10cm.
Ten kołnierz opiera się o zwężenie w skrzyni i zapewniam Cię że oryginalny bagnet podczas pomiaru w skrzyniach 722.6xx nie dotyka "podłoża w skrzyni".


Twoja teoria, choć nie twierdzę, że nie prawdziwa jest jednak bardzo kontrowersyjna. Rozbija bowiem w proch jedynie słuszną, przekazywaną z dziada pradziada na różnych forach Mercedesa, teorię pomiaru przy pomocy linki rowerowej :wink:
Jeśli to co mówisz jest prawdą, to calkiem dużo właścicieli Mercedesów jeździ w tej chwili ze zbyt niskim poziomem oleju w skrzyni.
Dobrze, że mam 722.4 :mrgreen:
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
yaraso 


Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 25
Skąd: Koszalin
Wysłany: 1 Grudzień 2012, 11:31   

Javoreczek napisał/a:
Rozbija bowiem w proch jedynie słuszną, przekazywaną z dziada pradziada na różnych forach Mercedesa, teorię pomiaru przy pomocy linki rowerowej :wink:

Zdaje sobie z tego sprawę :) tym bardziej że post jest sprzed dwóch. Ale jak go zobaczyłem (i w szczególności odpowiedzi) nie mogłem nie zareagować.
Ta różnica w pomiarze "linką rowerową" a bagnetem oryginalnym to około 11mm.
Uważam że nie ma co się załamywać gdyż jeżeli ktoś miał poziom maksymalny na lince rowerowej (te 65mm) będzie miał poziom minimalny na oryginalnym bagnecie (ok 55mm), choć kompletnie nie radzę robić pomiarów w całości giętkim przyrządem.

Woli uzupełnienia, na rozgrzanym oleju w skrzyni do 85st, dźwignia w pozycji P, pomiar po około 3-4 minutach pracy silnika na biegu jałowym tak aby dać czas spłynięcia oleju z wewnętrznych ścian skrzyni. Pomiaru dokonać 2-3 razy.

Na allegro są bagnety zamienne, ale zwróćcie uwagę czy są odpowiednio skalibrowane, tzn te które nie mają kołnierza (trójkąta) nad miarą i dokonują pomiaru o "oparcie się o podłoże skrzyni" a nie krawędź w szyjce mają mieć wartości poziomu 65-75mm np jak ta:
http://allegro.pl/miarka-...2811697249.html
Przy okazji przyjrzyjcie się rysunkom na aukcji, a będzie wiadomo o co chodzi.
_________________
MB W202 C180 ELEGANCE
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 1 Grudzień 2012, 16:46   


To nowość na allegro, że ktoś wziął na to poprawkę :idea:
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
yaraso 


Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 25
Skąd: Koszalin
Wysłany: 1 Grudzień 2012, 18:17   

Pioterek, i o to właśnie mi chodziło :)

Nigdzie (samochody, motocykle) nie stosuje się pomiaru ważnego płynu czy tym bardziej oleju w oparciu o "dotknięcie podłoża". No chyba że we wspomnianym Trabancie :D
_________________
MB W202 C180 ELEGANCE
 
 
Shaggy 

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 540
Skąd: Szczecin
Wysłany: 1 Grudzień 2012, 20:51   

Czyli jakie wymiary powinna mieć miarka od krawędzi :?: Kupiłem bagnet identyczny jak na aukcji ale czy jest poprawnie wyskalowany :idea:
_________________
Opel Vectra C 1,9CDTi 2008 180KM Automat
Mercedes S211 2,2 CDi WDB2112061A587714 $$2019
Mercedes S202 2,2 CDI WDB2021931G000019 $$2016
Peugeot 405 Signature 1,9TD 1995 $$2012
Mercedes w202 2,2D Classic 1994 sedam $$2015
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Grudzień 2012, 19:28   

Hmm ciekawostka.
Jak wymienialiśmy u ojca w skrzyni olej, to wlaliśmy na oko (na linkę rowerową ok 55mm) chyba 6 czy 6,5 litra.
Potem na praktykach zmierzyłem oryginalnym bagnetem. Wlazł jeszcze litr.
Nie wyciągnąłem wtedy żadnych wniosków, bo w zasadzie z linki ciężko było cokolwiek odczytać.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
yaraso 


Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 25
Skąd: Koszalin
Wysłany: 3 Grudzień 2012, 09:24   

Shaggy napisał/a:
Czyli jakie wymiary powinna mieć miarka od krawędzi


Jeżeli masz bagnet oryginalny lub zamienny ale z trójkątnym małym kołnierzem nad miarą to 55mm-65mm.

Jeżeli masz bagnet zamienny prosty (usztywniony na końcu ale bez kołnierza), ew. drut to 65-75mm.

Pomiar całkowicie giętką linką rowerową uważam nie właściwy i nie dokładny nawet tzw "metodą garażową".
_________________
MB W202 C180 ELEGANCE
 
 
Shaggy 

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 540
Skąd: Szczecin
Wysłany: 3 Grudzień 2012, 09:42   

yaraso, mam dokładnie taki jak na aukcji, przynajmniej z wyglądu identyczny. Czyli wychodzi że powinno mieć 65-75. Będę musiał dzisiaj sprawdzić :idea:
_________________
Opel Vectra C 1,9CDTi 2008 180KM Automat
Mercedes S211 2,2 CDi WDB2112061A587714 $$2019
Mercedes S202 2,2 CDI WDB2021931G000019 $$2016
Peugeot 405 Signature 1,9TD 1995 $$2012
Mercedes w202 2,2D Classic 1994 sedam $$2015
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 15