w202 2.5 td problem |
Autor |
Wiadomość |
adrianp
Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 4 Skąd: płonsk
|
Wysłany: 18 Listopad 2012, 21:55 w202 2.5 td problem
|
|
|
Witam Was !
Kupiłem wczoraj w202 2.5 td za pare groszy i mam z nim problem. Przeczytałem juz chyba wszystkie podobne tematy, ale nigdzie nie znalazłem podobnego przypadku.
Samochód jest mułowaty, co jest dziwne zaczyna dobrze jechać po przekroczeniu ok 3500 tys obrotów, ale i tak wydaje mi sie ze powinien lepiej (jechałem kiedys taxi z takim silnikiem i wbijała w fotel - tu tego nie ma). Odpala normalnie, nie kopci. Nie wiem czy w tym modelu tak jest, ale nie słysze charakterystycznego swistu turbiny. Moim zdaniem chodzi ale nie daje z siebie tyle co powinna ( luzu nie ma, wirnik chodzi normalnie).
Diesel powinien ciągnąć od niskich obrotów, a tu jest na odwrót.
Posiada automatyczną skrzynie, jesli przerzucam recznie i ciągne sie go dosc wysoko da sie jechac. Jesli jade tylko na ' D ' po przekroczeniu 100 km/h baaaardzo ciezko ma sie dalej bująć. Jest to wersja bez przepływki.
Liczne na jakieś sugestie z Waszej strony
Pozdrowienia dla Wszystkich |
|
|
|
|
gibaj
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 268 Skąd: LBL
|
Wysłany: 19 Listopad 2012, 08:12
|
|
|
a zawór sterowania turbiny jest ok? podmień najlepiej dla pewności na sprawny i będziesz wiedział
coś takiego jakbyś nie wiedział http://moto.allegro.pl/me...2754756892.html albo posprawdzaj wszystkie przewody idącego do niego i od niego może któryś jest dziurawy |
|
|
|
|
malyjunak
w201 om601
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Paź 2012 Posty: 30 Skąd: trzcianka
|
Wysłany: 19 Listopad 2012, 21:32
|
|
|
Sprawdź czy turbina dmucha. Odpal silnik zduś palcami wąż i dodaj gazu. Musi puchnąć tak abyś nie mógł go utrzymać zgniecionego. Jak będzie inaczej szukaj uszkodzenia w sterowaniu silnika. Jeszcze możesz sprawdzić: ściągni wąż przy turbo i sprawdź czy wirnik obraca się lekko. |
|
|
|
|
adrianp
Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 4 Skąd: płonsk
|
Wysłany: 19 Listopad 2012, 22:14
|
|
|
Turbinę sprawdziłem już wcześniej - wirnik lekko chodzi, luz ma bardzo mały.
Zauważyłem, że w przewodach paliwowych przy odpalonym siniku przelatują pęcherzyki powietrza. Jak się odpowietrza układ i gdzie może łapać te powietrze? |
|
|
|
|
gibaj
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 268 Skąd: LBL
|
Wysłany: 20 Listopad 2012, 07:50
|
|
|
oringi a szczególnie przy filtrze wstępnym
, pooglądaj wszystkie przewody bo przyczyn może być kilka
łącznie z przewodami pod autem
u mnie jak go rano po nocy odpalę to też poleci ze 2 -3 bańki powietrza ale się tym nie przejmuję
a filtr paliwa napewno dobrze dokręcony? aha i wogóle kiedy go zmieniałeś?
[ Dodano: 20 Listopad 2012, 08:16 ]
Cytat: | Turbinę sprawdziłem już wcześniej - wirnik lekko chodzi, luz ma bardzo mały.
| nie chodzi o wirnik tylko o zawór sterujący pracą turbiny |
|
|
|
|
adrianp
Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 4 Skąd: płonsk
|
Wysłany: 30 Listopad 2012, 22:07
|
|
|
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Problem już rozwiązany. |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 30 Listopad 2012, 23:53
|
|
|
Jeszcze jakbyś napisał dla potomnych co było przyczyną, to byłoby miło |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
|