Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 20:08
Zgrzytający drugi bieg
Autor Wiadomość
pawelwy 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 257
Skąd: Białystok
Wysłany: 27 Kwiecień 2010, 14:42   Zgrzytający drugi bieg

niepokoi mnie bardzo mocny zgrzyt przy wrzucaniu drugiego biegu. nie zgrzyta zawsze, tylko czasami. kiedy nie zgrzyta trzeba mocno wciskać bieg jakby jakąś twardą gumą był podparty drążek. inne biegi wchodzą jednym palcem z metalicznym cyknięciem. zaobserwowałem to po wymianie oleju w skrzyni. możliwe, że było to już wcześniej, ale od kupna do wymiany oleju zrobiłem tylko 80 km. w starym oleju było niewiele opiłków (na magnesie w korku). podobny problem ma ostatnio kolega w dwulitrowym dieslu. synchronizator chyba powodowałby zgrzyty przy każdej zmianie biegu na dwójkę? oleju do skrzyni wlałem katalogowe 1.2 litra i poziom jest 1-2 mm poniżej gwintu korka wlewowego. nie ma też wielkiego znaczenia czy zmieniam bieg szybko czy wolno i z jaką prędkością jadę.
mam C180 '94; wg licznika przejechane 170 tys. km
 
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 27 Kwiecień 2010, 14:51   

Było już o tym na forum.
Synchronizator drugiego biegu do wymiany.
 
 
pawelwy 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 257
Skąd: Białystok
Wysłany: 27 Kwiecień 2010, 17:55   

szukałem na forum, ale może nieskutecznie. to mnie zmartwiłeś. no to celinka będzie musiała poczekać do wakacji na naprawę. może nic jej nie będzie do tego czasu.
 
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 27 Kwiecień 2010, 17:59   

Jak nie będziesz nią jeździł to nic się nie pogorszy ;)
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 27 Kwiecień 2010, 18:09   

Ostatecznie możesz nie używać dwójki - do czasu naprawy oczywiście ;-)
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 27 Kwiecień 2010, 18:52   

Jakiego oleju wlałeś do skrzynki i kto Ci tak doradził :?: :?

Dla pewności sprawdź jeszcze stan tulejek gumowych na cięgnach lewarka pod podłogą oraz regulację tych cięgien... być może to jedno się poluzowało i nie zatrybia jak trza...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
zmichal 
Moderator


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 736
Skąd: lubelskie
Wysłany: 27 Kwiecień 2010, 20:52   

Ja kupiłem auto z identycznym problemem. Jednak u mnie zgrzytało tylko przy redukcji z III biegu na II.
Nie tak dawno postanowiłem to naprawić, oddając auto do gościa grzebiącego w skrzyniach.
Po naprawie bieg nie zgrzyta, jednak podczas jazdy na II słychać wycie :(
Gościu oczywiście zapewniał, że z czasem się dotrze, ale się nie dotarło i wyje mimo iż przejechałem już kilka tys. km
Moja rada pawelwy - poszukaj używanej skrzyni - koszt ok 800,-zł. Po naprawach skrzyni często jest tak jak u mnie - buczenie.
_________________
E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
 
 
pawelwy 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 257
Skąd: Białystok
Wysłany: 27 Kwiecień 2010, 21:37   

wlałem jakiś midlanda z jednym z oznaczeń 85. nie pamiętam dokładnie jaki i nie bardzo mam możliwość sprawdzić. we czwartek mogę napisać jak będę w domu. co do wymiany to uznałem, że należy wymienić bo nie wiadomo nigdy czy ktoś to robił przede mną, a jaki olej i ile to facet w sklepie wyciągnął katalog i sprawdził.
skrzynię raczej będę naprawiał. w dodatku sam, by nikt mi później nie powiedział, że się dotrze. bez urazy komukolwiek, ale w mojej okolicy ze świecą szukać dobrego mechanika, a w serwisie to można tylko wrzodów na żołądku dostać z nerwów, a później widząc rachunek zawału. co do kupna drugiej to nikt mi nie da gwarancji, że będzie lepsza, a koszt pewnie podobny.
 
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 27 Kwiecień 2010, 22:09   

Cytat:
wlałem jakiś midlanda z jednym z oznaczeń 85

Właśnie. Do skrzyń MB nie wlewa się "jakiegoś" oleju, tylko ściśle zalecany przez producenta, jeśli nie oryginał. Konsekwencje mogą być właśnie takie, że olej niespełniający wymagań i zaleceń MB powoduje szybsze zużywanie elementów skrzyni, jak np. synchronizatorów, które wykonane są ze stopu metali kolorowych. Zaczyna się zwykle od II biegu, bo zwykle pracuje pod największym obciążeniem.

Wymiana oleju, jeśli nic się nie dzieje, a zwykle się nie dzieje, w manualu nie jest konieczna w ogóle. Wiem to z doświadczenia. Oryginalny olej ma odpowiedni skład, który praktycznie całkowicie zapobiega zużyciu elementów roboczych i zmiana na inny, nieoryginalny lub niezgodny ze specyfikacją MB dla danej skrzyni, może tylko pogorszyć sytuację i przyspieszyć zgon skrzynki.

Widziałem otwartą skrzynkę z przebiegiem grubo ponad 300tys., nie rozbieraną nigdy wcześniej ani olej nie zmieniany od nowości. Olej miał kolor taki sam, jak w butelce ze sklepu, a elementy wewnątrz skrzyni nie miały absolutnie żadnych oznak zużycia :!:
pawelwy napisał/a:
a jaki olej i ile to facet w sklepie wyciągnął katalog i sprawdził.

Z tymi sklepowymi katalogami jest różnie. Często zamiast informacji "tylko oryginalny" i odesłać do ASO, w katalogu znajdziemy dane oleju producenta, który miał największy udział w sponsoringu katalogu albo wg jeszcze innego klucza.
zmichal napisał/a:
Gościu oczywiście zapewniał, że z czasem się dotrze, ale się nie dotarło i wyje mimo iż przejechałem już kilka tys. km

Nie rozważałeś reklamacji :?:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
pawelwy 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 257
Skąd: Białystok
Wysłany: 28 Kwiecień 2010, 00:02   

zdecydowanie wątpię by akurat olej dopomógł synchronizatorowi. zrobiłem po wymianie ok 1200 km głównie w trasie na 5 biegu. a i jeżdżę też chyba delikatnie (spalanie ostatnio zanotowane to 7.05 l/100km). napisałem jakiś bo nie jestem w stanie przypomnieć sobie nazwy dokładnej. o ile wiem oleje midlanda jest to wyższa półka, oznaczenie odpowiada zalecanemu przez producenta. poza tym jakiego by oleju w fabryce nie zalali to powinno się go wymieniać po określonym przebiegu, bo się starzeje nawet nie jeżdżony i w celu usunięcia efektów ścierania się metali. co do koloru to olej bardzo szybko traci swój pierwotny kolor i po 300 tys. km nie mógł być jak nowy chyba, że był nowy i nie używany. obecnie projektowane układy mogą być smarowane niewymiennym olejem, ale wtedy projektant dopasowuje wartości granic zmęczeniowych materiałów i naddatki na ścieranie do trwałości oleju, przez co przebieg jaki można wykręcić na np: dyfrze w celince jest zdecydowanie mniejszy niż mógł by być.
na coś jednak przydają się studia i laboratoria :wink:
 
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 28 Kwiecień 2010, 08:21   

pawelwy, a ja bardzo miło wspominam wizytę w Auto Idea w Białymstoku :D
sympatyczna, sprawna i kompetentna obsługa, dobra kawa :mrgreen:
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

Ostatnio zmieniony przez topol 28 Kwiecień 2010, 10:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zmichal 
Moderator


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 736
Skąd: lubelskie
Wysłany: 28 Kwiecień 2010, 10:22   

pawelwy do C180 w manualu powinieneś wlać Castrol TQ - jest to olej zalecany przez producenta. Natomiast z tymi zamiennikami to właśnie różnie może być.

jjankiello napisał/a:
zmichal napisał/a:
Gościu oczywiście zapewniał, że z czasem się dotrze, ale się nie dotarło i wyje mimo iż przejechałem już kilka tys. km

Nie rozważałeś reklamacji


hmm - reklamować spieprzoną skrzynię w warsztacie, w którym zakosili mi katalizator to chyba marny pomysł :?
_________________
E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 28 Kwiecień 2010, 23:20   

U mnie tez czasem zgrzytnie drugi bieg. Czy to przy zmianie z 1 na 2 czy przy redukcji z trójki. Jednak mam pewna technikę jazdy tak, zęby nie zgrzytało.
Otóż jak zmieniam z 1 na 2 to drążek zmiany biegów ustawiam na chwile na środku i dopiero wrzucam drugi bieg i nie rozkręcam silnika wyżej niz 3000obr/min. Gdy chce jednak na jedynce przeciągnąć go np. do 4500obr/min(np szybko do ruchu sie włązcyć) to wrzucam na luz, puszczam sprzęgło, wciskam jeszcze raz sprzęgło i dopiero wrzucam drugi bieg.
Przy redukcji sprawa wygląda troszkę inaczej. W ogóle to staram redukować przy niskich prędkościach tak w okolicach 30km/h- wtedy nie zgrzyta. Gdy to nie możliwe robię taki trik: jadę na trójce np 40km/h i chce wrzucić 2bieg. Wrzucam najpierw na luz, puszczam sprzęgło, wkręcam silnik na jakieś 3000obr/min, jeszcze raz sprzęgło i dopiero wrzucam dwa. Mogę dwójkę wbić na zużytym synchronizatorze nawet przy 50km/h i nie zgrzytnie!! Trochę skomplikowane ale troszkę treningu i naprawdę można sprawnie się poruszać. A myślicie, że jak jeździli kiedyś kierowcy gdy nie było w ogóle synchronizatorów??
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
pawelwy 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 257
Skąd: Białystok
Wysłany: 29 Kwiecień 2010, 02:25   

dzięki za radę. też już wypracowałem swoją technikę. trochę wkurza kierowców za mną, do bardzo dynamicznej jazdy słaba, ale nie zgrzyta. bardzo powolutku przyłożyć lewarek do dwójki i później zdecydowanie wcisnąć.
 
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 29 Kwiecień 2010, 08:52   

pawelwy napisał/a:
bardzo powolutku przyłożyć lewarek do dwójki i później zdecydowanie wcisnąć.

Spróbuj zmieniać bieg z "międzygazem" może nie będzie zgrzytać w ogóle ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,131 sekundy. Zapytań do SQL: 10