|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 20:08 |
Zgrzytający drugi bieg |
Autor |
Wiadomość |
zmichal
Moderator
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 736 Skąd: lubelskie
|
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 29 Kwiecień 2010, 11:39
|
|
|
Łukasz napisał/a: | Spróbuj zmieniać bieg z "międzygazem" może nie będzie zgrzytać w ogóle |
Czyli tak jak opisałem wyżej. Przy redukcji dodając gazu na puszczonym sprzęgle (i luzie oczywiście) wyrównujesz prędkości obrotowe kół zębatych- robisz to co robi synchronizator.
Przy zmianie na wyższy puszczając na chwile sprzęgło również wyrównujesz obroty kół zebatych. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 29 Kwiecień 2010, 11:39
|
|
|
zmichal napisał/a: |
tak jak w Trabancie? |
A jak
Przynajmniej nie rozwali skrzyni wbijając bieg na siłę |
|
|
|
|
pawelwy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 257 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 29 Kwiecień 2010, 16:56
|
|
|
właśnie odbyłem rundkę po wawie i nie zgrzytało nic. tylko właśnie powoli zmieniałem bieg na dwójkę. i zauważyłem że jak mocniej pociągnę do kolana lewarek to wtedy haczy coś. więc może to nie synchronizator tylko cięgna się rozregulowały i zgrzyty są na kole wstecznego. tylko to chyba mało prawdopodobne, bo dźwignię najpierw do góry trzeba podnieść żeby ruszyć koła wstecznego biegu. jeszcze dziś 200 km przede mną i zobaczę co się będzie działo. jak wrócę do domu to napiszę też dokładnie jaki olej zalałem do skrzyni. |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 29 Kwiecień 2010, 22:28
|
|
|
zmichal napisał/a: | reklamować spieprzoną skrzynię w warsztacie, w którym zakosili mi katalizator to chyba marny pomysł | Rozumiem. Wiem o co chodzi. pawelwy napisał/a: | wątpię by akurat olej dopomógł synchronizatorowi. | W swoim poście wyjaśniłem możliwą przyczynę takiego właśnie stanu rzeczy - odpowiedni skład oleju. Oryginał i jego ścisłe zamienniki mają specjalny dodatek przeciwdziałający zużyciu synchronizatorów. pawelwy napisał/a: | jakiego by oleju w fabryce nie zalali to powinno się go wymieniać po określonym przebiegu, bo się starzeje nawet nie jeżdżony i w celu usunięcia efektów ścierania się metali. | O ile w przypadku automatów MB przyznało się do błędu i zaleca wymianę we wszystkich skrzynkach, o tyle tak w moście, jak i w manualnej skrzyni oleju się nie wymienia, tylko uzupełnia... pawelwy napisał/a: | co do koloru to olej bardzo szybko traci swój pierwotny kolor i po 300 tys. km nie mógł być jak nowy chyba, że był nowy i nie używany. | Akurat się mylisz, bo wiem co widziałem
Na dowód przytoczę przykład mojego w201: to 20-latek który w manualu jeździ od nowości z tym samym, fabrycznie zalanym olejem, nic się nie dzieje. Przebieg, a raczej stan licznika, to ok. 350tysięcy.
pawelwy napisał/a: | może to nie synchronizator tylko cięgna się rozregulowały i zgrzyty są na kole wstecznego. tylko to chyba mało prawdopodobne, bo dźwignię najpierw do góry trzeba podnieść żeby ruszyć koła wstecznego biegu. |
To też sugerowałem w pierwszym poście na poprzedniej stronie - sprawdzić cięgna i mechanizm pod mieszkiem. Zwykle pomaga przemycie naftą i nasmarowanie.
p.s.
No i nie neguję studiów ani laboratoriów, bo sam przez to przechodziłem i to nie w kierunku pszczelarstwa czy sadownictwa, tylko politechniczne. Jednak życie i rozwiązania MB zaskakują. Sam jeszcze nie raz zobaczysz. |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
pawelwy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 257 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 30 Kwiecień 2010, 12:05
|
|
|
to, że mercedes ma swoje czasem dziwne i sprzeczne ze zdrowym rozsądkiem rozwiązania (wtrysk mechaniczny do '93 kiedy inni już dawno używali elektronicznego), to wiem. ale nie chce mi się wierzyć, by olej który ma przynajmniej 10 lat i set tysięcy przebiegu był jak nowy. jak spuszczałem swój po 16 latach i 170 tys. km to był czarny jak smoła, a przecież nie sypią się do skrzyni śmieci, żeby go ubrudzić. poza tym jeżeli jest korek spustowy i wlewowy to nie po to, by utrudnić proces wytwarzania skrzyni, ale by wymieniać olej. jak by producent nie widział potrzeby to by nie zrobił korka (jak w przekładni głównej).
olej jaki zalałem to micro (wyprodukowano przez midland) synqron SAE 75W-85 API GL-4, syntetyk.
PS: nie mam zamiaru przepchnąć swojej teorii, bo to dopiero mój drugi mercedes, ale takie jest moje zdanie. po prostu jak widzę korek, to znaczy, że raz na czas trzeba wymienić. |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 30 Kwiecień 2010, 18:50
|
|
|
Cytat: | micro (wyprodukowano przez midland) synqron SAE 75W-85 API GL-4, syntetyk. |
Generalnie lepkościowo i normatywnie jest ok, ale jeśli nie ma na nim wyraźnej aprobaty MB, to tak naprawdę nie ma pewności czy nie mógł on spowodować przyspieszonego zużycia synchronizatorów.
Podobna sprawa jest z tylnym mostem. To tak samo jak skrzynia albo jeszcze bardziej precyzyjny układ mechaniczny, który wymaga ścisłego przestrzegania norm olejowych.
Jestem zdania, że do tych dwóch podzespołów lepiej wlewać oryginał, bo nie wchodzi go aż tak dużo, żeby wyszła z tego astronomiczna suma, zwłaszcza, żę takiej wymiany, jeśli już, dokonuje się naprawdę rzadko. |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 30 Kwiecień 2010, 20:26
|
|
|
perzu126 napisał/a: | U mnie tez czasem zgrzytnie drugi bieg. Czy to przy zmianie z 1 na 2 czy przy redukcji z trójki. Jednak mam pewna technikę jazdy tak, zęby nie zgrzytało. |
Masz kliniczne objawy uszkodzonego synchronizatora.
perzu126 napisał/a: | A myślicie, że jak jeździli kiedyś kierowcy gdy nie było w ogóle synchronizatorów?? |
Z międzygazem A remonty skrzyni biegów mechanicy robili z zamkniętymi oczami |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 30 Kwiecień 2010, 21:26
|
|
|
Daniel napisał/a: | Masz kliniczne objawy uszkodzonego synchronizatora. | Zawsze najpierw zalecam sprawdzić stan cięgien pod podłogą i czystość mechanizmu pod mieszkiem lewarka |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 30 Kwiecień 2010, 21:34
|
|
|
jjankiello napisał/a: | Zawsze najpierw zalecam sprawdzić stan cięgien pod podłogą i czystość mechanizmu pod mieszkiem lewarka |
Zakładam, że te czynności zostały dawno zrealizowane
W końcu 588 postów do czegoś zobowiązuje |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 1 Maj 2010, 13:25
|
|
|
Daniel napisał/a: | Masz kliniczne objawy uszkodzonego synchronizatora. |
Domyślam się Okoliczny mechanik który specjalizuje sie w Mercedesach stwierdził że naprawa jest nieopłacalna i lepiej kupić inną- używaną. Jednak w mojej okolicy nie ma fachowca od napraw ręcznych skrzyń biegów, więc tak forma jak by nie było odpada. Kupno używanej- jestem na tak, ale musi byc z pewnego źródła. Bo wydać np 1000zł na skrzynie która będzie w podobnym stanie jak moja lub gorszym jest bez sensu. Więc puki co wole jeżdzić na tej, tym bardziej ze wyczułem ją na tyle i mam nawet technike jazdy tak, żeby dwójka nie zgrzytała.
[ Dodano: 1 Maj 2010, 13:26 ]
Daniel napisał/a: | Zawsze najpierw zalecam sprawdzić stan cięgien pod podłogą i czystość mechanizmu pod mieszkiem lewarka
Zakładam, że te czynności zostały dawno zrealizowane
W końcu 588 postów do czegoś zobowiązuje |
Czytałem o tym na forum- był nawet chyba opis jak to zrobic dokładnie. Ale... jeszcze tej operacji nie przeprowadziłem Jest ciepło więc na pewno sie zabiorę za to |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,161 sekundy. Zapytań do SQL: 10
| |
|