Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 19:32
Wymiana łożyska podpory wału
Autor Wiadomość
Kruk 
Daniel


Pomógł: 44 razy
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 630
Skąd: Wrocław/Walencja
Wysłany: 4 Maj 2010, 12:36   

rysiekogl, łożysko ok 30 zł, podpora oryginał ok 90 zł, wymiana (np u mnie w Olsztynie około 120 zł średnio).
_________________
BMW 120D E87 163KM
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 4 Maj 2010, 13:19   

koszt najtanszego lozyska na np allegro to od 1,50zl,ktore niepolecam i chyba nikt by niepolecal.kup lozysko SKF bedzie kosztowalo w sklepie ponizej 10zl i najlepiej z gumowymi oslonkami.
 
 
 
Pejas123 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 132
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 15 Lipiec 2010, 20:17   

Podepne się pod temat. U mnie słychać wycie zdecydowanie z tylu a nie w przedniej części samochodu czy to zatem bedzie lożysko podpory wału ? Przy prędkości OK 100 km/h wycie jest już całkiem głośne. Może nie wyważony wał? Dyfer?
_________________
C250TD - Kombi - Elegance
 
 
Kruk 
Daniel


Pomógł: 44 razy
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 630
Skąd: Wrocław/Walencja
Wysłany: 21 Lipiec 2010, 18:50   

Pejas123, przyczyn może być całe mnóstwo - najlepiej wjedz na podnośnik, kanał tak czy inaczej ważne aby tylna oś była w powietrzu wrzuć bieg 1,2,3 itd zejdz pod auto i obsłuchaj skąd to. Ważne jest jeśli masz wyłączalny ASR to abyś go wyłączył. Pozdro
_________________
BMW 120D E87 163KM
 
 
Pejas123 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 132
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 22 Lipiec 2010, 22:32   

Asr? Chyba nie posiadam takowego a moze sie myle?? To kontrola trakcji?
_________________
C250TD - Kombi - Elegance
 
 
adriansc1 
Bały


Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 16
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 16 Maj 2011, 23:04   

Hmmm a ja mam problem następujący... Wymieniałem most.. i wyciągłem cały wał... nie zaznaczyłem sobie pisakiem tak jak pisaliście wyżej . Po pewnym krótkim czasie rozleciało mi sie łożysko podpory.. obstawiam ze przez to że nie ustawiłem jak trzeba,.. Teraz zakupiłem nowe łożysko chce je wymienić i mam pytanie ? Jak zrobić żeby dobrze ustawić ? (nie mam zaznaczone pisakiem) :( Pomożecie ??
_________________
MERCEDES W202 C180
VIN WDB2020181A537601
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=9059
 
 
 
slawek61 


Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 13
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 17 Maj 2011, 00:16   

Witam, na obu częściach wału są takie strzałki (trzeba poszukać - takie wypukłe). Na jednej części są dwie mniej więcej tak:

>

>

a na drugiej części jest jedna strzałka - taka <
Wał składasz tak aby strzałki trafiły między siebie. Gdzieś mam rysunek jak to wygląda, ale w tej chwili go nie zapodam. Jak nie dasz rady, to daj znać, poszukam ten obrazek i postaram się tutaj go zapodać. Obrazek pochodzi z ksążki od W124 ale w u nas jest identyczne oznaczenie. Pozdrawiam.
_________________
C220D Esprit 1997/98 WDB2021211A544979
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 17 Maj 2011, 00:37   

slawek61, ładnie opisał, ja dorzucę grafikę :mrgreen:

_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
adriansc1 
Bały


Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 16
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 17 Maj 2011, 11:12   

O bardzo wam dziękuję.. Dzisiaj idę to montrować.. wiec jak skończe to napisze jak mi wyszło :)

[ Dodano: 17 Maj 2011, 11:24 ]
Mam jeszcze jedno dodatkowe pytanko ?:) Jeżeli ja to miałem źle wczesniej założone to możliwe ze przez to przy prędkości np 80 - 100 (wiecej juz nie jechałem) wibrowała mi cała buda ??
_________________
MERCEDES W202 C180
VIN WDB2020181A537601
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=9059
 
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 17 Maj 2011, 12:36   

adriansc1 napisał/a:
to możliwe ze przez to przy prędkości np 80 - 100 (wiecej juz nie jechałem) wibrowała mi cała buda ??

Oczywista oczywistość: wał źle złożony = źle wyważony + złe ustawienie krzyżaków i masz efekty jak wyżej.
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
marco_tm

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 50
Skąd: Kraków
Wysłany: 27 Czerwiec 2011, 19:51   

Mam tak dziwne pytanie, czy jakis wiekszy luz na wale napędowym moze powodowac efekt podobny do przebicia na przewodach zaplonowych lub awarii swiecy zaplonowej?
_________________
c180 '96 - było
? - jest
 
 
madzara31 

Pomógł: 94 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3310
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 27 Czerwiec 2011, 21:55   

Tak.Dzwonienie śrób o oberwane tulejki w łącznikach elastycznych wału.Daje podobny efekt dźwiękowy jak przebicie na kablu zapłonowym.

[ Dodano: 27 Czerwiec 2011, 21:56 ]
Pioterek, ładne zdjęcie zamieścił.
 
 
marco_tm

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 50
Skąd: Kraków
Wysłany: 27 Czerwiec 2011, 22:44   

No własnie nie mam pojęcia czy podziało się coś z walem czy z układem zapłonowym. Mam wrażenie w szczególności jak ruszam np. ze świateł to mi szarpie autem i potrafi tak jakby strzelić w katalizatorze, ale nie jestem pewien czy to strzał czy to słychać od walu. Po miedzy 700 a 2tys obrotów strasznie mi szarpie autem przy ruszaniu powyżej 2 tys. jest już ok. Na biegu jałowym czasem nic się nie dzieje a czasem szarpie mi całym autem i obrotomierz strasznie skacze. Wymieniłem świece trochę pomogło, ale po 2 dniach zaczęło się dziać to samo co przed wymiana. Zastanawiam się nad wymiana kabli zapłonowych oraz nad podpora walu i łączników elastycznych. Pytanie od czego zacząć?

A i dzisiaj mi się zdążyło, że podczas jazdy nie było mocy czyli ciężko sie zbierał i jechał tak cały czas szarpiąc jakby jeden cylinder nie palił.
_________________
c180 '96 - było
? - jest
 
 
madzara31 

Pomógł: 94 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3310
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 28 Czerwiec 2011, 08:41   

To raczej w zapłon popatrz.
 
 
marco_tm

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 50
Skąd: Kraków
Wysłany: 28 Czerwiec 2011, 11:51   

madzara31 napisał/a:
To raczej w zapłon popatrz.


Tak też zrobie, odwiedziłem ASO i kupilem przewody za 102zl :D
_________________
c180 '96 - było
? - jest
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,149 sekundy. Zapytań do SQL: 10