Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Car audio w sedanie
Autor Wiadomość
Wacha 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 769
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 6 Październik 2011, 20:34   

polecam to -> http://allegro.pl/alpine-...1855217918.html
mialem dwa takie i bardzo zadowolony bylem :)
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Październik 2011, 21:09   

CDE to nie jest przypadkiem lipniejsza linia CDA? ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
kamil_0793 

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 2447
Skąd: Wrocław/Strzegom
Wysłany: 28 Listopad 2011, 21:58   

Witam. Mam zamiar kompletnie wygłuszyć wnętrze swojej Mercedes. W planach jest:
-wygłuszenie podłogi bagażnika oraz ścianek bocznych
-wygłuszenie podłogi w całym wnętrzu
-wygłuszenie drzwi (oklejenie ich matą bitumiczną zamiast folii)
Czy ktoś orientuje się, ile mniej więcej potrzebował bym na to bitumicznej maty wygłuszającej?
_________________
Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411
 
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 28 Listopad 2011, 23:45   

kamil_0793 napisał/a:
wygłuszenie drzwi (oklejenie ich matą bitumiczną zamiast folii)

rozumiem, ze wyklejane bedą wewnatrz na blache ? Folie mimo wszystko zostaw.
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 29 Listopad 2011, 00:48   

Wygłusz jeszcze słupki i dach, to też dużo da.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
kamil_0793 

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 2447
Skąd: Wrocław/Strzegom
Wysłany: 29 Listopad 2011, 17:06   

TraczU napisał/a:
rozumiem, ze wyklejane bedą wewnatrz na blache ?

Drzwi wewnątrz wygłuszam pianką akustyczną z piramidkami.
TraczU napisał/a:
Folie mimo wszystko zostaw.

Czyli naklejać matę wygłuszającą bezpośrednio na folię?
Camel- napisał/a:
Wygłusz jeszcze słupki i dach, to też dużo da.

Z pewnością to zrobię zaraz po wygłuszeniu całego wnętrza. Wiadomo, finanse ;P
_________________
Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 29 Listopad 2011, 17:12   

kamil_0793 napisał/a:
Drzwi wewnątrz wygłuszam pianką akustyczną z piramidkami.

Która doskonale chłonie wodę. Chyba, że to magiczna pianka, która wody nie lubi. Ale wiadomo jak to z magiami :mrgreen:

kamil_0793 napisał/a:
Czyli naklejać matę wygłuszającą bezpośrednio na folię?

Chcesz wygłuszyć folię czy drzwi? :lol:
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Wojtass 

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 290
Skąd: Radzionków
Wysłany: 29 Listopad 2011, 17:15   

kamil_0793, mate masz kleić na blache wewnatrz drzwi,a nie na tą blache gdzie jest folia, jak do drzwi napchasz tej gabki to Ci to nie zagra.
_________________
ex: special series W202 2.2 Sport "DTM-edition" '95 r.
WDB2020221F234835

W211 E280 avantgarde
WDB2110541A861157
 
 
kamil_0793 

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 2447
Skąd: Wrocław/Strzegom
Wysłany: 29 Listopad 2011, 20:10   

W takim razie 10 m^2 Chyba nie starczy mi na kompletne wygłuszenie kabiny...
A ktoś ma pomysł, w jakim sklepie (poza internetowymi) można kupić taką matę bitumiczną? Na aukcji znalazłem coś takiego http://allegro.pl/mata-wy...1945492792.html
Jak myślicie, nada się?

[ Dodano: 29 Listopad 2011, 20:24 ]
I jeszcze jedno: czy lepsza będzie mata bitumiczna z czy bez powłoki aluminiowej?
_________________
Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411
 
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 30 Listopad 2011, 00:43   

kamil_0793, lepsza bedzie bez folii, wygluszenie obite folią alu bedzie bardziej odbijac dzwięki, zawsze bedzie lepiej niż blacha która lubi wpadać w rezonans ale jak juz robic to bez alu.

[ Dodano: 30 Listopad 2011, 00:44 ]
kamil_0793, co do tego gdzie co naklejac to chyba wszystko jasne.
tak jak napisał Camel. Mata (taka jak na aukcji) na blache w drzwiach tam głeboko (poszycie) a tu gdzie folia ma byc folia. Dobrze pozaklejana i dobrze przytwierdzona.
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 30 Listopad 2011, 14:52   

Folia nie ma za zadanie wygłuszać komory akustycznej tylko usztywnić ścianki, które rezonują prowadząc pod podbarwień. Podbarwienie niższej średnicy z powodu nie wygłuszenia komory a drzwi brzmi nieco inaczej. Ze względu na otwór w dolnej części drzwi, nie ma potrzeby wygłuszać komory, wystarczy usztywnienie drzwi. Zatem czy mata jest z folią czy bez nie ma najmniejszego znaczenia. To co usztywni lepiej blachę będzie lepsze. Wygłuszenie komory przydałoby się tylko wtedy jeśli zatkalibyśmy wszystkie otwory technologiczne w drzwiach. Zatkanie otworów da nam wyższą skutecznośc głośnika i odporność mocową, zwłaszcza przy częstotliwościach niższych gdzieś od 500Hz w dół z powodu, że fale przedniej i tylnej części membrany nie będę się nanosić na siebie. Takie rozwiązanie komplikuje nam zabudowę dodatkowo o wygłuszenie komory akustycznej. Jednak większe ciśnienie w komorze będzie bardziej wymagające dla wygłuszenia samych blach.

Conajmniej 1m kw. to drzwi, drugi metr tylne drzwi. Jeszcze z 2 metry pójdzie na podłogę z przodu przed fotelami. Kolejne dwa metry na podłogę z tyłu. Potem z 1,5 metra pod kanapą. Zostaje 1,5 metra na bagaznik. Dokup z 5 metrów i powinno styknąć na wszystko ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 30 Listopad 2011, 17:16   

Camel- napisał/a:
Wygłuszenie komory przydałoby się tylko wtedy jeśli zatkalibyśmy wszystkie otwory technologiczne w drzwiach. Zatkanie otworów da nam wyższą skutecznośc głośnika i odporność mocową, zwłaszcza przy częstotliwościach niższych gdzieś od 500Hz w dół z powodu, że fale przedniej i tylnej części membrany nie będę się nanosić na siebie.
Camel- napisał/a:
Zatkanie otworów da nam wyższą skutecznośc głośnika i odporność mocową, zwłaszcza przy częstotliwościach niższych gdzieś od 500Hz w dół

czyli, wkładając do drzwi przednich głosniki sredniotonowe które mają pasmo preznoszenia ponizej 500Hz czyli praktycznie wszystkie, bardzo zadawalający efekt da wygłuszenie drzwi matą bez folii aluminiowej oraz zaklejenie folią wszystkich otworów technicznych, mam tak u siebie i jestem zadowolony z efektu.
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
Pyra 
Latarkoholik


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 1106
Skąd: Gądki/Poznań
Wysłany: 30 Listopad 2011, 18:33   

Witam
Camel- napisał/a:
Folia nie ma za zadanie wygłuszać komory akustycznej tylko usztywnić ścianki, które rezonują prowadząc pod podbarwień.

Dla pełnego obrazu warto jeszcze wspomnieć, że maty bitumiczne powodują też zwiększenie masy elementu akustycznego jakim jest poszycie drzwi, co prowadzi do drastycznego obniżenia częstotliwości rezonansowej blachy poza zakres pracy głośników.

Pozdrawiam
_________________
W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 30 Listopad 2011, 19:32   

Pyra, dokładnie :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
godzio 
duży może więcej

Pomógł: 36 razy
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 301
Skąd: żorek
Wysłany: 30 Listopad 2011, 20:39   

Jednocześnie nie można zapomnieć o zwiększającej się masie samochodu,co skutkuje większym spalaniem wolniejszym przyspieszeniem i zmniejszoną ładownością :P
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,158 sekundy. Zapytań do SQL: 10