Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 15:31
Podswietlenie licznika
Autor Wiadomość
uve 


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 900
Skąd: wrocław
Wysłany: 15 Luty 2007, 22:20   Podswietlenie licznika

Mam problem z podswietleniem prawej czesci predkosciomierza oraz lewej czesci obrotomierza. Czasami zdarza sie, ze te czesci licznikow swieca slabiej, jakby byly przyciemnione. Stukajac w gorna czesc deski rozdzielczej, wszystko wraca do normy.
Wiem ze kilka osob z forum rozbieralo licznik i pewnie wie na jakiej zasadzie dziala podswietlenie. Czy do poszczegolnych czesci podswietlenia sa inne wtyczki i ktoras z nich mogla sie poluzowac? Moze ktos mial juz taki problem? Bede wdzieczny za wszelkie sugestie.
_________________
C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349
 
 
chemiczny 

Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Luty 2007, 22:54   

Hej , tak się składa ,że wczoraj wyciągałem zegary (chciałem wstawić białe ledy ale porzuciłem ten pomysł bo nie wygląda to za ładnie) i sprawa się ma tak: do podświetlenia prąd idzie tylko prawą wtyczką (patrząc na zegary od przodu) a powodem mogą być zaśniedziałe styki na płytce lub w oprawce żarówki. Za podświetlenie odpowiadają cztery żarówki dwie skrajne 1,2W
podświetlają zegar temperatury silnika i prawą część tarczy obrotomierza a dwie bliżej środka
2W resztę ( tak przynajmniej jest u mnie ). Te duże są w żółtych oprawkach w Twoim przypadku będzie to ta z prawej strony, spróbuj pokręcić żarówką albo ją wymień
Pozdrawiam
_________________
C 180 `95
 
 
 
rabinson 

Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 29
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Luty 2007, 13:30   

witaj :D
ja mam podobne pytanie, ostatnio miałem serie spalonych żarówek i jak z wymianą żarówki podświetlania lewej części, gdzie jest wskaźnik temperatury nie miałem problemu to nie poradziłem sobie z podświetleniem przejechanych kilometrów. Nie mogłem znaleźć z tyłu
żarówki w tym miejscu. Czy może ktoś wie jak wymienić tą żarówkę.
Z góry dziękuje za pomoc.
pozdrawiam :D
_________________
MB 1994 1,8
 
 
 
chemiczny 

Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Luty 2007, 14:42   

Jako że jestem na bieżąco :) to mogę ci podpowiedzieć , że żarówka od podświetlenia przebiegu całkowitego i tymczasowego znajduje się mniej więcej w środku trochę wyżej od linii żarówek kontrolek znajdujących się na dole zegarów, żeby ją wymienić będziesz musiał zupełnie wyjąć całą szafę (mnie się to udało nie zdejmując kierownicy)
pozdrawiam

[ Dodano: 16 Luty 2007, 14:49 ]
Jako że jestem na bieżąco :) to mogę ci podpowiedzieć , że żarówka (1,2W w niebieskiej oprawce)od podświetlenia przebiegu całkowitego i tymczasowego znajduje się mniej więcej w środku trochę wyżej od linii żarówek kontrolek znajdujących się na dole zegarów, żeby ją wymienić będziesz musiał zupełnie wyjąć całą szafę (mnie się to udało nie zdejmując kierownicy)
pozdrawiam
_________________
C 180 `95
 
 
 
rabinson 

Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 29
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Luty 2007, 15:17   

dzięki za info, chociaż mnie nie ucieszyłeś bo jak wymieniałem ostatnio żarówkę do podświetlania temperatury to udało mi się tylko wysunąć licznik do kierownicy i powiem szczerze nie wiem ja Ci się udało wyciągnąć bez zdejmowania kierownicy.
A tak poza tym jaka żarówka tam przychodzi?
pzdr :D
_________________
MB 1994 1,8
 
 
 
Gość

Wysłany: 16 Luty 2007, 16:54   

rabinson napisał/a:
nie wiem ja Ci się udało wyciągnąć bez zdejmowania kierownicy


Można spokojnie wyciągnąć bez zdejmowania. Mianowicie...

Ustawiasz kierownicę na wprost. Odkręcasz osłonę pod kierownicą, odczepiasz cięgno otwierania maski (to łatwe), następnie trzeba się mocno nachylić i od spodu wypychać licznik palcami w stronę kierownicy. To najtrudniejsza część zadania, trzeba pchać w miarę równo, żeby "szafa" się trochę wysunęła. Można pomóc sobie, wkładając wkrętak płaski między licznik, a ten daszek co oslania go przy szybie czołowej. Jak już góra się wysunie to łap i wyciągaj zegary za górną cześć, daszek będzie stawiał opór ale musi wyjść. Potem przyciskasz zegary do kierownicy i lekko skręcasz kierą w prawo i szafa jest wyjęta. Polecam wymienić żarówki bez odczepiania dwóch wiązek z tyłu licznika, ale jeśli trzeba wypiąć wiązki to bezwzględnie przed powyższą operacją odłącz akumulator.
Ja tego nie zrobiłem i teraz mi się pali SRS, muszę jechać na skasowanie.
 
 
rabinson 

Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 29
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Luty 2007, 20:20   

wielkie dzięki za pomoc, spróbuje w przyszłym tygodniu się z tym pobawić, mam nadzieję że się mi uda bez zdejmowania kierownicy :D
_________________
MB 1994 1,8
 
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 17 Luty 2007, 12:28   

ZALECAM DUŻĄ UWAGĘ!!!
Wyciąganie licznika spod kierownicy (jeżeli jest ciasno) może spowodować poważne uszkodzenie krawędzi deski rozdzielczej ("daszka" nad licznikiem)
Osobiście nie kombinuję: jeżeli w danym aucie są trudności, to zrucam ster - to naprawdę tylko dwie minuty roboty więcej...
 
 
jacon 
NIGHT HUNTER

Pomógł: 157 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 1948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17 Luty 2007, 19:36   

Panowie ja wyciągałem ten licznik u siebie i u kumpla kilkanaście razy i nigdzie nie spodowaliśmy żadnych uszkodzeń, oczywiście bez zdejmowania kierownicy.
Naprawdę niewiem dlaczego ciągle wałkowany jest ten problem,przecież wystarczy trochę finezji i "nic na siłę" a da się to zrobić bez problemu. :wink:
Jedyny błąd jaki popełniłem na początku to to jak wypiołem wtyczkę z licznika i przekręciłem zapłon to SRS złapał błąd,. no i trza było jechać na kompa aby wykasować koszt 50 zł. (poza ASO) i to było jedyne "frycowe" przy tej robocie. :mrgreen:
_________________
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko
 
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 17 Luty 2007, 20:33   

Zdarzają się egzemplarze w których finezja nie pomoże, i konieczne jest zdjęcie steru.
Wyciągałem zestaw wskaźników w kilkudziesięciu co najmniej "C-klasach" - to trochę więcej niż "u siebie i u kumpla" DLATEGO ZALECAM UWAGĘ - deskę rozdzielczą zniszczyć jest łatwo.

Nie wiem
Wypiąłem
 
 
C 200 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 56
Skąd: karkonosze
Wysłany: 17 Luty 2007, 21:50   

Gerri napisał/a:
Zdarzają się egzemplarze w których finezja nie pomoże, i konieczne jest zdjęcie steru


Witam - mam pytanie czym różnią się egzemplarze w których trzeba zdejmować koniecznie kierownicę od tych w których nie trzeba - ostatnio wymieniałem żarówkę
od podświetlania licznika tak zwanego dziennego i całkowitego(bo to jest jedna żarówka) i w C 200 Sport wyjąłem licznik bez najmniejszego problemu tylko jak
pisze jeden z kolegów nic na siłę a cała rzecz to zsynchronizowanie wysuwania
licznika z obrotem kierownicy w prawo - i jeszcze jedno - wypięcie wtyczek moim zdanie jest konieczne tylko oczywiście po rozłączeniu uprzednim akumulatora - pozdrawiam.
_________________
C 200 Sport/ 94'/136KM - benzyna.
 
 
KKKamilw 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 98
Skąd: Lipno
Wysłany: 8 Kwiecień 2007, 13:41   

Mam takie pytanie :) troche głupie ale jak wyciągnąć zegary tzn gdzie są sruby mocowania czy jakies zapadki itp co odrkęcić itp żeby czegoś nie urwać bo miałem podobny przypadek w Audi i zaczeły pukac całe zegary

musze wymienić żarówke przy zegarze w środku obtoromierza.
 
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 8 Kwiecień 2007, 15:07   

A mógłbyś jakoś bliżej zademonstrować jak PUKAŁY? Dla mnie to nie jest do końca jasne, ale dla sprawy może to być jednak istotne..
Jeżeli natomiast chodzi o żarówkę obtoromierza, to czasami udaje sie ją wymienić bez całkowitego wyjmowania zestawu wskaźników - wystarczy jego wysunięcie.
 
 
lojek 
mesio

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 607
Skąd: Szczecin
Wysłany: 8 Kwiecień 2007, 17:43   

Poczytaj tutaj
http://www.w202.pl/viewto...ighlight=zegary
_________________
W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić.
 
 
ezecheil 


Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 16
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 5 Maj 2007, 17:28   

Witam.
Chcę tylko powiedzieć, że u mnie w maszynie także daję radę z wyjmowaniem licznika bez zdejmowania kierownicy, aczkolwiek nie znaczy to że nie trza uważać jak się to robi. Szczególnie na pokrętełka -> można połamać. Mój licznik wygląda z tyłu tak. Na zdjęciu w żółtym zakreskowaniu występują żarówki 2Watt'owe, a w fioletowym 1,2Watt'owe od podświetlenia deski rozdzielczej. Pozwoliłem sobie zamieścić wizerunek obu żarówek żeby ktoś nie musiał wymontowywać żeby zobaczyć jakie to są tylko od razu udeżyć do sklepu i wymieniać.
Pozdrawiam

zarowk12.jpg
Żaróweczka 1,2W
Plik ściągnięto 42925 raz(y) 19,38 KB

zarowka20.jpg
Żaróweczka 2W
Plik ściągnięto 846 raz(y) 45,39 KB

licznik.jpg
Licznik od tyłu
Plik ściągnięto 3599 raz(y) 36,39 KB

_________________
Mercedes-Benz >C180 (w202) >1.8 (122) >LPG (BRC Sequent24) >'93
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,273 sekundy. Zapytań do SQL: 13