Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 18:16 |
Klocki hamulcowe |
Autor |
Wiadomość |
daniello19
Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28 Luty 2010, 21:59
|
|
|
Jary napisał/a: | daniello19 napisał/a: | A może wiecie jaki model |
Przypisany do C250 ELEGANC |
Dzięki za info |
_________________ Daniello
C250 ELEGANC
|
|
|
|
|
Vans
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2008 Posty: 99 Skąd: Rogoźno
|
Wysłany: 1 Marzec 2010, 22:35
|
|
|
też jestem za ATE |
|
|
|
|
grucha383
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 552 Skąd: asd
|
Wysłany: 2 Marzec 2010, 09:13
|
|
|
// |
Ostatnio zmieniony przez grucha383 21 Grudzień 2011, 18:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 2 Marzec 2010, 09:22
|
|
|
grucha383 napisał/a: | Te polskie Mikoda dadzą radę ? | Jedni chwalą ,inni nie.Nawet z Brembo jest podobnie. |
|
|
|
|
Kowal
Moderator Mercedes C220D
Pomógł: 33 razy Dołączył: 03 Kwi 2006 Posty: 1046 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Marzec 2010, 11:33
|
|
|
Ja mam tarcze Brembo i klocki ATE i sobie chwale |
_________________ Mercedes C220 Diesel '94 ESPRIT body kit from Carlsson
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, a na cuda trzeba czekać tydzień
Odzież motocyklowa |
|
|
|
|
Rafi
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 293 Skąd: Puławy / Sande
|
Wysłany: 2 Marzec 2010, 15:19
|
|
|
A co będzie lepsze, tarcze Brembo i klocki ATE czy zestaw z ASO bo mam do wymiany tył. |
_________________ 2.2 CDI 99r.
WDB2021341A697181
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2 Marzec 2010, 15:41
|
|
|
Ja osobiście uważam, że jeśli się kupuje komplet to powinno się kupować tylko od jednego producenta, bo słyszałem że czasami są różne twardości elementów i po czasie się okazuje, że któreś z elementów są nadzwyczajnie zużyte.
W Mercedesie mam klocki TRW (wyciągnałem oryginały, jak dobrze pamiętam to Textary), tarczy jeszcze nie wymieniałem, ale zdaje się, że są też Textary (no to teraz pogromiłem samego siebie ). W Audi z tyłu komplet ATE a przód... Tomex (nie my kupowaliśmy). I co. Hamują - hamują. Wszystkie pylą podobnie, nie piszczą. Myśle, że ważne jest, żeby nie kupować podrób i/lub tanich zamienników (słabych producentów). A to czy wybierzeć komplet Brembo, ATE czy innych "renomowanych" - wasza brożka |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
kristofer55
bajo -.-
Dołączył: 13 Paź 2009 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Marzec 2010, 12:28
|
|
|
Ja skusiłem się na klocki ATE, jutro zakładam |
|
|
|
|
muczacz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sie 2010 Posty: 79 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 8 Styczeń 2011, 22:30
|
|
|
witam
co prawda temat z przed prawie roku ale dodam coś od siebie, ja od kilku lat używam przy naprawie hamulców różnych smarów,
-do tłoczków hamulcowych w żadnym wypadku smarów typu grafit czy miedź używam tylko i wyłącznie smary silikonowe które nie niszczą gumy , zdarzyło mi się robić hamulce po druciarzach którzy pryskali wd40 lub smarowali zwykłymi smarami efekt był taki że osłonki tłoczków i uszczelniacze spuchnięte i do wymiany, guma była po prostu zniszczona, nigdy smar silikonowy mnie nie zawiódł
w jakiejś "mądrej" książce wyczytałem też że niedozwolone jest aby do płynu hamulcowego dostały się właśnie tłuste związki ponieważ grozi to zniszczeniem elementów gumowych więc tego się trzymam
-do prowadnic zacisków używam w zasadzie smaru grafitowego lub innego ale tak żeby nie zababrać gumowych osłonek te smary same nie wypłyną nie ma tam aż tak dużych temperatur, najważniejsze jest aby otwory na bolce były czyste najlepiej wyczyścić je wiertłem o takiej samej średnicy jak otwór a bolce papierem ściernym
-smaru miedziowego używam wyłącznie do smarowania przylgni w miejscu styku klocków z zaciskiem i też najpierw zawsze czyszczę wszystko ze rdzy, jeżeli chodzi o szczęki to smaruję miejsca styku szczęk z tarcza podtrzymującą, no i dodatkowo smaruję wszystkie elementy ruchome w miejscach tarcia typu samoregulatory, gwinty itp.
może się komuś te informacje przydadzą
pozdrawiam |
_________________ W202 C-180 2000r automat gaz stag300plus |
|
|
|
|
mat
w202 280 sport
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 168 Skąd: polska/anglia
|
Wysłany: 9 Styczeń 2011, 01:48
|
|
|
muczacz napisał/a: | zdarzyło mi się robić hamulce po druciarzach którzy pryskali wd40 | teraz mnie zmartwiles bo sam spryskalem tloczki wd40 po poradach jednego jak to nazwales druciarza dzieki za informacje napewno sie komus przydadza! |
_________________ WDB2020292F674749
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=201615#201615
|
|
|
|
|
muczacz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sie 2010 Posty: 79 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 9 Styczeń 2011, 10:51
|
|
|
spokojnie jeszcze pewnie się nie rozsypało, to niszczenie gumy trochę trwa jak będziesz następnym razem rozbierał zaciski dobrze wszystko wyczyść , możesz umyć w czystej benzynie , dobrze powycieraj posmaruj czym trzeba i będzie git,
u ciebie pewnie tłoczki już trochę przytarły i dlatego kazał ci popryskać wd40 , na krótka metę pomaga n na dłużej niestety nie, jak już zaczynają blokować trzeba koniecznie cylinderki rozebrać i dobrze wyczyścić ale o tym to już chyba było.
pozdrawiam |
_________________ W202 C-180 2000r automat gaz stag300plus |
|
|
|
|
mat
w202 280 sport
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 168 Skąd: polska/anglia
|
Wysłany: 10 Styczeń 2011, 00:52
|
|
|
muczacz napisał/a: | u ciebie pewnie tłoczki już trochę przytarły i dlatego kazał ci popryskać wd40 | klockow to juz nie bylo a tloczki byly wysuniete to mialo co korodowac mam cala historie i jestem pierwszym ktory wymienil tylne tarcze od 1998 a klocki od 2001.Jak sie zrobi cieplo bede odmalowywal zaciski to zrobie to porzadnie!Zdjecia starych tarcz i klockow w porownaniu z nowymi!
P03-10-10_18.22.jpg
|
|
Plik ściągnięto 96 raz(y) 324,99 KB |
P09-10-10_14.50.jpg
|
|
Plik ściągnięto 102 raz(y) 429,59 KB |
|
_________________ WDB2020292F674749
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=201615#201615
|
|
|
|
|
muczacz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sie 2010 Posty: 79 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 10 Styczeń 2011, 08:13
|
|
|
no to problem masz rozwiązany , teraz wszystko dobrze wyczyść , nasmaruj , pomaluj i wiooo,
pozdrawiam |
_________________ W202 C-180 2000r automat gaz stag300plus |
|
|
|
|
map8
C180 Esprit '98
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Gru 2006 Posty: 200 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Czerwiec 2013, 14:01
|
|
|
Odświeżę nieco temat.
Chciałem przesmarować te dwa sworznie, które wchodzą w prowadnicę/jarzmo przedniego hamulca. Na nich pływa cały zacisk hamulca i są osłonięte harmonijkowymi gumkami.
Przeczytałem wszystkie posty, ale jakoś nie ma w nich stuprocentowego potwierdzenia, co stosować: smar miedziany, do tłoczków, etc.? Patrzyłem też na inne fora i tam podobnie - zdania podzielone.
Na stronie intercars znalazłem kilka specyfików (po wybraniu linka, trzeba z lewej strony na górze wybrać grupę towarów - Smar do hamulców:
http://sklep.intercars.co...owy&leaf=100009
Proszę o poradę fachowców w tej materii. |
_________________ WDB2020181a621939 |
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 13 Czerwiec 2013, 14:04
|
|
|
prowadnice smarować jak najbardziej będą miały lżej pracować tylko najpierw całą rdzę wywalić jeżeli jest |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
|