Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
c 250 td brak mocy nie z powodu turbo
Autor Wiadomość
piotrekk 


Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 5
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 7 Czerwiec 2010, 19:25   c 250 td brak mocy nie z powodu turbo

witam wszystkich forumowiczów i prosze o pomoc. Przejrzałem wszystkie tematy i nie znalazłem nic co by mi pomogło, mianowicie mam problem z brakiem mocy w mojej celinie, do trzech tysięcy jest wszystko "w miare wporządku" a póżniej totalny brak mocy :( :( turbina dmucha, wszystkie filtry zmienione, wtryski wyczyszczone i wyregulowane, dwa tygodnie na warsztacie i nic, ręce opadają. może ktoś pomoże w tej sprawie.
Z góry dziękuje
_________________

 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 7 Czerwiec 2010, 19:28   

A co na to powiedział komputer?
 
 
piotrekk 


Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 5
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 7 Czerwiec 2010, 19:35   

komputer powiedział:
-czujni temperatury powietrza zasysanego
-zawór sterowania turbiny

Oba wymienione, przed wymianą turbina słabo dmuchała teraz jest dobrze ale dalej brakuje mocy, odczuwalne jest to w ten sam sposób jak brak gazu w samochodzie z lpg
_________________

 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 7 Czerwiec 2010, 19:38   

Układ paliwowy szczelny? W przewodach nie ma pęcherzyków powietrza (szczególnie przy przegazowaniu)?
 
 
piotrekk 


Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 5
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 7 Czerwiec 2010, 19:41   

wymieniłem wszystkie oringi w układzie paliwowym dodatkowo założyłem zawór zwrotny, samochód pali bez problemu nawet po dłuższym postoju, tak jak mówie przejrzałem wiele postów na tym forum zanim dodałem nowy temat, spędziłem dwa tygodnie w warsztacie i nic :( .
_________________

 
 
Marcin13736 
MBmiłośnik


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 466
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 7 Czerwiec 2010, 21:20   

Zobacz, czy czujnik doładowania, który jest podłączony do kolektora ssącego ( okolice filtra powietrza) przy pomocy gumowego wężyka jest szczelny. Kiedyś miałem z nim problem- silnik dawał jakieś 50% mocy. Po wymianie tego przewodu odżył jak choroba. Normalnie nie ten samochód...
_________________
C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA
 
 
piotrekk 


Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 5
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 7 Czerwiec 2010, 21:36   

no wlasnie o to chodzi ze wymienilem wszystkie te czujniki wlacznie z wezykami, turbo zaczelo dmuchac jak nalezy a mocy dalej nie mam dla mnie to ewidentny niedobór paliwa ale może sie myle
_________________

 
 
kandrzej2 

Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 7
Skąd: Elbląg
Wysłany: 29 Czerwiec 2010, 19:51   

U mnie zawiesił się zawór zwrotny,który nie przepuszczał właściwej ilości paliwa. Były w wężykach pęcherze powietrza, ale po wymianie tego zaworka moc wróciła, pęcherze zniknęły.
 
 
eldorado 
LPG BLOS


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 912
Skąd: Lubartów
Wysłany: 29 Czerwiec 2010, 20:29   

sprawdzić wtryski (czy nie leją), sprawdzić orurowanie intercoolera (czy jest szczelne), sprawdzić ile barów daje turbinka (seryjnie średnio dmuchają ok 0,8bara), sprawdzić ciśnienie na pompie paliwa, sprawdzić EGR lub zawór westgate - inaczej zawór upustowy turbosprężarki (który ustala ciśnienie doładowania turbinki, ogranicza też moc)
_________________
http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332
 
 
Tony J.

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 196
Skąd: Kutno
Wysłany: 29 Czerwiec 2010, 22:07   

eldorado przecież napisał że wymieniał przetwornik sterowania turbo(wastegate, a nie westgate jak napisałeś). Ja bym sie z tym nie cackał tylko pojechał do kogoś, kto dysponuje HHT i ma trochę pojęcia o tym co robi.
_________________
WDB2020281F204166 Gdzie cylindrów sześć tam trzeba dać jeść.
 
 
mchali 
W202 2.5td 95'


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 125
Skąd: MC-P
Wysłany: 21 Lipiec 2010, 16:33   

witam, mam problem z brakiem mocy lecz w innym zakresie obrotów, mianowicie od 1800 dostawał "kopa" i równo szedł do 4400... niedawno zauważyłem że od 1800 nie ma żadnej różnicy, turbo zaczyna gwizdać dopiero przy około 2500 i do końca idzie już elegancko... proszę o jakiekolwiek sugestie bo nawet nie wiem od czego zacząć :( kiedyś coś mi się obiło że ktoś miał podobny problem w e290td, okazało się że był padnięty czujnik temperatury paliwa na sterowniku pompą wtryskową (chyba tak to się nazywa), nie wiem czy 2.5td jest tej samej konstrukcji i czy na pewno były by takie objawy...
 
 
zibi_43 
C250TD

Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 101
Skąd: Kościan
Wysłany: 21 Lipiec 2010, 21:26   

Witam; wg mnie należy sprawdzić czujnik przepływu powietrza. Być może wystarczy go przemyć benzyną ekstrakcyjną. Czasem tak się dzieje gdy jest mocno zaolejony od turbiny. Podaje wtedy błędne dane o przepływie powietrza, a komp obcina dawkę paliwa. I dlatego brakuje "koników".
_________________
W202 C250TD 99r. WDB2021881F915667
 
 
mchali 
W202 2.5td 95'


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 125
Skąd: MC-P
Wysłany: 25 Lipiec 2010, 19:04   

czujnik sprawdzony, raczej bez zmian... jest wyraźny brak mocy na 1800 obrotach, wcześniej w tym momencie w sekundzie zaczynał super iść, czy jest możliwe że to wina przebiegu (375tys) i po prostu przychodzi na niego czas? niedawno przed tym dostał trochę (często pedał prawie do oporu) bo musiałem szybko dojechać w pewne miejsce z kompletem osób i z przyczepka kolo 700kg, mogło to mieć jakiś wpływ?
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 26 Lipiec 2010, 01:32   

Sprawdź zawór sterujący turbiny :!:
mchali napisał/a:
czy jest możliwe że to wina przebiegu (375tys) i po prostu przychodzi na niego czas?
Absolutnie nie - prędzej zaniedbań poprzedniego właściciela :mrgreen:
mchali napisał/a:
ktoś miał podobny problem w e290td, okazało się że był padnięty czujnik temperatury paliwa na sterowniku pompą wtryskową (chyba tak to się nazywa), nie wiem czy 2.5td jest tej samej konstrukcji i czy na pewno były by takie objawy...
Konstrukcja podobna, ale pojemność inna i diametralnie różne pompy wtryskowe, więc porównanie tych ostatnich jest bezcelowe...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
mchali 
W202 2.5td 95'


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 125
Skąd: MC-P
Wysłany: 20 Wrzesień 2010, 15:36   

poruszałem, podotykałem zawór podciśnieniowy na turbinie oraz wszystkie przewody podciśnieniowe które mogły mieć coś wspólnego, tylko dlatego że wiatrak jakimś cudem zerwał 2 przewody podciśnieniowe i musiałem dorobić , chwilowo jeden do turbo, a zagłówki i klapka wewnętrznego obiegu może poczekać :) ważne ze teraz całkiem inaczej idzie, na parkingu na 2 biegu jak dałem do dechy to byłem w lekkim szoku ze diesel potrafi tak chodzić, chmura palonej gumy przysłoniła chwilowo niebo :) ale to tylko dla testu , oczywiście więcej nie będę ;) przypuszczam że winne było te "cięgno" przy zaworze podciśnieniowym, troche opornie chodził i było czuć jakby piasek... pozdro :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,086 sekundy. Zapytań do SQL: 9