Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
13 Luty 2012, 12:01
Prosze o diagnoze problemu silnikowego.
Autor Wiadomość
Majkel 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lip 2008
Posty: 103
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 13 Wrzesień 2010, 13:23   

pompa paliwa ok laduje 4,5 bara, jednak zmierzona zostala sonda lambda i wykazuje tylko stale 0,15-0,14 wiec chyba do wymiany jest z tego co powiedzial mechanik(inny niz od swiec) bo powinno skakac od 0,0 do 0,70 ( zweryfikujcie jesli sie myle-laik)

Pozdrawiam, Michał.
_________________
w202, Sedan 2.2 benzyna + LPG, automat. 1994 r.
 
 
pawelwy 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 257
Skąd: Białystok
Wysłany: 14 Wrzesień 2010, 09:04   

szukałem przed chwilą informacji na temat boschowskich układów wtryskowych i ciśnienia wtrysku są na poziomie 2,5 bar do 3 bar. jeżeli mierzona była pompa przed regulatorem ciśnienia to wynika z tego że 4,5 bar jest ok, ale jeżeli za to by oznaczało, że jest uszkodzony tenże regulator. sonda nie wiem czy dałaby takie objawy, chyba, że tak samo na zimnym silniku objawia się niedomiar paliwa co nadmiar. o ile dobrze pamiętam to taki opór wskazuje ubogą mieszankę czyli oznaczałoby, że silnik zalewa. można by zatem zdiagnozować to po kolorze świec zapłonowych. byłyby brudne, czarne, zakopcone, może nawet mokre po porannym rozruchu i zgaśnięciu silnika.
kurcze dałbym sobie niemalże rękę uciąć, że to pompa waliła sprawę. :roll:
cytat z książki Układy wtryskowe i katalizatory Jurgena Kasedorfa: "Sygnal informujący o bogatej mieszance ma napięcie około 800mV. Sygnał związany z mieszanką ubogą ma niższe napięcie, o wartości około 200mV". zdaje się, że diagnoza sondy jest ok, ale sonda działa dopiero od 350 stopni Celsjusza, więc zimna może wskazywać jakieś głupoty, aczkolwiek powinna stanąć na okolicach 500mV. mam nadzieję, że mechanik badał sondę na nagrzanym silniku, w dodatku pracującym?
_________________
C180 '94 elegance
WDB2020181A105186
 
 
 
Majkel 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lip 2008
Posty: 103
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 14 Wrzesień 2010, 14:29   

nagrzanym pracujacym i jeszcze krecil go obrotami do odciecia praktycznie, ale zawsze powyzej 2,5 tys obrotow, silnik mial normlana temp troszke ponad 80* jak to zwykle bywa w zdrowych silnikach. dzis jade do gazownika sprawdzic czy to czasem nie wina kompa od gazu. juz sam nie wiem nagle mu nawet reukcja troche spadl w sensie jeszcze 2 miesiace temu byl zwawszy po wymiane filtru powietrza w trasie bo na uliczkach miejskich nie narzekam ]:)
moze to filtra gazu? czytalem na forach o innych autach ze tez ktos mia taki problem chociaz u mnie to benzynowy problem ale zauwazylem ze glownie auta z lpg go maja.
_________________
w202, Sedan 2.2 benzyna + LPG, automat. 1994 r.
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 14 Wrzesień 2010, 14:43   

Ja nie wiem.. Ludzie! Interpunkcja, ortografia - czy to są puste słowa, które nic nie znaczą?! Ja rozumiem, że niektórzy zasłaniają się dyslekcją*, ale wróćcie proszę do swoich postów za pół roku i spróbujcie z marszu powiedzieć, o co Wam wtedy chodziło..

Czy przeczytanie posta przed jego wysłaniem, poprawienie literówek i postawienie kilku kropek to naprawdę taka trudna sztuka?

*dyslekcja - wagary
 
 
pawelwy 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 257
Skąd: Białystok
Wysłany: 15 Wrzesień 2010, 10:24   

no to też trochę nie za dobrze sprawdzał. najlepiej widać pracę sondy na biegu jałowym, a przy dodawaniu gazu komputer bierze przede wszystkim sygnały z czujnika położenia przepustnicy i ustala dawkę adekwatną do jej otwarcia, a dopiero potem przy długim trzymaniu na tych samych obrotach uwzględnia odczyt z sondy.
ja bym do gazownika nie jechał. gaz ma tu naprawdę niewiele do gadania. poszukaj bezpiecznika pod maską siedzącego w wiązce od sterownika gazowego i wyjmij go. będziesz miał go wyłączonego na amen-tak jak by go nie było (po wyłączeniu napięcia wszystkie ustawienia mogą pójść w diabły i niezbędna będzie powtórna regulacja instalacji). możesz też zakręcić na butli zawór i wtedy będzie wiadomo, że gaz nie jest podawany do silnika. filtr gazu ma się do tego jak pasy bezpieczeństwa - nijak. to jest zwykły krążek z pomarszczonego papieru który łapie śmieci z gazu. prędzej filtr benzyny (czemu wcześniej na to nie wpadłem) dławi przepływ jak jest zapchany. wymieniałeś go kiedyś? może przyszła na niego pora. wymiana niedroga i łatwa i pewnie by nie zaszkodziła. według mnie twojemu silnikowi w czasie porannego rozruchu brakuje paliwa i jakoś mi się nie bardzo chce wierzyć w winę instalacji gazowej.
_________________
C180 '94 elegance
WDB2020181A105186
 
 
 
Majkel 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lip 2008
Posty: 103
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 15 Wrzesień 2010, 18:27   

byłem u gazownika, sprawdzil lambde na benzynie jak i na gazie i co dziwne na gazie chodzila bezblednie. zakres 50-80 na benzynie dlawila sie 15-30. wiec sama w sobie czesc jest dobra. gazownik powiedzial ze filtru nie trzeba wymieniac poki co ( na tej instalacji zrobilem 10tys a gazu to auto nigdy nie widzialo, wiec tak naprawde nie bylo wg majstra takiej potrzeby) powiedzial tak ze najprostrza i najtansza metoda jest poki co wlac plyn do czyszczenia wtryskiwaczy (kupilem STP-mial dobre opinie) i zrobic z 500km na benzynie samej. Powinny sie uregulowac na pierwowzor jakies mapy? nie wiem wiem czy dobrze zrozumialem. Przeczyszcza sie wtryski i powinno byc ok. zrobilem tym autem 10tys na gazie jak pisalem ale nie meczylem go na benzynie w ogole(nawet takie "przejezdzenie") w sumie wiec moze byc i taka przyczyna. filtr benzyny hmm sprawdze jutro. bo na kazdym przegladzie wymieniam wiekszosc filtrow ale nie pamietam czy ten tez montowali.
_________________
w202, Sedan 2.2 benzyna + LPG, automat. 1994 r.
 
 
pawelwy 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 257
Skąd: Białystok
Wysłany: 16 Wrzesień 2010, 01:44   

no to jak zrozumiałem chodzi o zakres pracy sondy był na gazie 0,5 - 0,8 V a na benzynie 0,15 - 0,3 V. to wcale nie oznacza, że jest dobrze. coś jest nie tak z doborem mieszanki. powinna na obydwu paliwach skakać między 0,2 a 0,8 V. powoli kończą mi się pomysły, ale przeczyszczenie wtrysków jest dobrym pomysłem. poza tym mając gaz trzeba zawsze zrobić kilka kilometrów na benzynie, bo się końcówki wtryskiwaczy pokrywają czymś w rodzaju sadzy albo smoły jak nie są obmywane benzyną.
_________________
C180 '94 elegance
WDB2020181A105186
 
 
 
Majkel 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lip 2008
Posty: 103
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 16 Wrzesień 2010, 13:25   

zrobilem na tajemniczej mieszance STP okolo 70km i juz widze poprawe. rano auto nie zgaslo jeszcze go poddusilo troche ale chwile powalczyl i kontynuowal prace. takze mala poprawe widze dzis zajrze co slychac u filtra paliwa. ale auto nawet na samej benznie chodzi juz lepiej. spadlo mu falowanie obrotow(mowie teraz o cieplym silniku) kutura pracy wzrosla. jak cos zauwaze dam znac.
_________________
w202, Sedan 2.2 benzyna + LPG, automat. 1994 r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,119 sekundy. Zapytań do SQL: 10