Montaż elektrycznych szyb (96r) |
Autor |
Wiadomość |
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 12 Wrzesień 2010, 00:29 Montaż elektrycznych szyb (96r)
|
|
|
Opis dotyczy wiązki z rocznika 1996 (czyli „mały” FL)
Na początek kilka uwag:
-W autach sprzed FL można montować wiązki od tych po małym FL
Należy jedynie zastosować odpowiedni panel sterowania. W obu wersjach moduł komfortu znajduje się w bagażniku, silniczki podnośników mają te same gniazda.
-Wersje po FL mają moduły zamontowane w przednich drzwiach, podobnie jak w W210.
zdjęcia paneli sterowania:
-sprzed FL
-„mały” FL
-FL
- mające na wyposażeniu moduł komfortu obsługujący tylko i wyłącznie szyberdach (czyli 4x korbka ), również można bez problemu zamontować 4x el. szyby.
Do montażu potrzebujemy:
-4 podnośniki; wersje z gniazdami (przy silniczkach) na 2 bolce
-Moduł komfortu obsługujący szyberdach oraz 4x el. szyby.
Oznaczenia na module 4FH+ SHD, właściwy numer modułu dla konkretnego auta można odnaleźć w EPC
- panel sterowania
-przyciski sterowania z tylnych drzwi
-wiązkę elektryczną
- 20 nitów 4,8mm, zaciskające np. od 3 do 5mm
-nitownicę
-wiertło 4,8 mm
-wiertarkę lub wkrętarkę
-wkrętaki- płaskie i krzyżakowe
Jeśli chodzi o demontaż foteli, kanapy, tapicerki, podnośników elektrycznych szyb- pozwolę sobie odesłać was do tematu:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=9978
oraz książki „Sam naprawiam” (dostępna w dziale download)
Schemat wiązki:
http://www.autolib.diakom...AGRAMS/5778.pdf
Zanim cokolwiek zaczniemy podpinać, przekładać, nie zapomnijcie oczywiście odłączyć akumulator.
Wiązkę układamy tak, aby przebiegała od modułu komfortu poprzez plastikowy tunel na przewody z prawej strony i kolejno do:
-prawych tylnich drzwi 202 540 15 34
-prawych przednich 202 540 40 34
-panelu sterowania
-lewych przednich 202 540 11 34
-lewych tylnich 202 540 15 34
Ciężko pomylić wiązki od poszczególnych podnośników, chociażby ze względu na ich długość (PT<PP<LP<LT)
Ze starego modułu wtyki z gniazd C, D i E podpinamy dokładnie tak samo do nowego modułu.
Tak na marginesie- wiązka wchodząca do gniazda E odpowiada za zasilanie modułu komfortu. Połączona jest z przekaźnikiem ukrytym pod wykładziną bagażnika. Przekaźnik ten jest identyczny dla modułów z elektrycznymi szybami jak i dla wersji bez. Nie wymaga więc wymiany.
Do gniazda A podpinamy wiązkę od przednich podnośników, do B tylnich. Gniazda różnią się jednym szczegółem, więc nie ma obaw, że podłączymy je na odwrót.
Przewody:
-Brązowe (wychodzące z wtyków A i B) podpinamy do masy
-czarno- żółto- biały (wychodzący z wtyku B) podpinamy do skrzynki bezpieczników (znajduje się obok akumulatora) -gniazdo nr 7; bezpiecznik 30 A
-czarno- zielony(wychodzący z wtyku A) również podpinamy do skrzynki bezpieczników- gniazdo nr 8; bezpiecznik 30 A
Jak wpiąć przewody do skrzynki?
-odkręcamy skrzynkę
-wysuwamy czerwone zabezpieczenie pomiędzy 7 a 8 gniazdem (fot.- nr 1)
-wpinamy przewody (fot.- nr 2 i 3)
-zasuwamy zabezpieczenie i dokładamy bezpieczniki
Przy panelu sterowania:
1- Gniazdo wiązki lusterek
2- Gniazdo przednich podnośników
3- Gniazdo tylnich podnośników
Przewody szaro- niebieskie podpinamy pod wewnętrzne oświetlenie.
Kiedy uda nam się wszystko podłączyć oraz ładnie poskładać, podpinamy aku i programujemy podnośniki:
Opuszczamy szybę na pierwszym stopniu w dół, gdy dojdzie do końca, naciskamy drugi stopień i chwilę przytrzymujemy (-+trzy sec) . Analogicznie unosimy do góry.
To by było na tyle. Czekam na ewentualne uwagi. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez ralf 9 Grudzień 2015, 22:29, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Wrzesień 2010, 08:35
|
|
|
Hmm powiem szczerze, że instalacja podnośników mnie zaskoczyła Mam rozumieć, że podnośniki są zasilane bezpośrednio przez moduł komfortu? Czyli wiązka, którejś z szyb wygląda tak: moduł komfortu->drzwi(podnośnik+guzik jeśli tył)-> panel sterowania. I to na tyle? Oryginalne wiązki rozumiem posiadają odpowiednie wtyczki, a numery katalogowe, które podałeś są do przed liftowych aut? |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 12 Wrzesień 2010, 14:35
|
|
|
Camel- napisał/a: | Mam rozumieć, że podnośniki są zasilane bezpośrednio przez moduł komfortu? |
Tak
Camel- napisał/a: | Czyli wiązka, którejś z szyb wygląda tak: moduł komfortu->drzwi(podnośnik+guzik jeśli tył)-> panel sterowania. I to na tyle? |
Nie
Nie jestem elektrykiem, ale ze schematu, który załączyłem wyraźnie widać przebieg przewodów.
Wiązka nie jest tak zbudowana, że przewód wychodzi z modułu komfortu do np. podnośnika, a z podnośnika do panelu sterowania, tylko:
-z modułu do podnośnika (przewody we wtyku A oraz B)
-z modułu do panelu sterowania (przewody we wtyku A oraz B)
-z modułu do skrzynki bezpieczników (przewody we wtyku A oraz B)
-z modułu do masy (przewody we wtyku A oraz B)
-z modułu do przekaźnika (przewody we wtyku E- te które podpinamy ze starego modułu)
Jeśli chodzi o wiązkę przycisków sterowania w tylnych drzwiach:
-od przełącznika do panelu sterowania
Mam nadzieje, że to zrozumiałe
Oczywiście mamy jeszcze kilka przewodów (np. przewody od podświetlenia lub masa przy panelu-wtyk od sterowania lusterkami), które nie są połączone z modułem.
Camel- napisał/a: | Oryginalne wiązki rozumiem posiadają odpowiednie wtyczki, a numery katalogowe, które podałeś są do przed liftowych aut? |
Numery, które podałem- pochodzą z wiązki wyjętej z auta 96r- mały FL- czyli tak jak w temacie. To, czy wiązka ma odpowiednie wtyczki zależy od rocznika dawcy oczywiście.
O kompatybilności pisałem w poprzednim poście.
Ciekawostka - większość wtyków miała oznaczenia MB, a po rozebraniu ich okazało się, że wewnętrzne wkłady mają numery i oznaczenia BMW |
_________________
|
|
|
|
|
bejbol
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Gru 2010 Posty: 149 Skąd: Gdynia/ Norwegia
|
Wysłany: 8 Styczeń 2011, 16:52
|
|
|
Czytajac Wasze wypowiedzi zastanawiam sie czy instalacja po lifcie bedzie pasowala do auta sprzed liftu ? Mam do kupienia caly komplet elektrycznych szyb i zastanawiam sie czy to bedzie pasowalo bo podobno mlotsze roczniki maja juz CAN i czy u mnie bedzie to dzialalo ? Jezeli mozecie to prosze o pomoc pozdrawiam |
|
|
|
|
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 10 Styczeń 2011, 16:24
|
|
|
bejbol
Wszystko jest na forum, w tym temacie też masz kilka odpowiedzi na twoje pytania.
W skrócie- do auta 93- 96 nie wpakujesz instalki z auta po 97 |
_________________
|
|
|
|
|
bejbol
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Gru 2010 Posty: 149 Skąd: Gdynia/ Norwegia
|
Wysłany: 10 Styczeń 2011, 17:09
|
|
|
wielkie dzieki pozdrawiam |
_________________ C 180 Esprit 96 r kombi
WDB2020781F531809 |
|
|
|
|
kriss
S202 - Esprit
Pomógł: 51 razy Dołączył: 18 Sty 2009 Posty: 1197 Skąd: okolice Krosna
|
Wysłany: 10 Kwiecień 2014, 18:47
|
|
|
ralf napisał/a: | Do montażu potrzebujemy:
-4 podnośniki; wersje z gniazdami (przy silniczkach) na 2 bolce
-Moduł komfortu obsługujący szyberdach oraz 4x el. szyby.
Oznaczenia na module 4FH+ SHD, właściwy numer modułu dla konkretnego auta można odnaleźć w EPC
- panel sterowania
-przyciski sterowania z tylnych drzwi
-wiązkę elektryczną
- 20 nitów 4,8mm, zaciskające np. od 3 do 5mm
-nitownicę
-wiertło 4,8 mm
-wiertarkę lub wkrętarkę
-wkrętaki- płaskie i krzyżakowe |
Czyli co z tych rzeczy potrzebuje do polifta?? |
_________________ W202 C180 Esprit
Pb+Lpg
WDB2020781F714096 |
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 10 Kwiecień 2014, 18:59
|
|
|
kriss, do FL, bezpiecznika, siłowników z instalacją do progu (reszta już jest) i podkowy. |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
kriss
S202 - Esprit
Pomógł: 51 razy Dołączył: 18 Sty 2009 Posty: 1197 Skąd: okolice Krosna
|
Wysłany: 10 Kwiecień 2014, 21:21
|
|
|
TraczU napisał/a: | siłowników z instalacją do progu |
Kurde jak to wygląda ??Można to kupić?
Rzuci ktoś linka/fotę jak to "coś" wygląda?? |
_________________ W202 C180 Esprit
Pb+Lpg
WDB2020781F714096 |
|
|
|
|
BIZONIK5
Pomógł: 39 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1496 Skąd: GD-Osowa
|
Wysłany: 17 Listopad 2014, 22:37
|
|
|
aż tyle roboty z tym , kurde , w Elegance mam full serwis ale w Esprit 4 korkbi i chciałem przód zrobić elektryczne. ktoś coś podpowie jakie koszty takiej operacji? i czy średniozawansowany człowiek da radę to ogarnąć |
_________________ Mercedes w210 Elegance 2.0E
Mercedes w202 Classic -> Sport, Esprit 2.4E
Mercedes w203 Classic 2.7CDi EX
Mercedes w210 Classic 2.0E EX
Mercedes w202 Elegance 2.2DEX
Mercedes w124 2.5DEX |
|
|
|
|
kriss
S202 - Esprit
Pomógł: 51 razy Dołączył: 18 Sty 2009 Posty: 1197 Skąd: okolice Krosna
|
Wysłany: 24 Listopad 2014, 10:19
|
|
|
BIZONIK5 dasz rade ja tył robiłem sam i jakoś się udało
Koszty? Wszystko zależy za ile kupisz części przyciski, silniki z prowadnicami pewnie w okolicach 200 - 250 zł |
_________________ W202 C180 Esprit
Pb+Lpg
WDB2020781F714096 |
|
|
|
|
marco12
marco12
Dołączył: 10 Lip 2008 Posty: 16 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 8 Styczeń 2015, 09:31
|
|
|
mam pytanie czy same szyby moga zostac te same ,czy elegant ma inne mocowania pod silniczki ? chodzi mi głównie o przednie |
_________________ W202 D LUCAS |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 8 Styczeń 2015, 10:59
|
|
|
marco12, Tu niema Róznicy jaka wersja,,,,,,róznica jest polit czy przedlift silniki
Zobacz sobie wystawiłem w Ogłoszeniach do przodu komplet |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
miś89
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 70 Skąd: Dębica/Kraków
|
Wysłany: 4 Maj 2015, 12:08
|
|
|
Mam pytanie odnośnie programowania szyb. W moim mam tylko elektryke z przodu i automat jest tylko do otwierania szyb czy były też takie wersje podkowy, żeby automat był w górę i w dół? w sensie 2 stopnie na przycisku. Czy taka opcja była tylko w poliftowych modelach? |
_________________ EX - 1992 MB W201 "Coccon" 2.0E
1997 MB W202 1.8 |
|
|
|
|
cygan_19
Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 29 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 5 Maj 2015, 18:12
|
|
|
Mam pytanie posiadam model po FL i akurat nie działa mi ani u kierowcy ani pasażera automat podnoszenia i odpuszczania szyb. Jak lekko trzymam to szyby chodzą ale jak kliknę żeby z automatu całe się zamknęły czy otworzyły to nie reagują. Odpinałem aku ostatnio przy wyjmowaniu katalizatora i problem wystąpił po resecie. Jak przywrócić stan z przed odpięcia aku? |
_________________ -= C y G a N =- W202 1.8 B 1998rok Espirit Avant ;D UKF |
|
|
|
|
|