Przesunięty przez: Camel- 12 Styczeń 2012, 08:58 |
Świece żarowe |
Autor |
Wiadomość |
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 14 Grudzień 2011, 18:24
|
|
|
Sprawdź świece żarowe przed założeniem nowego automatu. Jak mają zwarcie, o czym pisał Gerri powyżej, to jeszcze znowu Ci moduł uwalą. |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
góral
góral
Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 29 Skąd: gniezno
|
Wysłany: 14 Grudzień 2011, 18:46
|
|
|
a powie mi ktoś jak najłatwiej sprawdzić czy taka świeca ma zwarcie? |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 14 Grudzień 2011, 18:47
|
|
|
Pioterek napisał/a: | To przez ile czasu nie ma tego spalania na dwóch cylindrach wg Ciebie? |
Jak u mnie sie spaliła świeca to spalania nie było przez kilka sekund, następnie przez około 20sekund silnik dośc mocno klekotał.
Jak jest w CDI to nie wiem, ale na dwóch silnikach z własnego podwórka wiem, że CDI za bardzo nie potrzebują swiec do odpalenia. Wszystko pewnie zależy od kondycji silnika.
Zeszłej zimy W203 C200CDI szwagra mojej dziewczyny palił bez problemu nawet przy -20st do tego stojąc po chmurką. Jedyne objawy to świecenie kontrolki silnika oraz nekiedy kontrolki świecy w czasie jazdy. Żadnych problemów z wolnymi obrotami itp... Po prostu pyk i silnik chodzi.
Sprinter 316CDI, także mojej dziewczyny od 3miesięcy jeździ bez modułu świec i pali po kilku sekundach kręcenia rozrusznikiem. Aledłgokreci także na ciepło. więc problem akurat tkwi gdzie indziej. Fakt, auto garażowane.
[ Dodano: 14 Grudzień 2011, 18:49 ]
Pioterek, więc tylko przypuszczam, że problem może tkwić w module |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
góral
góral
Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 29 Skąd: gniezno
|
Wysłany: 14 Grudzień 2011, 18:57
|
|
|
mój też odpala bez problemu za pierwszym razem ale właśnie o te wariowanie obrotów chodzi. na 100% to wina tych świec że nie grzeją |
_________________ MERCEDES S202 2.2CDI 102KM |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
góral
góral
Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 29 Skąd: gniezno
|
Wysłany: 14 Grudzień 2011, 19:38
|
|
|
teraz przy tej tem. trochę długo. jakieś 2-3min jak się uspokoi to ruszę i czasem znowu zacznie wariować |
_________________ MERCEDES S202 2.2CDI 102KM |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 14 Grudzień 2011, 20:04
|
|
|
perzu126 napisał/a: | To mogą jednak nie być świece... |
No chyba z pomiarów kolegi wyszło, że świece nie dostają napięcia, więc to przekaźnik. Chyba za szybko czytasz, bo jakoś nie ogarniam Twojego toku rozumowania.
góral, trochę o diagnostyce świec tutaj poczytaj: http://www.w202.pl/viewto...swieca&start=15 |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
góral
góral
Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 29 Skąd: gniezno
|
Wysłany: 14 Grudzień 2011, 20:11
|
|
|
tak właśnie. dodam że na początku jak sprawdzałem świece to nie grzały na 2 i 4 garze , to zamieniłem je. te co grzały na 1 i 3 podłączyłem na 2 i 4 i tam nie grzały a tamte co nie grzały na 2 i 4 na początku dałem na 1 i 3 i tam bez problemu grzały
[ Dodano: 14 Grudzień 2011, 20:30 ]
Piotrek dzięki, jak tylko znajdę troche czasu po pracy to sprawdze tw świece żeby aktycznie mi nie spaliły nowego przekaźnika. |
_________________ MERCEDES S202 2.2CDI 102KM |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 14 Grudzień 2011, 20:46
|
|
|
Pioterek napisał/a: | bo jakoś nie ogarniam Twojego toku rozumowania. |
No a ja nie ogarniam, że przez dwie nie grzejące świece silnik ma problemy z wolnymi obrotami przez około 2-3minuty Tak, jak pisałem wyżej u mnie ze spaloną swiecą, silnik na trzech garach pracował kilka sekund. Dlaczego w CDI miałoby być inaczej???? A przy obecnych temperaturach Sprinter pali bez modułu grzania świec????
Więc kolegagóral może mieć problemy z grzaniem świec, ale nie koniecznie one są przyczyna złej pracy na wolnych obrotach. Pioterek, to jest moja teoria |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
góral
góral
Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 29 Skąd: gniezno
|
Wysłany: 14 Grudzień 2011, 21:09
|
|
|
T ak czy tak grzanie świec muszę naprawić. Więc zrobie ten przekaźnik i sprawdze świece, potem zobaczymy rezultat |
_________________ MERCEDES S202 2.2CDI 102KM |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 14 Grudzień 2011, 21:15
|
|
|
perzu126 napisał/a: | Więc kolega góral może mieć problemy z grzaniem świec, ale nie koniecznie one są przyczyna złej pracy na wolnych obrotach. Pioterek, to jest moja teoria |
No ma problemy z grzaniem świec, to już ustaliliśmy i o tym właśnie jest ten wątek, ale już kąsam intrygę: po prostu wybiegłeś przed szereg z tymi obrotami i drążysz.
IMO tu leży przyczyna tej nierównej pracy: http://www.w202.pl/viewto...=14765&start=10 |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
góral
góral
Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 29 Skąd: gniezno
|
Wysłany: 20 Grudzień 2011, 19:54
|
|
|
Wymieniłem przekażnik świec żarowych i teraz wszystkie świece grzeją i świece też mam 4 nowe BERU. miałem je wykręcone i podłączyłem i widziałem że wszystkie grzeją. Ale zastanawia mnie jak długo powinna świecić kontrolka od świec bo tu mi się nic nie zmieniło. Świeci koło 3 sek. tak jak przed wymianą przekaźnika, natomiast przekaźnik grzeje ok 40 sek czyli prawidłowo. Czy mimo wymiany tego przekaźnika powinienem jechać na komputer skasować jakieś błedy mimo że żadna kontrolka mi nie świeci podczas jazdy? |
_________________ MERCEDES S202 2.2CDI 102KM |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 21 Grudzień 2011, 00:50
|
|
|
Po odpaleniu silnika kontrolka świecy żarowej(ta spiralka) musi zgasnąc. Nie wiem ile sekund świeci w CDI, ale napewno krócej niz w starszych dieslach. Ale nie napisałes czy objawy w postaci nierównej pracy silnika ustały? Jesli ustały to wszystko jest ok i nie ma co dalej drążyc tematu. Jesli silnikiem dalej telepie, to problem leży gdzie indziej. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
góral
góral
Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 29 Skąd: gniezno
|
Wysłany: 21 Grudzień 2011, 08:09
|
|
|
No niestety dalej tak telepie silnikiem. Prawdopodobnie wina leży przy wtrysku. Ten co mam zapieczony podejrzewam że nie chodzi jak powinien świece od początku grzeją na bank. Więc tylko to mi przychodzi do głowy. Pojadę na komputer mimo wszystko. Może się czegoś dowiem. |
_________________ MERCEDES S202 2.2CDI 102KM |
|
|
|
|
|