Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z pracą wycieraczki
Autor Wiadomość
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26 Listopad 2013, 20:54   

PORTOSIX napisał/a:
i gratuluję bo nawet wazelina techniczna będzie lepsza od tego pseudo środka smarującego typu WD40


Tak masz rajcie w-40 to do innych spraw ale każdy sie tego chwyta a potem są skutki opłakane
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 26 Listopad 2013, 21:55   

no ale uważasz że smar ruszy rdze na częściach ruchomych ? bo o tym piszemy
wd-40 cx-80 itd itp używa się do rozruszania później trzeba smarować oczywiście :)
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
PORTOSIX 
W202 C220 Sport '93


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 29
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Listopad 2013, 22:15   

Rozwinę żeby nie było offtopa.
Myślę, że każdy znający się na rzeczy zgodzi się z tym, że WD40 jest środkiem smarno penetrującym z czego smaru w tym preparacie nie ma nic albo znikoma część, ponieważ środkiem smarnym w tym produkcie są substancje ropopochodne, ale nie smary tylko benzyna lub oleje mineralne (zależy od producenta) i jest ich zaledwie od 10% do 20% reszta to alkohol i gaz w wersji spray.
Środka tego powinno się używać do zabezpieczenia przed rdzą, do "rozruszania(poruszenia)" elementów metalowych typu zawias, przekładnia, jak również jeżeli nie mamy odpowiedniej chemii możemu go użyć do łatwiejszego odkręcenia połączeń gwintowych (rozłącznych), które w wyniku niekorzystnych działań zewnętrznych (wilgoć, sól, itd.) uległy skorodowaniu.
Preparat ten ze względu na to że w swoim składzie zawiera często alkohole i przy okazji jego zadaniem jest odparowanie i pozostawienie lekkiego natłuszczenia, bardzo często powoduje przesuszenie elementów gumowych co doprowadza do ich szybszego zużycia, pękania itd.
Sorry, że taka litania ale chyba wszystko napisałem co wiem na ten temat i chyba już nie będzie wątpliwości.
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 26 Listopad 2013, 22:19   

podpisuję się obiema nogami :) hehe
mądrzej napisane niż u mnie :roll:
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 26 Listopad 2013, 22:36   

co do smarowania, ostatnio w kup i zrób był materiał o trabancie i tam ktoś zastosował do profili smar z olejem i wpuścił to do środka, podobno dobre zabezpieczenie, miał ktoś z czyms takim styczność ?

a co do wd to tylko dobrze odrdzewia a jego właściwości smarne są bardzo znikome, praktycznie zerowe
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
PORTOSIX 
W202 C220 Sport '93


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 29
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Listopad 2013, 22:55   

Robi się nowy temat o smarach może to gdzieś przerzucić?
Co do profili i elementów blacharskich to nie jestem jakimś geniuszem ale logicznie rzecz biorąc to każdy smar zabezpiecza przed korozją (bądź olej, coś tłustego).
Problem moim zdaniem tkwi w gęstości takich smarów.
Sam olej, jeżeli jest narażony na wysoką temperaturę zaraz zniknie (odparuje) i zostanie znikoma część środka smarnego, również może cieknąć ku dołowi.
Panowie z programu pewnie znaja się na rzeczy i pewnie syfu ludziom by nie wciskali ale moim zdaniem do profili otwartych lepiej nadadzą się smary twardsze, mniej cieknące i bardziej odporne na temperaturę, lub w ogóle zaimprewgnować to farbą, która wiąże się z tlenkami metali a dopiero to nasmarować, wtedy to już chyba będzie beton :) .
Gorzej z profilami zamkniętymi, jeżeli zamykamy je połączeniami gwintowymi lub nitami to z bogiem sprawa, ale kiedy spawamy to wilgoć która pozostała w środku i tak z biegiem czasu zrobi swoje (chyba że mają otwory fabryczne lub sami zrobimy dziurkę, to nagicować nawet wosku się przyda i będzie super).
Ostatnio zmieniony przez PORTOSIX 3 Grudzień 2013, 00:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mlody21989 

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 2354
Skąd: PPL
Wysłany: 26 Listopad 2013, 23:07   

marcinns1991, było pisane kiedyś o tym, w czasach PRL-u była czesto stosowana konserwacja "na gorąco" najczęściej w dużych fiatach, polonezach, maluchach itp. czyli w królach polskich szos :) robili otwory w progach i profilach zamkniętych, samochód na tych bujaczkach na bok co kamil je zastosował i w te otwory szedł podgrzany smar ( teraz nie jest pewien jaki) bynajmniej po podgrzaniu stawał sie płynny i idealnie docierał w każde zakamarki ;)po ostygnięciu wracał do stanu stałego. Niestety był jeden minus tej operacji (sąsiad opowiadał o swoim maluchu kiedyś :P ) podczas upalnych letnich dni smar potrafił wrócić do płynnej konsystencji i wiadomo co pod samochodem zostawało :mrgreen:
_________________
Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
 
 
SilmanLajdak 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 205
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 27 Listopad 2013, 09:26   

mlody21989, Kiedyś już była o tym jakaś dyskusja na forum ale wniosek był jeden
Celina to nie Polonez Caro ( bo borewicz mi się podoba hehe )
PORTOSIX, Piękna litania na temat wd. WD czy inne tego typu spraye to bardzo przydatne środki penetrujące ! Gwiny, rozruszanie elementów ruchomych pozwala na zaoszczędzenie energii potrzebnej do rozruszania danego elementu a czasem nawet uratuje dany gwint, który bez "penetrolu" pewnie stracił by swoje właściwości. Należy jedynie pamiętać, że jego zadaniem w zasadzie nie jest smarowanie.
rzymianin, a to dla Ciebie ja jednak polecam użycie tzw. smaru grafitowego w zasadzie nawet mazut by się nadawał. Polecam do tej czynności smarów stałych a nie olejów smarowych. no i tutaj link taka foto relacja. Wyszukiwarka nie boli. http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=104043
_________________
Mercedes-Benz w202 c180 rok 1996
VIN:WDB2020181A466239
aktualnie vw Passat b5 fl 1.9TDI 131KM rok 2002 więcej w temacie "nasze inne"
sprzedane w202 c180 rok 1996 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=16209
sprzedane Rover 75 2.0CDTi rok 2002
 
 
rzymianin 

Dołączył: 15 Lis 2013
Posty: 15
Skąd: Jarocin
Wysłany: 28 Listopad 2013, 13:04   

obiecuję że już więcej nie użyje wd 40 :?

wyczyściłem i zrobiłem jeszcze raz smarem grafitowym . pozdrawiam
_________________
MB W202 96r kombi ELEGANCE

VIN WDB2021821F503455
 
 
PORTOSIX 
W202 C220 Sport '93


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 29
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Listopad 2013, 19:20   

rzymianin napisał/a:
obiecuję że już więcej nie użyje wd 40 :?

wyczyściłem i zrobiłem jeszcze raz smarem grafitowym . pozdrawiam

Daj znać za jakiś tydzień jak się sprawuje :)
 
 
guardian_angel 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 82
Skąd: Elbląg
Wysłany: 29 Wrzesień 2014, 11:25   

Witam.
Pojawił się u mnie problem z wycieraczką szyby.
Przeczytałem chyba wszystkie posty dotyczące takiego problemu.
Opiszę co się stało i co zrobiłem. Ze 2 dni temu po włączeniu wycieraczki na 1 bieg czasowy zaczęła działać prawidłowo, w pewnym momencie powróciła do położenia 0 i już się nie uruchomiła. Chciałem przełączyć na 2 bieg, ale nie mogłem przekręcić włącznika, zaczął się nagrzewać, więc na siłę wyłączyłem wycieraczkę. Podejrzewam że styki zaczęły "spawać". Rozebrałem wyłącznik zespolony, wyjełem mechanizm z kapturka i faktycznie styki były lekko upalone a plastik pod stykami roztopiony. Tu pytanie pierwsze co mogło spowodować takie zwarcie? Bezpiecznika nie wywaliło bo ma 40A, więc połączenia się ładnie palą. Starałem się naprawić przełącznik, wyczyściłem wszystkie styki "konektorem", usunąłem roztopiony plastik aby bębenek mógł się kręcić swobodnie. O dziwo wszystko zaczęło działać: spryskiwacz + wycieraczka, 2 i 3 bieg, poza 1 czasowym. Na 1 biegu słyszę jak włącza się przekaźnik ale wycieraczka nie wykonuje ruchu. Wyjąłem przekaźnik, rozebrałem go, też przeczyściłem styki preparatem, zimnych lutów brak. Nie wiem co z tym dalej robić. Włącznik zespolony zdaje się być sprawny skoro wszystko działa a przekaźnik się załącza, silnik wycieraczki też jest sprawny bo kręci bez żadnych przeszkód, prowadnice w mechnizmie nasmarowane. Może coś przeoczyłem? Nie chcę w ciemno kupować i montować całego mechanizmu włącznika zespolonego lub silnika wycieraczki, może to jakaś pierdoła. Proszę Was o pomoc.
_________________
C 200 KOMPRESSOR ELEGANCE '97 192 KM
WDB2020251F554909
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 29 Wrzesień 2014, 13:37   

guardian_angel, Te blaszki stycznika spróbowałbym trochę dogiąć jak piszesz usunołeś trochę stopionego plastiku rozumie prze sto ze to prowadnice dlatego nie styka dobrze na 1 biegu i zaczyna grzać styczniki się nie spotykają w swoim miejscu
Masz 97 na długim kablu czy włożony jest już Polift
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
guardian_angel 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 82
Skąd: Elbląg
Wysłany: 29 Wrzesień 2014, 14:01   

Trochę niezrozumiałem Twojej wypowiedzi. Blaszki w przekaźniku dotykają się i nie są uszkodzone ani nadpalone. Blaszki w bębenku włącznika porozchylałem i jest kontakt na wszystkich biegach. Na 1 biegu też skoro przekaźnik się załącza, ale wycieraczka nie idzie.
wiskontii napisał/a:
Masz 97 na długim kablu czy włożony jest już Polift


Co masz na myśli?
_________________
C 200 KOMPRESSOR ELEGANCE '97 192 KM
WDB2020251F554909
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 29 Wrzesień 2014, 18:09   

guardian_angel napisał/a:
Trochę niezrozumiałem Twojej wypowiedzi. Blaszki w przekaźniku dotykają się i nie są uszkodzone ani nadpalone. Blaszki w bębenku włącznika porozchylałem i jest kontakt na wszystkich biegach. Na 1 biegu też skoro przekaźnik się załącza, ale wycieraczka nie idzie.
wiskontii napisał/a:
Masz 97 na długim kablu czy włożony jest już Polift


Co masz na myśli?


Chodzi mi o manetkie
Jesli dokładnie sprawdzałes i wszystko gra to trzeba zaglądnac do silnika morze tam cos zaczyna szfankowac
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
guardian_angel 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 82
Skąd: Elbląg
Wysłany: 29 Wrzesień 2014, 18:14   

Kolumny nie rozbierałem, ale chyba będę musiał, może na kostce coś jest nie tak.
Silnik wycieraczek chodzi dobrze, chyba że ma jakiś oddzielny obwód na pierwszy bieg, ale nie sądzę skoro załączany jest impulsowo przez przekaźnik czasowy.
Ile przewodów dochodzi do silnika i które za co odpowiadają? Czy do każdej prędkości jest osobne wysterowanie czy tylko regulacja napięciem ?
_________________
C 200 KOMPRESSOR ELEGANCE '97 192 KM
WDB2020251F554909
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,186 sekundy. Zapytań do SQL: 11