Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
zaczarowana wycieraczka
Autor Wiadomość
pawciomerc 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 133
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 26 Marzec 2006, 00:11   zaczarowana wycieraczka

wiec moja wycieraczka czasami włancza sie sama a ponadto raz chodzi super a za kilka dni jakby w 1/3 i 2/3 jej polozenia na szybie prz p pracy cos ja chamowało i strasznie ciezko idzie na odcinku ok 5 cm potem znowu super i przy koncu znowu chamulec
tam jest np przy spryskiwani płynem albo przy deszcu i za 5 min chodzi ok prwaidłowo , az do nastepnego razu np za tydzień czy za godzine nie ma reg. ostatnio przez 4 godz non stop pracowała bo jechałem w deszcu ze sniegiem i było ok a dzis przy myciu szyby znowu włonczył sie hebel. O co chodzi z tym>?
w 190 były tez rozmaite cyrki z wycieraczką
 
 
 
Komandor 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26 Marzec 2006, 09:10   

Zaciera się silniczek - łożysko, albo cały do wymiany.
_________________
w202 '95sport
 
 
Lukas 
Moderator

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 440
Skąd: Brodnica
Wysłany: 26 Marzec 2006, 11:56   

U mnie jest podobnie. Gdy szyba jest mokra to jest wszystko OK. Gdy jest sucha i jakby troche "przemęczona" to tak własnie robi! Można jakos rozebrać silnik i nasmarować albo zaczarować?
_________________
202 200D '93 - Aż żal się spieszyć
 
 
Lamtok 

Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 10
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 26 Marzec 2006, 19:51   

Ja też miałem podobny problem. Pojechałem z tym do "fachowca", a on powiedział mi, że to jakiś nierozbieralny element się zaciera i że zrobi to za 500 złotych. Muszę tylko zostawić auto na kilka godzin. Ale znajomy podpowiedział mi żeby posmarować teleskop który podnosi i opuszcza wycieraczkę podczas jej ruchu smarem grafitowym. Tak też zrobiłem i od tej pory wszystko działa idealnie. Teleskop ten jest dostępny po podniesieniu pióra wycieraczki. Spróbujcie tego samego. Mam nadzieję , że u Was to to samo.
Pozdrawiam.


____________
202 180 95
 
 
Przemek 
Site Admin
W202 C180 LPG Esprit

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 405
Skąd: lubuskie
Wysłany: 26 Marzec 2006, 20:02   

Ja co prawda nie mam problemu z wycieraczka ale chetnie wysluchalem waszych rad i postanowilem ze nasmaruje sobie ten mechanizm :D Lepiej zapobiegac niz pozniej leczyć a leczenie i leki drogie jak cholera.......... :!:
_________________
W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24
 
 
tchoman 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 56
Skąd: Wodzisław
Wysłany: 27 Marzec 2006, 14:20   

Witam. Miałem podobny problem. Niedajcie się naciągnąć mega mechanikom na kosztowne wymiany. Ja mam zaufanego który też jeździ od lat gwiazdą i wystarczy cały mechanizm rozebrać i porządnie wyczyścić i problem znikł. Z latami zbiera się tam syf zwłaszcza jak auto stoi pod chmurką. Do czasu wyczyszczenia nieużywać wycieraczek bo naprawdę można spalić silniczek a wtedy to już koszta murowane. Pozdrawiam
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 30 Marzec 2006, 11:28   

Przyhamowywanie ramienia w 1/3 i 2/3 ruchu świadczy o nadmiernym oporze na teleskopie, który właśnie w tych miejscach wykonuje największy ruch. Aby się do niego dostać, należy załączyć wycieraczkę, a następnie STACYJKĄ wyłączyć mniej więcej w połowie ruchu. Następnie należy zdjąć osłonę teleskopu: łapiąc ją z obu stron w dolnej części (bliżej "gruchy" napędu) należy ją lekko rozchylić i odciągnąć. Przesmarować teleskop olejem równocześnie poruszając wycieraczką (tak, jak się normalnie porusza) Wcześniej podłożyć na szybę papier lub szmatkę, bo jak olej kapnie na szybę, to będzie zonk :? Potem wszystko poskładać i sprawdzić działanie. Ponieważ jest to naprawa szybka i zazwyczaj skuteczna proponuję od tego zaczynać przy kłopotach z zacieraniem się mechanizmu. Rozbieranie całego napędu nie zaszkodzi, ale jego zacieranie się (wewnątrz) zdarza się niezwykle rzadko.
Jeżeli chodzi o samoczynne uruchamianie się wycieraczki: nie zostało napisane, jak to wygląda: czy wycieraczka wykonuje ruch na parę centymetrów, wykonuje jeden pełny cykl, czy może dwa lub trzy cykle. Każdy z tych objawów ma inny powód.

Pzdr.
 
 
marcin19_87 


Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 84
Skąd: Lubliniec
  Wysłany: 18 Sierpień 2006, 14:03   

dziś sprawdziłem sposób podany przez Gerriego... i muszę się pochwalić że wszystko zaczęło działać jak należy :D dzięki Gerri :mrgreen:
pozdrawiam
_________________
W202 220 DIESEL 96r. WDB2021211F502998
 
 
 
Gość

Wysłany: 12 Marzec 2008, 23:12   

witam, miałem podobny problem z wycieraczką, zatrzymywała sie w 1/3 i 2/3 położenia na szybie, nie wiedziałem co jest i nie zdążyłem jej nasmarować, aż w końcu jak włączę wycieraczkę to stanie w 1/3 szyby a silniczek chodzi i słysze jak te zębatki się trą i musze zawsze pomóc ręką , żeby nie zatrzeć silniczka. Czy nie jest juz za późno na nasmarowanie?? co w takim wypadku?? i jak się tam dostać do tego mechanizmu??
 
 
ondreyos 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 165
Skąd: poznan
Wysłany: 12 Marzec 2008, 23:21   

obawiam sie, ze mechanizm juz mogl ci sie zmielic i na smarowanie moze byc za pozno...
_________________
W210 Avantgarde E200 kombi '98, 170000 km (so far ;) )
 
 
 
Kolber 
kombi-nator

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 368
Skąd: Katowice
Wysłany: 12 Marzec 2008, 23:45   

a u mnie z kolei jak włączę na najszybszy bieg to wycieraczka kawałek rusza i staje... jak mocniej przekręcę dźwignie wycieraczek to normalnie chodzi.....


Czyli pewnie coś w tej dźwigni nie kontaktuje..... oglądałem ją i na razie nie mam pomysłu jak ją rozebrać.....

może ktoś z Was miał podobny problem??? Da się tą dźwigienke jakoś rozebrać, czy trzeba wymienić w całości???

Pozdro
_________________
VW PASSAT VARIANT '01 & AUDI 80 AVANT '95
 
 
 
MikiPOZ 
Klubowicz

Pomógł: 59 razy
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1995
Skąd: Poznań-Czmoniec
Wysłany: 13 Marzec 2008, 00:00   

Kolber, da się rozebrać możesz końcówke tego podważyć srubokrętem i bedziesz widział styki... ale to zbytnio tobie nie pomoze ... musisz rozebrać cały przełącznik. a wiąże sie to z :

-wyjeciem poduchy
-zdjęciem kierownicy

przełącznik zespolony trzyma sie na 3nitach mozna je rozwiercic i jest twój. na końcu nity zastepujesz takiego samego rozmiaru srubkami. Ktoś już z forum naprawiał. Wiem bo szukałem ;) :D

Pozdrawiam
_________________
W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde
 
 
 
bednim 
bednim.fotki.com


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 358
Skąd: Rugby (UK), Opole
Wysłany: 13 Marzec 2008, 00:20   

Kolber napisał/a:
oglądałem ją i na razie nie mam pomysłu jak ją rozebrać.....


zeby dostac sie do stykow wlaczajacych wycieraczke trzeba zdjac kapsel co jest na 'czubku' przelacznika przy kierownicy. ostroznie zeby czesci nie pogubic! a tam w srodku sa chyba 4 blaszki na stale dookola ustawione i w srodku tulejka z dwiema blaszkami co zwiera poszczegolne blaszki po przekreceniu palaka i tak zalacza sie bieg. sprawdz czy ci sie nie popalilo cos w srodku. mi sie popalilo.. w drodze do polski, a scislej w belgii zaraz po zjechaniu z promu. dobrze ze mi zostal chociaz jeden bieg (!!) a wcisniecie uruchamialo tylko sprysk bez ruchu!! naszczescie naprawa prosta, stopil sie plasik w srodku ktory blokowal polozenia. no, niewazne :D ogolnie dostep prosty, jak juz zdejmiesz kapsel, zobaczysz maly metalowy koleczek, musisz go wyjac i zdecydowanie nie zgubic! jak wyjmiesz koleczek, mozesz wyjac tulejke z dwiema blaszkami a reszte juz sam bez problemu obczaisz :mrgreen:

p.s. kapsel zdejmujesz sposobem jak bys szampana otwieral, doslownie!
 
 
 
Kolber 
kombi-nator

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 368
Skąd: Katowice
Wysłany: 13 Marzec 2008, 01:24   

super 8)


Dzięki za porady :)

Jak tylko będę mieć wolną chwilę to oblookam co i jak

Pozdro :!:
_________________
VW PASSAT VARIANT '01 & AUDI 80 AVANT '95
 
 
 
volcanoadam 
Zdobywca!

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 185
Skąd: Birmingham UK
Wysłany: 13 Marzec 2008, 03:42   

RASIEK napisał/a:
witam, miałem podobny problem z wycieraczką, zatrzymywała sie w 1/3 i 2/3 położenia na szybie, nie wiedziałem co jest i nie zdążyłem jej nasmarować, aż w końcu jak włączę wycieraczkę to stanie w 1/3 szyby a silniczek chodzi i słysze jak te zębatki się trą i musze zawsze pomóc ręką , żeby nie zatrzeć silniczka. Czy nie jest juz za późno na nasmarowanie?? co w takim wypadku?? i jak się tam dostać do tego mechanizmu??

Mialem dokladnie tak samo, przez 2 dni, az wczoraj musialem wymienic caly silniczek. Gdy mialem zdjety mechanizm, wlaczylem silniczek i ku mojemu zdziwieniu moglem zembatke utrzymac w palcach. Pod pokrywa silniczka znajduje sie plastikowy slimak, na ktory podawany jest naped bezposrednio z piasty silniczka - metalowa zebatka, na ktorej ukruszony byl kawalek jednego z zabkow.
Stalo mi sie to po niegroznym wypadku i to wlasnie mogla byc przyczyna (a moze to tylko zbieg okolicznosci?).
Dobrac sie do tego wszystkiego nie jest trudno, ale trzeba troche rozkrecac. Najpierw nalezy odpiac z podszybia na klipsach 2 plastikowe oslony, nastepnie odkrecic 10 wkretow, 2 plastikowe nakretki i po zdjeciu kolejnej plastikowej oslony widac caly mechanizm wycieraczki - wszystko mocowane na 3 srobach.
_________________
VA

Obecnie:
W124 E 300 TD, auto, '99
WDB1241902F252289

Rozbity, sprzedany:
W202 C 220 CDi kombi, manual, '99
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,093 sekundy. Zapytań do SQL: 5