zaczarowana wycieraczka |
Autor |
Wiadomość |
pawciomerc
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 133 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 26 Marzec 2006, 00:11 zaczarowana wycieraczka
|
|
|
wiec moja wycieraczka czasami włancza sie sama a ponadto raz chodzi super a za kilka dni jakby w 1/3 i 2/3 jej polozenia na szybie prz p pracy cos ja chamowało i strasznie ciezko idzie na odcinku ok 5 cm potem znowu super i przy koncu znowu chamulec
tam jest np przy spryskiwani płynem albo przy deszcu i za 5 min chodzi ok prwaidłowo , az do nastepnego razu np za tydzień czy za godzine nie ma reg. ostatnio przez 4 godz non stop pracowała bo jechałem w deszcu ze sniegiem i było ok a dzis przy myciu szyby znowu włonczył sie hebel. O co chodzi z tym>?
w 190 były tez rozmaite cyrki z wycieraczką |
|
|
|
|
Komandor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2005 Posty: 39 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26 Marzec 2006, 09:10
|
|
|
Zaciera się silniczek - łożysko, albo cały do wymiany. |
_________________ w202 '95sport |
|
|
|
|
Lukas
Moderator
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Gru 2005 Posty: 440 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 26 Marzec 2006, 11:56
|
|
|
U mnie jest podobnie. Gdy szyba jest mokra to jest wszystko OK. Gdy jest sucha i jakby troche "przemęczona" to tak własnie robi! Można jakos rozebrać silnik i nasmarować albo zaczarować? |
_________________ 202 200D '93 - Aż żal się spieszyć |
|
|
|
|
Lamtok
Dołączył: 05 Lut 2006 Posty: 10 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 26 Marzec 2006, 19:51
|
|
|
Ja też miałem podobny problem. Pojechałem z tym do "fachowca", a on powiedział mi, że to jakiś nierozbieralny element się zaciera i że zrobi to za 500 złotych. Muszę tylko zostawić auto na kilka godzin. Ale znajomy podpowiedział mi żeby posmarować teleskop który podnosi i opuszcza wycieraczkę podczas jej ruchu smarem grafitowym. Tak też zrobiłem i od tej pory wszystko działa idealnie. Teleskop ten jest dostępny po podniesieniu pióra wycieraczki. Spróbujcie tego samego. Mam nadzieję , że u Was to to samo.
Pozdrawiam.
____________
202 180 95 |
|
|
|
|
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 26 Marzec 2006, 20:02
|
|
|
Ja co prawda nie mam problemu z wycieraczka ale chetnie wysluchalem waszych rad i postanowilem ze nasmaruje sobie ten mechanizm Lepiej zapobiegac niz pozniej leczyć a leczenie i leki drogie jak cholera.......... |
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
|
|
|
|
tchoman
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2006 Posty: 56 Skąd: Wodzisław
|
Wysłany: 27 Marzec 2006, 14:20
|
|
|
Witam. Miałem podobny problem. Niedajcie się naciągnąć mega mechanikom na kosztowne wymiany. Ja mam zaufanego który też jeździ od lat gwiazdą i wystarczy cały mechanizm rozebrać i porządnie wyczyścić i problem znikł. Z latami zbiera się tam syf zwłaszcza jak auto stoi pod chmurką. Do czasu wyczyszczenia nieużywać wycieraczek bo naprawdę można spalić silniczek a wtedy to już koszta murowane. Pozdrawiam |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 30 Marzec 2006, 11:28
|
|
|
Przyhamowywanie ramienia w 1/3 i 2/3 ruchu świadczy o nadmiernym oporze na teleskopie, który właśnie w tych miejscach wykonuje największy ruch. Aby się do niego dostać, należy załączyć wycieraczkę, a następnie STACYJKĄ wyłączyć mniej więcej w połowie ruchu. Następnie należy zdjąć osłonę teleskopu: łapiąc ją z obu stron w dolnej części (bliżej "gruchy" napędu) należy ją lekko rozchylić i odciągnąć. Przesmarować teleskop olejem równocześnie poruszając wycieraczką (tak, jak się normalnie porusza) Wcześniej podłożyć na szybę papier lub szmatkę, bo jak olej kapnie na szybę, to będzie zonk Potem wszystko poskładać i sprawdzić działanie. Ponieważ jest to naprawa szybka i zazwyczaj skuteczna proponuję od tego zaczynać przy kłopotach z zacieraniem się mechanizmu. Rozbieranie całego napędu nie zaszkodzi, ale jego zacieranie się (wewnątrz) zdarza się niezwykle rzadko.
Jeżeli chodzi o samoczynne uruchamianie się wycieraczki: nie zostało napisane, jak to wygląda: czy wycieraczka wykonuje ruch na parę centymetrów, wykonuje jeden pełny cykl, czy może dwa lub trzy cykle. Każdy z tych objawów ma inny powód.
Pzdr. |
|
|
|
|
marcin19_87
Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 84 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 18 Sierpień 2006, 14:03
|
|
|
dziś sprawdziłem sposób podany przez Gerriego... i muszę się pochwalić że wszystko zaczęło działać jak należy dzięki Gerri
pozdrawiam |
_________________ W202 220 DIESEL 96r. WDB2021211F502998 |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 12 Marzec 2008, 23:12
|
|
|
witam, miałem podobny problem z wycieraczką, zatrzymywała sie w 1/3 i 2/3 położenia na szybie, nie wiedziałem co jest i nie zdążyłem jej nasmarować, aż w końcu jak włączę wycieraczkę to stanie w 1/3 szyby a silniczek chodzi i słysze jak te zębatki się trą i musze zawsze pomóc ręką , żeby nie zatrzeć silniczka. Czy nie jest juz za późno na nasmarowanie?? co w takim wypadku?? i jak się tam dostać do tego mechanizmu?? |
|
|
|
|
ondreyos
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Gru 2007 Posty: 165 Skąd: poznan
|
Wysłany: 12 Marzec 2008, 23:21
|
|
|
obawiam sie, ze mechanizm juz mogl ci sie zmielic i na smarowanie moze byc za pozno... |
_________________ W210 Avantgarde E200 kombi '98, 170000 km (so far ) |
|
|
|
|
Kolber
kombi-nator
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Mar 2007 Posty: 368 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 12 Marzec 2008, 23:45
|
|
|
a u mnie z kolei jak włączę na najszybszy bieg to wycieraczka kawałek rusza i staje... jak mocniej przekręcę dźwignie wycieraczek to normalnie chodzi.....
Czyli pewnie coś w tej dźwigni nie kontaktuje..... oglądałem ją i na razie nie mam pomysłu jak ją rozebrać.....
może ktoś z Was miał podobny problem??? Da się tą dźwigienke jakoś rozebrać, czy trzeba wymienić w całości???
Pozdro |
_________________ VW PASSAT VARIANT '01 & AUDI 80 AVANT '95
|
|
|
|
|
MikiPOZ
Klubowicz
Pomógł: 59 razy Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: Poznań-Czmoniec
|
Wysłany: 13 Marzec 2008, 00:00
|
|
|
Kolber, da się rozebrać możesz końcówke tego podważyć srubokrętem i bedziesz widział styki... ale to zbytnio tobie nie pomoze ... musisz rozebrać cały przełącznik. a wiąże sie to z :
-wyjeciem poduchy
-zdjęciem kierownicy
przełącznik zespolony trzyma sie na 3nitach mozna je rozwiercic i jest twój. na końcu nity zastepujesz takiego samego rozmiaru srubkami. Ktoś już z forum naprawiał. Wiem bo szukałem
Pozdrawiam |
_________________ W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde |
|
|
|
|
bednim
bednim.fotki.com
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 358 Skąd: Rugby (UK), Opole
|
Wysłany: 13 Marzec 2008, 00:20
|
|
|
Kolber napisał/a: | oglądałem ją i na razie nie mam pomysłu jak ją rozebrać..... |
zeby dostac sie do stykow wlaczajacych wycieraczke trzeba zdjac kapsel co jest na 'czubku' przelacznika przy kierownicy. ostroznie zeby czesci nie pogubic! a tam w srodku sa chyba 4 blaszki na stale dookola ustawione i w srodku tulejka z dwiema blaszkami co zwiera poszczegolne blaszki po przekreceniu palaka i tak zalacza sie bieg. sprawdz czy ci sie nie popalilo cos w srodku. mi sie popalilo.. w drodze do polski, a scislej w belgii zaraz po zjechaniu z promu. dobrze ze mi zostal chociaz jeden bieg (!!) a wcisniecie uruchamialo tylko sprysk bez ruchu!! naszczescie naprawa prosta, stopil sie plasik w srodku ktory blokowal polozenia. no, niewazne ogolnie dostep prosty, jak juz zdejmiesz kapsel, zobaczysz maly metalowy koleczek, musisz go wyjac i zdecydowanie nie zgubic! jak wyjmiesz koleczek, mozesz wyjac tulejke z dwiema blaszkami a reszte juz sam bez problemu obczaisz
p.s. kapsel zdejmujesz sposobem jak bys szampana otwieral, doslownie! |
|
|
|
|
Kolber
kombi-nator
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Mar 2007 Posty: 368 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13 Marzec 2008, 01:24
|
|
|
super
Dzięki za porady
Jak tylko będę mieć wolną chwilę to oblookam co i jak
Pozdro |
_________________ VW PASSAT VARIANT '01 & AUDI 80 AVANT '95
|
|
|
|
|
volcanoadam
Zdobywca!
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Posty: 185 Skąd: Birmingham UK
|
Wysłany: 13 Marzec 2008, 03:42
|
|
|
RASIEK napisał/a: | witam, miałem podobny problem z wycieraczką, zatrzymywała sie w 1/3 i 2/3 położenia na szybie, nie wiedziałem co jest i nie zdążyłem jej nasmarować, aż w końcu jak włączę wycieraczkę to stanie w 1/3 szyby a silniczek chodzi i słysze jak te zębatki się trą i musze zawsze pomóc ręką , żeby nie zatrzeć silniczka. Czy nie jest juz za późno na nasmarowanie?? co w takim wypadku?? i jak się tam dostać do tego mechanizmu?? |
Mialem dokladnie tak samo, przez 2 dni, az wczoraj musialem wymienic caly silniczek. Gdy mialem zdjety mechanizm, wlaczylem silniczek i ku mojemu zdziwieniu moglem zembatke utrzymac w palcach. Pod pokrywa silniczka znajduje sie plastikowy slimak, na ktory podawany jest naped bezposrednio z piasty silniczka - metalowa zebatka, na ktorej ukruszony byl kawalek jednego z zabkow.
Stalo mi sie to po niegroznym wypadku i to wlasnie mogla byc przyczyna (a moze to tylko zbieg okolicznosci?).
Dobrac sie do tego wszystkiego nie jest trudno, ale trzeba troche rozkrecac. Najpierw nalezy odpiac z podszybia na klipsach 2 plastikowe oslony, nastepnie odkrecic 10 wkretow, 2 plastikowe nakretki i po zdjeciu kolejnej plastikowej oslony widac caly mechanizm wycieraczki - wszystko mocowane na 3 srobach. |
_________________ VA
Obecnie:
W124 E 300 TD, auto, '99
WDB1241902F252289
Rozbity, sprzedany:
W202 C 220 CDi kombi, manual, '99 |
|
|
|
|
|