Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Koszty okołogazowe
Autor Wiadomość
Krzychs2 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 1554
Skąd: Krosno
Wysłany: 7 Grudzień 2010, 20:37   

Ja na 1000 km zrobionych na LPG ok 100-200 km przejeżdżam na benzynie. Nie liczę kilometrów od zapłonu do przełączenia się na zasilanie LPG - taki przyjąłem system polecany przez gazownika.
Dla mnie to jest ok 15 do 20 litrów benzyny miesięcznie.
Co do serwisu to co 15 tys km filterki, ew diagnostyka mapy zapłonu, kabli i świec nie wymieniałem bo są OK i długo jeszcze będą. Po 50 tys km na gazie w MB żadnych dodatkowych kosztów nie miałem.
Aha instalację mam BRC.
_________________
W202 C180 '99 Esprit +LPG
WDB2020181A746664
Ford Mondeo '97 2.0B +LPG
 
 
 
muczacz 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 79
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 8 Grudzień 2010, 17:10   

witam
ja tankuję raz na trzy miesiące około 25l-30l Pb, tankuję zbiornik zawsze do pełna.
przez ostatnie 3-mce przejechałem około 5kkm więc myślę że to niedużo.
Jak będziesz już jeździł na LPG to pamiętaj żeby mieć co najmniej 1/2 zbiornika paliwa inaczej możesz zajechać pompę paliwową ona się tym paliwem chłodzi z zewnątrz, jak będziesz miał do pełna nie będzie Ci się skraplać woda w zbiorniku i paliwo będzie czystsze.
Ponadto zużycie Pb jest wprost proporcjonalne do ilości krótkich odcinków na zimnym silniku, im więcej takich tym większe zużycie Pb do LPG i odwrotnie, wynika to z tego że auto musi się nagrzać do przełączenia na LPG (ja mam ustawioną temperaturę przełączania na 24stC i z praktyki widzę ,że jest to wartość graniczna).
Pozdrawiam
_________________
W202 C-180 2000r automat gaz stag300plus
 
 
Smush 


Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 88
Skąd: Rybnik
Wysłany: 8 Grudzień 2010, 18:11   

Ja właśnie leje za dużo, kiedyś założyłem specjalnie temat po to, żeby się dowiedzieć ile inni leją i to co tam napisali i tu piszecie mnie przeraża bo u mnie jest przynajmniej ponad 10 litrów na 1,5 - 2 tygodni teraz jak są mrozy to 1 - 1,5 tygodnia, jeżdżę w sumie dużo ale przeważnie dłuższe trasy, auto odpalam może 4 razy dziennie średnio, i gdybym miał osiągi jak max1975 bym sr..ł na miętowo ze szczęścia ;p. Mam auto po dzwonie, myślicie że sam komputer silnika mógł się podczas tego w jakikolwiek sposób uszkodzić ? Dodam, że przy zmianie biegu jak obroty opadają to troszkę w tłumiku (może nie nazwie to strzela ale się mu odbija ), w sumie mam uszkodzony katalizator bo pierdzi jak wrc koledzy się ze mnie zlewają, że to polonez przerobiony na mercedesa ;p.Wiec nawiązując do tego strzelania/obijania, takie objawy mogą być ale chyba w silnikach z gaźnikami opadowymi, np. w maluchu lub w oplu asconie tak miałem i działo się tak jak była zbyt bogata mieszanka, w paliwo, część paliwa która się nie spaliła w tłokach dopalała się w przewodzie wydechowym.
_________________
C180 Esprit ATP tour\96 WDB2020181F442496
 
 
eldorado 
LPG BLOS


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 912
Skąd: Lubartów
Wysłany: 9 Grudzień 2010, 18:10   

mi jakies 15litrów styka na hmmm... 4miesiace ?? :mrgreen: :mrgreen: Mam odpięty czujnik przełączenia gazu, czyli po przegazówce na PB, przełącza się na gaz, i mam realne 300km na gazie i pali mi 13,5l elpidżi
_________________
http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332
 
 
Smush 


Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 88
Skąd: Rybnik
Wysłany: 9 Grudzień 2010, 18:43   

Mi gazu pali średnio 11,5l. Jak jest zimny silnik to po odpaleniu jadę może jakieś 4 min na benzynie, przełącza mi się przy 40 stopniach, jadę w przyszłym tygodniu z autem do diagnosty, może on coś powie.
_________________
C180 Esprit ATP tour\96 WDB2020181F442496
 
 
13696 
Mateusz

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 664
Skąd: lubelskie
Wysłany: 10 Grudzień 2010, 10:30   

muczacz napisał/a:
pompę paliwową ona się tym paliwem chłodzi z zewnątrz

to nie opel i pompka nie jest w baku a poza nim wiec czy masz 1/4 baku czy caly to chlodzona jest zawsze a chyba nie myslisz ze benzyna nagrzeje sie do tego stopnia gdy bedziemy jezdzic na rezerwie ze az spali pompke
_________________
c200 kompressor (lpg stag-4)
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 10 Grudzień 2010, 10:32   

Pełny bak zapobiega nadmiernemu skraplaniu się wilgoci na ściankach baku, chociaż.. teściowa od "zawsze" jeździ na głębokiej rezerwie i nigdy nie miała problemu z wodą w paliwie ;-)
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 10 Grudzień 2010, 11:10   

13696, "mój" gaziarz zalecał jazdę z min. pół baku benzyny, aby nie spalić pompki i miał rację, bo się nie spaliła...

Nawiasem mówiąc instrukcja do Cariny E z 1996riku lakonicznie zalecała unikanie jazd z mnie niż 1/4 zbiornika paliwa... :!:
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
Smush 


Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 88
Skąd: Rybnik
Wysłany: 10 Grudzień 2010, 16:01   

ja często jeżdżę na rezerwie i pompka tez się nie spaliła... też mam rację, że nie trzeba jezdzić z połową baku?
_________________
C180 Esprit ATP tour\96 WDB2020181F442496
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 10 Grudzień 2010, 17:33   

Smush, na to wygląda ;) U mnie jest to minimum 1/4, ale najczęściej w granicach 1/4-1/2. Natomaist ile mi benzyny pali, cięzko stwierdzić. Zauważyłem, że ostatnio dużo więcej pali. No ahttp://www.w202.pl/image...n_mrgreen.gifle co się dziwić jak instalacja ostatnio jak zmarźluch i nei chce się jej wstawać rano :mrgreen:
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3312
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 7 Listopad 2011, 10:42   

Jaki jest koszt samej robocizny u montującego gaz? Myślę nad kupnem używanej instalacji na dobrych podzespołach z papierami.Wiem że gwarancji na takie coś nie dostanę,ale patrząc na składowe(sterownik,wtryski ) tej co mam na oku,myślę że gwarancja będzie zbyteczna.
No chyba że po nowym roku zrobią to z LPG co z ON ,to sobie holenderski rowerek na giełdzie kupię.
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 7 Listopad 2011, 11:34   

madzara31, gwarancja to małe miki, ale z homologacją będziesz miał problem. Certyfikat jest wystawiany na dane auto i jak kupisz sobie używane graty, to nikt Ci certyfikatu nie wystawi. Żeby wbić gaz w dowód trzeba mieć fakturę zakupu i montażu oraz certyfikat.
No ale wiadomo, że Polska to jest Polska i pewnie kanałami się da.
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3312
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 7 Listopad 2011, 11:46   

Pioterek, no to ile gdzieś :idea: w cenie instalacji zawiera się robocizna ?
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 7 Listopad 2011, 12:03   

IMO gdzieś 700-900 zł, ale to zależy od wielu czynników
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 8 Listopad 2011, 14:02   

U mnie przekładka instalacji 400zł.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,133 sekundy. Zapytań do SQL: 10